NAGRAJENO OBLIKOVANJE ZVOČNEGA SISTEMA ZA MUSTANGA MACH-E KABINO OBOGATI Z UDOBJEM, SLOGOM IN VRHUNSKIM ZVOKOM

Večje povpraševanje po vrhunski zvočni izkušnji v vozilih1 in trend ustvarjanja bolj domačega okolja v elektrificiranih vozilih sta spodbudila nagrajeno oblikovanje2 zvočnega sistema B&O v povsem novem in povsem električnem Mustangu Mach-E.

 

Na edinstveno obliko, pri kateri na tretjini armaturne plošče dominantno izstopa zvočni sistem, sta vplivala tudi Fordovo na uporabnika osredotočeno oblikovanje in dejstvo, da vozniki za volanom v povprečju preživijo štiri leta.3 To je prvo Fordovo vozilo, v katerem je zvočni sistem tako poudarjen.

 

Posebej razvita tkanina Heathered Grey, ki prekriva v armaturno ploščo vgrajene zvočnike, z videzom in občutkom spominja na tkana prekrivala legendarnih domačih zvočnikov B&O, a je dovolj čvrsta in odporna za uporabo v vozilu.

 

Tako potnikom v Mustangu Mach-E na sprednjih in zadnjih sedežih ni zagotovljena le odlična zvočna izkušnja – slog vozila dobi poseben pečat, ki pomaga ustvariti umirjenost. Voznik je še bolj navdušen, da lahko sedi za volanom tega vozila.

 

Zvočni sistem

Dodatni basovski zvočnik – ‘subwoofer’ – kljub temu, da ima približno polovico manjšo maso od običajnega subwooferja in zavzame do 80 odstotkov manj prostora, predvaja izjemno zmogljive base, saj si pri tem pomaga z edinstveno obliko kabine. Zmanjšanje mase je eden od ukrepov, s katerimi si je Ford pomagal pri zagotavljanju ciljnega dosega Mustanga Mach-E – ta pri izvedbi z zadnjim pogonom znaša do 600 km po WLTP.4

 

Po navdihu zvočne izkušnje sistema B&O v Mustangu so strokovnjaki za akustiko podjetja HARMAN ponovno proučili karakteristike Mustangovega sistema, da bi ustvarili podobno izbrušen zvok v kabini. Električna vozila so znatno tišja, saj zvoka v notranjosti ne moti hrup običajnega motorja z notranjim zgorevanjem, a to razkrije nove vire, ki so običajno pridušeni. Inženirji so jih z izkoriščanjem možnosti tihe kabine električnega vozila uspešno presegli, hkrati pa so ohranili zmogljive base in kristalno čisto predvajanje vsake podrobnosti, kot si jih je zamislil ustvarjalec.

 

Glas pri govoru

Zvočna ‘uglasitev’ je poskrbela tudi za predvajanje glasu pri govoru, kar pomaga pri poslušanju zvočnih knjig, zagotavlja dodatno jasnost pri telefoniranju in skladno s trendom ‘drive-in’ ogledov filmov omogoči celo uživanje v odlični kakovosti nadvse bogate palete filmskih zvokov. Sistem za informacije in razvedrilo v Mustangu Mach-E vključuje tudi aplikacije za podcaste in jih lahko optimalno predvaja prek zvočnikov v vozilu.

 

Dodatne tehnologije

Mach-E je pripravljen na prihodnost: brezžične posodobitve omogočajo, da je vozilo vedno opremljeno z najsodobnejšo tehnologijo, vozniku pa zaradi tega ni treba oditi od doma. Skoraj vse računalniške module Mustanga Mach-E je možno posodobiti brezžično, zato bo lahko Ford zagotovil izboljšave zmogljivosti in celo povsem nove funkcije, ki ob prevzemu vozila še niso bile na voljo.

 

Povsem električni Mustang Mach-E vodi čedalje obsežnejšo paleto Fordovih elektrificiranih vozil in je eden od 18 novih elektrificiranih modelov, ki jih bo Ford na evropski trg poslal še pred koncem leta 2021.

 

Navedki

“Na uporabnika osredotočena zasnova mora upoštevati vse čute. Zvok je sestavni del življenja in je postal tudi sestavni del našega snovanja vozil – tako pri zagotavljanju praktične poslovne komunikacije kot pri prizadevanju, da nam ob zvočni glasbeni izkušnji ‘gredo kocine pokonci’.” Amko Leenarts, vodja oblikovanja, Ford Evropa

 

“Poslušanje glasbe lahko pozitivno vpliva na razpoloženje. Raziskave kažejo, da vrhunski zvočni sistem ne poveča le uživanja z vozilom, temveč lahko celo pomaga vozniku, da je bolj osredotočen, še posebej pri dolgih in monotonih vožnjah.5” Brandon Wheeler, vodja akustike za Ford in Lincoln pri družbi Harman

 

Povezave

 

1https://news.ihsmarkit.com/prviewer/release_only/slug/premium-audio-remains-important-consumers-new-vehicle-purchase-decisions-ihs-markit-su

2Nagrada za oblikovanje iF DESIGN AWARD 2020 v kategoriji izdelkov

3https://www.webuyanycar.com/about-us/press-centre/drive-of-a-lifetime/

4 Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. S svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lahka vozila (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP) homologirana vozila bodo imela podatek o porabi goriva/energije in izpustih CO2 tako za novi evropski vozni cikel (New European Drive Cycle – NEDC) kot za WLTP. WLTP bo najpozneje do konca leta 2020 povsem nadomestil NEDC. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. V času opuščanja NEDC je vzpostavljena primerjava med podatki o porabi goriva in izpustih CO2 pri ciklu WLTP in pri ciklu NEDC. Ker je prišlo do spremembe nekaterih elementov preskusov, lahko pride do odstopanj v primerjavi s prejšnjimi podatki o porabi in izpustih, kar pomeni, da bo lahko imel isti model vozila drugačno porabo in izpuste CO2.

5https://www.sciencedaily.com/releases/2013/06/130606101550.htm

Podobne objave