NOVA AVTOMOBILSKA TEHNOLOGIJA ZA VEČJO VARNOST KOLESARJEV

 

Vsako leto se zgodi na tisoče nezgod, ko vozniki ali sopotniki odprejo vrata vozila in z njimi zaprejo pot kolesarju. Zaradi trčenja v vrata se hudo poškoduje ali celo umre 60 kolesarjev na leto samo v Veliki Britaniji, v Nemčiji pa je bil to vzrok za približno 3500 prometnih nesreč v letu 2018.

 

Tovrstne težave bodo predvidoma še pogostejše, saj se vse več ljudi odloča za kolesarjenje ali vožnjo z električnimi skiroji v mestih.

 

Zdaj so pri Fordu razvili tehnologijo, ki bi lahko nekega dne zmanjšala število neljubih ‘srečanj z vrati’ pri ranljivih udeležencih v prometu, med katerimi so tudi motoristi.

 

Če opozarjanje na izstopanje zazna, da bi lahko zaradi odpiranja vrat parkiranega vozila prišlo do trčenja, s pomočjo vizualnih in zvočnih opozoril zbudi pozornost tako udeležencev v prometu kot potnikov v vozilu; prav tako lahko sistem prepreči odpiranje vrat čez pot nekoga drugega.

 

Način delovanja

Fordova vozila so že opremljena s senzorji in tehnologijami, ki samodejno zaznajo kolesarje in z zaviranjem preprečijo trčenje ter voznike opozorijo, da so v njihovem mrtvem kotu drugi udeleženci v prometu.

 

Z uporabo teh obstoječih senzorjev funkcija za opozarjanje na izstopanje analizira in ovrednoti premikanje bližajočih se udeležencev v prometu – ali kolesarijo ali se peljejo z e-skirojem – tako na voznikovi kot na sovoznikovi strani vozila.

 

Če sistem zazna, da bi lahko zaradi odpiranja vrat prišlo do trčenja, zvočni signal opozori voznika ali sovoznika na nevarnost. Močna rdeča svetila LED na zunanjem ogledalu začnejo utripati, da tako opozorijo kolesarja, za dodatno opozorilo mimoidočih oziroma mimovozečih pa poskrbi še trak rdečih svetil LED ob notranji oblogi vrat, ki je viden pri odprtih vratih.

 

Inženirji preizkušajo tudi nov mehanizem za avtomobilska vrata, ki začasno prepreči odpiranje, dokler sistem opozarjanja na izstopanje ne presodi, da je drugi udeleženec v prometu varno odpeljal mimo vozila. V nujnem primeru bo lahko uporabnik to funkcijo ročno izklopil.

 

Po testiranju z vozniki in kolesarji, ki so zaposleni pri Fordu, bodo inženirji v naslednjih mesecih izvedli klinike za uporabnike. V sklopu testiranj bodo skušali zagotoviti primernost tehnologije za udeležence v prometu v različnih državah ter pri tem upoštevali vozila z volanom na levi ali desni pa tudi različne razporeditve cest in kolesarskih stez.

 

Fordov projekt Share the Road (Souporaba cest)

Fordova kampanja ‘Share The Road’ (Souporaba cest) si prizadeva za sožitje med uporabniki cest in odraža Fordovo prepričanje, da možnost varnega kolesarjenja večjega števila ljudi, še posebej na krajših razdaljah, koristi vsem.

 

Ford je pred kratkim izpostavil izziv komunikacije med vozniki in kolesarji – in kako lahko z dobro idejo zmanjšamo napetosti in marsikatero nezgodo. Vetrovka Emoji je primer edinstvenega pripomočka, ki lahko s ploskvijo z mrežico iz svetil LED prikaže emodžije, puščici za nakazovanje smeri in znak za nevarnost. Prototip vetrovke omogoča kolesarjem, da voznikom in ostalim souporabnikom cest preprosteje in jasneje pokažejo svoje namere – in svoja čustva.

 

Ford je sodeloval tudi pri izdelavi nagrajene aplikacije za izkušnjo z navidezno resničnostjo, ki voznikom in kolesarjem omogoča boljše razumevanje izzivov, s kateri se eni in drugi soočajo pri svojih vožnjah. Aplikacija ‘WheelSwap’ (Zamenjajmo kolesa) avtomobilistom in kolesarjem pomaga spoznati posledice nepremišljene vožnje avta ali kolesa brez upoštevanja drugih souporabnikov v prometu – včasih nam pri tem gredo lasje pokonci, drugič so lahko posledice usodne. Začetne raziskave so pokazale, da so bili po izkušnji z uporabo aplikacije skoraj vsi sodelujoči odločeni spremeniti svoje vedenje v prometu.

 

Izjave

“Kolesarji in uporabniki električnih skirojev, ki jih je čedalje več, se vsak dan srečujejo z nevarnostmi na prepolnih cestah, vključno z izogibanjem na vsem lepem odprtim vratom. Opozorilo na izstopanje je le eden od načinov, s katerimi skušamo zagotoviti boljšo in varnejšo uporabo cest za vse – tiste na dveh in tiste na štirih kolesih.”

Friederike Philipsenburg, inženirka za arhitekturo vozila, Ford Evropa

 

Podobne objave