Nova Opel Mokka-e je osvojila ‘zlati volan 2021’  

  • Najboljši avto pod 25.000 EUR: električna Mokka-e je osvojila prvo mesto Električni avto s slogom: drzna in čista Opel Mokka-e je v koraku s časom Električni uspeh: Mokka-e je kot osvajalka ‘zlatega volana’ nasledila Corso-e Zmagovalni niz na ‘avtomobilskih oskarjih’: že 19. ‘zlati volan’ za Opla 

Rüsselsheim. Nova Opel Mokka-e je osvojila priznanje ‘zlati volan 2021’1in v boju za eno  najprestižnejših nagrad v avtomobilski panogi kot ‘najboljši avto za manj kot 25.000  evrov’ premagala močno konkurenco. 

Mokka-e brezhibno nadaljuje Oplovo serijo uspehov pri podelitvi te nagrade. Lani je ‘zlati  volan’ v Rüsselsheim prinesla Opel Corsa-e z baterijskim električnim pogonom.2 Po  Amperi-e leta 2017 in Corsi-e leta 2020 je Mokka-e zdaj tretji električni model in obenem  prvi Oplov SUV, ki je osvojil ta prestižni naziv. Električna vozila z bliskom elektrificirajo  tako strokovnjake in bralce revij AUTO BILD in BILD am SONNTAG kot kupce. 

“Naša Opel Mokka-e je vse prej kot običajna in to je ponovno dokazala z letošnjim ‘zlatim  volanom’,” je na sinočnji podelitvi nagrad v berlinski Axel Springer Haus povedal Oplov  izvršni direktor Uwe Hochgeschurtz. “Mokka-e z najsodobnejšimi tehnologijami in  brezkompromisnim dizajnom poskrbi, da je e-mobilnost zabavna v vsakem pogledu. Zelo  nas veseli, da se s tem strinjajo tudi naši kupci, bralci revij AUTO BILD in BILD am  SONNTAG ter strokovna žirija.”  

Opel Mokka-e: nadvse privlačen električni avto z bliskom v Oplovem vizirju    

Nova Opel Mokka-e ne navdušuje le s svojim drznim in čistim oblikovanjem, temveč tudi  s svojo zmogljivostjo. Elektromotor s 100 kW/136 KM in 260 njutonmetri največjega  navora zagotavlja zmogljiv in skoraj neslišen pogon. Baterija s kapaciteto 50 kWh  omogoča do 338 kilometrov vožnje brez postanka za polnjenje (po WLTP).3 Največja  hitrost je elektronsko omejena na 150 km/h. Za še večjo učinkovitost Mokke-e skrbi  najsodobnejši sistem regenerativnega zaviranja, ki električnemu vozilu omogoča  rekuperacijo energije med upočasnjevanjem in zaviranjem. Na hitri polnilnici z  enosmernim tokom moči 100 kW je mogoče baterijo napolniti do 80 odstotkov v samo  30 minutah. 

Opel in ‘zlati volan’: vsi zmagovalci iz Rüsselsheima  

Opel Mokka-e je zadnja v ponosni vrsti Oplovih dobitnikov priznanja ‘zlati volan’.  Nagrado, ki jo od leta 1976 podeljuje BILD am SONNTAG, od leta 2009 pa v sodelovanju z  revijo AUTO BILD, je znamka z bliskom osvojila že devetnajstič. Vse se je začelo leta 1978,  dve leti po ustanovitvi nagrade, z modelom Opel Senator A. 

Na poti do ‘zlatega volana’ imajo prvo besedo bralci revij AUTO BILD in BILD am  SONNTAG. V vsaki kategoriji izberejo svoje tri favorite in jih pošljejo v finale. Na dirkališču  DEKRA Lausitzring nato ugledna strokovna žirija, ki jo sestavljajo novinarji, dirkači in  avtomobilski strokovnjaki, posamezne finaliste oceni po kriterijih, ki temeljijo na testni  shemi revije AUTO BILD.  

‘Zlati volan’ leta  Model 
1978  Opel Senator A
1979  Opel Kadett D
1981  Opel Ascona C
1982  Opel Corsa A
1984  Opel Kadett E
1987  Opel Senator B
1990  Opel Calibra
1994  Opel Omega B
1995  Opel Vectra B

 

3 Doseg je določen v skladu z metodologijo za svetovno usklajeni preskusni postopek za lahka vozila (WLTP, R (ES) št.  715/2007, R (EU) št. 2017/1151). Dejanski doseg pri vsakodnevni uporabi se lahko razlikuje glede na različne dejavnike, še  posebej glede na osebni slog vožnje, značilnosti poti, zunanjo temperature, uporabo ogrevanja in klimatske naprave  ter predhodno toplotno pripravo notranjosti vozila.

 

1999  Opel Zafira A
2002  Opel Vectra C
2005  Opel Zafira B
2009  Opel Astra J
2010  Opel Meriva B
2012  Opel Zafira Tourer
2015  Opel Astra K
2017  Opel Ampera-e
2020  Opel Corsa-e
2021  Opel Mokka-e

 

1978 – Opel Senator A: prvi ‘zlati volan’  

Leta 1978 je znamka, ki jo krasi blisk, z modelom Opel Senator osvojila svoj prvi ‘zlati  volan’. Senator, predstavljen na avtomobilskem salonu IAA septembra 1977, je bil  naslednik legendarnih modelov Kapitän, Admiral in Diplomat ter je bil Oplov paradni konj  do svojega zadnjega priklona leta 1993. Senator iz leta 1978 je bil na voljo s tremi  različnimi motorji: poganjal ga je lahko 2,8-litrski motor s 103 kW/140 KM, 3,0-litrski  motor s 110 kW/150 KM ali najzmogljivejši 3,0-litrski motor s 132 kW/180 KM. 

1979 – Opel Kadett D: večkrat nagrajeni prostorski čudež  

Leto pozneje je bil Opel spet na vrhu zmagovalnega odra. Kadett D iz leta 1979 je bil prvi  Oplov avtomobil kompaktnega razreda s prednjim pogonom, zbirki priznanj pa je dodal  še drugi ‘zlati volan’. Zaradi prečno postavljenih motorjev brez gibljive pogonske gredi je  kljub kompaktnim meram in dejstvu, da je bil 126 mm krajši od predhodnika, potnikom  ponujal veliko prostora. Poleg tega je Kadett uvedel nove motorje z zgornjo odmično  gredjo. Štirivaljni 1,3-litrski motor OHC je razvil moč 44 kW/60 KM ali 55 kW/75 KM. Poleg  prostorne kombilimuzine s prostornino prtljažnega prostora do 1425 litrov je Opel  ponudil dve različni izvedbi ‘fastback’. Januarja 1983 je sledil športni Kadett GTE z  največjo hitrostjo 187 km/h, ki ga je poganjal 1,8-litrski štirivaljni motor z močjo 115 KM.

1981 – Opel Ascona C: vse dobre stvari so tri  

Za nalogo, da proizvajalcu avtomobilov iz Rüsselsheima prinese odličja, je bila leta 1981  na vrsti Opel Ascona C. To je bil prvi Oplov avtomobil srednjega razreda s prednjim  pogonom, ki je bil na voljo kot kombilimuzina in kot ‘notchback’. Za pogon Ascone C so  bili na voljo bencinski motorji s prostornino od 1,3 do 1,6 litra in 1,6-litrski dizelski motor. 

1982 – Opel Corsa A: majhen avto, ogromen vtis  

Samo 12 mesecev pozneje, leta 1982, je ‘zlati volan’ z naskokom osvojil povsem nov  Oplov model – Corsa A. Oplov prvi mali avtomobil v zgodovini je meril le 3,62 metra in je  očaral s skladnimi proporci. Imel je drzne, razširjene blatnike kot avtomobili za reli in  izjemno nizek – v tem razredu verjetno celo rekorden – koeficient zračnega upora 0,36.  Corsa A je bila zasnovana tako, da je bila zanimiva predvsem za ‘gospodarja hiše’. Vrhunec  izvedb je predstavljala Corsa GSi z 72 kW/98 KM. Leta 1985 je bila ponudba dvovratnih  ‘hatchbackov’ in ‘notchbackov’ razširjena s priljubljenim petvratnim modelom. Corsa A je  s 3,1 milijona izdelanih primerkov postala zelo priznana prodajna uspešnica. 

1984 – Opel Kadett E: še en zmagovalec kompaktnega razreda  

Pet let po tem, ko je Kadett prvič osvojil ‘zlati volan’, je z novo generacijo, predstavljeno  leta 1984, ponovno zasedel prvo mesto. Drugi Kadett s prednjim pogonom, ki so ga  izdelovali med letoma 1984 in 1991, je bil absolutni zmagovalec in je leta 1984 prejel  nagrado ‘avto leta’. Poleg tega je Kadett navdušil tudi z vrhunsko aerodinamiko. Športni  GSi je s količnikom upora Cd 0,30 osupnil strokovnjake, senzacionalno vrednost 0,32 pa  je dosegla celo kombilimuzina. Po vsem svetu so prodali kar 3,78 milijona primerkov tega  aerodinamičnega prvaka. 

 1987 – Opel Senator B: nadvse temeljito od začetka do konca  

Tudi Opel Senator B je uspel ponoviti uspeh svojega predhodnika. Novi paradni konj, ki je  temeljil na Opel Omegi z zadnjim pogonom, je bil največkrat opremljen s šestvaljnim  motorjem, pri čemer je vodil uglajeni trilitrski vrstni motor s 115 kW/156 KM. V motornem prostoru ste lahko kovanec postavili na rob in med delovanjem motorja ni padel. Pozneje  je bila predstavljena različica 6-valjnega motorja s štirimi ventili na valj s spremenljivim  sistemom dovoda zraka Dual-Ram in zajetno močjo 150 kW/204 KM. 

1990 – Opel Calibra: športnica, ki blesti  

Leta 1990 je zlati volan osvojil pravi šampion: dih jemajoč kupe z rekordnim koeficientom  zračnega upora 0,26! Calibra je bila na voljo z zmogljivimi motorji z močjo od 85 kW/115  KM do 150 kW/204 KM. Opel Calibra Turbo s štirikolesnim pogonom in pospeškom od 0  do 100 km/h v pičlih 6,8 sekunde je bila češnja na torti. Ponudbo je zaokrožil motor V6 s  125 kW/170 KM. V motošportu je Calibra V6 leta 1996 z zmago v prvenstvu ITC osvojila  krono med turnimi avtomobili. 

1994 – Opel Omega B: veliki avto z zlato medaljo  

Druga generacija Omege je na žirijo naredila poseben vtis. Dinamična oblika, ogromno  prostora in novi motorji V6 z glavami valjev iz zlitine in močjo do 155 kW/210 KM so  navdušili strokovnjake. Novi sistemi zračnih varnostnih blazin so zagotavljali visoko  raven varnosti za vse potnike. Karavanska izvedba je omogočala skoraj neskončno veliko  prostora, zato je bila idealen avtomobil za družine in obrtnike, medtem ko je bila limuzina  s krajšim zadkom reprezentativno poslovno vozilo. 

1995 – Opel Vectra B: ogledalce, ogledalce na vratih povej …  

Najbolj privlačna lastnost Opel Vectre sta bili aerodinamično oblikovani vzvratni ogledali,  ki sta tvorili harmonično celoto s prednjim delom avtomobila – tej lepoti se žirija ‘zlatega  volana’ preprosto ni mogla upreti. Vectra je zmagala tudi zaradi svojih novih in  učinkovitih bencinskih motorjev s prostornino od 1,6 do 2,6 litra in močjo od 55 kW/75  KM do 125 kW/170 KM. Obenem so bili premierno na voljo dizelski motorji s prostornino  od 1,7 do 2,2 litra in z neposrednim vbrizgom goriva za zgledno varčno porabo goriva.

1999 – Opel Zafira A: mojstrica hitrih sprememb s sedmimi sedeži  

Kdo se je domislil tega? Opel! Da, kompakten enoprostorec, ki ga je mogoče v trenutku  (v samo 15 sekundah!) brez odstranjevanja enega samega sedeža spremeniti iz  popolnega sedemsedežnika v dostavnik z osupljivo največjo prostornino (do 1700 litrov),  je otrok možganov iz Rüsselsheima. Formula se imenuje Flex7 in je Zafiri leta 1999  pomagala osvojiti nagrado ‘zlati volan’. Domiselni koncept omogoča, da sedeži izginejo v  tla vozila. Prilagodljivo prostorsko čudo je navdušilo tudi s kompaktnimi merami in  izjemno vozno dinamiko. 

2002 – Opel Vectra C: elektronsko mojstrstvo  

Vectra tretje generacije je uspešno ubranila naslov, ki ga je osvojila njena predhodnica, in  ponovno osvojila zlato priznanje. Novi avtomobil srednjega razreda je vstopil v  elektronsko dobo: sistemi so bili povezani prek vodila CAN (Controller Area Network,  območno omrežje krmilnikov) in ne prek kabelskega snopa, vozilo je bilo opremljeno z  elektrohidravličnim servovolanom. Moči bencinskih in dizelskih motorjev s prostornino  od 1,6 do 3,2 litra so segale od 74 kW/100 KM do 206 kW/280 KM. Leta 2004 je Opel  Vectro opremil tudi z aktivnim vzmetenjem IDS Plus s sistemom stalnega krmiljenja  blaženja CDC (Continuous Damping Control), ki je zagotavljal prilagajanje blažilnikov  trenutnim voznim razmeram. 

2005 – Opel Zafira B: dopolnjen zlati ducat  

Druga generacija Zafire je še naprej postavljala standarde z nadaljnjim razvojem sistema  sedežev Flex7 in ponovno osvojila ‘zlati volan’. Poleg tega je postala najhitrejši dostavnik  na svetu, saj je različica OPC s 177 kW/240 KM za krog Nordschleife na Nürburgringu  potrebovala samo 8 minut, 54 sekund in 38 stotink. K temu rekordnemu času je  pripomoglo 240 konjičev pod motornim pokrovom, ki jih je krotil izjemen sistem za  nadzor zmogljivosti.

2009 – Opel Astra J: kompaktna oblikovalska stvaritev  

Leta 2009 je Astra J, prava oblikovalska umetnina, sledila stopinjam, ki sta jih utrla  prostorski čudež Kadett D in aerodinamični prvak Kadett E ter Oplovemu kompaktnemu  razredu zagotovila tretji ‘zlati volan’. Astra je bila odraz novega Oplovega oblikovalskega  jezika, ki ‘združuje kiparsko umetnost in nemško natančnost’. Poleg tega je bila Astra J  opremljena s sodobnimi asistenčnimi sistemi, kot sta kamera Opel Eye in sistem  prilagodljivih žarometov AFL+, ki so svetlobni snop prilagajali smeri vožnje in voznim  razmeram. Prilagodljiva tehnologija FlexRide ji je pomagala pri prilagajanju prevladujočim  voznim razmeram, voznik in sovoznik pa sta lahko uživala v vožnji na sedežih s  certifikatom AGR (Kampanja za zdrav hrbet). 

2010 – Opel Meriva B: tako pametna, tako kompaktna, tako zlata  

Meriva B – Zafirina manjša sestrica – je leta 2012 pokazala Oplovo mojstrstvo na  področju enoprostorcev in si prislužila zlato medaljo. Žirijo sta prepričala vsestranski  sistem zadnjih sedežev FlexSpace in inovativen sistem zadnjih vrat, ki se odpirajo  navzven, saj so tečaji na zadnji strani. Vrata FlexDoors so omogočala preprost dostop do  otroških sedežev v zadnjem delu vozila ter zagotavljala udobno vstopanje in izstopanje  visokim potnikom. Paleta motorjev je ponujala dovolj moči (od 55 kW/75 KM do 103  kW/140 KM), hkrati pa je zaradi zmanjšanja delovne prostornine in turbinskega polnjenja  obrzdala porabo goriva. 

2012 – Opel Zafira Tourer: salon na kolesih  

Zafiri se je pridružila še prestižna partnerka Zafira Tourer in takoj osvojila še en ‘zlati  volan’. Poleg prilagodljive notranjosti je nova zvezda navdušila s salonskim udobjem,  panoramsko stekleno streho in inovacijami, kot sta radarski nadzor hitrosti in opozorilo  na nevarnost naleta. 

2015 – Opel Astra K: kvantni skok  

In zmagovalec je: Astra aktualne generacije, ki temelji na povsem novi arhitekturi lahkih  vozil, poganjajo jo izključno ultramoderni motorji in omogoča izjemno povezljivost z integracijo pametnega telefona ter osebnim asistentom za povezljivost in storitve OnStar. Astra obenem nadaljuje Oplovo tradicijo uvajanja funkcij, ki so bile doslej znane le  v višjih segmentih, v segment kompaktnih vozil. Rezultat vsega tega je ‘zlati volan’ za  leto 2015. 

2017 – Opel Ampera-e: prvakinja v električnem dosegu  

Opel Ampera-e je s svojimi pospeški, podobnimi športnim avtomobilom, in daleč  najdaljšim električnim dosegom v svojem segmentu pustila konkurenco daleč za seboj. Z  enim polnjenjem litij-ionske baterije s kapaciteto 60 kWh je v skladu z novim evropskim  voznim ciklom (NEDC) omogočila vožnjo na razdalji do 520 kilometrov. Opel Ampera-e  navdušuje tudi pri testiranju s hitrostnim profilom, opredeljenim v voznem ciklu WLTP3 (pri skrajšanem preskusnem postopku): na podlagi tega razvojnega preskusa inženirji  ocenjujejo, da znaša kombinirani doseg po WLTP3 380 kilometrov. Ampera-e pospeši od  0 do 50 km/h v samo 3,2 sekunde. Poleg tega 4,16 metra dolga Ampera-e ponuja veliko  prostora za do pet potnikov in prtljažnik s prostornino 381 litrov (1274 litrov, ko so  sedeži poklopljeni), kar je zlata vredna kombinacija.  

2020 – Opel Corsa-e: elektrificirana uspešnica 

S šesto generacijo Corse je najbolje prodajani mali avto postal električen. Z baterijo s  kapaciteto 50 kWh lahko Corsa-e z enim polnjenjem prevozi do 337 kilometrov (po ciklu  WLTP3) in je zato primerna za vsakodnevno uporabo. Na voljo je dovolj prostora za do  pet potnikov, že osnovna različica pa ima številne visokotehnološke asistenčne sisteme.  Vse to po privlačnih cenah od približno 20.000 EUR (v Nemčiji, vključno s subvencijami in  bonusi). Opel je poskrbel, da je električna mobilnost postala dostopna. 

2021 – Opel Mokka-e: drzna, čista, neobičajna in brez emisij  

Opel Corsi-e zdaj sledi nova Opel Mokka-e, najnovejša dobitnica naziva ‘zlati volan’.  Novinka navduši že na prvi pogled: z obrazom znamke, ki ga predstavlja Opel vizir, in po  vstopu s popolnoma digitalno armaturno ploščo Pure Panel. Poleg tega lahko Mokka-e z  električnim pogonom brez postanka za polnjenje in brez emisij prevozi do 338  kilometrov (po WLTP3). V Nemčiji je Mokka-e (z vstopno ceno, ki ji je odštet okoljski 

O Oplu 

Opel je eden največjih evropskih proizvajalcev avtomobilov in je z obsežno ofenzivo elektrifikacije prevzel  vodilno vlogo pri zmanjšanju emisij CO2. Podjetje je v Rüsselsheimu v Nemčiji leta 1862 ustanovil Adam  Opel. Avtomobile so začeli izdelovati leta 1899. Opel je del korporacije Stellantis NV, globalno vodilnega  podjetja, ustvarjenega za novo dobo trajnostne mobilnosti, ki je januarja 2021 nastalo z združitvijo  Groupe PSA in FCA Group. Skupaj z britansko sestrsko znamko Vauxhall je Opel prisoten v več kot 60  državah po vsem svetu. Opel dosledno izvaja strategijo elektrifikacije za zagotavljanje trajnostnega  uspeha in izpolnitev pričakovanj uporabnikov glede mobilnosti v prihodnosti. Do konca leta 2024 bodo  vsi evropski Oplovi modeli osebnih vozil na voljo tudi v elektrificirani različici. Od leta 2028 bo Opel v  Evropi povsem osredotočen na baterijska električna vozila.  

Obiščite https://int-media.opel.com 

O WAE S d.o.o. 

WAE S d.o.o. je hčerinsko podjetje WAE Kft., s sedežem na Madžarskem, ki se že 30 let ukvarja z  avtomobilskim poslom v srednji in vzhodni Evropi. Decembra 2020 je podjetje postalo veleprodajni  uvoznik za vozila Opel v Sloveniji in v ospredje postavlja tako partnerje kot stranke. Verjame v prvovrstne  storitve skozi učinkovit poslovni model z agilnimi odločitvami in osredotočenostjo na vsako posamezno  stranko. V podjetju WAE S d.o.o. so zavezani k rasti in razvoju, ter dolgoročnemu uspešnemu poslovanju  Opla in skrbi za blagovno znamko v Sloveniji tudi v prihodnje.

1 AUTO BILD številka 45/2021 in BILD am SONNTAG številka 46/2021, kategorija ‘najboljši avto pod 25.000 EUR’  vključno z okoljskim bonusom. 

2 AUTO BILD in BILD am SONNTAG številka 45/2021, kategorija ‘majhni avtomobili’

PR: Opel

Podobne objave