Trdo prigarani častni uvrstitvi moštva Signatech-Alpine

Druga dirka letošnjega vzdržljivostnega prvenstva FIA WEC je bila v soboto na slovitem belgijskem dirkališču Spa-Francorchamps.

Dirka je bila za oba dirkalnika Alpine A470 zelo težka, končala pa se je s petim mestom za posadko s številko 36 (Dumas, Menezes, Rao) in šestim mestom za številko s številko 35 (Panciatici, Ragues, Negrão).

Po treh plodnih prostih treningih sta dirkalnika Alpine A470 v kvalifikacijah dokazala, koliko sta res vredna. Gustavo Menezes in Matt Rao sta s številko 36 dosegla drugi najboljši čas in samo 23 tisočink sekunde ju je ločilo od prvega startnega mesta. Le hip – pičlih 5 tisočink sekunde – počasnejša sta bila njuna moštvena tovariša Nelson Panciatici in André Negrão.

Start dirke 6 ur Spa-Francorchamps za FIA WEC 2017 je bil v soboto ob 14.30 uri. V pomladnem vremenu in ob polnih tribunah so bili izpolnjeni vsi pogoji za izvrstno popoldansko dirko.

Takoj po startu sta Romain Dumas (št. 36) in Nelson Panciatici (št. 35) kljub burnemu dogajanju obdržala svoja položaja. Prvo uro, ki je potekala v podobnem ritmu kot dirka formule 1, je vodil Rusinov, ki so mu sprva sledili Dumas, Vergne, Panciatici, Senna in Piquet.

Senna se je kmalu znašel na repu Dumasovega dirkalnika. Brazilec se je dotaknil Alpine, ta je morala ovinek zajeti preširoko in je s tem izgubila dve mesti. Malo kasneje je bil Panciatici žrtev napada tekmeca; na stezi se je zasukal, ko ga je od zadaj zadel Jarvis. Po prvi uri dirke sta bila oba dirkalnika Alpine odrinjena v spodnjo polovico razvrstitve …

Romain Dumas je dirkalnik z uničenimi zadnjimi pnevmatikami (zlasti zaradi težav z nadzorom spodrsavanja) prej kot je bilo načrtovano predal Mattu Rau. Hkrati je moštvo prilagodilo strategijo in se odločilo za trde pnevmatike.

Matt Rao je med svojimi izmenami vozil zelo dobro in tudi plodno; ta dirkač s srebrnim statusom* je s kombinacijo hitrosti in stalnosti posadko s številko 36 dvignil na četrto mesto.

Pierre Ragues, ki je dirkalnik številka 35 prevzel od Nelsona Panciaticija, je imel več težav, saj je nekaj dragocenega časa izgubil, ko je zaradi napake pri upravljanju dirkalnika obstal na uvozu k boksom.

Na polovici dirke je bil dirkalnik številka 36 na sedmem, številka 35 pa na devetem mestu. Potem sta volana prevzela Gustavo Menezes (št. 36) in André Negrão (št. 35) ter opravila svoj del. Tudi njima ni bilo prizaneseno, še zlasti ne Negrãu, ki je svojo tretjo izmeno moral skrajšati zaradi predrte pnevmatike.

Vendar dirkači Alpine niso obupali in posadka s številko 36 se je zmogla povzpeti med najboljših pet. Romain Dumas, ki se je vrnil za volan, je bil dobro uro pred koncem dirke kratek čas celo tretji. Na žalost je Francoza od zadaj zadel eden dirkalnikov razreda LMP1. Med naslednjim postankom v boksu so zato mehaniki morali zamenjati celotno zadnje krilce, volan pa je do konca dirke prevzel Menezes. Alpine A470 s številko 36 je mimo kariraste zastavice pripeljal na petem mestu.

Zadnji del dirke s številko 35 je bil zaupan Nelsone Panciaticiju. Parižan je z zelo dobro vožnjo in kljub temu, da je steza zaradi rosenja postala spolzka, drugo Alpine A470 čez ciljno črto pripeljal na šestem mestu.

Bernard Ollivier, namestnik generalnega direktorja Alpine:

Na osvojeni peto in šesto mesto smo skorajda lahko ponosni! Med to težko in mučno dirko smo si nabrali cel kup težav, vendar moštvo in dirkači niti za hip niso popustili in drugi del dirke je bil opazno boljši. Danes osvojene točke bodo brez dvoma zelo pomembne za končni seštevek prvenstva. Danes nismo zmogli pokazati svoje prave vrednosti. To bomo storili v Le Mansu!

Philippe Sinault, vodja moštva Signatech-Alpine:

Ko se težave nakopičijo, se moraš včasih zadovoljiti s častnimi uvrstitvami. Romain Dumas je na začetku dirke trpel zaradi nagle obrabe pnevmatik. To je še okrepila težava z elektroniko, ki nam je onemogočila izbiro parametrov za nadzor spodrsavanja koles. Cena za to je bil dodaten postanek v boksu. Posledična odločitev za uporabo trdih pnevmatik se je izkazala za pravilno, saj smo na koncu dirke lahko opravili tri izmene z dobrim ritmom vožnje. Tudi številki 35 ni bilo prizaneseno, saj je imela na začetku enake težave z obrabo, potem pa še dodaten postanek v boksu zaradi predrte pnevmatike. Dobra plat je bila naša hitrost. Bolje moramo razumeti upravljanje pnevmatik. To bo naša naloga za naslednje tedne.

 

SIGNATECH ALPINE MATMUT št. 36

Romain Dumas:

Za nami je kaotična dirka z znatno obrabo pnevmatik, ki jo je okrepila okvara sistema za nadzor spodrsavanja. Z nekaj dirkaškimi zapleti povrhu nismo več mogli poseči po boljši uvrstitvi. Kljub temu lahko najdemo tudi nekaj dobrih zadev, saj smo bili ob koncu dirke med najhitrejšimi na stezi. Zdaj se moramo skupaj potruditi, da bomo razumeli, kaj se je zgodilo, in si prizadevati za popolnost v dirki 24 ur Le Mansa.

Gustavo Menezes:

Očitno sem razočaran, še posebno, ko pomislim na našo lansko zmago tu. Po dobrih kvalifikacijah smo menili, da se z ostalimi lahko merimo tudi v dirki, vendar smo iz raznih razlogov izgubili veliko časa. Smo moštvo, zato bomo morali skupaj ugotoviti, kaj je šlo narobe in se v najboljši formi lotiti dirke 24 ur Le Mansa.

Matt Rao:

Naša uvrstitev je razočarljiva, še zlasti po osvojenem drugem mestu v kvalifikacijah. Po spremembi izbire pnevmatik smo lahko izboljšali položaj … do trčenja z dirkalnikom LMP1. Danes smo vsekakor imeli primanjkljaj pri uspešnosti, vendar menim, da je bila vsemu navkljub to dobra priprava za 24 ur Le Mansa.

 

SIGNATECH ALPINE MATMUT št. 35

Nelson Panciatici:

Uvod dirke je bil težak, saj sem imel velike težave s popuščanjem pnevmatik. Nato sem izgubil čas, ko me je odrinil drug dirkalnik. Ko so se nabrali oblaki, smo imeli bolj stalno vožnjo. Z enako hitrostjo kot vodilni smo se počasi prebijali iz ozadja.

Pierre Ragues:

Imeli smo zelo konkurenčen dirkalnik, čigar nastavitve pa so bile morda malo prehude za pnevmatike. S svojo izmeno sem zadovoljen, saj sem lahko izpolnil zahteve moštva z dobrim upravljanjem pnevmatik. Čaka nas kar nekaj dela, da bomo preučili to dirko in vplive raznih parametrov, na primer temperature. Novi rod dirkalnikov razreda LMP2 je zelo zanimiv in komaj čakam na nastop v Le Mansu.

André Negrão:

Ko sem sedel za volan, smo bili že daleč za vodilnimi. Namen je bil, da opravim tri izmene, a sem moral zaradi predrte pnevmatike v boks zapeljati malo prej, kot smo načrtovali. Menim, da sem svoje delo opravil dobro, z enakomernimi krogi in nekaj prehitevanji, zaradi česar sem lahko Nelsonu volan predal v boljšem položaju. Ta prva vzdržljivostna dirka mi je omogočila, da bolje razumem to zvrst dirkanja.

 

Izid dirke 6 ur Spa-Francorchamps (LMP2)

  1. G-Drive Racing, št. 26 160 krogov, 6 h 00 m 20,772 s
  2. Vaillante Rebellion, št. 31 + 53,281 s
  3. Jackie Chan DC Racing, št. 38 + 1 m 14,268 s
  4. Vaillante Rebellion, št. 13 – 1 krog
  5. Signatech Alpine Matmut, št. 36 – 1 krog
  6. Signatech Alpine Matmut, št. 35 – 2 kroga
  7. CEFC Manor TRS Racing, št. 24 – 2 kroga
  8. CEFC Manor TRS Racing, št. 25 – 2 kroga
  9. TDS Racing, št. 28 – 2 kroga
10. Jackie Chan DC Racing, št. 37 – 4 kroge


Razvrstitev moštev za Pokal FIA LMP2 (
točk)

  1. Jackie Chan DC Racing, št. 38 Kitajska 40
  2. G-Drive Racing, št. 26 Rusija 37
  3. Vaillante Rebellion, št. 31 Švica 36
  4. Signatech Alpine, št. 36 Francija 22
  5. TDS Racing, št. 28 Francija 17
  6. Vaillante Rebellion, št. 13 Švica 14
  7. CEFC Manor TRS Racing, št. 24 Kitajska 14
  8. CEFC Manor TRS Racing, št. 25 Kitajska 10
  9. Signatech Alpine, št. 35 Francija 8
10. Jackie Chan DC Racing, št. 37 Kitajska 5


Razvrstitev dirkačev za Pokal FIA LMP2 (točk)

  1. Jarvis, Laurent, Tung 40
  2. Lynn, Rusinov, Thiriet 37
  3. Canal, Prost, Senna 36
  4. Menezes, Rao 22
  5. Collard, Perrodo 17
  6. Vaxiviere 15
  7. Beche, Heinemeier Hanson, Piquet Jr. 14
  8. Graves, Hirschi, Vergne 14
  9. Lapierre 12
10. Dumas 10
11. Gonzales, Petrov, Trummer 10
12. Negrão, Panciatici, Ragues 8
13. Brundle, Cheng, Gommendy 5


Spored prvenstva FIA WEC 2017

1. – 2. april Prolog, Monza, Italija
16.apr 6 ur Silverstona, Velika Britanija
6.maj 6 ur Spa-Francorchampsa, Belgija
4.jun preskusne vožnje pred 24 ur Le Mansa, Francija
17. – 18. junij 24 ur Le Mansa, Francija
16.jul 6 ur Nürburgringa, Nemčija
3.sep 6 ur Ciudada de Mexico, Mehika
16.sep 6 ur Dirkališča Amerik, Austin, ZDA
15.okt 6 ur Fudžija, Japonska
5.nov 6 ur Šanghaja, Kitajska
18.nov 6 ur Bahrajna, Bahrajn

 

* FIA dirkačem dodeli status glede na njihove tekmovalne dosežke in dejavnost; bronasti in srebrni je za mlade in amaterske dirkače, zlati in platinasti pa za uveljavljene dirkače s pomembnimi dirkaškimi dosežki. Pravila za FIA WEC določajo, da mora biti v posadki razreda LMP2 vsaj en dirkač z bronastim ali srebrnim statusom.

Podobne objave

Objavi odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *