PROTOTIP POVSEM ELEKTRIČNEGA MUSTANGA MACH-E 1400, KI STA GA PRIPRAVILA FORD PERFORMANCE IN RTR, PRINAŠA NOVO RAVEN DIRKANJA IN ‘DRIFTANJA’

 

21. julij 2020 – Največje število konjskih moči: 1400 – in to električnih.

 

Misija je opravljena: Ford je predstavil Mustanga Mach-E 1400, povsem električno cestno raketo, ki kaže, kakšna zmogljivost je lahko na voljo brez uporabe ene same kapljice goriva.

 

Tesno za petami povsem električnega dirkalnika Mustang Cobra Jet 1400 z več kot 1400 konjskimi močmi (natančno 1419 KM) je za osvajanje dirkališč, stez za preskus pospeševanja (‘drag racing’) in prikaz nadzorovanega drsenja v slogu gymkhane – vsake priložnosti, da pokaže, kakšno ekstremno Mustangovo zmogljivost lahko razvije električni pogon – pripravljen tudi ta enkratni Mustang Mach-E s sedmimi motorji in izjemnim potiskom ob podlago. Tukaj si lahko ogledate povsem električni prototip v akciji.

 

V sodelovanju s podjetjem RTR razviti in s karoserijo Mustanga Mach-E GT izdelani prototip razvije 1419 KM. Podvozje in pogonski sklop se dopolnjujeta v različnih nastavitvah, da je na voljo resnično vrhunska zmogljivost.

 

“Zdaj je idealen čas, da povsem izkoristimo električno tehnologijo, da se iz nje naučimo še več in vse to uporabimo z našimi modeli,” je povedal Ron Heiser, glavni inženir programa Mustang Mach-E. “Mustang Mach-E bo navdušil z zabavno vožnjo kot vsak Mustang doslej, a Mustang Mach-E 1400 je povsem nor, za kar imata zasluge Ford Performance in RTR.”

 

Mustang Mach-E 1400 je rezultat 10.000 ur skupnega dela mojstrov oddelka Ford Performance in podjetja RTR, ki so skušali zapolniti vrzel med pričakovanji uporabnikov in tem, kar električna vozila dejansko zmorejo.

 

“Ko sem sedel za volan tega avta, so se moje predstave o moči in navoru povsem spremenile,” je povedal Vaughn Gittin Jr., ustanovitelj RTR Vehicles, prvak v avtomobilskih dirkah in možak, ki je zabavo spremenil v poklic. “Ta izkušnja presega vsa pričakovanja, še najbolj je podobna vožnji z vlakcem smrti po magnetnih tirih.”

 

Mustang Mach-E 1400 je nastajal brez pravil. Fordova oblikovalska ekipa in RTR-ovi mojstri so uporabljali veliko orodij, s katerimi si pri Fordu pomagajo pri izdelavi dirkalnikov in v proizvodnih programih. Zagotovljena je optimalna aerodinamična oblika, posebne pozornosti pa so bili deležni hladilni kanali ter sprednji in zadnji spojler za potisk ob podlago.

 

Mustang Mach-E 1400 ima sedem motorjev – pet več celo od Mustanga Mach-E GT. Trije so povezani s sprednjim diferencialom, štirje pa v slogu palačinke z zadnjim diferencialom. Z diferencialoma jih povezujeta posamezni pogonski gredi, kar omogoča velik razpon prilagoditev vozila za najrazličnejše vrste uporabe od ‘driftanja’ do dirk z veliko hitrostjo.

 

“Izziv je bil nadzorovanje ekstremne moči, ki jo razvije sedem motorjev,” je povedal Mark Rushbrook, direktor motošportnega programa v oddelku Ford Performance. “Mustang Mach-E 1400 je dokaz umetnosti možnega z električnim vozilom.”

 

Nastavitev podvozja in pogonskega sklopa sta ekipi omogočila raziskovanje različnih zasnov in njihovega učinka na porabo energije in zmogljivost, vključno z zadnjim pogonom, štirikolesnim pogonom in pogonom na sprednji kolesi. Nastavitvi za nadzorovano drsenje (‘driftanje’) in dirke imata drugačno konfiguracijo sprednjega dela s spremembami krmilnih ročic in krmiljenja za ekstremne kote pri ‘driftanju’. Prenos moči je lahko enakomerno porazdeljen med sprednjo in zadnjo osjo ali pa je vsa moč dodeljena eni ali drugi osi. Pri hitrosti 257 km/h znaša ciljni potisk ob podlago več kot 1000 kg.

 

Vgrajena baterija s kapaciteto 56,8 kWh je izdelana iz nikelj-manganovo-kobaltnih celic za ultra zmogljivost in hitro oskrbo z energijo. Baterijski sistem je zasnovan tako, da med polnjenjem omogoča hlajenje z dielektrično hladilno tekočino, kar skrajša čas med postopkom.

 

Vgrajeni elektronski zavorni ojačevalnik omogoča serijsko regenerativno zaviranje v kombinaciji s sistemom ABS in nadzorom stabilnosti za optimalno delovanje zavornega sistema. Mustang Mach-E 1400 je tako kot dirkalnik Mustang GT4 opremljen z zavorami Brembo™ in hidravličnim sistemom ročne zavore, ki je zasnovan za ‘driftanje’, in v povezavi z nadzorom pogonskega sklopa omogoča izklop zadnjih motorjev.

 

Mustang Mach-E 1400, ki se bo kmalu predstavil tudi na dirki prvenstva NASCAR, je namenjen tudi preizkusu novih materialov. Pokrov motornega prostora je iz organskih kompozitnih vlaken, lahke alternative ogljikovim vlaknom, iz katerih je sicer izdelano vozilo.

 

Ford je za razvoj in izdelavo električnih vozil po vsem svetu zagotovil naložbo v višini več kot 11,5 milijarde dolarjev (10 milijard evrov). Prvi globalni model Mustang Mach-E je že možno naročiti, evropski kupci pa se bodo lahko s povsem električnim Mustangom Mach-E zapeljali v začetku naslednjega leta.*

 

# # #

 

Brembo je blagovna znamka družbe Brembo S.p.A.

 

*Uradno homologirani podatki o porabi energije bodo objavljeni pred začetkom prodaje. Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. S svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lahka vozila (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure – WLTP) homologirana vozila bodo imela podatek o porabi goriva/energije in izpustih CO2 tako za novi evropski vozni cikel (New European Drive Cycle – NEDC) kot za WLTP. WLTP bo najpozneje do konca leta 2020 povsem nadomestil NEDC. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. V času opuščanja NEDC je vzpostavljena primerjava med podatki o porabi goriva in izpustih CO2 pri ciklu WLTP in pri ciklu NEDC. Ker je prišlo do spremembe nekaterih elementov preskusov, lahko pride do odstopanj v primerjavi s prejšnjimi podatki o porabi in izpustih, kar pomeni, da bo lahko imel isti model vozila drugačno porabo in izpuste CO2.

Podobne objave