FORD JE POSKRBEL ZA PET ZVEZDIC TUDI PRI SVOJIH ELEKTRIFICIRANIH VOZILIH

Foto: Ford

13. november 2019 – Ford varnost s petimi zvezdicami zagotavlja tudi v elektrificiranih vozilih, saj je povsem novi Ford Explorer Plug-In Hybrid danes prejel najvišjo oceno za varnost, ki jo podeljuje neodvisna organizacija za preverjanje varnosti s preskusnimi trčenji Euro NCAP.

 

Explorer Plug-In Hybrid zagotavlja večjo varnost za voznika, sopotnike in druge udeležence v prometu tako z uporabo sestavnih delov iz ultra-ojačenega jekla, v avtomobilski industriji prvič razvitih s Fordovimi patentiranimi postopki, kot s tehnologijami, ki z naprej in nazaj usmerjenimi senzorji pomagajo preprečiti trčenja ali zmanjšati njihov učinek.*

 

Sedemsedežnega športnega terenca poganja kombinacija Fordovega 3,0-litrskega bencinskega motorja V6 EcoBoost, elektromotorja in generatorja, da razvije moč 457 KM in navor 825 Nm, obenem pa v mestih omogoča do 48 km dosega s povsem električnim pogonom.**

 

“Ob podatku, da bomo do konca naslednjega leta na trg poslali 14 novih elektrificiranih vozil in da bo do konca leta 2022 predvidoma elektrificirana več kot polovica naših osebnih vozil, ki jih prodamo v Evropi, se lahko Fordovi uporabniki zanesejo, da bomo še naprej zagotavljali prvorazredno varnost ne glede na izbrani pogon,” je povedal Joerg Beyer, izvršni direktor razvoja pri Fordu Evropa.

 

Explorer Plug-In Hybrid je prvo Fordovo elektrificirano vozilo, ki je prejelo najvišjo oceno s petimi zvezdicami Euro NCAP po novih, strožjih protokolih, uvedenih prejšnje leto. Ford Focus – od naslednjega leta bo na voljo tudi z 48-voltno blago hibridno pogonsko tehnologijo EcoBoost Hybrid – je bil med prvimi vozili, odlikovanimi z najvišjo oceno s petimi zvezdicami po uvedbi leta 2018.

 

Močnejši in pametnejši

Explorer Plug-In Hybrid je prejel visoko oceno Euro NCAP tako za zaščito odraslih potnikov kot za zaščito otrok.

 

V avtomobilski industriji prvič uporabljeni proizvodni postopek ‘3D Roll and Sweep’ je Fordu omogočil vgradnjo cevi iz ultra-čvrstega martenzitnega jekla v stebričke vetrobranskega okna in strešno linijo, da je zagotovljena še močnejša potniška varnostna celica.

 

Jeklo, ki je tako ojačeno, da je treba odprtine za pritrjevanje izrezati z laserjem, je z valjanjem oblikovano v cevi. S postopkom ‘3D Roll and Sweep’ nato ukrivijo vsako cev v obliko hokejske palice, ki postane enodelni stebriček okna in cev strešnega vodila, njena natezna trdnost pa znaša kar 1700 megapaskalov – to je več kot pri glavnih jeklenicah slavnega mostu Golden Gate v San Franciscu.***

 

S Fordovim patentiranim postopkom izdelani stranski ojačitveni elementi iz ultra-čvrstega jekla se raztezajo vzdolž talne linije, da zagotovijo dodatno zaščito potnikov in 13,1-kWh litij-ionske baterije. Vsak ojačitveni element je izdelan iz patentiranega posameznega kosa valjanega jekla, ki je pred varjenjem upognjen nazaj nase. Postopek ustvari interne celice za še večjo čvrstost in togost, zato je z njegovo pomočjo Explorer Plug-In Hybrid osvojil maksimalno število točk pri preskusnem trčenju Euro NCAP z bočno oviro.

 

Med dovršenimi, v serijsko opremo vključenimi tehnologijami za pomoč vozniku, ki so prav tako prispevale k oceni s petimi zvezdicami, so pomoč za preprečevanje trka z zaznavanjem pešcev in kolesarjev, inteligentni omejevalnik hitrosti in sistem za ohranjanje voznega pasu.

 

“Serijsko vgrajeni sistem za samodejno zaviranje v sili (pomoč za preprečevanje trka) je pri preverjanju funkcionalnosti pri manjših hitrostih, značilnih za mestne vožnje, kjer pride do številnih poškodb zaradi nihanja glave po trku, odlično deloval in pomagal preprečiti trčenje ali zmanjšati njegove posledice pri vseh scenarijih poskusnih trčenj,” piše v poročilu Euro NCAP.

 

Obenem je prvič v Evropi na voljo tehnologija za pomoč pri zaviranju, ko vozilo vozi vzvratno – z radarjem in ultrazvočnimi senzorji zazna več kot 28 cm visoke in 7,5 cm široke predmete na poti vozila ter samodejno zavira, da prepreči trčenje. Sistem deluje pri vzvratni vožnji s hitrostjo od 1,5 do 12 km/h.

 

Pomoč pri zaviranju, ko vozilo vozi vzvratno, zadrži vozilo za 1,5 sekunde in šele nato prepusti popoln nadzor vozniku, da lahko ta v tem času oceni situacijo, preden nadaljuje z manevrom. Del serijske opreme je tudi vzvratna kamera.

 

Izjemno prostorni, razkošni in na zagotavljanje udobja osredotočeni Explorer Plug-In Hybrid prinaša še več naprednih možnosti, med katerimi sta tudi 10,1-palčni pokončno postavljeni osrednji zaslon na dotik in 12,3-palčni digitalni sklop instrumentov. V državah z volanom na levi ga lahko kupci naročijo v eni od dveh odlično opremljenih različic: na voljo sta športni Explorer ST-Line s pečatom oddelka Ford Performance in osupljivo razkošni Explorer Platinum.

 

Elektromotor omogoča vožnjo z Explorerjem s povsem električnim pogonom brez izpustov, kdaj in kako bodo uporabili baterijo pa lahko vozniki odločijo z izbiro voznih načinov EV Auto (samodejno), EV Now (zdaj), EV Later (pozneje) in EV Charge (polnjenje). Za polnjenje baterije vozila je možno uporabiti polnilni priključek, vgrajen v sprednji levi blatnik, med vožnjo pa se baterija samodejno polni s pomočjo tehnologije za regenerativno polnjenje z zajemom kinetične energije med zaviranjem, ki je sicer izgubljena.

 

# # #

 

Za informacije obiščite https://www.euroncap.com/

 

*Asistenčne funkcije so namenjene le za pomoč vozniku in ne nadomeščajo njegove pozornosti, presoje ter odgovornosti za upravljanje in nadzor vozila.

 

**Ford Explorer Plug-In Hybrid: izpusti  CO2 od 66 g/km, poraba goriva od 2,9 l/100 km (NEDC)

 

Navedena poraba goriva, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EC) 692/2008. Poraba goriva in izpusti CO2 veljajo za različico vozila in ne za posamezno vozilo. Uporaba standardnih testnih postopkov omogoča primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. Poleg učinkovitosti na porabo goriva/energije, izpuste CO2 in doseg z električnim pogonom vplivajo tudi način vožnje in drugi netehnični dejavniki. CO2 je glavni toplogredni plin, ki povzroča globalno ogrevanje.

 

Od 1. septembra 2017 se v skladu z zadnjo različico uredbe (EU) 2017/1151 za določena nova vozila uporablja homologacija s svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lahka vozila (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP), ki je nov in bolj realistični preskusni postopek za merjenje porabe goriva in izpustov CO2. Od 1. septembra 2018 bo WLTP povsem zamenjal novi evropski vozni cikel (New European Drive Cycle – NEDC), trenutni preskusni postopek. V času opuščanja NEDC je vzpostavljena primerjava med podatki o porabi goriva in izpustih CO2 pri ciklu WLTP in pri ciklu NEDC. Ker je prišlo do spremembe nekaterih elementov preskusov, lahko pride do odstopanj v primerjavi s prejšnjimi podatki o porabi in izpustih, kar pomeni, da bo lahko imel isti model vozila drugačno porabo in izpuste CO2.

 

***http://goldengatebridge.org/research/factsGGBDesign.php#maincable

Podobne objave

Objavi odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *