Audi A6 e-tron concept – naslednja e-volucija

  • Audi predstavlja študijo modela Sportback višjega razreda z električnim pogonom

  • Nova tehnološka osnova: Platforma Premium Platform Electric (PPE) od leta 2022

  • Hitro polnjenje z 270 kW – več kot 700 km dosega

Audi odločno nadaljuje svojo e-volucijo v smeri električne mobilnosti: Na sejmu Auto Shanghai 2021 bo štirivratni Audi A6 e-tron concept debitiral kot predhodnik inovativne družine velikoserijskih avtomobilov s povsem električnim pogonom. Osnovo bo v prihodnosti predstavljala povsem nova tehnološka arhitektura: platforma »Premium Platform Electric«, na kratko PPE. Od konca leta 2022 bodo serijska vozila v segmentu C in pozneje tudi v segmentu B prvič opremljeni s tehnologijo PPE. Sem sodijo, kar je novost na trgu električnih vozil, tako SUV-ji z visokim dnom kot tudi dinamično oblikovani modeli z ravnim dnom, kot je prihodnji Audi A6 e-tron.

Konceptno vozilo z oznako Audi A6 poudarja svojo pripadnost znamki in seriji višjega razreda. Model, ki je bil od leta 1968 do leta 1994 znan kot Audi 100, predstavlja znamko v enem od svetovno najbolj prodajanih segmentov. Družino modelov dopolnjujejo limuzina, Avant in allroad ter pozneje Sportback, poimenovan A7. Električni pogon je v modelu Audi A6 že tradicionalen: po popolnoma hibridni različici iz leta 2011 je aktualni Audi A6 TFSI e debitiral leta 2019 s priključnim hibridnim pogonom in z izključno električnim dosegom do 91 kilometrov (WLTP).

Za razliko od aktualnega modela Audi A6 TFSI e se Audi A6 e-tron concept, ki bo predstavljen na sejmu Auto Shanghai 2021, zanaša izključno na elektronski pogon, ki temelji na bodoči platformi PPE, razviti pod Audijevim vodstvom. Hkrati se konceptno vozilo predstavlja kot nov oblikovalski koncept, ki si z aktualnim modelom A6 deli le dimenzije. 4,96 metra dolga, 1,96 metra široka in 1,44 metra visoka karoserija je opredeljena kot Sportback; pri tem so linije dosleden nadaljnji razvoj trenutnega Audijevega oblikovalskega sloga.

Zunanji dizajn vozila Audi A6 e-tron concept, ki bo debitiral v Šanghaju, je veliko več kot le poskus oblikovalcev: nasprotno, njegova karoserija namiguje na prihodnje Audijeve serijske modele in jasno sporoča, kako dinamičen in hkrati eleganten bo električno gnani višji razred znamke.

Tehnologija PPE bo po drugi strani poskrbela, da se bodo linije prenesle v ustrezno dinamiko in primernost, da vozilo uporabljate kot primarno vozilo. To pomeni: odvisno od pogona in različice modela se pričakuje, da bo Audi A6 e-tron v prihodnosti navdušil z dosegom več kot 700 kilometrov (po standardu WLTP). Najzmogljivejši predstavniki serije bodo od 0 do 100 km/h pospešili v manj kot štirih sekundah.

E za e-tron, E za eleganco – dizajn

S svojimi dimenzijami se Audi A6 e-tron concept jasno uvršča med predstavnike višjega razreda – dolžina 4,96 metra, širina 1,96 metra in višina 1,44 metra ustrezajo trenutnim predstavnikom serije Audi A6/A7. In že prvi pogled razkrije: športni dizajn in elegantne linije s kupejevskim zadkom, značilnim za znamko, so rezultat ustvarjanja v vetrovniku.

Aerodinamika je bistveni del Audijeve dolge zgodbe o uspehu v višjem razredu vozil. Legendaren je količnik zračnega upora (cx) vozila Audi 100/C3, ki je bil svoj čas aerodinamični svetovni prvak v vseh razredih: s količnik zračnega upora (cx) = 0,30 je Audi že leta 1982 prehitel svoje konkurente in tako je bilo še vrsto let. Audi 100 3. generacije je s svojimi tekočimi linijami revolucionarno spremenil tradicionalen dizajn vozil višjega razreda.

Zdaj Audi A6 e-tron concept piše novo poglavje te zgodbe o uspehu in ponovno dokazuje, da se pri znamki Audi oblika in funkcija vedno povežeta v popolno sintezo. Količnik zračnega upora (cx) samo 0,22 v segmentu C z električnim pogonom je lahko za zgled ostalim. Nižji zračni upor pomeni manjšo porabo energije in večji doseg. Obenem je rezultat optimizacije v vetrovniku ponovno dovršen dizajn z največjo možno mero elegance in harmonije.

Velika 22-palčna platišča in kratki previsi, ravna kabina in širok strešni lok kupeja določajo izrazito športna razmerja. Odsotnost ostrih robov zagotavlja gladke prehode med konveksnimi in konkavnimi površinami karoserije ter elegantne linije. Zlasti pri pogledu od strani je Audi A6 e-tron concept videti monolitno, kot iz kalupa.

Za model Audi Sportback je značilno dvignjeno zadnje stransko steklo; zaradi tega stebriček D izhaja iz stabilne osnove zadka vozila v izrazito vitki obliki. Markantna kolesna ohišja quattro poudarjajo širino karoserije in so hkrati organsko povezana s stranskimi površinami.

Kolesna ohišja poudarja posebej oblikovano območje baterije nad stranskim pragom s črnim elementom, ki je danes že značilen oblikovalski element znamke Audi v voznem parku električnih vozil. Prav tako tipično za Audi e-tron: kompaktna virtualna zunanja ogledala na osnovi kamer pri korenu stebrička A.

Audi A6 e-tron concept je ob pogledu od spredaj takoj mogoče prepoznati kot električno vozilo znamke. Značilen je velik, zaprt enodelni okvir, ki ga v spodnjem območju dopolnjujejo nizko pozicionirane odprtine za dovod zraka za hlajenje pogona, baterije in zavor. Ploski trakovi žarometov so speljani daleč na stran sprednjega dela in poudarjajo vodoravno usmerjeno arhitekturo karoserije.

Vpliva vetrovnika na zadnji del vozila ni mogoče spregledati. Zgornji zaključek je oblikovan kot aerodinamično funkcionalen rob. Spodaj je v območju usmernika zraka integriran velik odvod zraka zadnjega difuzorja. S tem elementom Audi tok zraka pod vozilom usmerja brez vrtinčenja – popolna kombinacija zmanjšanega zračnega upora in zmanjšanega vzgona.

Heliosrebrna je ime tehnoidnega odtenka barve, ki pri modelu Audi A6 e-tron concept izžareva dodatno estetsko vrednost in funkcionalnost. Lak s plastičnim globinskim učinkom poudarja oblike karoserije, kar je še posebej opazno v območju kolesnih ohišij quattro. Spredaj je v prav tako heliosrebrni barvi enodelni okvir, ki predstavlja popoln kontrast globoko matirani črni barvi okvirja. Kontrastne barve poudarjajo tudi vodoravno usmerjene dele pragov na straneh vozila.

Lak pa tehnično prispeva tudi k manjši porabi energije. Heliosrebrna barva lahko odbije pomemben del toplotnega sevanja sončne svetlobe in tako zmanjša vnos energije v karoserijo ter notranjost. Dobrodošla funkcija: v številnih primerih za stalno vzdrževanje udobja potnikov uporaba klimatske naprave, ki je poleg pogona eden od bistvenih elementov za porabo energije, ni potrebna. To izboljša doseg in bilanco CO2 na vsakem kilometru, tudi med postankom pred semaforjem.

Videti in biti viden – svetlobna tehnika

Izstopajo vitki in v celotno kompozicijo linij integrirani ploski žarometi ter zadnje luči. Digitalna matrična tehnologija LED in digitalna tehnologija OLED omogočata doseganje maksimalne svetlosti in funkcionalne raznolikosti tudi z minimalno površino, hkrati pa ponujata svetlobno grafiko z možnostjo prilagajanja. Ekipa Audijevih oblikovalcev in razvijalcev luči je ponovno opravila odlično delo, saj konceptno vozilo v svojih svetilnih enotah združuje številne nove funkcije in možnosti za individualizacijo.

Na vsaki strani karoserije so vgrajeni trije majhni visokoločljivostni LED-projektorji, ki ob odprtju vrat tla pod njimi spremenijo v pravo predstavo: potnike pozdravljajo majhne razširjene dinamične svetlobne animacije z napisi v ustreznem jeziku. Na premieri v Šanghaju bo konceptno vozilo obiskovalce pozdravljalo v kitajski pisavi.

Še posebej pomembna za znamko Audi je kombinacija varnostnih funkcij in estetskega dizajna. Zato majhni in visokoločljivostni projektorji ustvarjajo tudi opozorilne simbole na tleh, na primer opozorilo kolesarjem, preden voznik odpre vrata vozila.

Nadaljnji štirje visokoločljivostni LED-projektorji, ki so neopazno integrirani v kote vozila, ustvarjajo projekcije smernikov. Dizajn teh projekcij je mogoče spremeniti, da po potrebi ustrezajo različnim trgom in zahtevam za odobritev.

Digitalni matrični žarometi LED spredaj razvijejo skorajda filmsko kakovost. Če je na primer Audi A6 e-tron concept med postankom za polnjenje parkiran pred steno, si lahko voznik in potniki čas krajšajo z videoigro, projicirano na steno. Namesto majhnega zaslona v armaturni plošči vidijo virtualne pokrajine svoje igre v velikem formatu na steni, kar omogočajo digitalni matrični žarometi LED. Igralci lahko stojijo ob vozilu ali neposredno pred njim, da več metrov široko igro vidijo še posebej dobro. Sama igra se upravlja prek pametnega telefona. Tudi igra sama je Audijev produkt: Audijevi oblikovalci so si jo zamislili in razvili posebej za Audi A6 e-tron concept.

Na območju zadka konceptnega vozila je nova generacija digitalnih elementov OLED, ki v neprekinjenem svetlobnem pasu delujejo kot zaslon. Z njimi lahko ustvarite skoraj neomejene različice digitalnih svetlobnih grafik in dinamičnih svetlobnih animacij, ki jih je mogoče prilagoditi osebnemu okusu stranke.

Nova značilnost zadnjih luči je tridimenzionalna arhitektura digitalnih elementov OLED, ki glede na obliko karoserije omogoča vključitev nočnega dizajna v celostno podobo. To omogoča, da dinamičnega koncepta osvetlitve ne doživite le površinsko v dveh dimenzijah kot doslej, temveč z impresivnim prostorskim učinkom.

Seveda zadnje luči in sprednji žarometi izpolnjujejo zahteve razvijalcev glede klasičnih funkcij luči: videti in biti viden. Spredaj navdušuje jasna in svetla osvetlitev cestišča s pametnim prilagajanjem prometni situaciji, vremenu in okolici – tako kot komunikacija z drugimi udeleženci v prometu. Močna svetilnost, homogene in kontrastne digitalne kombinirane zadnje luči OLED še enkrat dodatno povečujejo raven varnosti v prometu prihodnosti.

Projekcije okrog vozila prvič razširijo komunikacijo tudi na območje zunaj vozila. A6 e-tron concept z inteligentno povezljivostjo v vozilu z vizualnimi signali posreduje informacije drugim udeležencem v prometu.

Dvignjeno in ravno dno

Platforma PPE je zasnovana izključno za baterijski električni pogon in tako v celoti izkorišča vse prednosti te tehnologije. Osrednji element prihodnjega voznega parka PPE je baterijski modul med premama, ki pri A6 e-tronu concept zagotavlja približno 100 kWh energije. Z Audijevo izrabo celotne osnove vozila je mogoča poravnana postavitev baterije. To pomeni, da je poleg izvedbe vozil z višjim dnom prvič mogoča tudi izvedba z izrazito dinamično in ravno arhitekturo, kot je Audi A6 e-tron – vse to brez posegov v osnovno arhitekturo.

Velikost baterije in medosna razdalja vozil PPE sta pri tem prilagodljivi in tako primerni za uporabo v različnih tržnih segmentih. Razmerje med dolgo medosno razdaljo in zelo kratkimi previsi imajo povezovalni učinek. Skupaj z velikimi platišči so to osnovna razmerja, ki niso odlična le za oblikovno zasnovo. Zlasti dolga medosna razdalja bo v prihodnosti koristila tudi potnikom v novih modelih PPE. Prostorna notranjost in s tem veliko prostor za noge v obeh vrstah sedežev je ena od ključnih prednosti ne glede na segment. Poleg tega opustitev kardanskega tunela povečuje prostorsko udobje v električnih vozilih.

Kljub temu se Audijevim strankam ni treba odpovedati pogonu quattro, ki je del znamke. Prihodnja paleta modelov PPE bo namreč vključevala izvedbe s po enim elektromotorjem na sprednji in enim na zadnji premi, ki bosta z elektronskim usklajevanjem po potrebi preklopila na štirikolesni pogon ter tako dosegla popolno ravnovesje med vozno dinamiko in varčnostjo. V načrtu so tudi osnovne izvedbe, optimizirane za minimalno porabo in maksimalni doseg. Pri tem pogon zagotavlja elektromotor na zadnji premi.

Oba elektromotorja Audi A6 e-trona concept skupaj dosežeta moč 350 kW in navor 800 Nm.

Sprednji kolesi Audi A6 e-trona concept sta povezani s petvodilno premo, ki je posebej optimizirana za električna vozila. Zadaj je v uporabi večvodilna prema. Konceptno vozilo uporablja Audijevo zračno vzmetenje – sistem zračnega vzmetenja s prilagodljivimi blažilniki.

Hitro polnjenje, velik doseg

Srce pogonske tehnologije Audi A6 e-trona concept in vseh prihodnjih modelov PPE bo 800-voltna polnilna tehnologija. Tako kot že pri modelu Audi e-tron GT ta tehnologija zagotavlja, da je mogoče baterijo na hitrih polnilnih postajah v zelo kratkem času napolniti z močjo do 270 kW. Ta revolucionarna tehnologija s platformo PPE prvič vstopa v segmenta srednjega in višjega razreda.

Tehnologija omogoča čase polnjenja, ki se približujejo klasičnemu postanku za dolivanje goriva v vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem. Samo deset minut je dovolj, da vozilo napolnite s pogonsko energijo za več kot 300 kilometrov prevožene poti. V manj kot 25 minutah je mogoče stanje napolnjenosti baterije s kapaciteto 100 kWh Audi A6 e-trona concept povečati s 5 na 80 odstotkov.

Skupaj z dosegom, odvisno od pogonske različice in pogonske moči, več kot 700 kilometrov je Audi A6 e-tron concept brezkompromisno primeren, da ga uporabljate kot primarno vozilo. V smislu dosega in hitrosti polnjenja ne zaostaja veliko za vozili z motorjem z notranjim zgorevanjem, zato je popoln vsestranski multitalent za vsakodnevno vožnjo, tako za kratke razdalje kot tudi daljša potovanja.

Pri dinamičnih lastnostih Audi A6 e-tron concept, kar je značilno za električna vozila, celo prekaša svoje tekmece z motorjem z notranjim zgorevanjem. Zaradi velikega navora, ki ga doseže že po prvem vrtljaju, bodo tudi varčne osnovne izvedbe v manj kot sedmih sekundah pospešile do 100 km/h. Pri vrhunskih športnih modelih se ta čas lahko skrajša celo na manj kot štiri sekunde.

Platforma PPE – vsestranska, spremenljiva, električna

Leta 2018 je bil predstavljen e-tron prve Audijeve serije z električnim pogonom. V manj kot treh letih je znamka v celotnem portfelju produktov dosledno in hitro uveljavila e-mobilnost. Po SUV-jih Audi e-trona in e-trona Sportback je februarja 2021 debitiral izjemno dinamičen e-tron GT, ki temelji na novi tehnološki platformi, razviti skupaj z družbo Porsche AG. Dva meseca pozneje sta debitirala Audi Q4 e-tron in Q4 Sportback e-tron – dva izjemno samostojna SUV-ja v segmentu A s skupno tehnično osnovo: tako imenovano modularno platformo za električna vozila (MEB) koncerna Volkswagen. Od leta 2019 je izključno na Kitajskem na voljo Audi Q2 L e-tron, ki prav tako deluje na izključno električni pogon.

Audi A6 e-tron concept najprej predstavlja družino vozil v segmentu C, pozneje pa tudi v segmentih B in D, ki temeljita na dodatni, inovativni tehnološki platformi: »Premium Platform Electric« (PPE). Gre za modularni sistem, ki ga Audi razvija skupaj z družbo Porsche AG. Prva Audijeva serijska vozila na osnovi platforme PPE bo znamka predstavila v 2. polovici leta 2022.

Vozila na osnovi platforme PPE so usmerjeno zasnovana kot globalna ponudba. Proizvodnja je načrtovana na evropskih lokacijah in tudi na Audijevem največjem posamičnem tržišču na Kitajskem. Audi bo posebej v ta namen zgradil novo tovarno v Changchunu, kjer bodo od sredine desetletja s proizvodne linije zapeljala Audijeva električna vozila na osnovi platforme PPE. Tovarno bosta skupaj upravljala Audi in njegov partner VAW-Volkswagen.

Platforma PPE je prvič zasnovana tako, da omogoča proizvodnjo različnega obsega vozil: ponudba vključuje vozila SUV in CUV z visokim dnom ter vozila z ravnim dnom, ki spadajo v osrednji segment Audijeve ponudbe, npr. serija Audi A6. V načrtu je tudi razširitev ponudbe PPE v segmentu B, ki že desetletja predstavlja najbolj prodajani segment znamke Audi. Platforma PPE ponuja najboljše tehnične pogoje tudi za segment D, ki je prestižni segment.

S platformo PPE je e-mobilnost zdaj privlačna tudi za kupce, ki imajo raje avtomobilske koncepte zunaj segmenta SUV – kot je za znamko značilen Sportback, ki ga Audi A6 e-tron concept definira kot v prihodnost usmerjeno ponudbo.

Ponudbo električnih vozil v portfelju znamke je mogoče še posebej učinkovito razširiti s segmentoma B in C z velikim obsegom prodaje. Poleg tega je mogoče na podlagi skaliranja tehnologijo višjega razreda in raznolike izvedbe modela vključiti v široko paleto modelov, ki ji v prestižnem segmentu ni para.

Izboljšajo se tudi poraba voznega parka in emisije CO2. Z enim stavkom: Platforma PPE bo močno pospešila preobrazbo v smeri e-mobilnosti z obsegom in raznolikostjo ter jo spremenila v še eno Audijevo zgodbo o uspehu.

PR in foto: Audi

Podobne objave