Kilian: “Električna mobilnost in digitalizacija pomenita korenite strukturne spremembe”

 

 

·   Nemški zvezni minister za delo Hubertus Heil in vodja poslanske skupine SPD v nemškem parlamentu Andrea Nahles na informativnem obisku v prihodnji tovarni električnih avtomobilov v Zwickauu

  • Prva popolna preobrazba velike tovarne avtomobilov na svetu pomeni spremembo sistema z obsežnimi strukturnimi premiki za podjetje in zaposlene
  • Andrea Nahles: “Predlagam ‘industrijsko partnerstvo za avtomobilsko industrijo 2030’ na najvišji politični ravni”
  • Zvezni minister za delo Heil:  Zakon za krepitev možnosti za kvalifikacijo pomaga podjetjem pri kvalifikaciji današnjih zaposlenih na tak način, da bodo lahko opravljali jutrišnja in pojutrišnja dela”
  • Delavski svet: Zaposleni pri prehodu na električno mobilnost nujno potrebujejo konkretno podporo politike

 

Wolfsburg/Zwickau (Nemčija), 23. januar 2019 – Volkswagen v novem letu sistematično spodbuja svojo ofenzivo električnih vozil in preobrazbo tovarn Zwickau, Dresden, Emden in Hannover v proizvodne lokacije za električna vozila. Tovarna Zwickau ima pionirsko vlogo pri preobrazbi in bo že do konca leta 2019 začela z izdelavo kompaktnega modela ID.1). Do zagona proizvodnje bo Volkswagen tisoče zaposlenih usposobil za njihove prihodnje naloge. Skupaj z drugimi temeljnimi organizacijskimi in strukturnimi spremembami je to velik podvig za podjetje in za zaposlene. Danes sta se zvezni minister za delo Hubertus Heil in vodja poslanske skupine SPD v nemškem parlamentu Andrea Nahles skupaj z direktorjem kadrovskega področja pri Volkswagnu Gunnarjem Kilianom in predsednikom delavskega sveta koncerna Volkswagen Berndom Osterlohjem neposredno v tovarni v Zwickauu seznanila z napredkom in izzivi preobrazbe.

 

Po delovnem pogovoru so gostje v hali št. 2 obiskali središče znanja z različnih področij kvalifikacij in inovacij, kot so virtualno varjenje, 3D tiskanje, inovativna polnilna infrastruktura in sodelovanje človek‑robot. Tam so razpravljali z zaposlenimi in zagonskimi podjetji.

Kilian: “Električna mobilnost in digitalizacija za našo panogo pomenita korenite strukturne spremembe. Preobrazbo lahko mojstrsko izpeljemo le s konstruktivnim dialogom politike in podjetij, katerega cilj je, da avtomobilsko industrijo v Nemčiji in s tem sto tisoče delovnih mest v tej ključni panogi dobro pripravi za prihodnost.”

 

Vodja poslanske skupine SPD v nemškem parlamentu in predsednica stranke SPD Andrea Nahles je dejala: “Avtomobilska industrija se zaradi dizelskega škandala, digitalizacije, varstva podnebja in spremenjenih svetovnih gospodarskih razmer sooča z raznovrstnimi izzivi. Politika mora postaviti jasne in zavezujoče zahteve za avtomobilsko industrijo, vendar je ne sme preobremeniti, saj pričakujemo, da bo tudi leta 2030 izdelava najboljših avtomobilov na svetu potekala v Nemčiji in da bodo strokovne delavke in delavci v avtomobilski industriji dobro zaslužili. Zato predlagam ‘industrijsko partnerstvo za avtomobilsko industrijo 2030’ na najvišji politični ravni. Ker moramo pod eno streho spraviti različne cilje, za to pa potrebujemo okvir, da bomo o teh ciljih lahko skupaj razpravljali v splošnem kontekstu.”

 

Zvezni minister za delo Hubertus Heil je povedal: “Največji zaklad podjetij so kompetence, kreativnost in angažiranost zaposlenih. Z novim zakonom za krepitev možnosti za kvalifikacijo podpiramo podjetja pri kvalifikaciji današnjih zaposlenih na tak način, da bodo lahko opravljali jutrišnja in pojutrišnja dela. To prinaša koristi avtomobilskim proizvajalcem, kot je Volkswagen, saj bodo lahko strokovne delavce dalj časa ohranili v podjetju.”

