360c – novi avtonomni koncept Volvo Cars: Zakaj bi leteli, če se lahko peljete?

Volvo 360c Exterior

 

Si lahko predstavljate svet, v katerem za daljša potovanja sploh ne bi potrebovali letališč? Svet, v katerem bi se izognili nadležnim varnostnim pregledom na letališčih, uram čakanj v vrstah, hrupu, gneči, … Kaj če bi vas namesto tega prišli iskat kar na dom in vas od vrat do vrat peljali v zasebni kabini?

To je vizija bodočega avtonomnega načina potovanja, ki ga Volvo Cars danes predstavlja s konceptom Volvo 360c. Gre za holistični pogled na potovanje prihodnosti, ki temelji na avtonomnosti, električnem pogonu, povezljivosti in varnosti. Za Volvo Cars pa bi lahko odprl povsem nov trg – na primer več milijard dolarjev vredni domači letalski promet.

Osnova koncepta 360c je avtonomni električni avtomobil brez človeškega voznika. Koncept temelji na svobodi in obliki ter se ponaša z odsotnostjo volana, motorja z notranjim izgorevanjem, potniki pa kljub vsemu sedijo v tradicionalnih dveh ali treh vrstah sedežev.

Koncept 360c predstavlja štiri potencialne načine potovanja – spalno okolje, pisarniško okolje, okolje dnevne sobe in zabavno okolje. Hkrati pa predstavlja predlog, kako naj bi izgledala standardna varnostna komunikacija z ostalimi prometnimi udeleženci.

“Posel se bo v naslednjih letih precej spremenil. Volvo pa bi lahko postal vodja teh sprememb v avtomobilski industriji. Avtonomna vožnja bo omogočila velike korake in premike, predvsem pa bo narekovala nove poslovne modele, ki bodo ljudem odpirali povsem nove načine izrabe časa, ki ga preživijo v avtomobilu,” pravi Håkan Samuelsson, predsednik in direktor Volvo Cars.

S tega vidika je koncept 360c lahko neposredni tekmec letalskemu prometu na krajših razdaljah, letalski industriji in proizvajalcem letal ter letalskih storitev. Posebej potovanja na razdaljah do 300 km so izjemno dovzetna za nove načine potovanja.

Na primer v ZDA so samo v lanskem letu zabeležili več kot 740 milijonov potnikov v notranjem letalskem prometu. Industrija letalskih prevozov v ZDA pa ima milijardne prihodke. Potniki na nekaterih notranjih linijah, med katerimi so New York – Washington DC, Houston – Dallas in Los Angeles – San Diego, skupno porabijo več časa (upoštevajoč pot do letališča, prijavo za let, varnostno kontrolo, …), kot če bi potovali z avtomobilom.

“Notranji letalski promet na prvi pogled izgleda odlično. Realnost pa je nekoliko drugačna. Koncept 360c predstavlja povsem nov pristop. Spalna kabina omogoča premijsko udobje in mirno potovanje ponoči, na cilj pa lahko pridemo povsem spočiti in sveži. Na ta način bi lahko postali resen tekmec letalskemu prometu,” pravi Mårten Levenstam, podpredsednik oddelka korporativnih strategij pri Volvo Cars.

Poleg nove ciljne skupine koncept 360c ponuja tudi nove načine potovanja, načrtovanja mest, infrastrukture in sodobne družbe. Na novo ne definira le potovanja, temveč tudi načine, kako se ljudje povezujejo z družino in prijatelji ter kako izkoriščajo svoj čas.

“Koncept avtonomnega avtomobila ima bolj tendenco tehnološkega primera kot vizije, kako bi ga ljudje uporabljali. A Volvo Cars je znamka, ki v središče postavlja človeka. Zato se osredotočamo na življenja naših strank in iščemo načine, na katere bi jih lahko izboljšali in olajšali. Koncept 360c je naslednji korak v tej smeri,” pravi Robin Page, podpredsednik oblikovalskega oddelka pri Volvo Cars.

360c je korak v smeri širše uporabe tehnologij avtonomne vožnje, ki bi lahko na številne načine prinesla pomembne družbene spremembe.

“Ko sta brata Wright leta 1903 prevzela nebo, se jima ni niti sanjalo, kako bo izgledal sodobni letalski promet. In podobno mi ne vemo, kakšna bo prihodnost avtonomne vožnje. Zagotovo pa bo imela globok vpliv na življenja ljudi, na načrtovanje mest in na uporabo infrastrukture. Zato koncept 360c razumemo kot neke vrste začetnika, ki bo prinesel še več idej in odgovorov na nova vprašanja,” dodaja Mårten Levenstam.

——————————-

Volvo Car Group v letu 2017

V fiskalnem letu 2017 je Volvo Car Group zabeležil dobiček v višini 14,061 milijarde švedskih kron (1,35 milijarde EUR), 11,014 milijarde SEK (1,06 milijarde EUR) pa v letu 2016. Skupni promet v tem obdobju je znašal 210,912 milijarde švedskih kron (20,34 milijarde EUR), 180,672 milijarde SEK (17,42 milijarde EUR) pa v letu 2016. V celotnem letu 2017 je bilo prodanih 571.577 avtomobilov, kar je 7,0 odstotka več kot leta 2016. Rekordni prodajni in finančni rezultati seveda omogočajo nadaljnje investicije, ki jih Volvo Car Group načrtuje za prihodnost.

O Volvo Car Group

Zgodovina znamke Volvo se začenja leta 1927. Danes je Volvo ena izmed najbolj priznanih in spoštovanih avtomobilskih znamk na svetu. V letu 2017 so v 100 državah sveta prodali 571.577 avtomobilov. Od leta 2010 je Volvo v lastništvu kitajskega Zhejiang Geely Holdinga (Geely Holding). Že leta 1999 je znamko Volvo kupil ameriški Ford, ki jo je leta 2010 prodal kitajskim lastnikom.

Po podatkih iz decembra 2017 je Volvo Cars na različnih koncih sveta zaposloval 38.000 ljudi. Uprava, razvojni oddelek, marketing in administracija so locirani v Goteborgu na Švedskem, Volvo Cars pa ima pisarne tudi v Šanghaju na Kitajskem. Glavne proizvodne tovarne se nahajajo v Goteborgu na Švedskem, v belgijskem Gentu, Chengduju in Daquingu na Kitajskem. Pogonske agregate proizvajajo v Skövdeju na Švedskem in Zhangjiakouju na Kitajskem. Karoserijski sestavni deli pa nastajajo v Olofströmu na Švedskem.

Sandra

Horvat

Marketing & PR Coordinator

T+386 1 584 34 96

M+386 30 464 155

sandra.horvat@vcag.net

VCAG d.o.o.

Importer Adria Region

Leskoškova 2

1000 Ljubljana, Slovenija

www.volvocars.si

Podobne objave

Objavi odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *