TOYOTA COROLLA – GLOBALISTKA

TOYOTA COROLLA – GLOBALISTKA

Toyota Corolla, najbolj prodajan avtomobil vseh časov, je 26. oktobra praznovala svoj 54. rojstni dan. V tem času je bilo prodanih več kot 45 milijonov primerkov tega globalno priljubljenega avtomobila.

Obstajajo avtomobili, ki močno presegajo svoj osnovni namen. Se pravi, da niso samo običajna prevozna sredstva, temveč še mnogo več. So množični mobilizatorji, so simboli svobode in neskončnih možnosti. Po njihovi zaslugi je prosta izbira dosegljiva prav vsem. Prav taki avtomobili imajo poleg tehnično-tehnološkega tudi izrazit sociološki pomen.

In točno taka je Toyota Corolla. S tem modelom so Japonci predstavili svoj pogled na množično mobilnost. Pri tem so bili več kot uspešni, saj je Corolla eden izmed redkih avtomobilov, ki so dosegli izjemno globalno priljubljenost.

Avto za vse

“Avto za vsakogar,” so bile tri besede, s katerimi je vodja projekta Tacuo Hasegava sodelavcem kratko in jedrnato razložil bistvo njihove naloge. “Izdelali bomo globalno najbolj zaželen avtomobil, ki bo vseboval vse glavne esence Toyotine filozofije in tehnologije,” je bil v nadaljevanju še nekoliko bolj natančen.

Toyota Corolla je bila za spoznanje večja od svoje predhodnice Publice, predvsem pa precej sodobnejša, uporabnejša, lepša, bolj dovršena … 3855 milimetrov dolgo dvovratno limuzino je poganjal 1.1-litrski bencinski motor. Bila je sploh prvi Toyotin model, ki je imel ročico štiristopenjskega ročnega ali dvostopenjskega avtomatskega menjalnika nameščeno na tleh med obema prvima sedežema, ki sta nadomestila prednjo klop. Poleg tega je japonsko premiero doživel MacPhersonov sistem vpetja prednjih koles. Corolla prve generacije je ponudila tudi kar nekaj praktičnih priboljškov, ki v tistih časih še niso bili vključeni v standardno opremo – na primer ukrivljeno vetrobransko steklo, notranje vzvratno ogledalo, prednje sedeže s pomičnim hrbtiščem, ki jih je bilo možno nagniti vse do ležečega položaja. Poleg tega pa je bila Corolla opremljena tudi s posebno lučjo, ki se je vklopila, ko je voznik prestavil v vzvratno prestavo.

Svetovljanka

Ko je Corolla novembra 1966 prvič zapeljala pod žaromete, je bilo jasno, da se je rodila zvezda, ki je ustrezala vsem zahtevam neizprosnega inženirja. Prva generacija Corolle je bila na Japonskem na voljo za dobrega pol milijona jenov, kar je bilo približno dvajset povprečnih mesečnih plač.

S Corollo so imeli pri Toyoti že od začetka razvojne faze velike, pravzaprav globalne načrte. “V bližnji prihodnosti Corolla ne bo tekmovala le na Japonskem, temveč po vsem svetu. Njeno primerjalno prednost pred tekmeci njenega avtomobilskega razreda pa bodo predstavljale predvsem kakovost, odlične vozne lastnosti, učinkovitost in ekonomičnost.”

Kmalu po predstavitvi so petnajst Coroll izvozili v Avstralijo, kjer se je začel njen globalni pohod. V začetku leta 1968 so jih začeli izvažati v ZDA. Že leta 1970 je Corolla postala Toyotin najbolj izvažan model in tako je še danes. Prodajajo jo kar v stopetdesetih državah sveta.

Leta 2013 je postala prvi avtomobil, katerega proizvodnja je presegla štirideset milijonov. Sedaj pa se je številka povzpela že krepko nad 45 milijonov. S tem je Corolla daleč najbolj prodajan avtomobil vseh časov. Toyota Corolla je globalistka, ki nastopa na svetovnem odru. Ne glede na to, ali je limuzina ali kombilimuzina, ali so njene linije oglato zašiljene ali mehko zaobljene, je v svojem bistvu še vedno Corolla. Točno takšna, kakršno so si zamislili pred več kot pol stoletja: zanesljiva, trpežna, uporabna, hvaležna. Predvsem pa vozi, vozi in vozi – v neskončnost in še naprej …

PR:

Toyota Adria d.o.o.

Brnčičeva 51, SI-1231 Ljubljana

Podobne objave