 

Kilian je še poudaril: “Gre za prepoznavanje tveganj za industrijsko lokacijo Nemčije in koriščenje priložnosti, ki jih ponujata digitalizacija in električna mobilnost. Prepričan sem, da je zvezna vlada zelo zainteresirana za to in da bo ustvarila prave okvirne pogoje. Dober primer je pred kratkim sprejeti Zakon za krepitev možnosti za kvalifikacijo, ki ga je predlagal minister za delo.  Pripomogel bo, da bomo lahko zaposlene pravočasno ustrezno pripravili za prihodnje delo. To pomeni varnost zaposlitve v prihodnosti.”

 

Tudi predsednik Volkswagnovega skupnega in koncernskega delavskega sveta Bernd Osterloh za uspešnost strukturnih sprememb stavi na sodelovanje politike in podjetij:  “Vedno smo jasno govorili, da pot v električno mobilnost nujno potrebuje podporo politike. In sicer potrebuje konkretne pobude, ki delujejo ne samo v teoriji, ampak tudi pri vsakdanjem delu. Prepričan sem, da Zakon za krepitev možnosti za kvalifikacijo nudi takšno podporo. V zadnjem času smo večkrat grajali politične stranke, a na tej točki je potrebna jasna pohvala. Zakon nam namreč daje spodbudo za prihajajočo reorganizacijo, ki bo težka. Pri njej je za nas najpomembnejša naloga, da ne bo noben zaposleni ostal na stranskem tiru.”

 

Jens Rothe, predsednik skupnega delavskega sveta v družbi Volkswagen Sachsen GmbH, je povedal: “Z reorganizacijo naše tovarne v Zwickauu v najsodobnejšo tovarno električnih vozil v Evropi znotraj celotnega koncerna opravljamo resnično pionirsko delo. Pri tem je najpomembnejše, da uspemo naše sodelavke in sodelavce kar najširše usposobiti za nove izzive – ne samo izobraziti peščice strokovnjakov. Zakon za krepitev možnosti za kvalifikacijo nam bo pri tem nudil pomembno oporo.”

 

V Zwickauu trenutno nastaja največja in najzmogljivejša tovarna električnih avtomobilov v Evropi. Pri tem gre za prvo popolno preobrazbo velike tovarne avtomobilov na svetu. V prihodnje bo tovarna izdelovala izključno električna vozila na osnovi modularne platforme za električni pogon (MEB), njena proizvodna zmogljivost pa bo 330.000 vozil letno.

 

Preobrazba v električno mobilnost je velikanski podvig za Volkswagen, za tovarno Zwickau in njene zaposlene. Gre za korenito spremembo sistema z daljnosežnimi organizacijskimi in strukturnimi premiki. To med drugim pomeni izgradnjo ustrezne infrastrukture, zagotavljanje okolju prijazne proizvodnje energije za varovanje podnebja in seveda celovito kvalifikacijo zaposlenih.

 

Za doseganje uspešnih strukturnih sprememb bodo zaposleni samo v letu 2019 investirali več sto tisoč delovnih ur, več kot sto zaposlenih bo celo leto delalo na drugih koncernskih lokacijah, tudi zunaj nemške dežele Sachsen. Zraven štejejo še drugi ukrepi, ki bodo poskrbeli za zagotavljanje varnosti delovnih mest in hkrati omogočili največjo možno prilagodljivost v času strukturnih sprememb.

 

Proces uvajanja sprememb, ki se je v avtomobilski tovarni Zwickau že začel, se tiče vsakega posameznega zaposlenega na tej lokaciji.  Podjetje je pripravilo obsežen program kvalifikacij za ekipo. V okviru tega bo v proces preobrazbe vključenih 8.000 sodelavcev, za 3.500 sodelavcev je na voljo 300 strokovnih izobraževanj, okoli 1.400 zaposlenih se izobražuje o tematikah s področja visokonapetostnih sistemov, 160 sodelavcev se intenzivno usposablja na specializiranih področjih visokonapetostnih sistemov, 3.000 sodelavcev pa se udejstvuje izobraževalnega središča za električno mobilnost, poleg tega pa so na voljo izobraževanja za več deset strokovnjakov za elektriko/elektroniko.

 

Zahtevane strukturne prilagoditve pa ne vplivajo le na Volkswagen, ampak tudi na mala in srednje velika podjetja (MSP). Tudi ta podjetja in njihovi zaposleni morajo znati varno obvladovati nove tehnologije. Zato Volkswagen strokovno znanje svojega izobraževalnega inštituta, ki je potrebno za izobraževanje, ponuja tudi tem podjetjem. Trenutno s pristojno agencijo za zaposlovanje potekajo pogovori o tem, kakšne podrobne možnosti ponuja Zakon za krepitev možnosti za kvalifikacijo, da se bo lahko zagotovilo učinkovito ponudbo izobraževanj za srednje velika podjetja in dobavitelje iz regije. Vse to poteka s ciljem, da se v prihodnosti zagotovi trajno varnost delovnih mest v panogi in na splošno.

 

Že danes je Volkswagen na pilotni lokaciji Zwickau pridobil obsežna spoznanja o tem, katere kvalifikacije so potrebne za preobrazbo in v kakšni obliki je mogoče posamezne zaposlene optimalno usposobiti za nove naloge. Podjetje bo to strokovno znanje preko svoje akademske mreže posredovalo vsem svojim lokacijam po svetu, ki bodo vključene v preobrazbo, na primer kitajskim lokacijam, ki se prav tako pripravljajo na izdelavo električnih vozil.

 

Po pilotni fazi na lokaciji v Zwickauu bo Volkswagnova proizvodna mreža za električna vozila rasla še naprej. Tako je bilo odločeno, da bosta proizvodnjo električnih vozil v Nemčiji prevzeli tudi tovarni Emden in Hannover. Proizvodna lokacija Dresden je aprila 2017 v celoti prešla na proizvodnjo električnih vozil.

 

 

1)     Študija.

Informacija:

Fotografije bodo na voljo od 18. ure na naslovu: www.volkswagen-newsroom.com

Volkswagen Aktiengesellschaft

Korporativno komuniciranje | Tiskovni predstavnik za kadrovsko področje
Kontakt 
Markus Schlesag

Telefon +49-5361-9-871 15

E-pošta markus.schlesag1@volkswagen.de | www.volkswagen-newsroom.com

Volkswagen Aktiengesellschaft

Korporativno komuniciranje | Tiskovna predstavnica za kadrovsko področje
Kontakt 
Christine Kuhlmeyer

Telefon +49-151-2761-1482

E-pošta christine.kuhlmeyer@volkswagen.de | www.volkswagen-newsroom.com

Volkswagen Aktiengesellschaft

Korporativno komuniciranje | Tiskovni predstavnik koncernskega delavskega sveta
Kontakt 
Heiko Lossie

Telefon +49-5361-9-962013

E-pošta heiko.lossie@volkswagen.de | www.volkswagen-newsroom.com

Koncern Volkswagen s sedežem v Wolfsburgu je eden vodilnih avtomobilskih proizvajalcev na svetu in največji avtomobilski proizvajalec v Evropi. Koncern sestavlja dvanajst znamk iz sedmih evropskih držav: Volkswagen Osebna vozila, Audi, SEAT, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducati, Volkswagen Gospodarska vozila, Scania in MAN. Pri tem ponudba osebnih vozil sega od malih avtomobilov do vozil luksuznega razreda. Ducati nudi motorna kolesa.  Na področju lahkih in težkih gospodarskih vozil se ponudba začne pri vozilih pickup ter sega do avtobusov in težkih tovornih vozil. Po vsem svetu ima koncern 642.292 zaposlenih, ki vsak delovni dan v povprečju izdelajo okoli 44.170 vozil, se posvečajo storitvam, povezanim z vozili, ali delujejo na drugih poslovnih področjih. Vozila koncerna Volkswagen so na voljo v 153 državah.O koncernu Volkswagen:

Leta 2018 se je prodaja koncernskih vozil na svetovni ravni dvignila na 10,834 milijona (2017: 10,741 milijona). Svetovni tržni delež med osebnimi vozili je znašal 12,1 %.  V Zahodni Evropi je 22,0 % vseh novih osebnih vozil iz koncerna Volkswagen. V letu 2017 je promet koncerna znašal 231 milijard evrov (2016: 217 milijard evrov). V preteklem poslovnem letu je dobiček po obdavčitvi znašal 11,6 milijarde evrov (2016: 5,4 milijarde evrov).

Podobne objave

Objavi odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *