Zrak postaja redkejši – Volkswagen Motorsport z aerodinamiko modela I.D. R Pikes Peak orje tehnološko ledino

 

→ Trasa gorske dirke v ameriški zvezni državi Kolorado je z lego na nadmorski višini med 2.862 in 4.302 metri tudi z vidika aerodinamike prav poseben izziv

→ Odprt pravilnik pri razvoju Volkswagnovega prvega dirkalnika na izključno električni pogon

→ I.D. R Pikes Peak ustvari boljši stik s podlago kot dejanska masa vozila

Wolfsburg (Nemčija) – I.D. R Pikes Peak že na prvi pogled razkriva, da je bil zasnovan za ekstremne pogoje. Volkswagnov prvi dirkalnik na izključno električni pogon tudi pri zasnovi aerodinamike za najbolj slavno gorsko dirko na svetu ne pristaja na kompromise. “Startna črta leži na nadmorski višini 2.900 metrov, cilj pa na 4.300 metrih. Tam zaradi nizkega zračnega tlaka vladajo drugačni aerodinamični pogoji kot na dirkalnih stezah v nižinah,” je pojasnil François-Xavier Demaison, tehnični direktor Volks­wagen Motorsporta in kot projektni vodja odgovoren za razvoj modela I.D.R Pikes Peak. Relativno odprt pravilnik je inženirjem pri oblikovanju karoserije in zadnjega spojlera za I.D. R Pikes Peak omogočil dosti več svobode kot v drugih tekmovalnih disciplinah.

I.D. R Pikes Peak v vetrovniku

Zadnji spojer za I.D. R Pikes Peak

Na 19,99 kilometra dolgi, ovinkasti cesti do vrha gore Pikes Peak v bližini Colorado Springsa (ZDA) dirkalniki dosežejo hitrost okrog 240 km/h – za prototip, kot je I.D. R Pikes Peak, je to relativno malo, kajti teoretično bi šlo še veliko hitreje. “Zato smo se osredotočili predvsem na optimalne hitrosti v ovinkih. Celotna karoserija je zasnovana tako, da je mogoče doseči čim boljši stik s podlago, ne da bi pri tem nastajal prevelik zračni upor,” je Demaison povzel nalogo svoje ekipe.

Optično najbolj markanten element te strategije je zadnji spojler, ki se za I.D. R Pikes Peak zdi predimenzioniran. “Zaradi visoke nadmorske višine je na gori Pikes Peak zrak v povprečju redkejši za 35 odstotkov, zato v primerjavi z dirkalnimi stezami na nadmorski višini 0 metrov izgubimo tudi 35 odstotkov odgonskih sil. S predimenzioniranim zadnjim spojlerjem tako izenačimo del teh izgub,” je pojasnil Willy Rampf, tehnični svetovalec projekta z dolgoletnimi izkušnjami iz Formule 1. “Zaradi idejno bogate zasnove aerodinamike med gorsko dirko kljub temu dosegamo maksimalne odgonske sile, ki so višje od mase vozila.”

Z modelom v merilu 1:2 so sodelavci Volkswagen Motorsporta v vetrovniku preizkusili veliko različnih izvedb dirkalnika za Pikes Peak. Karoserija je potem v velikosti 1 :1 zadnje izpopolnitve dobila v Porschejevem razvojnem centru v Weissachu. “Velika prednost je bila, da smo lahko izkoristili vire znotraj koncerna,” je dejal Demaison.

Mnoge nove komponente so kratkoročno izdelali s 3D-tiskalnikom. “Natisnili smo okrog 2.000 delov. S tem smo prihranili veliko časa,” je povedal dr. Hervé Dechipre, ki je kot CFD-inženir pri Volkswagen Motorsportu odgovoren za aerodinamiko modela I.D. R Pikes Peak.

Sicer tudi električni pogon dirkalnika I.D. R Pikes Peak zahteva učinkovito hlajenje. Vendar pa je potreba po svežem zraku bistveno manjša kot pri motorju z notranjim zgorevanjem. Poleg tega elektromotorjema, ki skupaj razvijeta moč 500 kW (680 KM), ni treba dovajati vsesanega zraka. Potrebne odprtine za dovod zraka na karoseriji – ki so z aerodinamičnega vidika načeloma velika pomanjkljivost – je bilo tako mogoče ustrezno zmanjšati. Negativno pa na učinkovitost hlajenja vpliva redek višinski zrak.

Za izračun optimalnega kompromisa je služila simulacijska programska oprema tehnološke partnerja, podjetja ANSYS. “Te naloge nismo mogli rešiti sami s podatki iz vetrovnika, kjer redkega zraka na primer ni mogoče realno reproducirati,” je razkril Demaison. “Tukaj nam je simulacija zelo pomagala pri določanju potrebnih dimenzij hladilnega sistema.”

Medtem so s številnimi testnimi vožnjami v detajlih optimizirali spoznanja iz razvojne faze. Konec maja je v načrtu prva preizkusna vožnja po originalni trasi dirkalne proge v ZDA. Potem se bo za voznika Romaina Dumasa in ekipo Volkswagen Motorsport začela zadnja faza priprav za dirko “Pikes Peak International Hill Climb 2018”, ki bo 24. junija. Cilj je doseči rekord v kategoriji električnih prototipov, ki zdaj znaša 8:57,118 minute.

O znamki Volkswagen: Uresničujemo prihodnost.

Znamka Volkswagen Osebna vozila je prisotna na več kot 150trgih širom po svetu, vozila pa proizvaja na 50lokacijah v 14 državah. Leta2017 je Volkswagen izdelal več kot šestmilijonov vozil, med katere sodijo prodajne uspešnice, kot so Golf, Tiguan, Jetta in Passat. Trenutno je pri Volkswagnu po vsem svetu zaposlenih 198.000ljudi. Poleg tega je v več kot 7.700partnerskih avtohišah zaposlenih še 74.000ljudi. Volkswagen sistematično izpopolnjuje proizvodnjo avtomobilov. Električna mobilnost, pametna mobilnost in digitalna preobrazba znamke so ključna strateška področja za prihodnost.

 

 

Volkswagen Motorsport GmbH

Andre Dietzel

Vodja komuniciranja in marketinga

Tel.: +49 175 723 4689

andre.dietzel@volkswagen-motorsport.com

Volkswagen Produktno komuniciranje

Bernhard Kadow

Projekti & motošport

Tel.: +49 152 588 70782

bernhard.kadow@volkswagen.de

Podobne objave

Objavi odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *