ZA ČISTEJŠI ZRAK V MESTIH, ŠOLAH IN NA IGRIŠČIH – FORD UVAJA SAMODEJNI ELEKTRIČNI NAČIN

Zavedanje pomena kakovosti zraka za naše zdravje vodi mesta, podjetja in posameznike k iskanju načinov za zmanjšanje izpustov in prevzemanje odgovornosti za vpliv na okolje.

 

Ford uvaja tehnologijo, ki je namenjena zagotavljanju čistejšega zraka tam, kjer je to še posebej pomembno, saj omogoča, da nova priključna hibridna gospodarska vozila na posebej občutljivih območjih delujejo v izključno električnem načinu brez izpustov.

 

Z uporabo sprotnih podatkov o lokacijah bodo dostavniki Transit Custom Plug-In Hybrid samodejno preklopili na električni način vožnje ob vstopu v vnaprej določena območja, kjer so na primer pogosti zastoji ali veljajo omejitve glede izpustov, to pa bo pomembno prispevalo k čistejšemu zraku na mestnih ulicah.*

 

Tehnologija geografskega omejevanja (angl. geofencing) pa ni uporabna samo v mestnih središčih: voznik ali upravitelj voznega parka lahko ustvari lastna ‘zelena območja’ in z njimi spodbudi vožnjo brez izpustov, na primer v bližini šol, igrišč in prodajnih središč.

 

Ko vozilo zapusti nadzorovano območje, sistem samodejno preklopi v najprimernejši vozni način za naslednjo etapo vožnje – tako lahko na primer vklopi vgrajeni bencinski motor EcoBoost za pridobivanje električne energije in podaljšanje dosega vozila.

 

Izboljšanje kakovosti zraka v mestih

 

Območja z omejenimi izpusti so čedalje pogostejša po vsej Evropi, saj na ta način mesta bolje uravnavajo vpliv vozil na okolje v urbanih območjih. V prvih šestih mesecih po uvedbi območja z ultra nizkimi izpusti (ULEV) v Londonu se je raven dušikovega oksida (NO2) – enega najbolj škodljivih onesnaževalcev iz vozil – zmanjšala za skoraj 30 odstotkov.

 

Pred kratkim izvedena Fordova raziskava je pokazala, da lahko hibridna električna vozila pomagajo izboljšati kakovost zraka v urbanih območjih: udeleženci raziskave, med katerimi so bili tudi prevozno podjetje Addison Lee Group, British Gas (družba za oskrbo s plinom), londonska policijska uprava in vladni urad Transport for London, so 75 odstotkov vseh poti prevozili s Transitovim izključno električnim načinom brez izpustov. Podobne raziskave zdaj potekajo v Kőlnu v Nemčiji in v Valencii v Španiji.

 

Modul za geografsko omejevanje Geofence v Transitu PHEV beleži informacije o izključno električne delovanju znotraj določenih območij. Šifrirane podatke je možno nato varno deliti z lokalnimi uradi in tako potrditi skladnost s predpisi glede območij z zmanjšanimi izpusti, kar lahko podjetjem prihrani stroške za globe in kazni.

 

Hibridni električni pogon

 

Dostavnik Transit Custom Plug-In Hybrid in kombi za prevoz oseb Tourneo Custom Plug-In Hybrid sta prvi vozili v svojem razredu, ki sta na voljo s hibridnim električnim pogonom. 13,6-kWh baterija Transitu Custom PHEV pomaga zagotoviti doseg vožnje brez izpustov do 56 km po NEDC, Tourneo Custom PHEV pa lahko na ta način prevozi do 53 km. Pri obeh modelih vgrajeni 1,0-litrski bencinski motor EcoBoost na zahtevo polni baterijo in tako poveča doseg na več kot 500 km po NEDC.**

 

Oba modela je možno prek standardnega gospodinjskega električnega omrežja povsem napolniti v manj kot štirih urah in pol, prek električne polnilne postaje je polnjenje zaključeno v manj kot treh urah.*** Dodatno električno energijo vozilo zagotavlja z zajemom pri regenerativnem zaviranju med upočasnjevanjem ali zaviranjem. Serijska proizvodnja modelov Ford Transit Custom Plug-In Hybrid in Tourneo Custom Plug-In Hybrid se je začela proti koncu leta 2019.

 

Fordovi testi po vsej Evropi so pokazali, da zagotavljajo vozila PHEV praktično vsakodnevno rešitev za lastnike in podjetja, ki skrbijo za dostavo v mestih, obenem pa jim omogočajo tudi dolge vožnje. Ker vozila niso odvisna od infrastrukture za polnjenje, je strah glede dosega povsem odveč, na voljo pa so prednosti obeh svetov: možnost vožnje brez izpustov in brez kompromisov pri opravljanju dela. V primerjavi z običajnimi modeli z dizelskim pogonom nosilnost in prostor za prevoz tovora nista prav nič manjša.

 

Citat:

“Izboljšanje kakovosti zraka – in s tem kakovosti življenja – v naših mestih je cilj, za katerega smo vsi odgovorni in si moramo prizadevati, da ga dosežemo. Transit Custom Plug-In Hybrid z novo funkcijo za geografsko omejevanje pomaga našim strankam dejansko prispevati k uresničitvi tega cilja, ne da bi se morali odreči učinkovitosti ali produktivnosti.” Mark Harvey, direktor za področje mobilnosti gospodarskih vozil pri Fordu Evropa

 

Slovarček

PHEV – priključno hibridno električno vozilo, v katerem je možno baterijo polniti prek zunanjega vira električne energije in z vgrajenim motorjem.

 

GPS – globalni sistem za določanje položaja z uporabo omrežja satelitov določi natančen položaj sprejemnika; to je najpogostejši način delovanja satelitskih navigacijskih sistemov, pametnih telefonov – in vozil.

 

Geografska omejitev – navidezna ograja ali obod fizične lokacije.

 

LEZ – Low Emission Zone, območje z zmanjšanimi izpusti, v katero je zaradi izboljšanja kakovosti zraka omejen ali prepovedan dostop vozilom z velikimi izpusti. Nekatera mesta, med katerimi je tudi London, so uvedla ULEZ –Ultra-Low Emission Zone.

 

Opombe

* Modul za geografsko omejevanje je na voljo od poletja 2020, v drugi polovici leta pa ga bo možno tudi naknadno vgraditi v vozila, ki so jih izdelali prej. Vozilo ob vstopu v območje z geografsko omejitvijo preklopi na električni vozni način samo v primeru, da je baterija dovolj napolnjena.

 

** Transit Custom Plug-In Hybrid CO2 – izpusti od 60 g/km, poraba goriva od 2,7 l/100 km po NEDC; Tourneo Custom Plug-In Hybrid CO2 – izpusti od 70 g/km, poraba goriva od 3,1 l/100 km po NEDC.

 

*** Pri uporabi standardnega omrežja z napetostjo 230 voltov in tokom 10 amperov je možno baterijo popolnoma napolniti v 4 urah in 20 minutah, pri uporabi prosto dostopne električne polnilnice tipa 2 z izmeničnim tokom 16 amperov znaša čas polnjenja 2 uri in 45 minut.

 

Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EC) 692/2008. Poraba goriva in izpusti CO2 veljajo za različico vozila in ne za posamezno vozilo. Uporaba standardnih testnih postopkov omogoča primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. Poleg učinkovitosti na porabo goriva/energije, izpuste CO in doseg z električnim pogonom vplivajo tudi način vožnje in drugi netehnični dejavniki. CO2 je glavni toplogredni plin, ki povzroča globalno ogrevanje.

 

Od 1. septembra 2017 se v skladu z zadnjo različico uredbe (EU) 2017/1151 za določena nova vozila uporablja homologacija s svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lahka vozila (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP), ki je nov in bolj realistični preskusni postopek za merjenje porabe goriva in izpustov CO2. Od 1. septembra 2018 je začel WLTP zamenjevati novi evropski vozni cikel (New European Drive Cycle – NEDC), prejšnji preskusni postopek. V času opuščanja NEDC je vzpostavljena primerjava med podatki o porabi goriva in izpustih CO2 pri ciklu WLTP in pri ciklu NEDC. Ker je prišlo do spremembe nekaterih elementov preskusov, lahko pride do odstopanj v primerjavi s prejšnjimi podatki o porabi in izpustih, kar pomeni, da bo lahko imel isti model vozila drugačno porabo in izpuste CO2.

Podobne objave