FORDOV 1,0-LITRSKI ECOBOOST JE OSVOJIL 11. ‘OSKARJA’ IEPOTY; POGANJA VSAKO ČETRTO FORDOVO VOZILO, PRODANO LETA 2018

Köln, 22. maj 2019 – Fordov zmogljivi, varčni in vsestranski 1,0-litrski motor EcoBoost je danes osvojil naziv Mednarodni motor in pogonski sklop leta 2019 v kategoriji pod 150 KM – to je že enajsti cenjeni naziv IEPOTY (International Engine and Powertrain of the Year) za ta motor od uvedbe leta 2012.

Kompaktni motor z nizkim trenjem z močjo do 140 KM poskrbi za odzivno in navdušujočo vozno izkušnjo, zato ne preseneča, da je z njim opremljena več kot četrtina Fordovih modelov, ki so jih prodali leta 2018 – več kot 410.000 vozil – od družinske kombilimuzine Fieste do dostavnika Transit Connect.

Pred kratkim je Ford 1,0-litrski bencinski motor EcoBoost, ki je na voljo za modela Ford Focus in Transit Connect, za še varčnejšo porabo goriva opremil z naprednimi tehnologijami, vključno s prvo uporabo sistema za izklop valja pri trivaljnem motorju.

Znatna izboljšave glave valja, vbrizgavanja goriva in sistema za nadzor izpustov so dopolnile ključne EcoBoostove tehnologije – turbopolnilnik, visokotlačno neposredno vbrizgavanje goriva in dvojno neodvisno prilagodljivo krmiljenje odmične gredi. Izboljšani motor bo letos na voljo tudi z drugimi modeli.

“1,0-litrski EcoBoost nadaljuje s postavljanjem novih meril za kompaktne bencinske motorje in to sedem let in 11 nagrad po prvem osvojenem nazivu Mednarodni motor in pogonski sklop leta,” je povedal Carsten Weber, vodja raziskav in razvoja naprednih pogonskih sklopov pri Fordu Evropa. “Medtem ko je na cestah že 16 milijonov 1,0-litrskih motorjev EcoBoost, še vedno odkrivamo njegov potencial. Novi elektrificirani pogonski sklopi s še učinkovitejšo porabo goriva in 1,0-litrskim EcoBoostom kot pomembnim sestavnim delom bodo kmalu na cestah.”

Mednarodno žirijo IEPOTY je sestavljajo 70 sodnikov iz 31 držav, Fordovemu 1,0-litrskemu EcoBoostu pa so podelili skupno 145 točk, s katerimi je v kategoriji pod 150 KM za vsaj 26 točk premagal pogonske sklope znamk BMW, PSA Group, Toyota/Lexus in Volkswagen.

Uvedbi 1,0-litrskega EcoBoosta je sledil pravi plaz z novim trendom visokozmogljivih trivaljnih bencinskih motorjev s turbopolnilnikom in majhno delovno prostornino.

“Vse od zmage leta 2012 je ta mali dragulj izjemno priljubljen in se z leti samo še bolj dokazuje, večina drugih proizvajalcev pa se mu skuša bolj ali manj približati,” je povedal Nicol Louw, Car South Africa, član sodniške žirije IEPOTY.

Ford je v začetku leta napovedal, da bo cenjeni 1,0-litrski EcoBoost osnova za zmogljive in odzivne blage hibridne pogonske sklope nove Fieste EcoBoost Hybrid in Focusa EcoBoost Hybrid – za še učinkovitejšo porabo goriva in neokrnjeno Fordovo zabavno vozno izkušnjo.

Pri teh dovršenih elektrificiranih pogonskih sklopih je namesto standardnega alternatorja vgrajen integriran zaganjalnik/generator, ki ga poganja jermen (BISG), ta pa omogoča zajem sicer izgubljene energije med zaviranjem in upočasnjevanjem vozila ter njeno shranjevanje za polnjenje 48-voltnega paketa baterij.

BISG deluje tudi kot motor in brezhibno dopolnjuje motor vozila: s shranjeno energijo zagotavlja pomoč pri navoru – tako razbremeni bencinski motor in omogoča dodaten prihranek goriva. Obenem BISG poskrbi za poskočno zmogljivost, še posebej pri nizkem številu vrtljajev, da je vožnja še bolj prilagodljiva in povezana. Z odpravljanjem ‘turbo luknje’ je BISG Fordovim inženirjem omogočil, da so z uporabo večjega turbopolnilnika moč 1,0-litrskega EcoBoosta povečali do 155 KM.

Vsestranski 1,0-litrski EcoBoost bo dostavniku Transit Custom Plug-In Hybrid in kombiju za prevoz oseb Tourneo Custom Plug-In Hybrid – prvencema v segmentu – pomagal zagotoviti možnost čiste električne vožnje brez strahu glede dosega.

Za boljše razumevanje prednosti, ki jih prinaša okolju in uporabnikom, model Transit Custom Plug-In Hybridtrenutno preizkušajo v Londonu, kmalu pa bosta sledila tudi preizkusa v španski Valencii in Kölnu.

Celoten seznam nazivov IEPOTY, ki jih je osvojil Fordov 1,0-litrski EcoBoost:

  • Skupni zmagovalec: 2012, 2013 in 2014
  • Najboljši novi motor: 2012
  • Najboljši motor s prostornino do 1,0-litra: 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 in 2017
  • Zmagovalec v kategoriji pod 150 KM: 2019

# # #

  • Fiesta z 1,0-litrskim EcoBoostom, izpusti CO2 od 105–109 g/km, poraba goriva od 4,6–4,8 l/100 km
  • Focus z 1,0-litrskim EcoBoostom, izpusti CO2 od 107–110 g/km, poraba goriva od 4,7–4,9 l/100 km
  • Transit Connect z 1,0-litrskim EcoBoostom, izpusti CO2 od 146 g/km, poraba goriva od 6,4 l/100 km
  • Fiesta EcoBoost Hybrid, predvideni izpusti CO2 od 112 g/km, poraba goriva od 4,9 l/100 km
  • Focus EcoBoost Hybrid, predvideni izpusti CO2 od 106 g/km, poraba goriva od 4,7 l/100 km
  • Tourneo Custom Plug-In Hybrid, predvideni izpusti CO2 od 75 g/km, poraba goriva od 3,3 l/100 km
  • Transit Custom Plug-In Hybrid, predvideni izpusti CO2 od 75 g/km, poraba goriva od 3,3 l/100 km

Podobne objave

Objavi odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *