Nissan predstavlja tehnične značilnosti robustnejše, pametnejše in varčnejše Navare

Nissan je včeraj razkril več informacij o izpopolnjenem poltovornjaku Nissan Navara, ki je že naprodaj po vsej Evropi. Številne posodobljene tehnologije zagotavljajo, da je Navara vodilna v razredu poltovornjakov, pri čemer ponuja tudi najdaljšo garancijo za obdobje 5 let oziroma 160.000 km.

Lastnike manjših podjetij in družine bo prepričala Navarina izboljšana zmogljivost, vožnje pa bodo bolj tekoče zaradi Navarinega povsem novega 6-stopenjskega ročnega menjalnika. Preoblikovane obese izboljšajo vožnjo ter upravljanje in udobje vozila, sprednje in zadnje kolutne zavore pa so zdaj vključene serijsko in zagotavljajo še boljšo moč zaviranja. Navarine preoblikovane obese zdaj omogočajo tudi večjo dovoljeno obremenitev, vleka prikolice pa zaradi pametne tehnologije za nadzor stabilnosti ni bila še nikoli tako zanesljiva.

“Nova generacija Navare temelji na 80-letnih izkušnjah oblikovanja in proizvodnje robustnih ter priročnih poltovornjakov in predstavlja vznemirljiv korak za ta model,” je povedal vodja poslovne enote za lahka gospodarska vozila Paolo D’Ettore. “Vsestranska Navara z nagrajeno zasnovo bo nedvomno še mnogo let ohranjala svoj status kot zvezda Nissanovega razreda lahkih gospodarskih vozil.”

Zmogljivejši motor zagotavlja prihranek pri porabi goriva od 6,9 litra na 100 km (pretvorjeno v vrednosti NEDC pri kombinirani vožnji), izpusti pa zdaj znašajo do 183 g CO2 /km. Navarin motor z dvojnim turbopolnilnikom, ki je vsestransko uporaben delovni pripomoček, je na voljo v dveh različicah, in sicer 120 kW/ 163 KM in 140kW/190 KM. Zaradi nadgradnje z enojnega na dvojni tubopolnilnik razvije osnovni motor za 22 Nm večji navor in tako doseže 425 Nm. Druge novosti motorja so še jekleni bati in DLC-obloga batnih obročkov ter nižje kompresijsko razmerje, ki zdaj znaša 15,1 (pred tem 15,4). Tlak sistema vbrizgavanja goriva se je z novo črpalko povečal z 2000 na 2200 barov, kar mu zagotavlja večjo učinkovitost in natančnost. Vodni hladilni krogotok je nadgrajen in novi izpušni sistem vključuje filter sajastih delcev (DPF) in sistem za selektivno katalitično redukcijo (SCR), kar omogoča kompaktnejši dizajn in nižje izpuste dušikovih oksidov.

Navarin povsem novi 6-stopenjski ročni menjalnik je izdelan v Evropi in je vgrajen prvič. Novi menjalnik prinaša velik napredek pri tekočem prestavljanju in prefinjenosti zaradi uporabe kabla, krajše prestavne ročice, izboljšane sinhronizacije in zmanjšanja vibracij. Novi menjalnik ima tudi bolj klasičen vzorec prestavljanja, saj je vzvratna prestava poleg prve, in nova prestavna razmerja, ki omogočajo boljšo porabo goriva in manj hrupa med vožnjo po avtocesti. Dodatno spremenjen je bil tudi 7-stopenjski avtomatski menjalnik, ki nudi izboljšano udobje, prefinjenost in odzivnost. Navara je opremljena z drugo generacijo zadnjih obes s 5 vodili v slogu športnega terenca, kar je velik razkorak od listnatih vzmeti, s katerimi so opremljeni konkurenčni poltovornjaki, in tako nudi več udobja in boljši nadzor, ne da bi se ob tem zmanjšala njena zmogljivost. Leta 2015 je bil Nissan prvi proizvajalec, ki je v razredu enotonskih poltovornjakov vgradil obese s 5 vodili, in sicer pri Navari z dvojno kabino.

