Ford GT je kot vrhunski dirkalnik za uporabo na javnih cestah na voljo s 50 senzorji, 25 računalniki … in dvema držaloma za pijače

Povsem novi Ford GT zagotavlja vznemirjenje zmagovitega dirkalnika iz Le Mansa tudi uporabnikom na javnih cestah, pri tem pa je pod njegovo ‘lupino’ več kot 50 različnih senzorjev, ki za optimalno vozno izkušnjo nadzirajo zmogljivost in delovanje vozila, zunanje okolje in voznikove posege, obenem pa avto razvaja z udobjem in priročnostjo.

Senzorji ultra-zmogljivega Forda GT zagotavljajo sprotne informacije različnih dejavnikov od položaja stopalk, volanskega obroča in pomičnega zadnjega spojlerja do zračne vlage in stopnje osončenosti.

Na uro se generira kar 100 GB podatkov – enakovredno prenosom približno 25.000 pesmi –, procesira pa jih več kot 25 vgrajenih računalniških sistemov z 10 milijoni vrstic programske kode – več od reaktivnega lovskega letala Lockheed Martin F-35 Lightning II.*

Sistemi lahko vsako sekundo analizirajo 300 MB podatkov – primerljivo s prenosom eno uro dolge televizijske oddaje.

Dovršeni računalniški sistemi Forda GT tesno sodelujejo z dirkaško arhitekturo vozila, da izboljšajo zmogljivost in obenem zagotovijo večjo vsestranskost in prilagodljivost,” je povedal Dave Pericak, globalni direktor programa Ford Performance. “S stalnim nadzorom posegov, obremenitev vozila in okolja ter s prilagajanjem profila vozila in ustreznimi odzivi ostaja Ford GT enako odziven in stabilen pri hitrosti 300 km/h in pri 30 km/h.”

Številni senzorji in računalniški sistemi Forda GT omogočajo stalne prilagoditve zmogljivosti motorja, elektronskega nadzora stabilnosti, aktivnega vzmetenja, povzetega po dirkalnikih Formule 1, in aktivne aerodinamike tega superšportnika znotraj parametrov izbirnih voznih načinov za optimalno delovanje v vseh scenarijih vožnje.

Druge funkcije, med katerimi sta tudi tehnologija za komunikacije Ford SYNC 3 in samodejna klimatska naprava, pomagajo zagotoviti udobje in priročnost tako na cesti kot na dirkališču.

Med inovativne rešitve za izkušnjo z dirkalnikom, ki doseže največjo hitrost 347 km/h, sodi fiksni sedež za voznika Forda GT. Osnova voznikovega sedeža je pritrjena na mestu, ki je inženirjem oddelka Ford Performance omogočilo razvoj karoserije iz karbonskih vlaken z najmanjšo možno sprednjo površino, kar zagotavlja optimalno aerodinamično zmogljivost.

Namesto da bi sedež premaknil naprej ali nazaj, lahko voznik spreminja položaj stopalk in večfunkcijskega volanskega obroča ter jih prilagaja sedežu.

Kljub osredotočenosti na dirkaško vozno izkušnjo za samo 1000 kupcev v štirih letih potrjene proizvodnje nudi Ford GT tudi nekaj možnosti, ki jih poznamo iz Fordovih družinskih avtov.

Zložljiva držala za pijače so ena od priročnih značilnosti, s katerimi se cestni Ford GT loči od dirkalnika. Držala, ki so zaradi zmanjšanja mase izdelana iz aluminija, so skrita v sredinski konzoli. Pod sovoznikovim sedežem je skrit predal, za sedeži pa so dodatni žepi za shranjevanje predmetov.

Ford GT je opremljen celo s Fordovim sistemom Easy Fuel za dolivanje goriva brez pokrovčka, ki je del serijske opreme modelov v celotni Fordovi paleti. Sistem je zasnovan za preprostejše dolivanje goriva in preprečuje, da bi za 3,5-litrski motor EcoBoost V6 s 647 konjskimi močmi** uporabili napačno vrsto goriva.

“Cestno in dirkalno različico Forda GT smo razvijali hkrati, posledica pa je ustvarjalnost, saj ima tudi cestna izvedba povsem integrirano varnostno kletko v skladu z zahtevami zveze FIA, izdelano s kar najmanj dodatnimi komponentami,” je povedal Pericak. “Od turbopolnilnikov do držal za pijače – vsako komponento Forda GT smo razvili za izjemno vozno izkušnjo.”

# # #

* https://www.f35.com/about/life-cycle/software

** Ameriške vrednosti, evropske vrednosti so v postopku certificiranja

Podobne objave

Objavi odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *