KIA MOTORS PREDSTAVILA ‘PLAN S’

Strategija za hiter prehod k električnim vozilom in mobilnostnim rešitvam do leta 2025

Korporacija Kia Motors je nedavno razgrnila ‘Plan S’, svojo srednjeročno in dolgoročno strategijo, ki sta namenjeni progresivnemu vzpostavljanju vodilnega položaja v avtomobilski industriji prihodnosti, vključujeta pa elektrifikacijo, mobilnostne storitve, povezljivost in avtonomnost.

Strategija Plan S prinaša ‘preskok’ iz poslovnega sistema, ki temelji na osredotočenosti na vozila z motorji na notranje izgorevanje, k takšnemu, ki v ospredje postavlja električna vozila (EV) in posameznikom ali podjetjem prilagojene mobilnostne storitve. Znamkine nenehne inovacije in povečanje dobičkonosnosti bodo podprli dvotirni Plan S, ki se bo preusmeril na električna in avtonomna vozila ter mobilnostne storitve.

Do leta 2025 enajst EV-jev, ki naj bi Kii zagotovili 6,6 % globalnega tržnega deleža
Do konca leta 2025 namerava Kia ponuditi 11 novih popolnoma električnih modelov. Z njimi si znamka namerava zagotoviti 6,6-odstotni tržni delež na globalnem trgu električnih vozil (brez Kitajske), ob tem pa naj bi 25 % Kiine prodaje prinašala okolju prijaznejša vozila.

Cilj: do leta 2026 letno prodati 500.000 EV-jev in milijon okolju prijaznejših vozil
Na globalnem trgu EV-jev, ki naj bi dodobra zaživel leta 2026, želi Kia letno prodati pol milijona električnih vozil in milijon okolju prijaznejših vozil (brez Kitajske).

Vstop na trg namenskih vozil, prilagojenih posameznemu podjetju
Poleg teh ciljev bo Kia – kot del novega poslovnega modela – ponudila na EV-jih temelječe mobilnostne storitve, ki bodo v pomoč pri reševanju globalnih urbanih težav, kot je npr. onesnaževanje. Na trgu namenskih vozil (Purpose Built Vehicle – PBV), za katerega je pričakovati rast na račun širjenja car-sharinga in e-trgovine, si bo Kia zagotovila dober položaj.

Kia bo do leta 2025 naložbam namenila 25 mlrd. dolarjev

Južnokorejski velikan bo svojemu Planu S do leta 2025 skupno namenil 25 milijard ameriških dolarjev, kar naj bi mu zagotovilo vodilni položaj na področju elektrifikacije in razpršitev poslovanja.

Cilj podjetja je leta 2025 doseči 6-odstotni operativni dobiček in 10,6 % ROE
Do konca »petletke« želi Kia doseči 6 % operativnega dobička in 10,6 % donosa na kapital (Return On Equity – ROE), s čimer bi zagotovila nujen kapital in maksimizirala vrednost za svoje delničarje.

Vodilni možje Kie menijo, da je danes, ko gre avtomobilska industrija skozi turbulentne čase, pravi čas za radikalno spremembo Kia Motors v globalno podjetje, ki je usmerjeno k inovacijam. Kia Motors bo aktivno inovirala in se tako odzivala na izzive pred nami, ter s prepoznavanjem in izkoriščanjem novih priložnosti razvijala podjetje naprej.

Kia Motors se bo s drzno spremembo poslovanja spremenila v inovativno znamko
Plan S je drzen in podjeten načrt Kiinega prehoda v poslovanje prihodnosti, ki temelji na dveh stebrih električnih vozil in mobilnostnih storitev. Kiin pristop je postaviti stranke na prvo mesto, ter da Kia ponovno okrepi inovacije  z razvojem izdelkov in storitev, ki kupcem nudijo nove izkušnje.

S Planom S se bo Kia osredotočila na dva strateška cilja: (1) vodilno vlogo pri povečevanju priljubljenosti električnih vozil in (2) širitev mobilnostnih storitev za električna in avtonomna vozila ter vstop na trg namenskih vozil (PBV) .

Kia bo sledila inovacijam na širokem področju, ki med drugim obsega identiteto znamke, korporacije in dizajna ter uporabniške izkušnje. Kia namerava strankam omogočiti, da neposredno začutijo, doživijo in razumejo evolucijo podjetja kot takšnega, ki je vodilno na področju električnih vozil in mobilnostnih rešitev.

Kiin novi sistem znamke, ki bo predstavljen v drugi polovici leta, bo prinesel nove cilje. To med drugim vključuje pionirsko vlogo v dobi EV-jev, znamko, ki jo imajo radi milenijci (rojeni med leti 1980 in 2000, ki so bili priče prehodu iz analogne v digitalno dobo) in generacija Z (rojeni po letu 1995 in odrasli večinoma v digitalnem okolju, t.i. ‘digitalni domorodci’), ter znamko, ki je simbol izzivov in inovacij.

Hiter preskok k električnim vozilom
Kia se bo s sprejetjem strategije razlikovanja izdelkov (npr. z izključno električnimi modeli) in inovacijami osredotočila na zagotavljanje vodilnega položaja na globalnem trgu električnih vozil.

Kia načrtuje postavitev temeljev za veliki preskok na poslovni model z električnimi vozili, kjer bi z izkoriščanjem obstoječih proizvodnih zmogljivosti vozil z notranjim izgorevanjem prehitela konkurenco.

S postavljanjem želja strank na prvo mesto bo podjetje prav tako razvilo in predstavilo inovativne EV modele, ki se bodo ponašali z različnimi lastnostmi, kot so npr. EV (futuristični) dizajn, izjemna uporabniška izkušnja in kakovost. Začenši s prvim popolnoma električnim modelom, ki bo na trgu leta 2021, bo Kia do leta 2025 predstavila modelno paleto s kar 11 električnimi vozili. To 11-člansko zasedbo bodo sestavljala osebna vozila, športni terenci in enoprostorci (leta 2022).

Izključno električni model, ki pride na trg leta 2021, bo narejen na edinstveni platformi, namenjeni vrhunskemu električnemu pogonu in najsodobnejšim tehnologijam. Odlikoval se bo z oblikovanjem križanca, ki briše meje med osebnim in SUV vozilom, z v prihodnost zazrto uporabniško izkušnjo, 500-kilometrskim dosegom z enim polnjenjem ter hitrim polnjenjem v manj kot 20 minutah.

Kia bo v svoji modelni paleti EV-jev ponudila dva tipa polnjenja glede na zmogljivost (400V/800V) – visoko zmogljive modele in različice obstoječih modelov (t.i. derivate) z razumno ceno, s čimer bodo zadovoljili različne potrebe kupcev.

Rast prodaje EV-jev se bo dogajala v skladu s prilagajanjem potrebam kupcev na različnih globalnih trgih, z upoštevanjem regionalnih razlik pri okoljski zakonodaji, subvencijah, infrastrukturi in ostalem.

V Južni Koreji, Severni Ameriki in Evropi ter še na nekaterih drugih trgih, kjer se soočajo s čedalje strožjimi okoljskimi standardi, bo Kia razvijala industrijo električnih vozil. Leta 2025 bo Kiina ponudba električnih vozil obsegala 11 modelov, njihova prodaja pa bo predstavljala približno 20 % Kiine skupne prodaje.

Na razvijajočih se trgih se bo Kia osredotočila na povečevanje prodaje vozil z motorji z notranjim izgorevanjem, obenem pa bo na izbranih trgih vstopila na trg električnih vozil.

S sprejetjem inovativne zasnove EV (osnovno ogrodje vozila) bo Kia razvila sistem načrtovanja, razvoja in proizvodnje, ki bo z vključevanjem zahtev trga že v zgodnji fazi razvoja vozil maksimalno zadovoljil želje strank.

Skozi te procesne inovacije, ki bodo omogočale stroškovno in časovno učinkovit razvoj različnih električnih modelov, Kia upravičeno pričakuje, da bo še izboljšala svojo konkurenčnost na področju tovrstnih vozil.

Kia je maja 2019 postala solastnik hrvaškega proizvajalca Rimac Automobili, ki proizvaja športna električna vozila, septembra istega leta pa tudi podjetja IONITY, ki je specializirano za vzpostavitev mreže hitrih polnilnic. Naložba v IONITY bo tlakovala pot razvoju Kiine infrastrukture hitrih polnilnic v Evropi in drugod.

Promocija mobilnostnih storitev; vstop na trg namenskih vozil
Kia bo svoje poslovanje razpršila na ponudbo okolju prijaznejših mobilnostnih storitev, kjer bo fokus na električnih vozilih in avtonomni vožnji v velemestih po vsem svetu. Prav tako bo vstopila na trg namenskih vozil (PBV – Purpose Built Vehicle), na katerem se bo po predvidevanjih izjemno povečalo povpraševanje v smeri širitve e-trgovine in souporabe vozil (car sharing), kar naj bi korporaciji zagotovilo nove stranke.

V glavnih globalnih velemestih, ki se aktivno odzivajo na podnebne spremembe in podpirajo popularizacijo električnih vozil, bo Kia pri vzpostavljanju pospeševalnikov mobilnosti (Mobility Hubs) sodelovala z lokalnimi partnerji, ki imajo postaje za hitro polnjenje električnih vozil, centre za vzdrževanje vozil in druge nastanitve.

Ti pospeševalniki mobilnosti bodo izkoriščeni kot prehodne postaje med električnimi vozili in vozili z motorji z notranjim izgorevanjem. S slednjimi vozniki zaradi okoljskih predpisov ne bodo smeli zapeljati v mestna središča. Z uporabo različnih infrasktruktur, kot so polnilnice in nastanitve znotraj pospeševalnikov mobilnosti, bo Kia raziskovala nove poslovne modele.

Dolgoročno si Kia želi imeti samovozne robotske taksije in robotske prevoze (roboshuttle) na zahtevo v urbanih središčih, ki bi jih upravljali pospeševalniki mobilnosti.

Kia je nedavno okrepila sodelovanje s ponudniki mobilnostnih storitev. Leta 2018 je podjetje investiralo v Grab, največjo jugovzhodno-azijsko platformo ponudnikov prevozov (ride-hailing service), dostavljalcev hrane in plačilnih rešitev; marca 2019 pa je sledila naložba v indijsko podjetje Ola, ki ponuja novodobne načine prevoza potnikov (peer-to-peer ridesharing, ride-service hailing), taksi prevozov ter dostavo hrane in ostale mobilnostne storitve.

Kia strankam v Španiji nudi souporabo vozil preko platforme WiBLE, kjer sodeluje z Repsolom, največjo tamkajšnjo energetsko korporacijo. WiBLE, ki deluje od septembra 2018, daje strankam v najem 500 priključno-hibridnih vozil Kia Niro PHEV. WiBLE je ena najbolj uspešnih mobilnostnih shem v Evropi, ki ima že več kot 130.000 članov.

Kia – kod del skupine Hyundai Motor Group – je septembra 2019 ustanovila skupno podjetje z družbo Aptiv, ki je vodilna na svetu na področju razvoja avtonomne vožnje. To partnerstvo bo Kii pomagalo razviti tehnologije 4. in 5. stopnje avtonomne vožnje, ki bodo predstavljale jedro mobilnostnih rešitev v prihodnosti. Skupno podjetje razvija platformo za avtonomno vožnjo, ki naj bi bila nared do leta 2022, ter bo izvajalo poskusne operacije na izbranih področjih leta 2023. Temu bo sledila serijska proizvodnja v drugi polovici leta 2024, ter zagotovitev platforme globalnim proizvajalcem avtomobilov in podjetjem, ki bodo ponujala mobilnostne storitve.

Kia se v prihodnost ozira tudi s spremembo namembnosti vozil za individualne stranke. Podjetje se bo posvetilo rastočemu potencialu trga namenskih vozil, ki jih uporabljajo podjetja in ostale stranke.

Povpraševanje podjetij s področij transporta, logistike in distribucije se bo po predvidevanjih v naslednjem desetletju precej povečalo. Trenutno zavzema le 5 % globalnega avtomobilskega trga, do leta 2030 pa je pričakovati do 25-odstotno povečanje, ko se razširita e-trgovina in storitve souporabe vozil.

Kia se bo najprej osredotočila na izboljšanje namenskih vozil, da lahko na tem področju postane vodilna.

Kia bo šla skozi prehodno obdobje z dvema ločenima programoma za obstoječa vozila, kot sta e-Niro in e-Soul. Nato bo razvila in strankam zagotavljala prilagojena namenska vozila, kot so npr. vozila za souporabo in nizkotalna logistična vozila za vstopanje in sestopanje ter celo dostavni tovornjaki, opremljeni s hladilno opremo za svežo dostavo.

S še večjo priljubljenostjo avtonomne tehnologije bo Kia razširila svoj poslovni model, da bo lahko uveljavila svoj program prilagojenih namenskih vozil, ki bo temeljil na električnih in samovoznih vozilih, ki uporabljajo integrirano modularno ‘skateboard’ platformo, namenjeno mini vozilom brez voznika in robotaksijem.

Skateboard platforma vključuje tanko, nizko nameščeno baterijo in kompakten elektro motor, ki sta dve ključni komponenti električnih vozil, na vrhu platforme v obliki skateboarda. Takšna zasnova, odvisno od uporabnikovih potreb, omogoča namestitev na karoseriji.

Za namenska vozila – ki jih, kot ime samo pove, uporabljajo za posebne namene – je zagotavljanje stroškovne konkurenčnosti izjemnega pomena. Zato bo Kia aktivno sodelovala z zunanjimi partnerji in uporabljala njihovo mrežo za posel z namenskimi vozili, ter tudi vzpostavila temu namenjeno razvojno ekipo in proizvodnjo.

Finančna in naložbena strategija
Kia je pred meseci razkrila svojo srednjeročno in dolgoročno finančno ter naložbeno strategijo, ki vključuje načrt za povečanje profitabilnosti skozi uspešen prehod na prihodnji poslovni sistem, ter vzpostavitev politike dividendnega donosa, ki bo izboljšala zaupanje trga v delnice Kie.

Kia namerava do konca leta 2025 skupno investirati 293,4 milijarde dolarjev, ob tem pa imeti 6 % operativne marže in doseči 10,6 % dobičkonosnost kapitala (ROE).

Naložbe med prehodom na električna in avtonomna vozila ter mobilnostne storitve prihodnosti bodo večinoma financirali preko privarčevanih sredstev in naložb v vozila z motorji z notranjim izgorevanjem, ki se bodo postopoma zmanjševale, saj se Kia osredotoča na poenostavljanje proizvodnje. Namesto tega bo podjetje koncentriralo naložbe v električna in avtonomna vozila, da se zasidra na vodilnem globalnem položaju v prihodnosti.

Prihodnje naložbe, osredotočene na krepitev Kiinih tehnoloških zmožnosti in njihovo izkoriščanje pri novem poslovanju, bodo izpeljane zahvaljujoč odprtim inovacijam, ki ustvarjajo različne sinergije z zunanjimi igralci.

V naslednjih dveh do treh letih, v obdobju, v katerem bo Kia še naprej lansirala nove množične modele, kot so npr. Sorento in Sportage, bo podjetje vložilo vse svoje napore v izboljšanje dobičkonosnosti z optimizacijo prodajne ponudbe. Delež prodanih športnih terencev, ki trenutno zavzema 50 % celotne prodaje vseh modelov, se bo do leta 2022 povečal na 60% (brez Kitajske).

Uspešen prodor v Indijo, ki je 4. največji avtomobilski trg na svetu, se bo nadaljeval. Ob lani odprti tovarni in predstavitvi športnega terenca Seltos namerava Kia z dodajanjem novih športnih terencev in križancev nadaljevati z rastjo. To bo tovarni omogočilo polno izkoriščanje proizvodnih zmogljivosti (300.000 vozil letno) do leta 2022.

Na Kitajskem je Kiin srednjeročni in dolgoročni cilj okrepiti temeljno konkurenčnost, da lahko ustvari izjemen cikel inovacij z izboljšanimi modeli in prodajo. To vključuje večjo učinkovitost modelne ponudbe, osredotočenost na tamkajšnje strateške modele ter večjo konkurenčnost zastopnikov, s čimer bi povečali donosnost.

Obenem bo Kiina CKD montaža (Complete Knock Down; gre za nezahtevno montažo vozila iz sestavnih delov brez lastne lokalne proizvodnje delov), ki prevladuje na razvijajočih se trgih v Aziji in Pacifiku, Bližnjem vzhodu in Afriki, Rusiji, Osrednji in Južni Ameriki, s trenutnih 80.000 vozil na leto do leta 2023 narasla na 300.000 vozil.

Višja prodaja na razvijajočih se trgih je tudi eden glavnih dejavnikov pri izboljšanju dobičkonosnosti. Z racionalizacijo modelnih linij, nižjimi proizvodnimi stroški, optimiziranimi opremami in ostalimi izboljšavami se bo prodaja vozil z motorji z notranjim izgorevanjem na teh trgih z današnjih 770.000 vozil letno (brez Kitajske) do leta 2025 povečala na 1,05 milijona vozil.

Finančna in naložbena strategija do leta 2025
Za Kio bo izjemnega pomena obladovanje stroškov z vpeljavo sistema za razvoj električnih vozil, če hoče zasesti vodilni položaj pri prodaji. Poudarek bo na optimizaciji dizajna, inovacij in standardizacije, kar bo zmanjšalo materialne stroške, povečalo uporabo enakih delov tako kot pri vozilih z motorji z notranjim izgorevanjem, prineslo nadaljnji tehnološki razvoj, ter izboljšalo tehnične zmogljivosti. Do leta 2025 napovedujejo, da bodo dobičkonosnost električnih vozil povišali na raven vozil z motorji z notranjim izgorevanjem.

Za povečanje zaupanja med vlagatelji in na delniškem trgu bo Kia aktivno uresničevala politiko izplačevanja dividend. Kratkoročno bo podjetje zagotavljalo delež izplačane dividende v čistem dobičku podjetja med 25 in 30 %. Srednjeročno in dolgoročno bodo razmislili o deležu povratnega odkupa in povečali delež izplačane dividende na temelju večje kapitalske osnove in višje dobičkonosnosti po letu 2022.

Poleg tega bo Kia, da bi spodbudila dolgoročno rast delnic, do leta 2025 zvišala donos na kapital na 10 % oziroma 10,6 %.

Kia. Prva za ljudi.

PR: KIA

Podobne objave