POVSEM NOVA FORD FIESTA ST Z DIFERENCIALOM Z OMEJENIM ZDRSOM IN PRVIČ TUDI S PATENTIRANO TEHNOLOGIJO ZA VRHUNSKO VOZNO DINAMIKO

 

20. marec 2018 – Ford je razkril nadaljnje podrobnosti o dovršenih športnih tehnologijah (Sports Technologies = ST), ki bodo zagotovile najbolj odzivno, navdušujočo in zabavno izkušnjo vožnje s Fiesto ST doslej. Mednje sodijo:

  • mehanski diferencial z omejenim zdrsom (LSD), na voljo za doplačilo, za optimalen oprijem v ovinkih;
  • Fordove patentirane vzmeti za vektorsko usmeritev sil, ki omogočajo ostrejšo vožnjo v ovinek, boljšo odzivnost zadnjega dela in občutek večje povezanosti – novost v segmentu;
  • za doplačilo bo na voljo nadzor speljevanja (Launch Control) za hitro pospeševanje iz mirujočega starta, ki ga spremlja tudi poseben grafičen prikaz na instrumentni plošči.

 

Ford je lani predstavil povsem novo Fiesto ST, ki jo poganja novi trivaljni 1,5-litrski motor EcoBoost z 200 KM, prvič pa je na voljo tudi izbira voznih načinov z nastavitvami Normal, Sport in Track (dirkališče), ki ob pritisku na gumb prilagodijo motor, krmiljenje in nadzor stabilnosti ter spremenijo značaj iz prilagodljive kombilimuzine za vsakodnevne vožnje v športen, na dirkališče osredotočen avto.

 

Povsem novo Fiesto ST odlikujejo tudi:

  • Fordov sistem za izklop valja trivaljnega motorja za dodatno zmanjšanje porabe goriva*;
  • tehnologija z aktivnim ventilom izpušnega sistema za ojačan osupljivo edinstven in naravno športen zvok trivaljnega motorja;
  • pestra izbira opreme, vključno s sistemom za povezave SYNC 3, vrhunskim zvočnim sistemom B&O Play in dovršenimi tehnologijami za pomoč vozniku, kot sta pomoč za ohranjanje voznega pasu in prepoznavanje prometnih znakov

 

“Vozniki športnih kombilimuzin od tega majhnega avtomobila pričakujejo zelo veliko. Pri razvoju povsem nove Fieste ST, ki postavlja nova merila glede zabavne vožnje v tem segmentu, smo uporabili marsikaj, kar smo se naučili z najnovejšimi modeli oddelka Ford Performance, kot sta Focus RS in Ford GT, ter poskrbeli za grleno zvočno podlago trivaljnika, ki bo ne glede na jezik nagovorila navdušence nad bencinskimi hlapi,” je povedal Leo Roeks, direktor oddelka Ford Performance za Evropo.

 

Povsem novo različico cenjene Fordove športne kombilimuzine, ki jo lahko obvladajo tudi vozniki začetniki, mojstre volana pa čaka izjemna zmogljivost, so v oddelku Ford Performance razvili za vsakodnevno uporabnost in varčno porabo goriva ter izjemno vozno izkušnjo. Kupcem bo na voljo spomladi.

 

Odličen oprijem

Tretja generacija Fieste ST bo prvič za doplačilo na voljo z diferencialom Quaife LSD, ki pomaga zagotoviti optimalen oprijem sprednjega dela za zmogljivejšo vožnjo skozi ovinke, še posebej pa je izboljšan oprijem pri izhodu iz ovinka.

 

Mehanski diferencial z omejenim zdrsom omeji prenos navora motorja kolesu z zmanjšanim oprijemom na cestišču – na primer notranjemu kolesu med vožnjo skozi ovinek – in s prerazporeditvijo navora kolesu z boljšim oprijemom prepreči vrtenje kolesa v prazno ter v celoti izkoristi zmogljivost motorja.

 

Novi diferencial LSD sodeluje s Fordovim izboljšanim nadzorom vektorjev navora, ki pri vožnji skozi ovinek z zaviranjem notranjega sprednjega kolesa izboljša lego na cesti in zmanjša podkrmiljenje.

 

Inženirji oddelka Ford Performance so za optimalen oprijem na suhih podlagah in uglajenost na mokrem cestišču s prefinjeno uskladitvijo obeh funkcij poskrbeli za popolno ravnovesje.

 

“Voznikom športnih avtov je dobro znano grozljivo ‘kurjenje ene gume’, ki s preobilico navora, dodeljenega notranjemu kolesu, ovira hiter izhod iz ovinka,” je povedal Roeks. “V povsem novi Fiesti ST smo mehanski diferencial z omejenim zdrsom nastavili tako, da brezhibno sodeluje z izboljšanim nadzorom vektorjev navora in zagotovi najboljši možen naravni oprijem brez ‘kurjenja’ odvečnega navora s posegom zavor.”

 

Ko posežejo še vzmeti

Sad razvoja Fordovih inženirjev so patentirane vzmeti za vektorsko usmeritev sil, ki izboljšajo stabilnost, okretnost in odzivnost zadnjega vzmetenja povsem nove Fieste ST z vzvojnim prečnikom – rezultat je občutek boljše povezanosti, vozna izkušnja pa je izjemno zabavna.

 

Povsem nova Fiesta ST je prva kompaktna športna kombilimuzina s tehnologijo, ki uporablja ‘ne-enotne’, ‘ne-izmenljive’ smerno navite vzmeti, da na zadnje vzmetenje delujejo vektorsko usmerjene sile, obenem pa omogoča ‘potovanje’ sil pri vožnji skozi ovinke neposredno v vzmet, kar zagotavlja večjo bočno togost.

 

Edinstvena konfiguracija vzmetenja prinaša naslednje prednosti:

  • ostrejša vožnja v ovinek in odziv na posege krmiljenja in spremembe smeri;
  • 10 kg manj v primerjavi z vzmetenjem z Wattovim členom, ki ga običajno uporabljajo za povečanje togosti;
  • združljivost z običajnimi blažilniki vzmetenja;
  • brez kompromisov glede udobja, kakovosti vožnje in prefinjenosti.

 

Fordove vzmeti za vektorsko usmeritev sil so hladno oblikovane za večjo trpežnost in moč, variacije v debelini in premeru vzmeti pa so bile posebej razvite za uporabo v povsem novi Fiesti ST.

 

Dovršeni sistem vzmetenja poleg tega spredaj uporablja dvocevne blažilnike Tenneco, zadaj pa enocevne blažilnike s tehnologijo ventila RC1 za blaženje, odvisno od frekvence, kar omogoča izboljšan nadzor karoserije ob ohranjanju prefinjene vožnje pri visokih hitrostih. Vzvojna togost zadnjega vzvojnega prečnika je s 1400 Nm/stopinjo največja med vsemi modeli iz palete Ford Performance.

 

“Za nastavitev, ki zagotavlja vznemirljivo vozno izkušnjo v skladu s pričakovanji glede modela ST, obenem pa tudi udobje in prefinjenost za vsakodnevne vožnje, smo izvedli trikrat več različnih testnih ponovitev z vzmetenjem kot običajno,” je povedal Roeks. “Dovršeni blažilniki se samodejno nastavijo na izničenje visoke frekvence poškodb cestišča pri omejenih zahtevah po blaženju, na primer na avtocesti, a se pri ‘trdi’ vožnji spet prilagodijo, da zagotovijo športno zmogljivost z optimalnim oprijemom.”

 

Vrhunsko pospeševanje pri mirujočem startu

Nadzor speljevanja (Launch Control), razvit za uporabo samo na dirkališčih in na voljo za doplačilo, bo vozniku povsem nove Fieste ST z izjemno hitrimi mirujočimi starti na obraz zarisal neizbrisen nasmeh.

 

Da je uporaba kar se da preprosta, lahko voznik funkcijo Launch Control izbere kar s stikali na volanu, pri tem pa se aktivira poseben grafični prikaz na 4,2-palčni instrumentni plošči. Dušilna loputa, zadržana v povsem odprtem položaju, sistemu ‘naroči’ povišanje vrtljajev motorja in njihovo samodejno zadržanje na zgornji meji, pri tem pa se polni merilnik na zaslonu, ki kaže pripravljenost vozila na ‘izstrelitev’.

 

Ko voznik povsem spusti stopalko sklopke, sistem zagotovi optimalen mirujoči start s pomočjo elektronskega nadzora stabilnosti (ESC), nadzora zdrsa, nadzora vektorjev navora in sistema za izravnavo navora krmiljenja, ki upravljajo z močjo in porazdelitvijo navora.

 

Možnost izbire voznih načinov poskrbi za še večjo vsestranskost povsem nove Fieste ST, saj vozniku omogoča optimalno vozno izkušnjo glede na trenutni ‘scenarij’ – od prevoza otrok v šolo do dneva na dirkališču:

  • v načinu Normal so delovanje motorja, nadzor zdrsa, elektronski nadzor stabilnosti (ESC), aktivni ventil izpušnega sistema in elektronski servovolan (EPAS) prilagojeni za naravno odzivnost in občutek povezanosti;
  • v načinu Sport sta delovanje motorja in odziv stopalke za plin ostrejša, servovolan EPAS zagotavlja več informacij in večji nadzor pri hitri cestni vožnji; ventil za aktivni nadzor zvoka se odpre in poskrbi za intenzivnejši športen zvok;
  • v načinu Track (dirkališče) so vse funkcije za dinamiko vozila prilagojene najhitrejšemu možnemu času kroga, nadzor zdrsa je onemogočen in ESC poseže samo pri izrazitem zanašanju na dirkališču.

 

Tristopenjski ESC vozniku omogoča izbiro med posegi sistema v vseh ustreznih primerih, omejenih posegih pri znatnem zanašanju in popolnim izklopom sistema.

 

Športen značaj modelov Ford Performance dodatno poudarijo posebna zasnova krmiljenja, edinstvena nastavitev servovolana EPAS s krmilnim razmerjem 12:1 – najhitrejšim med vsemi modeli Ford Performance in za 14 odstotkov hitrejšim od Fieste ST200 – ter nadvse zmogljiv zavorni sistem s prisilno zračenimi sprednjimi zavornimi koluti s premerom 278 milimetrov in masivnimi 253-milimetrskimi zadnjimi zavornimi koluti.

 

Da bodo lahko vozniki v celoti izkoristili vse tehnologije povsem nove Fieste ST, so v oddelku Ford Performance z nadvse skrbnim razvojem poskrbeli za optimalen nadzor in ravnovesje vozila. Voznikov sedež nudi edinstveno kombinacijo nastavljanja naklona sedežnega naslonjala in nagiba sedišča, kar je nekaj posebnega v tem segmentu.

 

Več moči, več izbire

Fordov povsem novi 1,5 litrski motor EcoBoost s turbopolnjenjem, visokotlačnim direktnim vbrizgavanjem goriva, dvojnim neodvisnim krmiljenjem ventilov in trivaljno arhitekturo razvije moč 200 KM pri 6000 vrtljajih v minuti in 290 Nm navora v razponu od 1600 do 4000 vrtljajev v minuti, od 0 do 100 km/h pospeši v 6,5 sekunde, največja hitrost pa znaša 232 km/h.

 

Nova kombinacija posrednega in direktnega vbrizgavanja goriva skupaj s Fordovo inovativno tehnologijo izklopa valja pomaga pri doseganju učinkovitejše porabe goriva in zmanjšanju izpustov CO2, ki so v primerjavi s prejšnjo generacijo Fieste ST200 po Fordovih podatkih manjši za 11 odstotkov.*

 

Že ob začetku prodaje bosta na voljo različici s tremi in s petimi vrati, prepoznavni po športnem oblikovanju zunanjosti ST in s serijskimi 17-palčnimi (za doplačilo 18-palčnimi) platišči iz lahke zlitine. Kupci povsem nove Fieste ST bodo lahko izbirali med stopnjami opreme ST-1, ST-2 in ST-3.

 

Na voljo bodo tudi barve karoserije Frozen bela, Magnetic, Moondust, Performance modra, Race rdeča, Shadow črna, srebrna in Fox srebrna, v notranjosti pa bo Fiesta ST razvajala s sedeži Recaro z odlično bočno oporo, prestavno ročico ST in spodaj ravnim športnim volanom s prešitim oblazinjenjem, skladnim s šivi na ročici ročne zavore in manšeti prestavne ročice.

 

Fordov sistem za komunikacije in razvedrilo SYNC 3 s 6,5-palčnim ali za doplačilo 8-palčnim zaslonom bo voznikom Fieste ST omogočal upravljanje funkcij zvočnega in navigacijskega sistema ter povezanega pametnega telefona s preprostimi pogovornimi glasovnimi ukazi. Na voljo bo tudi odličen zvočni sistem B&O Play za vrhunske glasbene užitke.

 

Fiesta ST je serijsko opremljena s tehnologijami za pomoč vozniku, kot so pomoč pri ohranjanju voznega pasu, opozorilo v primeru zapuščanja voznega pasu in tempomat z nastavljivim omejevalnikom, kupci pa bodo lahko izbrali tudi brisalce s samodejnim zaznavanjem dežja, samodejni vklop žarometov in prepoznavanje prometnih znakov.

 

“Da pri Fordu kratica ST pomeni športne tehnologije, bo voznikom povsem nove Fieste ST v hipu kristalno jasno,” je dodal Roeks. “Vsaka funkcija za večjo zmogljivost tega avta je izboljšana z različnimi inovacijami.”

 

*Uradno homologirani podatki o porabi goriva in izpustih CO2 bodo objavljeni pred začetkom prodaje.

 

Navedena poraba goriva, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EC) 692/2008. Poraba goriva in izpusti CO2 veljajo za različico vozila in ne za posamezno vozilo. Uporaba standardnih testnih postopkov omogoča primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. Poleg učinkovitosti na porabo goriva/energije, izpuste CO2 in doseg z električnim pogonom vplivajo tudi način vožnje in drugi netehnični dejavniki. CO2 je glavni toplogredni plin, ki povzroča globalno ogrevanje.

 

Od 1. septembra 2017 se v skladu z zadnjo različico uredbe (EU) 2017/1151 za določena nova vozila uporablja homologacija s svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lažja vozila (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP), ki je nov in bolj realistični preskusni postopek za merjenje porabe goriva in izpustov CO2. Od 1. septembra 2018 bo WLTP povsem zamenjal novi evropski vozni cikel (New European Drive Cycle – NEDC), trenutni preskusni postopek. V času opuščanja NEDC je vzpostavljena primerjava med podatki o porabi goriva in izpustih CO2 pri ciklu WLTP in pri ciklu NEDC. Ker je prišlo do spremembe nekaterih elementov preskusov, lahko pride do odstopanj v primerjavi s prejšnjimi podatki o porabi in izpustih, kar pomeni, da bo lahko imel isti model vozila drugačno porabo in izpuste CO2.

Podobne objave

Objavi odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *