Audi Q2 v novi vrhunski formi

  • Kompaktni SUV se predstavlja s še bolj markantnim dizajnom

  • Nove storitve Audi connect in novi asistenčni sistemi

  • LED-žarometi zdaj serijski, matrični LED-žarometi opcijski

Z modelom Q2 je Audi pred štirimi leti na ceste pripeljal trendovski avto, in to z velikim uspehom. Kompaktni SUV bo zdaj svoj napredni značaj pokazal še bolj očitno – navzven s še bolj markantnim profilom z novimi žarometi, v notranjosti pa z dodatnimi storitvami Audi connect in dodatnimi asistenčnimi sistemi. Audi Q2 nedvomno privlači poglede – pri vožnji pa zdaj poskrbi za še večji užitek.

Zunanji dizajn: po načelu mnogokotnikov

Audi Q2 je robusten in vsestransko uporaben model za vsakodnevne obveznosti in za prosti čas. V njegovih linijah se zrcali njegov značaj: športno razpotegnjen in obenem energičen kompaktni SUV, ki s svojimi oblikovnimi prvinami vzbuja samozavest. S prenovo je Q2 pridobil nekaj mili­metrov v dolžino, ki zdaj meri 4,21 metra, medtem ko sta širina 1,79 metra in višina 1,54 metra ostali nespremenjeni. Količnik zračnega upora znaša 0,31 (s športnim podvozjem) in je najugod­nejši med vsemi modeli tega segmenta.

Oblikovalci so motiv mnogokotnika, ki je prej zaznamoval že sprednji del in ramensko linijo, zdaj prenesli tudi na zadek: v odbijač je integriran difuzor z velikima petkotnikoma. Tudi sprednji del je spremenjen, površini pod žarometoma sta zdaj še bolj izbočeni. Osemkotni okvir mreže hladil­nika je nekoliko nižji, zato se sprednji del zdi širši. Tudi njegov notranji del povzema motiv mnogo­kotnikov. Pri opremskih linijah advanced in S line so med mrežo hladilnika in pokrovom motornega prostora tanke reže, ki spominjajo na legendarni model Audi Sport quattro. Tudi velike nakazane odprtine za zajem zraka delujejo še bolj ekspresivno, še zlasti pri izvedbi S line.

Po želji kupca: LED-žarometi ali matrični LED-žarometi

LED-žarometi so zdaj za Audi Q2 serijski, opcijsko pa so na voljo matrični LED-žarometi. Sedem posamičnih LED-diod, ki so združene v skupnem modulu, oddaja inteligentno regulirano svetlo­bo dolgih luči, ki cestišče ves čas osvetljujejo s karseda svetlo svetlobo, ne da bi slepile druge udeležence v prometu. Deset svetlečih diod, ki ležijo za rombastim sistemom leč, ustvarja svetlobo dnevnih luči, poleg tega dodatnih sedem LED-diod tvori dinamične smernike.

Pri zadnjih lučeh lahko kupci izbirajo med dvema LED-opcijama – z dinamičnimi smerniki ali brez njih. Če je vozilo opremljeno z matričnimi LED-žarometi, so zadnji dinamični smerniki že v serijski opremi. Pri odklepanju in zaklepanju vozila pritegne novi Q2 pozornost s svetlobnimi animacija­mi v sprednjih žarometih in zadnjih lučeh.

Barvna paleta za kompaktni SUV vključuje pet novih barv: jabolčno zelena je sploh prvič v Audijevi ponudbi, za Q2 pa so nove še manhattansko siva, navarsko modra, puščično siva in turbo modra.
Pokrova na C-stebričkih sta lahko realizirana v barvi vozila ali, odvisno od opremske linije, v črnih, sivih ali srebrnih odtenkih. Za montažne elemente na spodnjem delu karoserije so na voljo tri možnosti: hrapava črna osnovna izvedba, manhattansko siva pri liniji advanced in v barvi vozila za S line.

Nova strategija paketov: notranjost in oprema

V prostorni notranjosti Audija Q2 je dovolj prostora za pet oseb. Notranji dizajn povzema racio­nal­ni oblikovni slog zunanjosti. Prezračevalne šobe in prestavna oz. izbirna ročica (S tronic) imajo nov videz. Namesto osnovne izvedbe lahko kupci Q2 naročijo tudi notranjost S line, obe izvedbi notranjosti pa je mogoče poljubno kombinirati s tremi različicami zunanjosti. Pri opcijskem paketu ambientne osvetlitve plus so dekorativni elementi na armaturni plošči in obkolenski opori na sredinski konzoli elegantno osvetljeni iz ozadja.

Novost v ponudbi je material iz mikrovlaken Dinamica, ki je zamenjal alkantaro. Audi je vse prevleke in barve združil v osem paketov, od katerih so štirje na voljo za osnovno izvedbo notran­josti, štirje pa za notranjost S line. Tudi dodatna oprema je združena v pakete, zato je ob bogati ponudbi konfiguriranje bolj pregledno. Klimatiziranje, Udobje, Funkcionalnost, Notranjost, Infotainment in Asistenčni sistemi – vsi paketi so sestavljeni tako, da ustrezajo željam kupcev. V prihodnje namerava Audi to strategijo vpeljati v vse modelske serije, pri čemer bodo pakete prilagodili preferencam na najpomembnejših svetovnih trgih.

V ponudbi dodatne opreme za Q2 najdemo športne sedeže z ojačenimi stranicam, po višini nastavljiv sovoznikov sedež, dvoconsko avtomatsko klimatsko napravo in ogrevanje mirujočega vozila. Prtljažnik kompaktnega SUV-ja ima še vedno prostornino 405 litrov oz. s podrtim naslonjalom zadnjih sedežev 1.050 litrov. Opcijsko sta na voljo električni pokrov prtljažnika in vlečna kljuka.

Digitalni svet: upravljanje, prikazi, infotainment in Audi connect

Tudi na področju upravljanja in prikazov je ponudba strukturirana večstopenjsko. Od analognega kombiniranega instrumenta in MMI radia plus s sprejemnikom DAB+ pa do Audi virtual cockpita z 12,3-palčno diagonalo in MMI navigacije plus z 8,3-palčnim zaslonom. Slednjo je mogoče upravljati z vrtljivo-pritisnim regulatorjem na konzoli sredinskega tunela (MMI touch) ali z naravnoglasovnim sistemom upravljanja. Ponudbo strojne opreme zaokrožajo moduli, kot je denimo predal za telefon (Audi phone box) v dveh različicah – s funkcijo polnjenja ali brez nje. Avdiosistem Bang & Olufsen Premium Sound System z močjo 705 W in 14 zvočniki je v segmentu manjših SUV-jev res edinstven v ponudbi.

K MMI navigaciji plus spadata tudi LTE-modul za hitri prenos podatkov in dostopna točka za WLAN, prek katere lahko potniki s svojimi mobilnimi napravami dostopajo do spleta. Najboljša izvedba infotainment sistema prinaša v Q2 storitve Audi connect, vključno s spletnimi promet­nimi informacijami. Novost so storitve iz sklopov Audi connect Klic v sili & servis in Audi connect Remote & Control. Z njimi lahko na primer lastnik na daljavo zaklene vozilo ali pa preveri količino goriva v rezervoarju in doseg. V ta namen lahko uporablja brezplačno aplikacijo myAudi na svo­jem pametnem telefonu. Uporabniki, ki bi radi izključili prenos podatkov, lahko v MMI-sistemu vključijo novi način zasebnosti.

Pet močnih motorjev: trije TFSI in dva TDI

Audi Q2 prihaja na nemški trg z zmogljivim bencinskim motorjem: agregat 1.5 TFSI razvije moč 110 kW (150 KM) in doseže navor 250 Nm. Kultivirani štirivaljnik porabi po kriterijih NEVC samo 5,4-5,1 litra goriva na 100 kilometrov, kar ustreza emisiji od 124 do 116 gramov CO2 na kilo­meter. Njegov sistem za večjo učinkovitost COD (cylinder-on-demand) pri nizkih obremenitvah začasno izklaplja drugi in tretji valj.

Ostali motorji TDI in TFSI bodo v ponudbo vključeni do konca leta. Vsi agregati izpolnjujejo novi izpušni normativ Euro 6 AP. Pri dizelskih motorjih za zmanjšanje emisij NOx skrbi tehnologija twindosing. Tu hkrati delujeta dva katalizatorja SCR – eden je nameščen takoj za motorjem, drugi pa je v dnu vozila. Pokrivata različne delovne situacije in se z delovanjem medsebojno dopolnjujeta.

Q2 z motorjem 1.5 TFSI je serijsko opremljen z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom, opcijsko je mogoče naročiti 7-stopenjski S tronic. V kombinaciji z nekaterimi motorji bo na voljo štirikolesni pogon quattro. Njegova lamelna sklopka, ki motorni navor po potrebi delno ali v celoti prenaša na zadnji kolesni par, je produkt nove generacije. Za približno kilogram je lažja kot njena prejšnja različica, poleg tega mnoge detajlne rešitve, denimo na ležajih in pri oskrbi z oljem, povečujejo njeno učinkovitost.

Temeljni značaj Audija Q2: športno-agilen

Že s serijsko konfiguracijo je kompaktni Q2 agilen športni terenec. Progresivno krmiljenje, ki z naraščanjem kota zasuka volana postaja vse bolj neposredno, je del serijske opreme. Izboljšuje vodljivost in vozno dinamiko pri manevriranju in na ovinkastih cestah. Po želji je na voljo tudi Audijevo športno podvozje, pri katerem je lega karoserije za 10 milimetrov nižja. Lahko pa se odločite za podvozje z uravnavanjem blaženja – pri njem je razpon med udobjem in dinamiko še večji. K njemu spada tudi sistem za uravnavanje vozne dinamike Audi drive select, ki je na voljo tudi kot posamična opcija.

Ponudba platišč in pnevmatik se začne pri dimenzijah 16 palcev in 205/60 ter sega do 19‑palčnih platišč Audi Sport s pnevmatikami velikosti 235/40. Ponudbo zaokrožajo trije novi dizajni platišč. Audi Q2 je s slabimi 15 centimetri odmika od tal kos tudi manj zahtevnim terenskim podlagam, njegov nadzor stabilnosti ESC vključuje tudi način za terensko vožnjo (Offroad).

Iz višjega avtomobilskega razreda: asistenčni sistemi

Asistenčni sistemi za Q2 prihajajo naravnost iz višjega razreda. Serijski Audi pre sense front z radarjem spremlja območje pred vozilom in s tem preprečuje nezgode ali omili njihove posledice. V serijski opremi je tudi opozorilnik za zapustitev voznega pasu. Opcijski sistemi so razdeljeni v pakete Vožnja, Varnost in Parkiranje. V asistenčnem paketu Parkiranje najdemo med drugim kamero za vzvratno vožnjo in parkirni sistem plus. Zanj je kot nadgradnja na voljo parkirna asistenca, ki lahko na parkirnem mestu avto samodejno parkira in odparkira. Asistenčni paket Varnost vključuje opozorilnik za menjavo voznega pasu, asistenco za prečni promet ter sistema Audi pre sense basic in Audi pre sense rear.

V asistenčnem paketu Vožnja je novi top sistem – prilagodljiva asistenca za vožnjo, ki je na voljo v kombinaciji z MMI navigacijo plus, Audi virtual cockpitom in menjalnikom S tronic. V mnogih situacijah so z njo vozniku v veliki meri prihranjeni pospeševanje, zaviranje in obračanje volana znotraj voznega pasu. Voznik se mora za vzdrževanje prečnega vodenja le rahlo dotikati kapa­citivnega volana, ki spada k sistemu, da s tem potrdi svojo pozornost. Prilagodljiva vozna asistenca deluje v celotnem hitrostnem območju. V kombinaciji s prepoznavanjem prometnih znakov, ki je vezano na kamero, omogoča, da avto v določenih situacijah zavira povsem samo­dejno, na primer pred krajevnimi tablami. Takoj ko pogoji spet dovoljujejo hitrejšo vožnjo, Q2 znova pospeši.

Cene: osnovni model za okrog 25.000 evrov, “edition one” za prihod na trg

Za Audi Q2 bo septembra 2020 v evropskih državah stekla predprodaja, v Nemčiji bo njegova cena znašala od okrog 25.000 evrov. S 150-konjskim motorjem 1.5 TFSI se bodo cene Audija Q2 (poraba goriva v l/100 km, komb.*: 5,4-5,1; emisija CO2 v g/km, komb.*: 124-116) začele pri 27.196,64 evra. Vstop na trg bo pospremil ekskluzivno opremljen posebni model “edition one”.

Lakiran bo v jabolčno zeleni ali puščično sivi barvi, imel bo kontrastno sivo lakiran S line odbijač in velik usmernik zraka na robu strehe. Montažni elementi, kot so pokrovi zunanjih ogledal in Audijevi krogi, bodo lakirani v črni barvi. Njegov videz bodo zaokrožali matrični LED-žarometi, 19-palčna platišča Audi Sport in športno podvozje.

Znotraj bo posebni model Q2 “edition one” opremljen s paketom notranjosti S line. Stropna obloga bo iz črne tkanine, sivi kontrastni šivi pa bodo krasili črne prevleke iz umetnega usnja na športnih sedežih. Na vstopnem delu se bodo svetili aluminijasti vstavki. Pedali in opora za levo nogo bodo iz legiranega jekla, obroč športnega usnjenega volana pa bo na spodnjem delu raven. Opremo bodo zaokrožali paket ambientne osvetlitve plus in iz ozadja osvetljene površine.

Podatki o porabi za omenjene modele

Audi Q2 35 TFSI z ročnim menjalnikom (110 kW):

poraba goriva v l/100 km, komb.: 5,4-5,1

emisija CO2 v g/km, komb.: 124-117

Audi Q2 35 TFSI S tronic (110 kW):

poraba goriva v l/100 km, komb.: 5,3-5,1

emisija CO2 v g/km, komb.: 121-116

(Poraba goriva in emisije CO₂ so navedene v razponu, ker so odvisne od izbranih pnevmatik/platišč.)

Navedene vrednosti porabe in emisij so bile izmerjene skladno z zakonsko predpisanimi merilnimi postopki. Od 1. septembra 2017 homologacijski postopek za določena nova vozila že poteka skladno z Globalno usklajenim preizkusnim postopkom za lahka vozila (angl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure, WLTP), ki omogoča realnejši prikaz porabe goriva in emisij CO₂. Od 1. septembra 2018 naprej velja, da bo postopek WLTP postopoma nadomestil preizkusni postopek, imenovan Novi evropski vozni cikel (NEVC). Zaradi realnejših preizkusnih pogojev so vrednosti porabe goriva in emisij CO₂, izmerjene po postopku WLTP, v mnogih primerih višje od vrednosti, izmerjenih po postopku NEVC. Podrobnejše informacije o razlikah med postopkoma WLTP in NEVC lahko najdete na spletni strani https://www.audi.si/modeli/wltp.

Trenutno je še obvezno navajanje vrednosti, izmerjenih po postopku NEVC. Pri novih vozilih, ki so homologirana po postopku WLTP, se vrednosti NEVC izpeljejo iz vrednosti, pridobljenih med preizkusnim postopkom WLTP. Dodatna navedba vrednosti iz postopka WLTP je do obvezne uporabe prostovoljna. Če so vrednosti NEVC navedene v razponu, se ne navezujejo na eno samo, individualno vozilo in niso sestavni del ponudbe, temveč so namenjene zgolj primerjavi med različnimi tipi vozil. Dodatna in dopolnilna oprema (montažni deli, pnevmatike drugih velikosti itd.) lahko spremenita relevantne parametre vozila, kot so npr. masa, kotalni upor in aerodinamika, ter poleg vremenskih pogojev, prometnih razmer in individualnega načina vožnje vplivata na porabo goriva, porabo električne energije, emisije CO2 in vozne zmogljivosti vozila.

Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih lahko najdete v priročniku o varčni porabi goriva, emisijah CO2 in emisijah onesnaževal zunanjega zraka, ki ga lahko brezplačno pridobite na vseh prodajnih mestih in na spletni strani www.audi.si.

PR & FOTO: AUDI

Podobne objave