Opel GT X Experimental: drzna vizija Oplove prihodnosti

 

 

· Naslednji mejnik strategije PACE!: konceptno vozilo znamke predstavlja prihodnost

Oplovih modelov

· Izraz Oplovih vrednot: nemško, dostopno, vznemirljivo

· Oplov vizir: ključni element oblike novega obraza vseh prihodnjih modelov

· Vizualno in digitalno očiščenje: ‘Pure Panel’ (čista plošča) predstavlja novo definicijo

oblikovanja notranjosti

· Električna moč: GT X Experimental napoveduje elektrifikacijo vse Oplovih modelov do

leta 2024

· Oplova konceptna vozila: oblikovanje prihodnosti že več kot 50 let

Rüsselsheim. Opel omogoča vpogled v osupljivo prihodnost znamke z novim konceptnim

modelom. Poimenovali so ga Opel GT X Experimental in je drzen, 4,06 metra dolg povsem

električni kompaktni športni terenec (SUV) s petimi vrati in privlačnimi potezami kupeja, ki

prekipeva od obilice inovativnih idej. GT X Experimental uteleša Oplove vrednote in vizijo

ter zagotavlja vpogled v prihodnost Oplovih modelov. Opel je ob predstavitvi strateškega

načrta PACE! lani novembra najavil, da bo svoj profil dodatno izostril. GT X Experimental

je prvi otipljivi rezultat tega procesa.

“Z načrtom PACE! imamo jasno vizijo, kako bomo ustvarili uspešno Oplovo prihodnost.

Osredotočenost na poudarjeno identiteto znamke, ki jo določajo naše vrednote – nemško,

dostopno, vznemirljivo –, igra pomembno integralno vlogo pri naši vrnitvi k trajnostnemu

uspehu. Naše konceptno vozilo kaže, kako bodo te vrednote oživele v naših prihodnjih

izdelkih. Ekipe naših inženirjev in oblikovalcev so jih briljantno utelesile v modelu Opel GT

X Experimental. Ta zagotavlja jasen prikaz, kako si pri Oplu predstavljamo mobilnost v

prihodnosti,” je povedal Oplov izvršni direktor Michael Lohscheller.

Strast za demokratizacijo tehničnih inovacij podžiga Oplov pionirski duh

Med pripravo koncepta je Opel začel širok in intenziven postopek razmisleka o sebi in

svojih vrednotah. Opel se lahko ozre kar 156 let nazaj v zgodovino svoje prisotnosti v

industriji, ki se je začela s precizno mehaniko, in na skoraj 120 let razvoja avtomobilov, v

katerih ga je podžigala stalna zavezanost ustvarjanju vznemirljivih in pomembnih vsem

dostopnih inovativnih tehnologij. V celotni zgodovini je možno specifični ‘Oplov način’

povzeti z naslednjimi tremi vrednotami: nemško, dostopno in vznemirljivo. Tudi v svoji

prihodnosti želi znamka ostati zasidrana v najsodobnejšem in najpozitivnejšem izrazu

nemških korenin: Oplova ‘nova nemškost’ črpa najboljše iz tradicionalnih nemških vrednot

– odličnega razvoja, pristnega navdušenja nad izjemno izdelanimi stroji ter intenzivne

osredotočenosti na funkcionalnost, kakovost in zanesljivost –, vse našteto pa bogati s

toplino in odprtostjo duha. Z navdihom Oplove inovativnosti novi GT X Experimental

zajema esenco bogate zgodovine podjetja in obljublja vznemirljivo prihodnost. Nemški

razvoj, natančnost in kakovost združuje z vizionarskimi inovacijami, ki kažejo, kakšni bodo

Oplovi avtomobili sredi dvajsetih let tega stoletja: odlikoval jih bo drzen in čist videz,

obenem pa bodo ekstremno dostopni in osredotočeni na uporabnika.

Opel se je odločil, da vizijo svojih prihodnjih avtomobilov utelesi v kompaktnem športnem

terencu, dolgem samo 4063 milimetrov (medosna razdalja 2625 mm, širina 1830 mm,

višina vključno z anteno 1528 mm). Športni terenci so trenutno najbolj priljubljena vozila na

trgu in Opel želi poskrbeti, da bodo privlačni za širše občinstvo. A za kaj takega morajo

športni terenci postati učinkovitejši, kot so bili doslej. Zato Opel GT X Experimental gradi

na lahki arhitekturi, ima manjši odtis in je postavljen na 17-palčna kolesa, ki so videti veliko

večja ter zagotavljajo maksimalno udobje pri vožnji in osupljiv videz. V skladu z obljubo

načrta PACE!, da bo do leta 2024 na voljo elektrificirana različica vsakega Oplovega

modela, je GT X Experimental avto s povsem električnim pogonom, z elektriko pa ga

oskrbuje kompakten litij-ionski akumulator naslednje generacije s kapaciteto 50 kWh in z

induktivnim polnjenjem. GT X Experimental se ne pretvarja, da nudi povsem avtonomno

vožnjo – kljub temu pa nudi funkcije za avtonomno vožnjo ravni 3, kar pomeni, da lahko

zagotovi vse vidike vožnje, le da mora biti voznik pripravljen na poseg in se odzvati v

primeru zahteve za posredovanje.

Čist in drzen: to je prihodnost Oplovega oblikovanja

GT X Experimental predstavlja inovativne tehnologije z dovršeno preprostostjo. Ekipa

Oplovega direktorja oblikovanja Marka Adamsa je razvila celovito filozofijo Oplovega

specifičnega, nemškega oblikovanja, v katerem so čistost združili s čustveno drznostjo. Pri

konceptu GT X Experimental so za doseganje čistega oblikovanja pri vsaki funkciji in

vsakem modulu avtomobila skušali odstraniti vse nepotrebne oblikovne elemente. Ta

postopek je oblikovalska ekipa poimenovala ‘vizualno očiščenje’.

Karoserija koncepta Opel GT X Experimental navdušuje z drznimi proporci, ki jih

dopolnjujejo čudovito izklesane in čisto tekoče površine. Izrazito silhueto poudarja drzna

grafična identiteta, ki ločuje zgornja in spodnja območja. Spodnji del je lakiran v sijajni

svetlo sivi barvi, celoten zgornji del, vključno s pokrovom motornega prostora, stekli oken

in streho pa je skoraj črn – nočno moder. Med obema deloma od prednjega proti zadnjemu

koncu vozila poteka drzna rumena črta, ki kot Oplov podpis poudari strukturo in dinamiko.

Ta barvna shema obuja tradicionalne Oplove barve – sivo, črno in rumeno – na povsem

svež in sodoben način. GT X Experimental potnike vabi v svojo prostorno notranjost z

neoviranim dostopom, saj imajo zadnja vrata tečaje na zadnjem delu, vsa štiri vrata pa se

široko odprejo do kota 90 stopinj, kar daje vozilu prijazno vabljiv značaj. Usločeno

panoramsko steklo se nadaljuje v streho in sega daleč nazaj čez zadnje sedeže, kar

zagotovi svetlo notranjost športnega terenca z občutkom odprtega prostora.

Oplovi oblikovalci so na absolutni minimum zmanjšali tudi število tradicionalnih ‘rezov’

karoserije, ki so pogosto potrebni zaradi različnih odprtin, kot so vrata in pokrovi. Zgornji

rez vseh vrat je skrit v rumeni črti, rez zadnjih vrat pa sovpada z odprtino prtljažnika. Z

opustitvijo običajnih elementov, kot so kljuke in zunanja ogledala, karoserija postane voljno

platno, ki ovija presenetljive podrobnosti, kot sta majhni kameri, vgrajeni v rumeno grafiko

ob straneh motornega prostora – ti s pomikom navzven nadomeščata zunanji ogledali.

Premišljeno uporabljene grafične podrobnosti kot protiutež vizualnemu očiščenju poskrbijo

za energičen videz konceptnega modela GT X Experimental. Na voznikovi strani so vzdolž

praga pod zadnjimi vrati vgravirani prisekani trikotniki: v enem od njih je majhen šestkotni

LED zaslon, ki kaže stopnjo napolnjenosti akumulatorja. 17-palčna kolesa so videti veliko

večja zaradi robustnih gumijastih pokrovov, ki segajo čez rob platišča, da vizualno

povečajo temno modre pnevmatike. Rumene grafične linije na platiščih povzemajo rumene

poudarke karoserije in obdajajo elektronski emblem z bliskom, ki med vrtenjem koles

ostaja nepremičen. Za poudarek športno-terenskega značaja avtomobila zaščitne obloge

objemajo spodnji del karoserije, zato GT X Experimental navduši s čvrsto držo in robatim

videzom.

“Opel GT X Experimental uteleša duha ključnih vrednot naše znamke – je nemški,

dostopen in vznemirljiv. To je koncept, s katerim se lahko ljudje identificirajo. Čisto in drzno

oblikovanje samozavestno združuje z naprednimi tehnologijami, ki olajšajo življenje. To

vozilo jasno napoveduje izjemno vznemirljivo prihodnost znamke,” je povedal Mark Adams.

Oplov kompas in Oplov vizir kot novi vizualni identiteti prihodnjih Oplovih modelov

GT X Experimental prvič odkriva novi tematiki prednjega in zadnjega dela prihodnjih

modelov. ‘Oplov kompas’ oblikovne elemente razvršča ob dveh poudarjenih oseh, ki se

sekata v emblemu z bliskom – zato je ta v žarišču bolj kot kadarkoli doslej. Še bolj ostro in

čisto izdelana linija osrednjega pregiba na pokrovu motornega prostora predstavlja

navpično os, ki je podaljšana pod emblem. Vodoravno os simbolizirajo značilne dnevne

luči v obliki krila, ki bodo prisotne pri vseh prihodnjih Oplovih modelih. Zadnji del povzema

oblikovanje prednjega dela in kaže čisto izvedbo Oplovega kompasa, blisk pa predstavlja

trdno sidro vodoravne linije zadnjih luči v obliki krila in navpične linije od strešne antene v

obliki plavuti do poudarjenega pregiba v odbijaču.

