50 let v šestdesetih sekundah

Avtomobilska panoga je v preteklih desetletjih doživela izredno hitro evolucijo na vseh področjih, od oblikovanja in proizvodnje do izvoza

Zdaj toliko vozil, kot jih je bilo prej proizvedenih v enem dnevu, izdelamo v 3 minutah

Včasih je bilo na SEAT 600 treba čakati dve leti, danes pa lahko avto kupite v 10 minutah in s 5 kliki z miško

Martorell (Španija), maj 2019 – Ultra HD 4K videoposnetki namesto črno-belih slik, aplikacije namesto faksov in mp3-posnetki namesto vinilnih gramofonskih plošč. Družba je v preteklih 50 letih doživela izjemno hiter razvoj. In kako se to odraža v avtomobilski panogi? Poglejmo si nekaj podatkov, ki odlično ponazarjajo razsežnost sprememb:

Od svinčnika in radirke do navidezne resničnosti: sodoben oblikovalsko-razvojni center ni več v ničemer podoben tistim iz 60. in 70. let prejšnjega stoletja. Šestila, radirke in dolge mize z neskončnimi kupi skic so zamenjali tablični računalniki, očala za navidezno resničnost in lebdeči zasloni. “Navidezna resničnost nam danes omogoča, da lahko 90 % dizajnov evalviramo brez modeliranja posameznih avtomobilskih delov,” pravi Manel Garcés, ki je pri SEAT-u odgovoren za vizualizacijo in digitalne oblikovalske procese.

S 5 na 2.400 vozil dnevno: ko je SEAT leta 1950 odprl prvo tovarno na območju Zona Franca, so dnevno v njej izdelali 5 avtomobilov. Danes pa v tovarni v Martorellu vsak dan proizvedejo več kot 2.300 vozil, kar pomeni, da danes v samo 3 minutah izdelajo enako količino vozil kot nekoč v enem dnevu. Ta evolucija je omogočila motorizacijo celotne države. V 50. letih prejšnjega stoletja je v Španiji znašalo povprečje 3,1 avtomobila na 1.000 prebivalcev, danes pa je to povprečju 480 avtomobilov na 1.000 prebivalcev.

Od povsem ročne proizvodnje do več kot 2.000 robotov: na začetku so bili roboti nekaj, kar smo poznali iz znanstvene fantastike. V 60. in 70. letih prejšnjega stoletja so avtomobile v celoti lakirali ročno, danes pa 84 robotov v ličarski komori nanaša tanke sloje laka, najsodobnejši skener pa potem v 43 sekundah preveri, da je površina gladka. O tehnološkem napredku priča več kot 2.000 robotov v karosernici ter 125 avtonomnih robotov v montažnih halah 9 in 10. Ti vsak delovnik v tovarni v Martorellu delo opravljajo skupaj z več kot 7.000 zaposlenimi.

Od dela pri 40 stopinjah Celzija do biomehanskega avatarja: brez klimatiziranja, na nizkih temperaturah in poleti pri skoraj 40 stopinjah Celzija. Takšne so bile razmere za delo v tovarni pred pol stoletja. Danes so proizvodni obrati opremljeni tako, da zagotavljajo stalno temperaturo in najsodobnejše ergonomske pogoje, da ne prihaja do poškodb. Tako na primer v Martorellu v zdravstveno-rehabilitacijskem centru CARS z uporabo navidezne resničnosti ustvarjajo avatarje, ki simulirajo gibe delavcev ob tekočem traku ter na ta način izboljšujejo ergonomijo na delovnem mestu.

Od Bogote do Sydneya: izvažanje avtomobilov je bilo leta 1965 za SEAT nekaj nepredstavljivega. Simbolično so potem na nekaj letal naložili najnovejše modele in jih raztovorili v Kolumbiji. Vendar je trajalo vse do leta 1983, da je izvoz postal redni del poslovanja, začenši s prodajo modela Ronda na Nizozemskem. Leta 2018 je SEAT izvozil 80 % od 474.300 vozil, izdelanih v Martorellu. Če bi jih postavili v vrsto enega za drugim, bi se ta raztezala od Barcelone do Sydneya.

Od 2-letne čakalne dobe do 5 klikov: tudi pot do nakupa vozila se je v zadnjih desetletjih močno spremenila. Včasih so bile avtohiše edina stična točka med kupcem in znamko. Danes pa 71 % kupcev najprej poišče informacije na spletu, šele potem se odpravijo v avtosalon.

To pa še ni vse – sredi 60. let prejšnjega stoletja je bilo treba za nakup modela SEAT 600 počakati kar 2 leti. Danes lahko avto kupite v samo 10 minutah in s samo 5 kliki, to namreč omogoča projekt spletnega nakupa, ki ga je SEAT implementiral na Norveškem.

SEAT je edino špansko podjetje v svoji panogi, ki pokriva celotni razpon avtomobilske proizvodnje – od dizajna, razvoja in proizvodnje do trženja. Je član koncerna Volkswagen in mednarodno podjetje s sedežem v Martorellu (Barcelona). Izvaža 80 % svojih vozil in je prisoten v več kot 80 državah na vseh petih celinah. Leta 2018 je SEAT prodal 517.600 vozil – največ v 68-letni zgodovini znamke, zabeležil je 294 milijonov evrov dobička po obdavčitvi in rekorden promet v višini skoraj 10 milijard evrov.

Skupina SEAT zaposluje več kot 15.000 ljudi in ima tri proizvodne centre – Barcelona, El Prat de Llobregat in Martorell, kjer izdelujejo prodajno izjemno uspešne modele Ibiza, Arona in Leon. Na Češkem izdelujejo model Ateca, v Nemčiji model Tarraco, na Portugalskem Alhambro in na Slovaškem Mii. 

Multinacionalno podjetje ima tudi tehnični center, v katerem dela 1.000 inženirjev. Njihov cilj je postati gonilna sila na področju inovacij za vodilnega industrijskega investitorja v raziskave in razvoj v Španiji. SEAT v svoji modelski paleti že ponuja najsodobnejšo povezljivostno tehnologijo, trenutno pa se osredotoča na globalno digitalizacijo, ki je bistvena v zagotavljanju mobilnosti za prihodnost.

Video s slovenskimi podnapisi:

https://we.tl/t-0FR7KN5uJa

Porsche Slovenija

SEAT komunikacije       Sabrina PečelinOdnosi z javnostmiT/ 01 5825 105sabrina.pecelin@porsche.si                                                                  

Podobne objave

Objavi odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *