TOYOTA PREDSTAVLJA NOVI GR86.

  • Novi kupe je tretji globalni model linije Toyota GR, ki je izdelan na podlagi tehničnega znanja strokovnjakov ekipe TOYOTA GAZOO Racing.

  • Zasnovan za prvinski vozniški užitek. To je analogni avtomobil za digitalno dobo. 

  • Gre za evolucijo priznanega modela GT86. Tudi novi model ohranja klasično zasnovo s spredaj nameščenim motorjem in pogonom na zadnja kolesa. 

  • Novi 2,4-litrski bokserski motor zagotavlja izdatno mero moči in navora. 

  • Fine nastavitve menjalnika omogočajo tekoč in močan pospešek.

  • Posebna pozornost je bila posvečena zagotavljanju torzijske togosti, nizke teže in nizkega težišča. Vse skupaj se izraža v bolj agilni zmogljivosti in odzivnosti.

  • Oblikovna zasnova temelji na izročilu znamke Toyota pri snovanju športnih avtomobilov. 

  • Dodani so tudi številni sodobni aerodinamični detajli. 

  • Evropska premiera bo na sporedu 2. decembra 2021.

 

PREDSTAVITEV

 

Novi GR86 je tretji globalni model GR, s katerim je znamka Toyota ustvarila trio športnih avtomobilov, ki zagotavljajo prvinske vozniške užitke. Poleg novega GR86 ga tvorita še GR Supra in GR Yaris. Vsi trije modeli so nastali na podlagi bogatih izkušenj in tehničnega znanja strokovnjakov ekipe TOYOTA GAZOO Racing, ki v zadnjih letih uspešno nastopa in zmaguje v različnih kategorijah avto-moto športa.

 

Novi kupe predstavlja novo vstopno točko v linijo Toyota GR, s čimer želijo športne lastnosti in zmogljivosti predstaviti čim večjemu številu ljubiteljev športne vožnje in športnih avtomobilov. Pravzaprav gre za evolucijo modela GT86, ki je nekako ponovno zbudil zavezanost znamke Toyota inženirstvu športnih avtomobilov. Tudi novi model ohranja klasično zasnovo s spredaj nameščenim motorjem in pogonom na zadnja kolesa. Štirivaljni bokserski motor pa ponuja še več moči in navora. Tehnično je izpopolnjen tudi menjalnik, ki izkorišča svoj polni potencial in zagotavlja zmogljivejše pospeševanje ne glede na vrtljaje motorja.

 

Pri razvoju šasije so največ pozornosti namenili nizkemu težišču ter zagotavljanju bolj natančnega krmiljenja in odzivnosti. Pri izdelavi so uporabili še več aluminija in drugih lahkih in hkrati trdnih materialov, s katerimi so na strateških točkah ojačali podvozje in mu zagotovili večjo torzijsko togost in stabilnost. Izboljšav je bilo deležno tudi vzmetenje, ki optimizira krmiljenje. Poleg tega pa so bili za avtomobil zasnovani posebni aerodinamični detajli. 

 

Novi GR86, ki je bil prvič predstavljen aprila 2021, bo v Evropi na voljo spomladi 2022. Evropska premiera pa bo na sporedu 2. decembra 2021.

 

Avtomobil Waku Doki. Zabaven za vožnjo.

 

Novi GR86 je zasnovan kot analogni avtomobil za digitalno dobo. Namenjen je predvsem navdušencem, ki prisegajo na prvinske vozniške užitke, te pa v japonščini označujejo s frazo “waku doki.” 

A GR86 ni zgolj športni avtomobil za puriste in voznike z izjemno visokimi pričakovanji. To je avtomobil, ki se odlično znajde med vsakodnevno vožnjo in tudi na dirkališču. 

GR86 je v svojem bistvu nekakšna vstopnica v svet GR. Poleg tega bo zagotovo pridobil številne nove oboževalce, ki se bodo navdušili za vozniško kulturo znamke Toyota, nekateri izmed njih pa se bodo udeleževali tudi številnih tekmovanj serijskih avtomobilov. Za vse, ki bodo želeli personalizirati svoj avtomobil, bo na voljo bogata paleta originalnih dodatkov TOYOTA GAZOO Racing.

“Glavni namen modela GR86 je odpreti svet GR čim večjemu številu navdušencev in jim omogočiti prvinske užitke v vožnji,” je povedal glavni inženir Tasunori Suezawa.

 

MOČ IN ZMOGLJIVOST

 

2,4-litrski bokserski motor

 

Podobno kot pri prejšnjem modelu GT86 je tudi pri novem GR86 bokserski motor osrčje njegove zmogljivosti in ključni člen pri zagotavljanju nizkega težišča. Štirivaljni motor DOHC s 16 ventili je zgrajen na enaki osnovi kot pri predhodnem modelu, le da se je njegova prostornina z 1,998 litra povečala na 2,387.  

Kompresijsko razmerje ostaja 12,5:1, motor pa ponuja več moči. Maksimalna moč se je povečala za 17 odstotkov – z 200 konjskih moči (147 kW) na 234 konjskih moči (172 kW) pri 7000 vrtljajih. Za več kot sekundo se je izboljšal tudi pospešek od 0 do 100 km/h. Ta znaša 6,3 sekunde pri ročnem menjalniku in 6,9 sekunde pri samodejnem menjalniku. Maksimalna hitrost pa znaša 226 km/h pri ročnem menjalniku in 216 km/h pri samodejnem menjalniku. 

 

Povečan je tudi navor, ki po novem doseže vrh 250 Nm precej prej, že pri 3700 obratih. Pri prejšnjem modelu je bil navor 205 Nm dosežen pri 6600 obratih. Ta lastnost pripomore k bolj tekočemu in zmogljivemu pospeševanju vse do velike hitrosti. Navor pa je enak pri ročnem in samodejnem menjalniku. Z uporabo lažjih materialov so dosegli tudi nižjo težo motorja, kar se kaže tudi pri njegovi zmogljivosti.

 

Sistem za vbrizg goriva D-4S je nastavljen za hitrejši odziv na pritisk na stopalko za plin. Neposredno vbrizgavanje ima hladilni učinek v cilindrih, kar tudi omogoča visoko kompresijsko razmerje. 

 

Izboljšano je tudi zračenje motorja, kar pripomore k bolj linearnemu prenosu navora in pospeševanju. Sistem za dovod zraka je bil preoblikovan za boljšo optimizacijo pretoka. Dodatne prednosti prinašata nova zasnova črpalke za gorivo, ki zagotavlja stalen pretok v ovinkih, in manjša vodna črpalka za velike hitrosti, zasnovana za delovanje pri velikih hitrostih, z boljšo hitrostjo pretoka in zanesljivostjo. Dodan je novi, vodno hlajeni hladilnik, debelejša struktura radiatorja pa ima zračna vodila za povečanje količine prevzetega hladilnega zraka.

V izpušnem sistemu je nameščena nova 5,6-litrska sredinska cev, ki pri pospeševanju ustvarja poseben zvok. Skupaj s sistemom Active Sound Control pa zvok motorja prenaša tudi v kabino.

Za preprečevanje hrupa in vibracij pa so novi aluminijasti nosilci motorja napolnjeni s tekočino, poleg tega pa imajo prenovljeno, tršo strukturo oljne posode z novo križno zasnovo.

 

Menjalniki

 

Pri novem GR86 sta na voljo 6-stopenjski ročni in 6-stopenjski samodejni menjalnik. Oba sta dodatno izboljšana in imata več moči in navora ter igrata pomembno vlogo pri zagotavljanju prvinskih vozniških občutkov in užitka.

 

Ročni menjalnik je opremljen z novim karbonskim sinhronizatorjem, ki omogoča lažje prestavljanje v četrto prestavo. Uporaba novega olja z nizko viskoznostjo in novih ležajev zagotavlja tekoče prestavljanje z večjo močjo motorja. Za popolno izkoriščanje zmogljivosti avtomobila lahko voznik preklopi v način Track ali izklopi nadzor stabilnosti vozila. Prestavna ročica je bila preoblikovana, ponuja kratek hod in ergonomsko prileganje v voznikovi roki.

 

Samodejni menjalnik je opremljen tudi s posebnimi krmilnimi ročicami ob volanu, s katerimi lahko voznik prevzame ročni nadzor prestavljanja. V športnem načinu menjalnik samodejno izbere optimalne nastavitve skladno z voznikovo uporabo zavore in plina ter dinamičnim obnašanjem vozila. Da bi zagotovili nemoteno izkoriščanje večje moči motorja, so nameščeni dodatni diski sklopke in novi zmogljivi pretvornik navora.

 

ŠASIJA IN KRMILJENJE

 

Lahka in torzijsko toga šasija

 

Vrhunska vodljivost je bila zaščitni znak že pri modelu GT86. Z modelom GR86 je Toyota želela zasnovati vznemirljiv avtomobil, ki se bo natančno odzival na voznikove ukaze.

 

Da se dodatna moč motorja pretvori v nagrajujočo vodljivost in odzivnost, sta bila podvozje in karoserija predelana z uporabo lahkih, a izjemno trdnih materialov, s katerimi so ob zmanjšanju teže in dodanimi strateškimi ojačitvami zagotovili dodatno togost.

 

Spredaj so na spoje med vzmetenjem in okvirjem avtomobila dodani diagonalni prečni nosilci, ki izboljšajo prenos obremenitve s sprednjih pnevmatik in zmanjšajo bočno upogibanje. Za povezavo okvirja in nosilcev vzmetenja so bili uvedeni trdni pritrdilni elementi, pokrov motorja pa ima nov notranji diagonalni okvir namesto prejšnje oblike satja. S temi izboljšavami se je bočna togost sprednjega dela karoserije povečala za 60 odstotkov.

 

Zadaj zgornjo in spodnjo šasijo povezuje obročasta struktura, tako kot spredaj pa novi pritrdilni elementi, ki povezujejo okvir in nosilce vzmetenja, omogočajo boljšo vodljivost in odpornost proti silami, ki nastanejo pri vožnji skozi ovinke. Celotna togost karoserije je povečana za 50 odstotkov.

 

Osredotočenost na zmanjšanje teže in znižanje težišča avtomobila se kaže v uporabi močnih in lahkih materialov na ključnih mestih. Sem spadata visoko trdno jeklo in aluminij, ki pomagata nadzorovati obnašanje nagiba. Uporaba strukturnih lepil po celotnem podvozju pripomore k napeti, povezani kakovosti okvirja avtomobila.

 

Iz aluminija so izdelane tudi streha, sprednja krilca in pokrov motorja. To je ključnega pomena za zagotavljanje skoraj popolnega razmerja teže 53:47 med sprednjim in zadnjim delom avtomobila. Poleg tega je GR86 uvrščen med najlažje štirisedežne športne avtomobile na trgu z najnižjim težiščem. Čeprav ima GR86 številne nove varnostne in zaščitne elemente, njegova teža v primerjavi s predhodnikom GT86 ostaja skorajda nespremenjena.

 

Vzmetenje

 

GR86 je opremljen s podobnim vzmetenjem kot GT86. Spredaj uporablja MacPhersonove obese, zadaj pa dvojne prečne obese, ki zagotavljajo odlično odzivnost in stabilno krmiljenje. Torsenov diferencial pa preprečuje zdrsavanje in zagotavlja oprijem med vožnjo skozi ovinke. Optimizirani so tudi blažilniki, ki avtomobilu zagotavljajo bolj predvidljivo vodljivost.

Zaradi večjega navora, ki ga ustvari 2,4-litrski motor, je zadnje vzmetenje okrepljeno s stabilizatorjem, ki je zdaj povezan neposredno s podokvirjem. S tem se je precej izboljšala stabilnost avtomobila.

 

Krmiljenje

 

Novi električni servovolanski sistem ima razmerje 13,5:1. Do skrajne točke volana pa je potreben le poltretji zavrtljaj, kar omogoča preprosto manevriranje. Sistem ima nov integriran motor, nameščen na stebru, ki zmanjša težo in zavzame manj prostora. Nosilec menjalnika je postal bolj tog, s trdo gumijasto pušo in preoblikovano montažno podložko.

 

Zavore

 

Prezračevane kolutne zavore so nameščene spredaj (294 mm) in zadaj (290 mm). Skupaj s signalnim sistemom za zaviranje v sili so serijsko na voljo sistemi za nadzor zaviranja ABS, pomoč pri zaviranju, nadzor zdrsa, nadzor stabilnosti vozila in pomoč pri speljevanju na klancu.

 

OBLIKA

 

Zunanjost in aerodinamika

 

Tudi z vidika zunanjosti pomeni novi GR86 evolucijo modela GT86. Že na zunaj je opazna klasična zasnova športnega avtomobila s spredaj nameščenim motorjem in pogonom na zadnja kolesa. Glede tega spominja tudi na legendarna modela znamke Toyota – 2000GT in AE86 Corolla.

 

Dimenzijsko se novi model v primerjavi s predhodnikom ni bistveno spremenil. Še najbolj je opazno centimetrsko znižanje vozila (1310 mm), za 5 mm pa je večja tudi medosna razdalja (2575 mm). Uspešno znižanje težišča je ključnega pomena za zagotavljanje izjemnih voznih lastnosti.

 

Novi sprednji žarometi LED so zasnovani v obliki črke L in so podobni žarometom GR Supre. Zračnik motorja se ponaša z mrežastim vzorcem s tematiko G, ki je ekskluzivna za linijo GR. Sprednji odbijač ima novo teksturirano letvico, ki je funkcionalna in športna ter pomaga pri zmanjševanju zračnega upora.

 

S profila dominirajo dinamične športne linije, ki izžarevajo izrazito agilnost in pripravljenost na akcijo. Zadaj so nameščena krila, ki izžarevajo moč. Zožena zadnja kabina pa poudarja široko držo avtomobila in nizko težišče. Zadnje luči so zasnovane v tridimenzionalni obliki in se zlijejo v letev, ki poteka po celotni širini avtomobila.

 

Avtomobil je opremljen tudi s številnimi aerodinamičnimi detajli, ki so bili zasnovani v sodelovanju s strokovnjaki ekipe Toyota Gazoo Racing. Posebne odprtine so nameščene za sprednjimi kolesnimi loki in izboljšujejo pretok zraka ter zmanjšujejo nastajanje turbulenc okoli pnevmatik. Nova ogledala v črni barvi imajo ukrivljen dizajn za aerodinamično učinkovitost. Pri višjih paketih opreme je na spodnji rob zadnjih vrat dodan še poseben spojler.

 

Glede na paket opreme je GR86 opremljen s 43,18-centimetrskimi (17-palčnimi) 10-krakimi litimi platišči s pnevmatikami Michelin Primary HP ali 45,72-centimetrskimi (18-palčnimi) litimi platišči v črni barvi s pnevmatikami Michelin Pilot Sport 4.

 

Potniška kabina in prtljažni prostor

 

Pri snovanju notranjosti so oblikovalci zasledovali cilj zagotavljanja ergonomske dostopnosti in uporabnosti vitalnih funkcij avtomobila. Nadzorna plošča ima vodoravno zasnovo, ki vozniku omogoča široko vidno polje in mu pomaga, da se povsem osredotoči na vožnjo in dogajanje na cesti.

 

Upravljalne funkcije so nameščene za intuitivno upravljanje. Stikala klimatske naprave so nameščena na sredinski konzoli. Izboljšana je tudi funkcionalnost sredinskega naslona za roke, ki je opremljeno z držali za steklenice, dvema vhodoma USB in vtičnico AUX.

 

Novi sprednji športni sedeži so opremljeni s podpornimi blazinicami, ki zagotavljajo dober oprijem telesa. Posebna ročica omogoča tudi preprosto premikanje hrbtišča in posledično dober dostop do zadnjih sedežev.

Tudi izbira barv notranjosti izžareva poudarek na športni vožnji. Prevladuje črna barva s srebrnimi poudarki ali črnimi in temno rdečimi detajli oblazinjenja, preprog in vratnih oblog.

Zadnje sedeže je mogoče zložiti z uporabo sprostitvenih ročic v kabini ali s sprostitvenim trakom v prtljažniku. Ob zloženih zadnjih sedežih je tovorni prostor dovolj velik za komplet štirih koles, nad čimer bodo navdušeni predvsem tisti vozniki, ki bodo GR86 uporabljali tudi za dirkanje na dirkališčih. 

 

MULTIMEDIJSKA POVEZLJIVOST

 

Da je GR86 avtomobil izrazito športnega značaja, dokazuje tudi pozdravna grafika GR, ki se ob zagonu motorja prikaže na osrednjem in voznikovem zaslonu.

Multimedijski sistem je opremljen s posodobljeno računalniško opremo, ki omogoča precej hitrejše delovanje. Sistem pa standardno ponuja radijski sprejemnik DAB, povezave Bluetooth, Apple CarPlay in Android. Na voljo so tudi vtičnice USB in AUX. Posebni komunikacijski modul pa med drugim omogoča tudi funkcijo eCall za klic v sili ali v primeru nesreče.

 

Vsebino voznikovega zaslona je mogoče izbrati, ponastaviti in pomikati s stikali na volanu. V športnem načinu se merilniki obarvajo rdeče.

 

Zaslon v načinu Track je bil zasnovan s pomočjo profesionalnih voznikov ekipe TOYOTA GAZOO Racing. Med drugim prikazuje vrtljaje motorja, izbrano prestavo, hitrost ter temperaturo olja in vode. Vse to vozniku omogoča, da takoj prepozna stanje avtomobila in prestavljanje opravlja v pravem trenutku.

 

TOYOTA GAZOO Racing

 

Toyota želi z razvojem modelov GR voznikom zagotavljati prvinske vozniške užitke. GR Supra je izjemni dvosedežni kupe, GR Yaris pa izvira iz sveta relija. In tudi novi GR86 izpolnjuje svoje poslanstvo uporabe izkušenj in znanja, pridobljenega v motošportu, za izdelavo vedno boljših avtomobilov.

Uspehi ekipe TOYOTA GAZOO Racing v različnih kategorijah avto-moto športa zagotavljajo močno platformo, na podlagi katere Toyota razvija nove tehnologije in tehnike, ki jih je mogoče prenesti iz dirkanja in relija v vsakodnevno avtomobilsko vožnjo.

 

Ekipa TOYOTA GAZOO Racing je od leta 2012 osvojila štiri naslove v vzdržljivostni seriji FIA WEC. Med drugim so tudi štirikrat zaporedoma zmagali na legendarni dirki 24 ur Le Mansa.  Toyota se je leta 2017 vrnila tudi v reli serijo WRC. Od takrat je ekipa TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team z Yarisom WRC osvojila dva vozniška in en konstruktorski naslov svetovnih prvakov. Poleg tega ekipa TOYOTA GAZOO Racing redno tekmuje tudi na reliju Dakar, na katerem je njihova južnoafriška ekipa zmagala leta 2019 s posebej pripravljenim Hiluxom.

PR: Toyota Adria

Podobne objave