“Panda Raid 2019” – Fiat Panda Cross je puščavski prvak


Foto: Fiat

Tri tisoč kilometrov, sedem etap in okoli 400 posadk. To so podatki letošnje “Pande Raid”, vsakoletnega relija, na katerem sodelujejo modeli Panda 4×2 in 4×4, ki so bili izdelani pred letom 2003. Od Madrida do Marakeša, po puščavskih poteh skozi neskončne pokrajine. Na pot se je podala tudi zadnja različica modela Fiat Panda Cross 4×4, ki je simbolna vez med spoštovanja vrednim raziskovalcem iz osemdesetih let in sedanjim prvakom evropskih mest. Pande nekoč in danes si delijo enako vzdržljivo konstrukcijo in enako praktičnost. To je razlog, zakaj več kot 7,5 milijona avtomobilskim navdušencem predstavlja “svobodo na štirih kolesih”.

Letošnja, že enajsta reli preizkušnja “Panda Raid”, rezervirana za avtomobile Panda 4×2 in 4×4, ki so bili izdelani pred letom 2003, je postala klasika na koledarju “Rally Raid”, ki je v kategoriji legendarnega Dakarja, čeprav ohranja svoj amaterski duh. Letos se je na štartno linijo v Madridu postavilo približno 400 starodobnih Pand z vsega sveta. Odpravile so se na več kot 3.000 kilometrov dolgo pot od španske prestolnice do puščavskega bisera Marakeš.

Pisana karavana je morala prevoziti težko dostopne kraje, ki bi bili pravi izziv tudi za marsikaterega večjega terenca. Vendar pa trasa ni odvrnila neustavljive Fiat Pande, ki je znova dokazala, da se odlično znajde na peščenih poteh in žgočem soncu. Starejšim modelom se je pridružila tudi zadnja različica modela Panda Cross 4×4, z vgrajenim 0,9-litrskim motorjem TwinAir Turbo, ki je s samozavestjo znamke zaznamovala celotno dirko in celo priskočila na pomoč nekaterim veteranom, ki so se predolgo zadržali na puščavskih sipinah. To je neke vrste simbolna vez med preteklostjo in sedanjostjo, ki že od leta 1980 pomeni “svobodo na štirih kolesih” in jo je za svojo vzelo več kot 7,5 milijona voznikov po vsej Evropi.

Po odhodu iz Madrida (8. marca) se je slikovita karavana odpravila proti obali, natančneje v pristanišče Motril, od koder se je s trajektom odpeljala do jeza Mohamed V v Maroku. Tukaj se je avantura šele dobro začela z vožnjo po puščavi, mimo mest Bel-Frissate, Maadid, Merzouga, Tazoulait in Tansikht. Zadnja etapa je bila na sporedu 15. marca s ciljem v legendarnem Marakešu.

Ob navdušenem vzklikanju domačinov je puščavsko zmago slavila zadnja različica Pande Cross 4×4, naslednica legendarne Pande 4×4, ki je bila prvič predstavljena pred 35 leti. Panda Cross 4×4 združuje sistem oprijema, značilen za pravega terenca, s kompaktno velikostjo in okretnostjo mestnega avtomobila. Panda Cross lahko premaga kakršnokoli oviro, zahvaljujoč dodatnima 2,2 centimetroma oddaljenosti od tal v primerjavi z različico 4×2, ter meram, ki ji omogočajo vstopni kot 24 stopinj, prehodni kot 21 stopinj in izstopni kot 34 stopinj. Vse našteto je združeno z izjemnimi voznimi lastnostmi pri vožnji po terenu, ki jih zagotavlja stalni štirikolesni pogon – Panda ga je prva uvedla v segment – v kombinaciji z izbirnikom načina vožnje, ki ponuja tri različne nastavitve: Auto, Off-Road in Gravity Control. Pri načinu vožnje “Auto” se Panda Cross 4×4 obnaša kot avtomobil s prednjim pogonom, zadnji par koles pa dobi večji oprijem le, kadar je to potrebno. V položaju “Off-Road” je namesto tega navor porazdeljen na vsa štiri kolesa, dodatna pogonska sila pa se s pomočjo elektronske zapore diferenciala (ELD) posreduje tistim kolesom, ki imajo najboljši oprijem. In končno, ko je izbirnik v položaju “Gravity Control”, sistem deluje na zavore na bolj strmih spustih, da ohranja optimalen nadzor nad vozilom.

Uspeh na raliju “Panda Raid 2019” dopolnjuje številne tehnološke in prodajne rekorde modela. Panda ni po naključju najbolje prodajan mestni avtomobil v Evropi zadnjih 15 let in nesporno vodilna v Italiji od leta 2012. Poleg tega, da je bila prvi mestni avtomobil s 4WD (leta 1983), je bila Panda tudi prvi avtomobil v svojem segmentu, ki je osvojil laskavi naziv “Car of the Year” (leta 2004), v istem letu pa je bila tudi prvi mestni avtomobil, ki se je povzpel na višino 5.200 metrov do baznega tabora pod Everestom. Leta 2013 je bila prvi avtomobil v svojem razredu, ki je uvedel avtonomno zaviranje v sili. Lani je bila Panda Waze, ki je najbolj “socialna” Panda doslej, ena glavnih zvezd v mestecu Pandino, kjer je potekalo največje srečanje Pand na svetu s 365 različnimi avtomobili iz vse Evrope.

Petra Tašker Žumer, vodja marketinga in odnosov z javnostmi, Avto Triglav

Podobne objave

Objavi odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *