FORD JE NA MISIJI ZMANJŠANJA HRUPNOSTI AVTOMOBILOV Z NOVO ‘STRATEGIJO ŠEPETA’

Medtem ko so včasih morali vozniki nad določeno hitrostjo pri sporazumevanju krepko povzdigniti glas, so avtomobili danes umirjene oaze, v katerih odlično slišimo tudi tih pogovor ali glasbo.

 

Fordova ‘strategija šepeta’ prinaša številne majhne izboljšave pri zmanjšanju hrupa v vozilu, ki se med sabo dopolnjujejo in zagotavljajo veliko razliko, da so potovanja udobnejša in manj utrujajoča tako za voznike kot za potnike.

 

Strategija šepeta

Pri razvoju novega športnega terenca Kuga so pri Fordu raziskali različne elemente, ki predstavljajo izvor hrupa – od vzmetenja do tesnil vrat – da bi odkrili način za optimizacijo prefinjenosti notranjosti.

 

“Naša ‘strategija šepeta’ je zasnovana za kar se da tiho vožnjo – od vpijanja zvoka s perforiranim oblazinjenjem sedežev do testiranj, ki vključujejo pozorno poslušanje zvočnih vzorcev ducatov različnih pnevmatik.” Glen Goold, glavni inženir programa Ford Kuga

 

Perforiranje usnjenega oblazinjenja sedežev je zmanjšalo skupno površino ravnih ploskev v kabini, to pa pomaga, da se hrup ne odbija, ampak se vpija.

Aerodnimačno uglašene zvočne zaščite so nameščene pod karoserijo vozila in pomagajo omejiti prenos hrupa s ceste in zaradi zračnega upora v notranjost vozila.

 

Fordovi inženirji so na različnih podlagah – od gladkega asfalta do grobega betona in makadama – več kot tri leta testirali 45 različnih pnevmatik v suhih in mokrih pogojih ter v širokem razponu hitrosti, da bi odkrili natančno specifikacijo za kar najmanjši hrup na cesti in obenem za najvišjo raven udobja in oprijema.

 

Kanali za zadnjimi ploskvami, ki omogočajo skrito napeljavo in prehod komponent iz enega na drugo območje, so manjši in ožji, da omejijo tok zraka znotraj karoserije.

 

“Za Kugo smo imeli od vsega začetka jasno vizijo – dostopna aerodinamična zunanjost ter notranjost kot umirjeno zavetišče. Rezultat je športni terenec, ki omogoča uživanje v vsakem trenutku dneva.” Amko Leenarts, direktor oblikovanja, Ford Europa

 

Električna prefinjenost

Možnost vožnje brez bencinskega ali dizelskega motorja omogoča nadvse tiha potovanja. Kuga Plug-In Hybrid združuje bencinski motor, elektromotor in generator ter 14,4-kWh litij-ionsko baterijo za povsem električno vožnjo brez izpustov.

 

Ko voznik izbere vozni način EV Now (EV zdaj), se bencinski motor izklopi. Vozilo poganjata samo baterija in elektromotor, pri tem pa se v notranjosti zaznan hrup s ceste v skladu z uradnimi preskusi zmanjša na samo 52 dB(A) – tako kot pri nežnem dežju.

 

Kuga Plug-In Hybrid je opremljena tudi s tehnologijo za aktivno izničenje hrupa. Sistem deluje kot priljubljene slušalke z izničenjem hrupa – s strateško razporejenimi mikrofoni zaznava neželene nizke frekvence v kabini in jih ‘zaduši’ z nasprotnimi zvočnimi valovi zvočnega sistema B&O.

 

Generacijska ločnica

Fordov preskus* je pokazal, da potniki v novi Ford Kugi Plug-In Hybrid zaznavajo samo četrtino ravni hrupa, ki je spremljal njihove stare starše v modelu Ford Anglia iz leta 1966.

 

Ko se glasnost med enim in drugim zvokom poveča za približno 10 decibelov, večina ljudi to razliko zazna kot dvakrat glasnejši zvok.

 

Najvišje vrednosti hrupa pri hitrosti približno 50 km/h in v tretji prestavi (pri modelih z ročnim menjalnikom):

Model Najv. decibelov dB(A)
1966 Ford Anglia 89 (89,4)
1970 Ford Cortina 81 (80,9)
1977 Ford Granada 83 (82,5)
1982 Ford Cortina 79 (78,5)
2000 Ford Mondeo 77 (77,3)
2020 Ford Kuga Plug-In Hybrid 69 (69,3)

 

# # #

 

*Ford je izvedel neuradno testiranje, pri katerem je primerjal največjo raven hrupa v notranjosti različnih generacij vozil. Rezultat lahko odstopa od uradnih testov v nadzorovanem laboratorijskem okolju pri uporabi umerjenih naprav.

 

Kuga Plug-In Hybrid porabi od 1,2 l/100, izpusti CO2 pa znašajo od 26 g/km po NEDC (od 1,4 l/100 km in 32 g/km po WLTP); doseg vožnje z izključno električnim pogonom je 72 km po NEDC (56 km po WLTP).

Podobne objave