Obožuje brezpotja Novi Porsche 911 Dakar

Kar boste pri novem Porsche 911 Dakarju najprej opazili, je njegova velikodušna oddaljenost od tal. V primerjavi s Carrero, opremljeno s športnim podvozjem, je Dakar za 50 milimetrov višji, njegovo višino pa je s serijskim sistemom za dvig mogoče povečati še za dodatnih 30 milimetrov. S takšnim odmikom od tal in previsnim kotom se ta avtomobil že resno spogleduje s klasičnimi SUV-i.

Sistem dviganja pa ni namenjen le počasnemu premagovanju ovir, ampak tudi precej hitri vožnji. Z nastavitvijo podvozja na visoki nivo lahko Dakarja poženete vse do hitrosti 170 kilometrov na uro, nad to hitrostjo pa se bo avtomobil samodejno spustil na normalni nivo.
Atletski terenec je serijsko obut v posebej zanj razvite pnevmatike Pirelli Scorpion All Terrain Plus z dimenzijama 245/45 ZR 19 na sprednji in 295/40 ZR 20 na zadnji osi. Za odličen oprijem skrbi grob, devet milimetrov globok profil, velikim obremenitvam pa kljubujejo ojačane stranice in tekalne površine z dvojno karkaso. Tako zasnovane pnevmatike so kos tudi zahtevnim terenskim razmeram, posebej odporne pa so proti vrezom. Voznikom, ki boste Dakarja večinoma vozili po cesti, so opcijsko na voljo letne in zimske pnevmatike Pirelli P Zero. Tudi te so bile razvite posebej za ta model in so prav tako ojačane z dvema plastema karkase.
Izjemna vozna dinamika na vseh podlagah
Za zadnjo osjo se vrti 3-litrski bokserski biturbo šestvaljnik z močjo 353 kilovatov (480 konjskih moči) in 570 njutonmetri navora, moč pa se na vsa štiri kolesa prenaša prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika PDK. Na podlagi z največ oprijema bo Dakar do stotice pospešil v 3,4 sekunde, največja hitrost pa je zaradi terenskih pnevmatik omejena na 240 kilometrov na uro.
Del serijske opreme sta tudi krmiljenje zadnje preme in sistem za preprečevanje nagibanja avtomobila – Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC). Uležajenje motorja so si inženirji izposodili pri modelu 911 GT3, z vzajemnim delovanjem vsega naštetega pa je 911 Dakar enako dinamičen tako na pesku ali gramozu kot tudi na dirkališču.
Da je terenski potencial popolnoma izkoriščen, smo avtomobil opremili z dvema novima načinoma vožnje. Prvi je Rallye, ki je optimiziran za neutrjene in neravne površine, dinamika štirikolesnega pogona pa je v večji meri usmerjena k zadnji premi. Z aktiviranjem načina Offroad se avtomobil samodejno dvigne, izboljša pa se tudi oprijem med vožnjo po zahtevnejšem terenu ali pesku. Pri obeh novih voznih načinih je na voljo funkcija Launch Control, ki z največ 20-odstotnim zdrsom koles omogoča silovito pospeševanje tudi na neutrjeni podlagi.
 
Po želji s strešno košaro ali strešnim šotorom
Med značilnostmi modela 911 Dakar boste opazili tudi fiksen zadnji spojler, ki je izdelan iz plastične mase, ojačane z ogljikovimi vlakni (CFRP), prav tako kot tudi prednji pokrov, izposojen od modela 911 GT3. Serijski so tudi vsi značilni terenski detajli, kot so rdeče, iz kovanega aluminija izdelane vlečne kljuke, razširjeni koloteki ter pragovi in odbijači z zaščito iz legiranega jekla. Iz istega materiala so tudi vzdržljive mrežice, ki pred kamenjem ščitijo odprtine za zajemanje zraka.
Na strehi Dakarja je 12-voltni električni priključek, na katerega lahko priklopite opcijsko strešno košaro z dodatnimi žarometi. Njena nosilnost je zavidljivih 42 kilogramov in tako zlahka sprejme reli pripomočke, kot so kanistri za bencin in vodo, zložljive lopate ter reševalne deske. Za največje pustolovce med vami pa je za 911 Dakarja na voljo tudi strešni šotor.
Športna in ekskluzivna notranjost
Tako kot zunanjost je tudi notranjost Dakarja zasnovana zelo športno. Školjkasta sprednja sedeža sta serijska, zadnji sedeži pa niso na voljo. K lahkotnosti in dirkalni dinamiki prispevajo še stekla in akumulator z majhno težo. 911 Dakar je tako s 1605 kilogrami le deset kilogramov težji od modela 911 Carrera 4 GTS s samodejnim menjalnikom.
Značilno za model Dakar je serijsko oblazinjenje notranjih elementov s tkanino Race-Tex z okrasnimi šivi v senčno zeleni barvi. Za to ekskluzivno barvo v kovinski različici se lahko odločite tudi pri karoseriji. Opcijsko je na voljo še paket Rallye Sport, s katerim boste avtomobil opremili z varnostno kletko, šesttočkovnima varnostnima pasovoma in gasilnim aparatom.
S paketom Rallye Design do podobe dirkalnika z relija Pariz–Dakar
Ob izbiri paketa Rallye Design bodo mojstri iz delavnice Porsche Exclusive Manufaktur karoserijo polakirali z belo in encijansko modro barvo. Prvič smo za serijski avtomobil uporabili kombinacijo dvobarvnega lakiranja in dekorativnih folij, kar omogoča, da si lahko vrata omislite z individualno startno številko med 0 in 999.
Poleg legendarnih rdečih in zlatih črt bo boke avtomobila krasil tudi napis Roughroads, ki zaseda mesto nekoč zelo popularnega proizvajalca tobačnih izdelkov. Ime Roughroads je zaščiteno kot blagovna znamka in odraža Dakarjev terenski karakter. Belo lakirana platišča in rdeča svetilna črta na zadku zaokrožajo svojstveno športno podobo avtomobila. S paketom Rallye Design bo v tkanino Race-Tex in usnje odetih še nekaj dodatnih elementov v notranjosti.
Kronograf Porsche Design
Kupci 911 Dakarja lahko v stilu okrasite tudi svoje zapestje. Izberete lahko med ekskluzivnima modeloma ur Porsche Design Chronograph 1 ‒ 911 Dakar in Chronograph 1 ‒ 911 Dakar Rallye Design Edition, ki se ujema z dirkalno podobo avtomobila. Ohišje ure je prvič izdelano iz lahkega titanovega karbida, ki je še posebej odporen proti praskam.
Novi Porsche 911 Dakar že na voljo
Če želite stopiti v svet ekskluzivne reli zgodbe, ne odlašajte predolgo. Eden izmed 2500 avtomobilov je lahko vaš za 244.639,24 EUR z DDV, po svojih željah pa ga lahko dodatno opremite tukaj.

VIR: Porsche

Editor

Urednik