Toyota Proace City Electric omogoča brezemisijsko praktičnost.


Foto: Toyota

 

  • Toyota razširja svojo paleto brezemisijskih lahkih dostavnih vozil za prevoz potnikov in tovora.
  • Izjemno zanimivi novi modeli so idealni za dostop do urbanih brezemisijskih con. 
  • Kombi ponuja nosilnost 800 kg in zmore vleko 750 kg težke prikolice. 
  • Poganja ga elektromotor, ki zmore 136 konjskih moči (100 kW). 
  • Opremljen je s 50 kWh litij-ionsko baterijo.
  • Ponuja brezemisijski električni doseg med 260 in 280 km po ciklu WLTP.
  • Prodaja se bo na evropskih trgih začela v četrtem četrtletju leta 2021.

 

Novi Toyota Proace City Electric predstavlja pomembno dopolnitev linije Toyota Professional, ki jo sestavljajo tudi elektrificirana lahka dostavna vozila za prevoz potnikov in tovora. Z novim vozilom bo Toyota še bolj konkurenčna v segmentu kompaktnih dostavnih vozil na evropskih trgih. 

 

Nova serija lahkih dostavnikov, ki bo na voljo v četrtem četrtletju letošnjega leta, bo ponujala pestro izbiro različnih izvedenk od klasičnega panelnega kombija do pet oziroma sedem-sedežnega kombija za prevoz potnikov. Na voljo bo v dveh različnih dolžinah (4,4 m in 4,75 m), poleg tega pa bo na voljo tudi v pet-sedežni različici Crew Cab. 

Novi model, ki sledi različicama Proace Electric in Proace Verso Electric, bo še okrepil prisotnost znamke Toyota v segmentu elektrificiranih vozil. 

 

Električne različice bodo po uporabnosti in praktičnosti povsem enakovredne standardnim različicam modelov Proace City. Zagotavljajo prostornino 4.4 m3, nosilnost 800 kg in vlečno zmogljivost 750 kg.

 

Glede na to, da se je letna prodaja električnih dostavnih vozil od leta 2017 podvojila in na letnem nivoju znaša skoraj 20.000 prodanih primerkov, ima novi kombi velik prodajni potencial. Idealen je za lastnike malih obrti, saj je izjemno uporaben v vedno bolj pogostih urbanih conah, v katerih je promet dovoljen le brezemisijskim in nizkoemisijskim vozilom. Nad njim bodo navdušeni tudi okoljsko osveščeni uporabniki. 

 

S pomočjo novega modela Proace City Electric bo Toyota tudi lažje dosegla cilj desetih odstotkov brezemisijskih vozil v Evropi do leta 2025.  Začetek prodaje na evropskih trgih se bo odvijal v več fazah. Vozilo bo najprej na voljo v Franciji, Švici in Veliki Britaniji, na Nizozemskem in Norveškem. Prodaja se bo na teh trgih začela v četrtem četrtletju leta 2021, na ostalih evropskih trgih pa v začetku leta 2022. 

 

Pogonski sklop in zmogljivost

 

Vse različice novega lahkega dostavnega vozila Proace City Electric so opremljene z elektromotorjem, ki poganja sprednja kolesa in zmore 136 konjskih moči (100 kW). Pogonski sklop vsebuje tudi litij-ionsko baterijo, integriran enosmerni polnilnik in pretvornik, visokonapetostno ohišje krmilnika, ondulator in reduktor.

 

Litij-ionska baterija je nameščena pod dnom prtljažnika. Z 216 celicami, ki so organizirane v 18 modulov, ima zmogljivost 50 kWh. Ko je baterija povsem polna, vozilo ponuja doseg med 260 in 280 km in zmore največjo hitrost 135 km/h. V načinu Power lahko od 0-100 km/h pospeši med 11,2 in 11,7 sekunde (odvisno od različice) in od 80 do 120 km/h med 8,9 in 9,4 sekunde (odvisno od različice).

 

Učinkovite polnilne opcije

 

Vse različice modela Proace City Electric so standardno opremljene z enofaznim 7 kW polnilnikom, opcijsko pa je na voljo tudi trifazni 11 kW polnilnik. Na voljo je tudi polnilni kabel tipa 2 za domače polnjenje prek vtičnice ali stenske polnilne postaje.

 

Polnjenje prek enofaznega 7 kW polnilnika traja 7,5 ure, prek trifaznega 11 kW polnilnika pa 5 ur. Ko je vozilo priklopljeno na hitro javno polnilnico, se baterija do 80 odstotkov napolni v samo tridesetih minutah.

 

Stanje polnjenja označuje posebna osvetlitev okoli vhodne vtičnice, ki je nameščena na zadnjem levem boku vozila. Ko se pokrov odpre in priklopi kabel, bela luč signalizira, da je vozilo pripravljeno na polnjenje. Med polnjenjem se ta spremeni v zeleno utripajočo lučko. Ko je polnjenje končano, se lučka obarva v zeleno. Rdeča lučka označuje napako ali težavo. Modra lučka pa pomeni, da je načrtovana polnilna seja.

 

Hlajenje baterije

 

Učinkovito upravljanje temperature baterije je ključnega pomena za ohranjanje zmogljivosti in voznega dosega v hladnih in vročih razmerah. Litij-ionska baterija, ki je nameščena v Proace City Electric, uporablja glikolni sistem za vodno hlajenje, ki ga hladi posebna hladilna naprava in greje električni grelec. To pomaga vzdrževati čas in učinkovitost polnjenja baterije in zagotavlja njeno optimalno delovanje v temperaturnem spektru od -40 do +55˚C.

 

E-preklopnik in izbirnik načina vožnje

 

Namesto prestavne ročice je Proace City Electric opremljen s posebnim preklopnikom, ki omogoča izbiranje med položaji P (Park), D (Drive), N (Neutral) in R (Reverse). Poleg tega je na voljo tudi poseben položaj B, ki zagotavlja dodatno generiranje zavorne sile in polni baterijo, vsakič ko voznik umakne nogo s stopalke za plin.

 

Izbirati je možno tudi med načini vožnje Eco, Normal in Power, s čimer se vozilo prilagaja voznikovim željam. Vsak način ponuja drugačno moč in navor. V načinu Power največja moč znaša 100 kW, največji navor pa 260 Nm. V načinu Normal moč znaša 80 kW in navor 210 Nm. V načinu Eco se moč zmanjša na 60 kW, navor pa na 180 Nm. 

 

Del standardne opreme je tudi elektronska ročna zavora. 

 

Zagotovljena praktičnost

 

Baterija se nahaja pod tlemi prtljažnega prostora in je nameščena tako, da ne zmanjšuje praktičnosti novega Proace City Electric. Prostornina tovornega prostora ob sistemu Smart Cargo znaša 4,4 m3. Največja nosilnost vozila znaša 800 kg pri standardni različici in 750 kg pri različici z dolgo medosno razdaljo. Obe različici zmoreta vleko 750 kg težke prikolice.  

 

Kompaktna različica ponuja dva posamična sedeža v sprednji vrsti ali voznikov sedež in dvosedežno klop. Pri obeh različicah sta na voljo tudi pet ali sedemsedežni konfiguraciji. V različici Crew Cab pa je dovolj prostora za pet potnikov.

 

Paketi opreme

 

Proace City Electric odseva podobno opremo, s kakršno so opremljene tudi standardne različice modelov Proace City. Predvsem pa zagotavlja enako stopnjo praktičnosti, varnosti in udobja.

 

Kompaktni kombi je na voljo s paketoma opreme Base in Comfort. Vstopna različica je osredotočena na praktičnost in nizke stroške lastništva. Paket opreme Comfort med drugim ponuja tudi stranska vrata, 16-palčna platišča in sistem Smart Cargo.

 

Tudi Proace City Verso Electric bo na voljo v različicah Combi, Shuttle, Family in Family+. Višji paketi opreme so opremljeni tudi z barvnim projekcijskim zaslonom, satelitsko navigacijo in 17-palčnimi litimi platišči.

 

Ob posebni ročici menjalnika in možnosti izbire treh voznih načinov so vsi modeli na voljo tudi s 25-centimetrskim multi-informacijskim zaslonom, ki prikazuje trenutno stanje baterije in porabo energije. Lastniki lahko prek svojega pametnega telefona uživajo tudi v storitvah aplikacije MyT, ki med drugim omogočajo daljinsko upravljanje klimatske naprave, daljinsko polnjenje in načrtovanje polnjenja.

 

Napredna varnost in asistenčni sistemi

 

Obe različici Proace City Electric sta opremljeni tudi z varnostnim paketom Toyota Safety Sense, ki je najbolj izpopolnjen v svojem razredu. Ta paket vključuje sistem za preprečevanje trka, sistem za ohranjanje voznega pasu, sistem za prepoznavanje prometnih znakov s pametnim prilagajanjem hitrosti, sistem nadzora budnosti voznika, sistem za nadzor nihanja prikolice, sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu, sistem za nadzor oprijema in sistem za nadzor vožnje po klancu navzdol in navzgor. 

 

Poleg tega so vozniku na voljo asistenti za parkiranje, vzvratna kamera, 180-stopinjski sistem Visiopark in posebna 360-stopinjska kamera, ki omogoča pregled nad okolico vozila s ptičje perspektive.

 

V Sloveniji je prodaja predvidena v zadnji četrtini letošnjega leta.

 

PR: Toyota Adria

Podobne objave