Stilska ikona. Novi CLS.

 

Ikona je prekosila samo sebe. CLS je ponovno spisal zgodovino oblikovanja. Z naprej nagnjenim sprednjim delom, izrazito ploskimi žarometi in športno masko piše naslednje poglavje.

Novi CLS ponovno postavlja mejnike in je pionir ideologije dizajna pri novih osebnih vozilih znamke Mercedes-Benz. Ločijo ga jasni obrisi in čiste linije, značilne za prihajajoče nove modele znamke. Močan karakter vozila se izraža skozi obris pokrova motorja, ki se razteguje prek sprednje maske, ta je sedaj obrnjena navzdol in poudarja športnost avtomobila. Med druge lastnosti spadajo prenovljeni ožji in nizko postavljeni inteligentni žarometi ter dvodelne luči na zadku vozila. Značilna kupejevska silhueta omogoči izjemno aerodinamiko z najnižjim koeficientom upora v svojem segmentu (Cd0,26). Novi CLS je s 65 milimetri daljšo medosno razdaljo in prvič ponujenimi petimi sedeži še uporabnejši in bolj praktičen. V Sloveniji se leta 2018 načrtuje prodaja 30 vozil tretje generacije CLS.

Njegov samozavestni videz izraža brezčasno avro prve generacije CLS, ki se je uradno pojavil na trgu davnega leta 2004. S takratnim vozilom je Mercedes-Benz ustvaril nov segment, ki je prvič združil eleganco in dinamičnost kupeja z udobjem in funkcionalnostjo limuzine. Ta je tako navdihnil tekmece, da so tudi ti kasneje predstavili oblikovno podobno zasnovane avtomobile. V zadnjih 14 letih je bilo prodanih 375.000 vozil v 180 državah, v Sloveniji 151 (od tega deset vozil CLS Shooting Brake).

Tudi tretja generacija daje poudarek ekspresivnemu videzu in udobju. Za vzornika glede inteligentne vožnje in drugih tehnoloških novitet pa si je izbral limuzino razreda S. Opcijski inteligentni žarometi v tehnologiji MULTIBEAM LED z dolgo lučjo ULTRA BEAM še bolje osvetlijo okolico in ponujajo najvišjo raven varnosti na cesti, svetijo pa lahko vse do 650 metrov. S funkcijo upravljanja ENERGIZING povezuje različne sisteme za udobje (klimatska naprava, gretje sedežev, vonjave, glasba in masaža sedežev), ki z medsebojnim delovanjem poskrbijo za boljše počutje in budnost potnikov med potovanjem. Notranjost avtomobila je sedaj še zanimivejša, saj je vozniku na voljo ambientalna osvetlitev v 64 barvah, prvič pa so osvetljene tudi prezračevalne odprtine, ki so v videzu letalske turbine. Pri nastavljanju temperature se obarvajo modro ali rdeče. Druga posebna lastnost vozila CLS so posebej za njegov segment oblikovani sedeži, pri čemer sta zadnja zunanja sedeža enaka sprednjima. Prednji del potniške kabine je bil prevzet iz razreda E, saj sta tudi pri CLS na voljo dvojna 12,3-palčna zaslona v visoki ločljivosti Voznik izbira med tremi načini prikaza merilnikov: Classic, Progressive in Sport. Vse funkcije lahko nastavi kar prek večfunkcijskega volana iz razreda S, ki z novo postavitvijo stikal omogoča lažjo in varnejšo uporabo med vožnjo.

Tako kot razred S omogoča tretjo generacijo avtonomne vožnje. Z opcijskim paketom voznih asistentov lahko avtomobil na jasno označenih cestah vozi popolnoma sam 30 sekund do hitrosti 210 km/h brez voznikovega posredovanja. Prilagaja hitrost, prevzame nadzor nad volanom in sledi vozilu spredaj. Vsakih 30 sekund se mora voznik zgolj dotakniti volana, da potrdi svojo prisotnost. Tudi CLS lahko na podlagi zemljevidov samodejno prilagaja hitrost pred ovinki, križišči in cestninskimi postajami, pri hitrosti od 80 do 180 km/h pa s pritiskom smernika sam zamenja vozni pas. PRE-SAFE® Sound (priprava sluha na trk) in PRE-SAFE® Impulse Side (v primeru bočnega trka potnika pomakne proti sredini vozila) pa še bolj večata varnost potnikov.

.”>.”>.”>.”>Vse pogonske izvedbe prihajajo na trg s povsem prenovljenimi prisilno polnjenimi šestvaljnimi motorji, ki so bili uradno predstavljeni z izidom 10. generacije razreda S konec leta 2017. Štirivaljni motorji bodo sledili v sredini leta 2018, ob izidu pa so vse pogonske izvedbe na voljo z devetstopenjskim menjalnikom in štirikolesnim pogonom 4MATIC. Nov 3,0-litrski šestvaljni vrstni bencinski motor M 256 je opremljen z zaganjalnikom in alternatorjem (angl. Integrated Starter Generator), ki sta integrirana v enotni električni napravi. Ta se nahaja med motorjem in menjalnikom, s čimer jermen ni več prisoten. V kombinaciji z 48-voltnim električnim sistemom omogoča

delovanje vodne črpalke, kompresorja klimatske naprave in pomožnega električnega kompresorja, ki proizvede 16 kW (22 KM) moči in 250 Nm navora. Pogonska izvedba, ki je opremljena s tovrstnim motorjem, ima neverjeten pospešek pri nizkih vrtljajih, na voljo pa ima tudi nekatere hibridne funkcije, ki so bile prej rezervirane za priključne hibride (rekuperacija, izklop motorja pri zmanjševanju hitrosti). Nov 3,0-litrski šestvaljni vrstni dizelski motor OM 656 velja za najmočnejšega v zgodovini znamke. Najmočnejša pogonska izvedba nosi oznako CLS 400 d 4MATIC in proizvede 250 kW (340) KM moči in 700 Nm navora pri 1.200–3.200 vrtljajih v minuti. Ta bo dosegel hitrost 100 km/h v pičle 5,0 sekunde. Od predhodnika ima za 60 kW več moči, poraba goriva pa se je zmanjšala. To omogočajo predvsem naprednejša tehnologija glede izdelave in delovanja, kot so npr. posebni premaz za stene valjev NANOSLIDE®, kombinacija aluminijastega bloka motorja in jeklenih batov ter tehnologija spremenljivega krmiljenja ventilov CAMTRONIC.

Prvič bo v ponudbi vozilo Mercedes-AMG CLS 53 4MATIC+, ki bo opremljeno s 3,0-litrskim šestvaljnim vrstnim bencinskim motorjem, ki bo proizvedel 320 + 16 kW (435 + 22 KM) moči in 520 Nm navora pri 1.600–4.000 vrtljajih v minuti, hitrost 100 km/h pa bo dosegel v 4,5 sekunde. Poleg omenjenega bo serijsko opremljen z izjemno hitrim športnim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom AMG SPEEDSHIFT TCT 9G in stoodstotno prilagodljivim štirikolesnim pogonom 4MATIC+.

Podobne objave

Objavi odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *