EKSTREMNI TEST DINAMIČNOSTI SUV-JA, KI NAVDUŠI Z IZJEMNO ZABAVNO VOŽNJO: FORD PUMA ST SE JE V DIRKI ‘DAVIDA PROTI GOLJATU’ POMERILA Z RADIJSKO VODENIM MODELOM

Foto: Ford

David proti Goljatu … a na povsem nov način.

Povsem nova Puma ST – prvi SUV oddelka Ford Performance v Evropi – ima v osupljivem novem filmu, ki ga je objavil Ford, glavno vlogo v dramatičnem spopadu s pomanjšano, a kljub temu mogočno različico same sebe.

Puma ST proti Pumi RC postavlja bok ob bok v tekmi z neusmiljeno štoparico zmogljivo športno različico kompaktnega SUV-ja Puma ST z 200 KM – vozi jo zvezdniška voznica relija Louise Cook – in njen radijsko vodeni (RC) model v razmerju 1:10 – vozi ga profesionalni RC-dirkač Lee Martin.

Edinstveni spopad z neizprosnim preizkusom dinamičnosti Pume ST so posneli na legendarnem dirkališču Brands Hatch v Veliki Britaniji. Z zmogljivim izostrenim premagovanjem ovinkov, ki ga omogočajo dovršene športne tehnologije (Sports Technologies), lahko ‘običajno velika’ Puma ST 1,9-kilometra dolg krog proge Indy v Brands Hatchu prevozi v času približno 60 sekund.

Medtem je moral radijsko vodeni model Pume ST v razmerju 1:10 premagati tri kroge na 220-metrski progi za gokarte v Brands Hatchu – proga je natančna replika proge Indy in njenih šestih izzivalnih ovinkov. Načrtovani čas kroga pomanjšane Pume ST je bil približno 20 sekund, dirka pa je zahtevala vrhunsko pripravljenost in zmogljivost tako vozil kot voznikov za nadvse napet finiš.

Tekmeca

Inovativna Ford Puma se s cenjenimi dopolnitvami za vozno dinamiko oddelka Ford Performance prelevi v Pumo ST, ki jo poganja 1,5-litrski beninski motor EcoBoost z 200 KM in se iz mirovanja do 100 km/h požene v 6,7 sekunde.

Športne tehnologije vključujejo možnost v tem segmentu edinstvenega diferenciala z omejenim zdrsom, patentirane vzmeti z vektorsko usmerjenimi silami in posebne specifikacije vzmetenja in krmiljenja, kar zagotavlja izjemno odzivnost v ovinkih. Med voznimi načini je tudi Track (dirkališče), ki dinamiko vozila prilagodi za najhitrejši možen krog in izjemno čisto izkušnjo vožnje.

Da bi imela Puma ST kar največ možnosti za zmago, je za njen volan sedla britanska voznica relija Louise Cook, zmagovalka prvenstva FIA v razredu serijskih avtomobilov s sprednjim pogonom in britanskega prvenstva v reliju med voznicami.

Po meri izdelan edinstveni model v razmerju 1:10 so posebej za dirko razvili v podjetju Designworks, ki ima sedež v Veliki Britaniji. Model Puma ST RC temelji na platformi ARC R12FF, poganja pa ga elektromotor z močjo 402 W, s katerim doseže hitrost 80 km/h.

Skrbna zasnova je skušala kar se da natančno odražati običajno vozilo, zato ima Puma ST RC tako kot ‘velika zver’ sprednji pogon. Lahka karoserija je izdelana iz polistirena, ki prenese velike udarce (HIPS), pri tem pa so uporabili digitalne inženirske podatke dejanskega vozila in računalniško nadzorovani rezkalnik.

Podrobnosti, kot so replike platišč, zunanjih ogledal in brisalcev vetrobranskega stekla, so nadvse natančno izdelali s 3D-tiskalnikom. Celo zunanja barva Mean Green je identična tovarniškemu športnemu terencu, saj so uporabili isto akrilno barvo na vodni osnovi.

Daljinski upravljalnik je vzel v roke Lee Martin, profesionalni RC-dirkač, ki je osvojil šest evropskih in 13 britanskih prvenstev.

  Puma ST Puma RC
Motor 1,5-litrski Ford EcoBoost
z 200 KM
Brezkrtačni elektromotor
s 402 W
Menjalnik sprednji pogon,
šeststopenjski ročni
sprednji pogon,
enostopenjski prenos
Pospešek 0–100 km/h v 6,7 sekunde 0–80 km/h v 3,0 sekunde
Največja hitrost 220 km/h 80 km/h
Platišča 19-palčna 1,9-palčna
Dolžina 4226 mm 420 mm
Višina 1533 mm 155 mm
Masa 1358 kg 1,3 kg

Preizkusite Pumo ST z novo igro na Instagramu

Ford bo navdušencem nad Pumo ST omogočil tudi digitalno izkušnjo premagovanja krogov na Brands Hatchu z vznemirljivo novo igro na Instagramu. Vsem uporabnikom Instagrama bo na voljo v nadaljevanju tega meseca, ‘vozniki’ pa bodo lahko športnega terenca s pečatom oddelka Ford Performance usmerjali z nagibom glave v levo ali desno in povečali hitrost svoje Pume ST z vožnjo čez logotipe ST na progi. Časi krogov bodo zabeleženi in jih bo možno deliti s sledilci, da bodo lahko uporabniki svoje prijatelje izzvali na ‘dvoboj’.

Navedki

“To je bila res neobičajna dirka, a Puma ST je zasnovana za zagotavljanje zmogljivosti in okretnosti v kompaktni in praktični izvedbi ne glede na pogoje. Tudi če se mora pomeriti s posebej izdelanim dirkalnikom in vrhunskim voznikom, bo zagotovo navdušila.”

Stefan Muenzinger, vodja oddelka Ford Performance v Evropi

“Prva vožnja s Pumo ST je bila osupljiva. Nisem vedela, kaj naj pričakujem, a veliko bolj kot občutek vožnje s športnim terencem me je zabavna vožnja po dirkališču v Brands Hatchu spominjala na športno kombilimuzino. Na relijih sem navajena dirkati s Fordovimi dirkalniki, zato je bilo prijetno prepoznati občutek hitrega pospeševanja in odpravljanja napak tudi s podvozjem Pume ST.”

Louise Cook, voznica relija v prvenstvu WRC

“To je bila odlična priložnost za primerjavo med radijsko vodenim modelom in pravim avtom. Model je bil res kar se da podoben originalu, imel je sprednji pogon in karoserijo športnega terenca – in tako kot pravi avto je navdušil z odličnim vodenjem. Dirka je bila nadvse zabavna. Morda bi lahko naslednjič z Louise zamenjala avta.”

Lee Martin, RC-dirkač

Povezave

Opombe

Ford Puma ST, 1,5-litrski bencinski motor EcoBoost z 200 KM, homologirani izpusti CO2 155 g/km, poraba goriva 6,8 l/100 km po WLTP.

Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom po WLTP so določeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci.

 

Podobne objave