Navara je posledično bolj udobna in lažje obvladljiva, ob tem pa ne izgubi vlečne zmogljivosti. Izvedenka s podaljšano kabino ima dovoljeno obremenitev večjo za od 55 do 95 kg (odvisno od specifikacij), kar pomeni, da ima v primerjavi s prejšnjo različico zdaj novo dovoljeno obremenitev 1.165 kg (in največjo dovoljeno skupno težo 3.200 kg). Izvedenka z dvojno kabino pa ima dovoljeno obremenitev večjo za od 54 do 114 kg (odvisno od specifikacij), kar pomeni, da je nova dovoljena obremenitev od 1.115 kg do 1.180 kg in največja dovoljena obremenitev 3.250 kg). Spremembe sprednjih obes lajšajo manevriranje z volanom, ki je pri nižjih hitrostih lahkotnejši in udobnejši. Lega vozila je zaradi 25-milimetrskega dviga zadnjih obes in 2-stopenjske vijačne vzmeti izboljšana in vozilo ima bolj mogočen videz.

Sprednje kolutne zavore so bile povečane (z 296 mm na 320 mm), zadnje zavore pa imajo namesto bobnastih zavor zdaj kolutne zavore velikosti 308 mm. Zaradi njih je zavorna pot krajša in občutek na pedalu boljši, obraba zavor in hrup sta manjša, največja zmogljivost pa je lažje dosegljiva, saj je za pritisk pedala potrebne 40-odstotkov manj sile. Še ena pomembna novost letošnjega modela je pametni sistem za nadzor stabilnosti prikolice. Novi sistem predvidi nagibanje prikolice s prepoznavanjem zanašanja vozila in minimalno popravlja zaviranje posameznih koles in zmanjšuje navor, s čimer vozilo in prikolica ostajata pod nadzorom. Tudi v tej različici so vključeni inteligentni sistem za zaviranje v sili, sistem za pomoč pri speljevanju v klanec, sistem za nadzor spusta po klancu in inteligentni nadzor okolice vozila. Tako Navara ohranja svoj status kot večnamenski poltovornjak z najnovejšo tehnologijo.

V kabini pa je odnos med vozilom in voznikom preoblikovan z novim sistemom NissanConnect s povezljivostjo znotraj vozila Alliance (A-IVC). Informacijsko-razvedrilni sistem NissanConnect je doživel dramatično prenovo strojne in programske opreme, ki omogoča prikazovanja zaslona telefona na novem 8-palčnem zaslonu z visoko resolucijo (prejšnja različica je imela 7-palčni zaslon), ki podpira večprstno upravljanje in ima hitrejši odzivni čas. Navara ima vključeno tudi aplikacijo za sistem storitev NissanConnect, opremljeno s krmilno enoto telematskega sistema in vgrajeno 4G-napravo, ki omogoča podatkovno povezavo brez povezave s telefonom. Vgrajeni zemljevidi TomTom z brezžičnim posodabljanjem zagotavlja točne podatke v realnem času in še prometne informacije v živo, 3D-zemljevide, podatke o vremenu in Google Satellite in Street View. Aplikacija ima tudi daljinsko upravljanje hupe in luči in daljinsko lociranje vozila za pravo potovanje brez skrbi. Novi sistem je združljiv z aplikacijama Apple CarPlay in Android Auto in tako nudi neprekinjeno povezljivost, ki jo pričakujejo današnji kupci.

Posodobljena Navara predstavlja evolucijo zdaj že tradicionalno robustnega in sodobnega videza poltovornjakov. Celoten izbor vozil Navara se lahko poleg višje lege zaradi boljših obes pohvali tudi z novim dizajnom platišč. Platišča so večja tudi pri izvedenkah z nižjo stopnjo opremljenosti (17-palčna namesto 16-palčna). Izvedenke z višjo stopnjo opremljenosti imajo zdaj LED-žaromete in notranjo karoserijo v visokosvetleči črni barvi, ki nadomešča kromirane dele prejšnjega dizajna. Navara vključuje tudi vseevropsko garancijo za obdobje 5 let oz. do 160.000 km.

Navara je naprodaj v 109 državah po vsem svetu, ta model pa je bil oblikovan z mislijo na evropske kupce. Proizvajajo ga v tovarni NMISA v Barceloni, ki je nedavno praznovala 35. obletnico delovanja. Posamezni elementi Nissanovih izkušenj iz razreda križancev zdaj krepijo Navarino odlično vsestranskost, ki krasi 12 zaporednih generacij tega modela in številnih posebnih serij. Zaradi uspeha najnovejšega modela Navara ‘N-Guard’ bo Nissan to izvedenko proizvajal še naprej.

Renault Nissan Slovenija

Foto: Nissan

Podobne objave

Objavi odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *