»Storie Alfa Romeo«, deseta epizoda – Giulia in Stelvio izražata 110 let italijanske odličnosti

Foto: Alfa Romeo

 Serija »Storie Alfa Romeo« se je zaključila pretekli teden ob 110. obletnici znamke z
izpostavitvijo modelov, ki poosebljata 110 let elegance in tehnološke odličnosti in ju
označuje izraz »Made in Italy«.
 Giulia in Stelvio sta popolna predstavnika »mehanike čustev« – projekta, ki voznika vedno
postavlja v središče izjemne vozne izkušnje.
 Zaradi pristopa »od zgoraj navzdol« sta modela Giulia in Stelvio razvita na osnovi izjemnih
različic Quadrifoglio.
 Izvrstna zmogljivost je del genske zasnove obeh modelov, ki sta v različicah Quadrifoglio
postavila rekorde v svojih kategorijah na dirkališču Nürburgring.
 Že ob svoji predstavitvi je prvo SUV vozilo znamke Alfa Romeo postalo najhitrejše SUV
vozilo v zgodovini.
 Rekordi proge so samo del celotne zgodbe: Giulia in Stelvio sta modela Alfa Romeo z največ
nagradami do sedaj.

Alfa Romeo se vrača na Nürburgring

Predstavljajte si, da ste tam in nebo nad progo Nordschleife je videti kot mogočna slikovita kulisa.
Osupljivi oblaki se dvigujejo nad zeleno krono dirkališča. Zrak je suh in hladen… kot nalašč za
vožnjo. Dva meseca po predstavitvi je Giulia Quadrifoglio izzvana, da osvoji progo, na kateri so
vozila Alfa Romeo zmagala že večkrat: »Grüne Hölle« ali »zeleni pekel« dirkališča Nürburgring.
Zlovešče ime ji je po vsej verjetnosti nadel sir Jackie Stewart v 60. letih 20. Stoletja – to je proga,
kot bi jo zasnoval sam hudič… več kot 70 zavojev v kombinaciji z izmenjavajočimi se ravninami ter
dvigi in spusti s 300 metri višinske razlike.

Giulia Quadrifoglio čaka na štart. Ni posebej pripravljena – ni opremljena z brezprofilnimi
pnevmatikami in nima varnostnega loka. Videti je popolnoma enako kot avtomobil iz prodajnega
salona. Če voznik ne bi imel čelade, bi bil v kavbojkah in polo majici videti kot popolnoma
običajen voznik. Za štart se ne bodo prižgale zelene luči, na cilju ne bo črno-bele kariraste
zastavice, vendar pa raven adrenalina ne bi mogla biti višja, saj se podira rekord.
Voznik na izbirnem stikalu Alfa DNA aktivira dirkaški način »Race« in hrupno pospeši. Čez 7 minut
in 32 sekund se lahko znova sprosti. Štoparica pokaže izvrsten čas: prejšnji rekord iz leta 2015 je
izboljšan za sedem sekund.

Komaj leto zatem se Stelvio izkaže za še boljšega: na koncu kroga se štoparica ustavi 8 sekund
prej kot pri prejšnjem rekordu te kategorije.

Giulia in Stelvio sta na eni najtežjih prog na svetu dokazala, da sta najhitrejša limuzina in
najhitrejše SUV vozilo v zgodovini. To je rekord, ki ga bo težko prekositi.

Kdo je Giorgio?

Ime Giorgio se je v strokovnih revijah pojavilo leta 2013 – poročali so, da je na poti nova
generacija vozil Alfa Romeo, ki bo izdelana na platformi Giorgio. Odzivi na družbenih omrežjih so
bili izjemni. Vsi so se spraševali, kaj bi lahko to ime pomenilo. Romantiki so menili, da bi lahko
bilo poklon Taziu Giorgiu Nuvolariju. Drugi so menili, da je ime Marchionnejeva osebna izbira.
Skrivnost ni bila nikoli razkrita. Izkazalo se je, da ima Giorgio lahko pogon na zadnji kolesi in na
vsa štiri kolesa ter da so njegovi cilji zelo ambiciozni.

Družba je načrtovala velike investicije v platformo in tovarno v Cassinu, kjer naj bi nove modele
izdelovali. Poleg tega je svoje največje tehnične talente združila v posebne »možganske truste«.
Inženirjem in oblikovalcev je bilo naročeno, naj pozabijo na stara pravila in navade, naj
razmišljajo inovativno ter naj »verjamejo, sanjajo in ustvarjajo«.

Kdo so »Skunks«?

Člani ekipe Giorgio so se izolirali od ostalih ekip v tovarni in se posvečali izključno novi platformi.
V korporativnem žargonu so dobili novo ime, ki so ga z veseljem sprejeli. Za obrazložitev vzdevka
in njegovega izvora se moramo vrniti sedemdeset let v preteklost.

Clarence Leonard »Kelly« Johnson ni bil oblikovalec v družbi Alfa Romeo, vendar je njegova
zgodba vseeno zelo pomembna. Bil je letalski inženir pri družbi Lockheed Martin in je leta 1943
sprejel vodenje posebnega projekta – da v pičlih šestih mesecih iz nič razvije lovsko letalo, ki bo
spremenilo situacijo na nebu v drugi svetovni vojni. Nemogoč izziv je sprejel pod pogojem, da
ima glavno besedo pri vodenju postopkov. Ob koncu dogovorjenega roka, celo en teden prej, je
predstavil revolucionarni prvi ameriški reaktivni lovec »XP-80 Shooting Star«. Njegova ekipa se je
imenovala »Skunk Works«.

Tako so člani delovne skupine platforme Giorgio v tovarni dobili ime »Skunks«. Tudi oni so začeli
»iz nič« ter imeli izjemno kratke roke in zelo ambiciozno nalogo: voznika vrniti v središče izkušnje
in ustvariti vozno izkušnjo, ki izpolnjuje vrednote in tradicijo znamke Alfa Romeo. Na njihovem
delu temelji celotna nova generacija vozil Alfa Romeo.
Predstavitev Giulie v novem muzeju Alfa Romeo
Različica, ki najbolje izraža temeljne značilnosti platforme Giorgio, je najbolj športni model –
Giulia Quadrifoglio. Dolgo pričakovana predstavitev je bila strogo zaupna operacija – mediji niso
dobili nobene fotografije ali tehnične značilnosti. Sporočili niso niti imena modela. Novi model
Giulia je bilo javnosti predstavljen na poseben dan – 24. junija 2015, ko je znamka praznovala svoj
105. rojstni dan. Ob zvokih Puccinijeve skladbe »Nessun dorma« je maestro Andrea Bocelli
zaželel dobrodošlico Giulii v prostorih prenovljenega muzeja Museo Storico Alfa Romeo v
Areseju. Preteklost in prihodnost sta si podali roke.
Novi model Giulia
Cilji novega modela so zapisani v zgodovino znamke – moderni in inovativni motorji, popolna
porazdelitev teže, edinstvene tehnične rešitve, najboljše razmerje med težo in močjo v kategoriji
ter izjemna oblika z nezgrešljivim italijanskim šarmom.

Motorji modela Giulia so bili popolnoma novi in izdelani iz aluminija. 6-valjni bencinski motor z
dvema turbopolnilnikoma v modelu Quadrifoglio se je ponašal s 375 kW (510 KM) pri navoru
600 Nm, kar so izjemne vrednosti za limuzino s štirimi vrati. Teža in materiali so bili zasnovani
tako, da so jamčili popolno porazdelitev teže – 50/50 med obema osema.

Številne inovativne tehnične rešitve so bile osupljive: celoten avtomobil je poosebljal nov
koncept. Sprednje vzmetenje ima dvojno nihajno roko in polvirtualno krmilno os. Tako je mogoče
bolje nadzirati kot vzmetenja in zagotavljati optimalni oprijem na cesti. Spodnji vodili ustvarjata
»škarjasto« gibanje, ki vzbuja linearni občutek v vseh pogojih in se ponaša z rekordnim krmilnim
razmerjem (manj kot 12 : 1). Na zadnji osi so uvedli novo shemo Alfalink™, večtočkovni sistem s

štirimi vodili in pol, ki je trden pri zavijanju in hkrati prožen po dolžini. Obe rešitvi so zasnovali in
izdelali v tovarni Alfa Romeo.

Lahka in vedno pod nadzorom

Za zagotavljanje optimalnega razmerja med težo in močjo so pri vseh delih Giulie uporabljeni
ultralahki materiali: aluminij (za podvozje in glavo motorja, dele karoserije ter vzmetenje),
kompozit aluminija in plastike (za zadnji nosilec) ter ogljikova vlakna (za pogonsko gred, pokrov
motorja in streho ter tudi za osnovo sprednjih sedežev). Gola karoserija tehta le 322 kg. Ekipa za
elektroniko je dobila nalogo, da izboljša varnost in užitek pri vožnji, ne da bi vozniku odvzela
njegovo svobodo. Kot rezultat je ekipa platforme Giorgio razvila določene sisteme z jasnim
odtisom družbe Alfa Romeo: od nadzora oprijema Q4 ASR (ki samodejno ukrepa le, ko je to nujno
potrebno) in integriranega zavornega sistema (ki upravlja zavorne naprave in nadzor stabilnosti)
do linearnega zdrsa diferenciala (ki izboljšuje odzivnost pri zavijanju) in vektorskega usmerjanja
navora (ki na programiran način usmerja moč v zadnja kolesa, s čimer izboljšuje oprijem in
pripravljenost krmilnega sistema). Za koordinacijo vseh funkcij so bili vpeljani »supermožgani«,
sestavljeni iz ekskluzivnega sistema nadzora podvozja.

Izjemno dinamično zmogljivost dopolnjuje stroga in minimalistična zasnova, ki italijanski značaj
avtomobila odkriva v elegantni skladnosti mer in tehnično superiornost v izjemnih
aerodinamičnih rezultatih (0,25 Cx).

Kaj si delita Giulia in Quadrifoglio

Pri ustvarjanju ultrašportnih različic skoraj vsi proizvajalci nadgradijo osnovni model. Pri tem
pogosto prikrojijo strukturne elemente, da znižajo težo in izboljšajo zmogljivost. Ta vozila
izdelujejo na ločenih proizvodnih linijah in v številnih primerih uporabljajo druge dobavitelje.
Giulia izhaja neposredno iz različice Quadrifoglio, in to ne samo po videzu. Oba avtomobila si
delita enako konstrukcijo, enake lahke materiale, večino mehanskih sistemov in isto proizvodno
linijo v Cassinu. Rezultat je edinstven avtomobil v svoji kategoriji – vsaka Giulia ima enako
porazdelitev teže med sprednjim in zadnjim delom, enako togost vozila ter enake krmilne in
vzmetne sisteme kot najbolj športne različice avtomobila.

Stelvio: prvi SUV znamke Alfa Romeo

Platforma Giorgio ni bila razvita samo za model Giulia. Prišel je čas, da se Alfa Romeo dokaže tudi
v segmentu SUV vozil, na najbolj dinamičnem in inovativnem področju. Tako je bil februarja 2017
predstavljen model Stelvio: prvo SUV vozilo v zgodovini znamke. Izziv ni bil preprost: izdelati Alfo,
ki bo okretna na zasneženih in makadamskih cestah, ter hkrati obdržati enako zmogljivost,
vodljivost in oprijem ceste. Z drugimi besedami, izdelati je bilo treba SUV vozilo, ki ga bo mogoče
voziti kot športno limuzino. V primerjavi z Giulio je višji in ima več prostora za potnike in prtljago.
Gibanje vzmetenja je daljše, kar zagotavlja ustrezno oddaljenost od tal pri vožnji po
makadamskih cestah. Za zagotavljanje boljše stabilnosti je tudi kolotek nekoliko širši. Enaki pa
ostajajo zasnova, mehanika, nabor motorjev in elektronski sistemi. Rezultat je avtomobil »SUV
zasnove s srcem Alfa Romeo«. Predstavlja nepričakovano kombinacijo, ki ponuja edinstvene
vozne lastnosti.

Elegantna športnost

Giulia in Stelvio sta v svojih segmentih nedvomno vodilna avtomobila glede zmogljivosti in
dinamične odzivnosti. Osnovni tehnični sistem je še vedno revolucionaren. Zaradi tega so se
oblikovalci obeh avtomobilov novega modelnega leta osredotočili na izkušnjo v potniški kabini, ki
zdaj nudi več užitka pri vožnji ter je varnejša in bolj povezana. Tako znamka znova dokazuje svoj
položaj na tržišču – »elegantno športnost«. To je koncept, ki ga lahko opazimo v vseh obdobjih

zgodovine Alfa Romeo: popolno ravnovesje med obliko, funkcionalnostjo in užitkom v vožnji.
Predstavitev različic Giulia in Stelvio modelnega leta 2020 predstavlja nov korak v to smer.
Modela Giulia in Stelvio za leto 2020

Najnaprednejše rešitve v novih različicah modelov Giulia in Stelvio se osredotočajo na udobje in
značilno italijansko strast do življenja. Notranjost obeh avtomobilov je preoblikovana tako, da še
dodatno poudarja kakovost in eleganco. Glavna novost je informacijsko-razvedrilni sistem z 8,8-
palčnim zaslonom na dotik in preprosto uporabo. Ponudbo telematske komunikacije
dopolnjujejo storitve Mopar za oddaljeno upravljanje avtomobila. Inovacije na področju voznih
tehnologij so postale še bolj pomembne. Novi sistem ADAS (Advanced Driving Assistance
Systems) označuje prehod s prve na drugo raven avtonomije. Sistemi obveščajo voznika, ob tem
pa se po potrebi aktivirajo in izboljšajo varnost vozila.

Modela Alfa Romeo z največ osvojenimi nagradami

V zadnjih petih letih sta Giulia in Stelvio postala avtomobila znamke Alfa Romeo z največ
osvojenimi nagradami: 170 mednarodnih naslovov, ki so jih podelile specializirane revije in ostali
mediji, izglasovale žirije strokovnjakov ali neposredni uporabniki, nagrajuje tako inovacije kot
slog. Začelo se je z nagrado »Evropska karoserija leta 2016« in nadaljevalo z rastočo zbirko
nagrad z različnih področij. Police s priznanji so polne, vendar še vedno osvajata nagrade, kot je
»Zmogljivi avtomobil leta 2020«, ki jo je žirija strokovnjakov spletnega mesta »What Car?« Giulii
Quadrifoglio podelila tretje leto zapored po primerjavi s športnimi avtomobili iz vseh tržnih
segmentov. Utemeljitev je upravičeno vir ponosa za oblikovalce vozil Alfa Romeo: »zmogljiv
avtomobil, ki ga lahko vozite vsak dan«.

 

PR:

Avto Triglav d.o.o., Ljubljana
Dunajska cesta 122, SI – 1000 Ljubljana

Podobne objave