80. Obletnica Maseratijeve zmage na dirki Targa Florio Maserati testira prototip MC20 na stezi najstarejše dirke na svetu

  1. Foto: Maserati

     

     

     

     

    1. maja 1940 je Maserati slavil fantastično četrto zaporedno zmago na dirki Targa Florio. Avtomobil z značko tridenta je prvi prepeljal ciljno črto prestižne sicilijanske dirke že četrto leto zapored. Voznik, ki je dodal svoje ime na zmagovalno ploščo, je bil Luigi (Gigi) Villoresi z modelom Maserati Tipo 4CL.

     

    Da bi primerno obeležil 80. obletnico te zgodovinske zmage, se je Maserati vrnil na Sicilijo s prototipom  MC20, in se zapeljal po cestah, na katerih se je pisala zgodovina dirke Targa Florio, vključno z delom, kjer se nahajajo znamenite tribune Floriopoli.

     

    Razvoj novega super avtomobila se nadaljuje s testiranji v najrazličnejših pogojih, z namenom pridobiti

    čim več podatkov in informacij za natančne končne nastavitve. Po prvih testiranjih, ki so jih opravili s pomočjo dinamičnega simulatorja v laboratoriju Maserati Innovation Lab, je napočil čas za testiranje na cestah in dirkališčih.

     

    MC20 napoveduje začetek novega obdobja za italijansko blagovno znamko, tako v smislu sloga kot tehnologije; to je tudi prvi avtomobil, ki ima vgrajen nov motor, poln inovativnih tehnoloških rešitev, ki so ga v celoti razvili in izdelali pri Maseratiju.

     

    Z novim modelom MC20, ki bo predstavljen septembra, želi proizvajalec iz Modene poudariti in potrditi svoje legendarne športne zmogljivosti in se ponovno vrniti na zmagovalne odre dirkališč, po tem, ko je  zadnjo zmago osvojil na svetovnem prvenstvu leta 2010 s prav tako izjemnim MC12.

     

    4CL

    Leta 1939 izdelan enosed 4CL je zasnoval Ernesto Maserati, najmlajši izmed bratov, ki so ustanovili podjetje Maserati. Želel je oblikovati avtomobil, ki bo konkurenčen v dirkalnem razredu “Voiturette”. Model 4CL z delovno prostornino 1.491 ccm je bil izdelan na osnovi šasije 6CM, vendar z novim štirivaljnim motorjem s štirimi ventili na valj, prvim tovrstnim v zgodovini znamke Maserati. Za tisti čas  je bil to izjemno napreden motor, s “kvadratno zasnovo” notranjih dimenzij 78 x78 mm, ki je s pomočjo volumetričnega turbopolnilnika razvil moč 162 kW (220 KM) pri 8.000 vrtljajih v minuti.

     

    Na dirkalni premieri v Tripoliju, za nagrado Grand Prix Libije leta 1939, je bil Gigi Villoresi z aerodinamično različico modela 4CL eden glavnih favoritov za zmago. Prvo zmago pa je 4CL osvojil šele dve leti kasneje, na dirki Grand Prix v Neaplju, ko je za njegovim volanom sedel Anglež  John Peter Wakefield, in kasneje še dvakrat zmagal v Franciji, na dirkah za Veliko nagrado Pikardije in Albija.

     

     

    V drugi polovici 30-ih let prejšnjega stoletja je dirka Targa Florio potekala v Palermu, na dirkališču znotraj  velikega parka Favorita Park, kjer je bilo treba prevoziti 40 krogov. Prvi je prispel na cilj Gigi Villoresi, ki je veljal za favorita že pred pričetkom tekmovanja: postavil je tudi nov rekord v povprečni hitrosti dirke (142,288 km/h) in času prevoženega kroga (147,201 km/h). Na tej dirki (31. po vrsti) je v svoji prvi dirkaški sezoni in za volanom drugega vozila Maserati tekmoval tudi Alberto Ascari.

    Villoresi je tako zmagal na zadnji dirki, ki so jo v Italiji in v Evropi priredili pred Drugo svetovno vojno, uspeh potrjuje tedanjo prevlado proizvajalca vozil iz Modene.

     

    Še več zmag je sledilo po koncu vojne. Z modelom 4CL je Villoresi aprila 1946 osvojil Grand Prix Nice, sledile so še druge zmage, ki so jih dosegli francoski prvak Raymond Sommer, angleški voznik Reg Parnell in odlični Tazio Nuvolari. Nadaljnje zmage so zabeležili leta 1947 in leta 1948, ko je model 4CL nadomestil 4CLT z novim cevastim podvozjem in s sesalnim sistemom z dvostopenjskim turbopolnilnikom.

     

     

     

     

     

     

    Maserati S.p.A.

    Maserati proizvaja edinstvene avtomobile z izjemnim in prepoznavnim značajem. S svojim slogom, tehnologijo in z ekskluzivnimi lastnostmi navdušujejo prefinjene in zahtevne kupce ter že od nekdaj predstavljajo merilo v avtomobilski industriji. Ambasadorji te dediščine so vodilni Quattroporte, športna limuzina Ghibli in Levante, prvi SUV znamke Maserati. Popolna ponudba, ki vključuje bencinske in dizelske motorje, pogon na zadnji kolesi ali pogon na vsa štiri kolesa, najkakovostnejše materiale in izjemni inženiring. Tradicija uspešnih avtomobilov, ki vsak na novo definira, kaj pomeni italijanski športni avtomobil z vidika dizajna, zmogljivosti, udobja, elegance in varnosti.

 

PR: Avto Triglav d.o.o., Ljubljana
Dunajska cesta 122, SI – 1000 Ljubljana

Podobne objave