Ob upoštevanju Oplovega kompasa in v skladu s pristopom kar se da čiste oblike so

Oplovi oblikovalci ustvarili tudi nov Oplov obraz, ki odraža pionirskega duha podjetja:

‘Oplov vizir’. Oplov vizir je popoln posamezen modul, ki obdaja vse tehnološko napredne

elemente in elemente znamke, kot so emblem z bliskom s svetili LED, ki z različnimi

barvami kaže stanje delovanja vozila, LED matrični žarometi, dnevne luči v obliki krila ter

vse kamere in senzorji asistenčnih sistemov in funkcije za avtonomno vožnjo pod temno

zasenčenim pleksi steklom. Eleganten modul se ponosno razteza čez celoten prednji del

vozila tik pod pokrovom motornega prostora. Novi prepoznavni Oplov vizir bo ključen

oblikovni element vseh Oplovih modelov poznejših dvajsetih let tega stoletja.

Notranjost s ‘čisto ploščo’: vizualno in digitalno očiščenje za sproščujočo oazo

Zračna notranjost koncepta Opel GT X Experimental sledi istim načelom vizualnega in

digitalnega očiščenja. Panoramsko vetrobransko steklo/streha in neprekinjeno stransko

okno obdajata čisto zasnovano notranjost z obilico inovacij. Izstopa instrumentna plošča, ki

jo obdaja modul s ponazoritvijo Oplovega vizirja – Oplova ‘čista plošča’. En sam širok

zaslon pozdravi voznika in kaže, da bo množica zaslonov, stikal in krmilnih elementov

današnjih serijskih vozil morda kmalu šla v pozabo. Čista plošča vozniku zagotavlja dostop

do najsodobnejših tehnologij in informacij, obenem pa odpravlja vse vizualno moteče

elemente. Čistost notranjega oblikovanja je razvidna tudi iz dovršene umestitve šob

prezračevanja. Skrite so za zasloni, kar zagotavlja čiste površine vse naokrog. Čista plošča

obenem kaže, kako tehnologija poenostavi uporabnikovo življenje. Dva zaslona na skrajno

levem in desnem koncu prednje plošče prikazujeta sliko območja za vozilom, ki jo s

pomikom navzven zajemata majhni kameri. Obenem je poenostavljeno oblikovanje

volanskega obroča, njegov sredinski modul pa zrcali obliko Oplovega vizirja. Tako kot

Oplov blisk na kolesih tudi emblem s svetili na volanu ostaja v istem položaju ne glede na

zasuk volana.

Ta čisti pristop z vrhunsko tehnologijo prežema vso notranjost. Štirje sedeži so na primer

videti, kot bi lebdeli, odstranljivi zvočniki, vgrajeni pod nasloni za glavo, pa omogočajo

zvočno izkušnjo, ki daleč presega avtomobilsko okolje. Strogo čistost oblikovanja

notranjosti poudarijo grafične podrobnosti: tematika prisekanih trikotnikov se ponovi na

naslonjalih sedežih ter stopalkah za zaviranje in pospeševanje.

Oplovi konceptni avtomobili napovedujejo Oplovo prihodnost že več kot 50 let

Ime GT X Experimental spominja na pionirja med Oplovimi konceptnimi avtomobili: leta

1965 je Opel kot prvi proizvajalec avtomobilov v Evropi predstavil konceptno vozilo,

dostopni kupe, ki so ga poimenovali Experimental GT. Dodatni X v imenu poudarja Oplov

načrt, da trgu športnih terencev vtisne še močnejši pečat: med Oplovimi vozili, ki jih bodo

prodali leta 2021, bo predvidoma kar 40 odstotkov športnih terencev.

Opel že nekaj desetletij s konceptnimi vozili oblikuje svojo prihodnost. Večina konceptov

sicer ni namenjena serijski proizvodnji, a so znamki omogočili zastavljanje vodilnih načel

za prihodnje modele. Zadnji trije Oplovi konceptni avtomobili kažejo jasno povezavo z

razvojem znamke. Koncept Monza je leta 2013 odražal Oplovo prizadevanje za večjo

učinkovitost (lahka zgradba, oprema, pogonski sklop), to učinkovitost pa je izražalo tudi

aerodinamično oblikovanje. GT Concept je leta 2016 učinkovitost ponesel na novo raven z

zasnovo, osredotočeno na ključne ideje dostopnosti, preprostosti in čistosti. In zdaj je pred

nami naslednja raven, GT X Experimental, ki s svojo filozofijo temelji na vrednotah znamke

– nemško, dostopno, vznemirljivo – ter navdušuje s čistim in drznim oblikovanjem.

 

Lep pozdrav / Best regards
Milica Kopanja Šircelj
Vodja odnosov z javnostmi / PR Manager
—————————————————————————————————————-

Opel Southeast Europe, Podružnica Ljubljana I Leskoškova 9e I 1000 Ljubljana, Slovenija

Tel: +386 1 520 95 32 I Mobile: +386 41 612 050 I Fax: +386 1 520 95 42

E-mail: milica.kopanja@opel.com

Podobne objave

Objavi odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *