MARVIN COOKE: “NOVA TOYOTA YARIS JE BILA ROJENA V PRECEJ NENAVADNIH OKOLIŠČINAH.”

Foto: Toyota

  • Tovarna TMMF v Valenciennesu v Franciji je svoja vrata odprla 31. januarja 2001. 
  • V dvajsetih letih je bilo tam proizvedenih več kot 4 milijone primerkov večkrat nagrajenega modela Yaris, kar predstavlja približno 20 odstotkov prodaje Toyota Motor Europe.
  • Četrta generacija modela Yaris je v salone zapeljala v drugi polovici leta 2020. Kljub izzivom, ki jih je povzročala pandemija COVID-19, so vse aktivnosti potekale bolj ali manj po načrtih.

 

Podatki o prodaji za leto 2020, ki so bili objavljeni pred kratkim, so še enkrat več potrdili, da avtomobili znamke Toyota osvajajo srca kupcev na vseh koncih Evrope. Vsak peti kupec avtomobila Toyota se odloči za model Yaris, katerega tržni delež se je v primerjavi z letom 2019 povečal za 8,4 odstotka. Kupci se najbolj navdušujejo nad visoko stopnjo standardne opreme aktivne in pasivne varnosti. Yaris je med drugim sploh prvi avtomobil kompaktnega razreda, ki je standardno opremljen s sredinsko zračno blazino. Zato potreba po povečanju proizvodnje tega modela sploh ni presenetljiva.

 

Izzivi leta 2020

 

Leto 2020 je upoštevajoč številne izzive prineslo solidne prodajne rezultate. Kljub temu je bilo to tudi leto, ko je bila proizvodnja modela Yaris v tovarni Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) na veliki preizkušnji. “V sredini marca se je po Evropi začel širiti virus COVID-19. Zato smo 18. marca 2020 sprejeli odločitev, da simultano ustavimo proizvodne aktivnosti. Pet tednov kasneje je bila tovarna TMMF prva v Evropi, ki je pod strogimi zdravstveno-higienskimi ukrepi spet začela z obratovanjem. Prav vsi smo si prizadevali, da bi se proizvodnja novega Yarisa začela pravočasno,” razlaga Marvin Cooke, izvršni podpredsednik TME.

 

Vedno boljši pristop

 

Poseben izziv je predstavljala tudi vzporedna proizvodnja zadnjih primerkov Yarisa tretje generacije in prvih vozil četrte generacije. “Tega izziva smo se lotili v duhu načela kaizen. Vseskozi smo imeli v glavi misel, kako izdelati še boljši avtomobil. To smo dosegli s premišljeno kombinacijo šolanja, avtomatizacije človeškega dotika in novih produkcijskih tehnik,” še dodaja Cooke.

 

Kupčeva volja je ukaz

 

Ena izmed bistvenih izboljšav, ki ima neposreden vpliv na vozniško dinamiko, je togost karoserije. Število zvarov se je povečalo za 9 odstotkov. Pri samem postopku varjenja je bilo več kot 70 odstotkov dela zaupanega robotom, kar občutno izboljšuje natančnost, ergonomijo in produktivnost. Nekateri varilni postopki se izvajajo, medtem ko se avtomobil pomika po tekočem traku, kar še pospešuje samo izdelavo.

 

“Ko govorimo o avtomatiziranih postopkih, ima Toyota precej jasno stališče. V to področje investira le takrat, kadar ugotovi, da je to pametno. Roboti niso vedno na prvem mestu, saj osrčje produkcijskega sistema Toyota predstavljajo ljudje. Držimo se načela, da raje uporabljamo možgane kot denar,” pravi Cooke.

 

Glede na to, da se veliko kupcev odloča za Yaris v dvobarvni kombinaciji, so se precej posvečali tudi izboljšavam lakirnice. Tam roboti omogočajo večjo storilnost, saj morajo iti avtomobili v dvobarvni kombinaciji dvakrat skozi postopek barvanja. Za zagotavljanje brezskrbnosti kupcev so uvedli tudi nov avtomatiziran postopek nanašanja protikorozijske zaščite na podvozje avtomobila.

 

Rast znotraj obstoječih meja

 

Kljub širitvi določenih delov tovarne (delavnica plastičnih delov je bila povečana kar za dvakrat), celotna tovarna ohranja svojo kompaktno zasnovo in se še vedno razprostira na prvotni površini. To je pravzaprav prvotna skrb tovarne TMMF že od prvega dne. In prav zaradi tega jo odlikuje tolikšna učinkovitost.

 

Pri novem Yarisu je več plastičnih delov izdelanih v sami tovarni. Na ta način so lahko povečali nadzor nad kakovostjo in zmanjšali logistične stroške. S tem so občutno nižje tudi emisije transporta. 

 

Pri izdelavi in barvanju plastičnih delov je vseskozi prisotna skrb za varovanje okolja. “90-odstotni nanos barve je precej bolj prijazen do okolja, saj kar za 30 odstotkov znižuje porabo energije. Le to po novem pridobivamo s pomočjo grelnih črpalk, ki so precej bolj učinkovite. Načrtujemo, da bo tovarna TMMF že leta 2040 dosegla ničelno stopnjo emisij CO2, kar je deset let pred rokom, ki smo si ga zastavili v sklopu Okoljskega izziva 2050,” še razlaga Marvin Cooke.

 

Yaris hitro osvaja Evropo

 

Uspeh modela Yaris ima svoje korenine v Evropi. Zato je tovarna TMMF na nek način zibelke tega avtomobila. V francoski tovarni so od leta 2001 proizvedli že več kot 4 milijone primerkov modela Yaris. “Ob koncu januarja smo praznovali 20. obletnico tovarne TMMF. Zadovoljni smo z doseženim in veselimo se svetle prihodnosti. Letos bomo v tovarni TMMF začeli izdelovati tudi model Yaris Cross, ki bo, podobno kot standardni Yaris, nastajal na osnovi platforme GA-B. Rezultat bo 300.000 proizvedenih avtomobilov, kar je svojevrsten rekord,” poudarja Marvin Cooke. 

 

Zaradi izjemnega zanimanja, bodo ob koncu leta model Yaris četrte generacije začeli proizvajati tudi v tovarni TMMCZ na Češkem. TMMCZ je nekdanja tovarna, ki si jo je Toyota delila z znamkama Peugeot in Citroën. S 01. januarjem 2021, ko je TME pridobila 100-lastništvo, se je preimenovala v TMMCZ. Menjalnike in hibridne motorje za obe enoti (TMMF in TMMCZ) izdelujejo v tovarni TMMP na Poljskem.

 

“Investicije v tovarno TMMCZ omogočajo začetek proizvodnje modela Yaris, ki se bo pridružil modelu Aygo. Na ta način so vse tovarne v Evropi prilagojene za proizvodnjo na osnovi platforme TNGA. Že pred tem smo tovarni v Turčiji in Veliki Britaniji prilagodili za proizvodnjo modelov C-HR in Corolla, ki nastajata na osnovi platforme GA-C. V ruski tovarni nastajata modela RAV4 in Camry, ki temeljita na platformi GA-K,” razlaga Cooke.

 

Poleg produkcijskih enot so v Evropi locirani tudi številni dobavitelji, poleg tega tudi razvojni oddelek, oddelek za produkcijsko inženirstvo, zaloge in nabavo, ki se nahajajo v TME-jevem tehničnem centru v Zaventemu v bližini bruseljske letališča. To pomeni, da novi Yaris ni le proizveden v Evropi, temveč je tudi razvit in preizkušen na evropskih cestah. To je avtomobil, ki so ga Evropejci razvili za Evropejce.

 

Solidarnost

 

TMMF je s 5000 zaposlenimi in investicijami v višini 1,5 milijarde evrov tudi izjemno pomemben zaposlovalec v severni Franciji. Tam predstavlja pomembnega industrijskega partnerja, ki je občutno prispeval zmanjševanju brezposelnosti, ki je v preteklosti močno bremenila to regijo. 

 

“TMMF je zaposlovalec, ki je trdno zasidran v svoji regiji. S svojimi temeljnimi vrednotami tako v dobrih kot v slabih časih občutno prispeva k družbenemu napredku. To se je izkazalo tudi ob izbruhu pandemije COVID-19, ko so na dan prišle vrednote, ki jih Toyota s ponosom širi po svetu. Takrat so proizvodne enote izdelovale medicinske pripomočke, kot so maske, plastična zaščitna sredstva in respiratorji,” razlaga Cooke.  

 

V drugem četrtletju leta 2020 je bilo izdelanih več kot 400.000 zaščitnih mask, ki so jih izdelovali s pomočjo tiskalnikov 3D. Inženirji so posredovali tudi svoje znanje za proizvodnjo respiratorjev, ki jih je v tistem času primanjkovalo. 

 

PR:
Toyota

Podobne objave