SEAT 1400: prvo SEAT-ovo vozilo praznuje 65. obletnico

Foto: Seat

 

 

/      SEAT 1400, eleganten in luksuzen potniški avtomobil, je beli dan ugledal 13. novembra 1953 in začel avtomobilsko zgodbo znamke

/      Tehnološko napredni SEAT 1400 je – kot eden prvih v Evropi – imel namesto ločenega podvozja s privito karoserijo t. i. vseovijajočo pontonsko karoserijo

/      V času proizvodnje modela 1400 med letoma 1953 in 1964 so v Barceloni izdelali 98.978 vozil

 

Martorell (Španija), 12. 11. 2018 – Avto, ki je bil odskočna deska za SEAT, letos praznuje 65. oblet­nico. SEAT 1400, luksuzna in elegantna limuzina, je zaznamoval začetek zgodbe znamke in postavil temelje za njen prihodnji uspeh.

Prvi SEAT 1400 – z registrsko tablico B-87.223 – je s tekočega traku tovarne v Zoni Franci (Barcelona) zapeljal 13. novembra 1953, le tri leta po ustanovitvi znamke. Takrat so v prvem letu izdelali le pet avtomobilov dnevno, a je število hitro raslo. Cena vozila je bila 117.000 španskih pezet (okoli 705 €).

Model 1400 je bil zasnovan kot vozilo, ki bo postavilo temelje podjetja SEAT. To je bila štirivratna limuzina s sprednjim motorjem in pogonom na zadnji kolesi, ki so jo uporabljali kot uradno vozilo državnih organov in tudi kot javni taksi za prevoz množic.

Zmogljivost, ki navdušuje

Model 1400 so izdelovali v SEAT-ovi tovarni v Barceloni, kjer je bilo na začetku zaposlenih 925 ljudi. Njegove tehnične specifikacije so bile odraz tistega obdobja: vzdolžno vgrajen bencinski motor spredaj je moč prenašal na poltogo zadnjo premo z diferencialom.

Motor, ki je imel 4 valje in gibno prostornino 1.395 cm3, je bil kombiniran s 4-stopenjskim ročnim menjalnikom ter je dosegel največjo moč 32 kW in najvišjo hitrost 125 km/h.

Podvozje je vključevalo spiralne vzmeti, ki so ustvarjale elastičen učinek na zadnji premi, in vzdolž­ne poltoge vpete konzolne vzmeti, ki so delovale kot potisna ročica in so služile za stabi­lizacijo vozila. Panhardov drog (prečni drog toge obese) je skrbel za stranski položaj pogonske gredi. Ta postavitev je bila v tistem času ultramoderna.

Zunanjost modela 1400 je navdih za dizajn črpala iz takratnih ameriških vozil; imel je zaokroženo obliko zadka, ki so ga podaljševale stožčaste zadnje luči, na trg pa je prinesel tudi ukrivljeno enodelno vetrobransko steklo in sistem za ogrevanje.

Poleg privlačnega videza je SEAT 1400 nudil tudi več kot odlične zmogljivosti. 48-litrski rezervoar za gorivo je omogočal precejšen doseg, ker je poraba vozila znašala 10,5 l/100 km, poleg tega je avto z lahkoto dosegel hitrost 100 km/h.

Izdelan za uspeh

Do konca začetne proizvodnje SEAT-a 1400 leta 1954 je bilo izdelanih 1.345 vozil – ampak to je bil šele začetek življenjske dobe tega avtomobila. Družina modela 1400 se je nadaljevala s predstavi­t­vijo različice 1400 A leta 1954, 1400 B leta 1956 in 1400 C leta 1960, poleg njih je na trg prišlo več posebnih izvedb.

Z vsako izvedbo so izboljšali zmogljivost in dizajn, kar je pripomoglo k utrditvi položaja na trgu in rasti znamke SEAT.

SEAT-ova rast je bila zaradi modela 1400 izjemno hitra, čeprav so bile začetne proizvodne številke nizke: do konca leta 1954 so prodali 959 vozil, leto kasneje pa je letna proizvodnja znašala skoraj 3.000 – pri čemer so skoraj 100-odstotno uporabljali doma proizvedene komponente. Leta 1956 so izdelali 7.000 vozil, leto kasneje pa že 10.000. Do konca proizvodnje modela 1400 so prodali 98.978 vozil, s čimer si je model 1400 zagotovil mesto v zgodovini.

Tehnični podatki SEAT 1400

 

Motor  
Število valjev/ventilov 4-valjni/osem ventilov
Premer in hod bata 82 mm x 66 mm
Gibna prostornina 1.395 cm3
Uplinjalnik Uplinjalnik z navzdolnjim tokom Solex ali Weber z ročno dušilno loputo
Hlajenje Tekočinsko hlajen ventilator z jermenskim pogonom, vodna črpalka
Menjalnik 4-stopenjski ročni menjalnik z vzvratno prestavo
Podvozje Sprednja prema: posamične trapezne obese z možnostjo deformiranja, z vzmetmi in teleskopskimi blažilniki

Zadnja prema: toga prema z vzmetmi, teleskopskimi hidravličnimi blažilniki in vzdolžnimi listnatimi vzmetmi

Pnevmatike 5,90 x 14
Zavorni sistem Sprednje in zadnje bobnaste zavore

 

 

 

 

SEAT je edino špansko podjetje v svoji panogi, ki pokriva celotni razpon avtomobilske proizvodnje – od dizajna, razvoja in proizvodnje do trženja. Je član koncerna Volkswagen in mednarodno podjetje s sedežem v Martorellu (Barcelona). Izvaža 80 % svojih vozil in je prisoten v več kot 80 državah na vseh petih celinah. Leta 2017 je SEAT zabeležil 281 mili­jonov evrov dobička po obdavčenju, prodali so skoraj 470.000 vozil in dosegli rekordni promet v višini več kot 9,5 mili­jarde evrov.

 

Skupina SEAT zaposluje več kot 15.000 ljudi in ima tri proizvodne centre – Barcelona, El Prat de Llobregat in Martorell, kjer izdelujejo prodajno izjemno uspešne modele Ibiza, Arona in Leon. Na Češkem izdelujejo modela Ateca in Toledo, v Nemčiji Tarraco, na Portugalskem Alhambro in na Slovaškem Mii.

 

Multinacionalno podjetje ima tudi tehnični center, v katerem dela 1.000 inženirjev. Njihov cilj je postati gonilna sila na področju inovacij za vodilnega industrijskega investitorja v raziskave in razvoj v Španiji. SEAT v svoji modelski paleti že ponuja najsodobnejšo povezljivostno tehnologijo, trenutno pa se osredotoča na globalno digitalizacijo, ki je bistvena v zagotavljanju mobilnosti za prihodnost.

 

 

SEAT Communications                                 
Arnaud Hacault

Vodja produktnega komuniciranja

T/ +34 659 13 48 04

arnaud.hacault@seat.es

 

www.seat-mediacenter.es

  Jaume Rabassa

Produktno komuniciranje
T/ +34 619 61 64 70
jaume.rabassa@seat.es

 

 

 

 

Podobne objave

Objavi odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *