Središče Takumi mojstrov – tovarna Tahara

Tovarna Tahara, v kateri od vsega začetka proizvajajo vozila Lexus, slovi kot ena tehnološko najnaprednejših tovarn vozil na svetu. Da bi ohranili kakovost proizvodov, več kot 7800 zaposlenih spodbujajo, da skrbijo za dobro telesno pripravljenost in telovadijo.

Za vsakim modelom Lexus se skriva edinstvena zgodba. Ta zgodba združuje filozofijo znamke in filozofijo vsakega posameznega modela. Čeprav se Lexusovi modeli med seboj razlikujejo po velikosti, namembnosti, pa tudi tehničnih lastnostih, je številnim skupno to, od kod izvirajo. Ta kraj se imenuje tovarna Tahara.

Tovarna Tahara (angl. Tahara Plant) je ključna proizvodna lokacija podjetja Toyota. Odprta je bil leta 1979 in se nahaja v mestu Tahara v prefekturi Aichi na Japonskem. Skupna površina tega ogromnega objekta obsega neverjetnih 4.030.000 kvadratnih metrov, njena proizvodna zmogljivost pa je 396.000 vozil in več kot 270.000 motorjev letno. V tovarni je zaposlenih več kot 7.800 ljudi.

Tehnološko najnaprednejša tovarna

Specializirana je predvsem za proizvodnjo luksuznih vozil Lexus, proizvaja pa tudi hibridna in električna vozila. Tahara danes slovi kot eden tehnološko najnaprednejših proizvodnih obratov, ki uporablja nekatere najnaprednejše tehnologije. Čeprav je število zaposlenih veliko, imajo v Tahari pri sestavljanju vozil ključno vlogo roboti. Tahara je eden zadnjih večjih Toyotinih proizvodnih obratov, zgrajenih na tem območju. V samih začetkih, leta 1979, je tovarna proizvajala modele, kot sta pick-up Hilux in Land Cruiser Prado, sledili pa so jima RAV4 in 4Runner, pa tudi limuzina Corolla ter športna modela Celica in Supra. S prihodom Lexusa na avtomobilsko sceno je Tahara zahvaljujoč svoji tehnološki odličnosti postala prva lokacija, kjer se je proizvajala takrat nova premium znamka. Tovarna je iz leta v leto rasla in se razvijala tako z vidika zmogljivosti kot tehnološko, vrhunec pa je bil dosežen leta 2011, ko je kljub visoki stopnji avtomatizacije zaposlovala skoraj 8000 ljudi, letna proizvodnja pa je takrat znašala skoraj 400.000 vozil. 


Strogi pregledi

Čeprav so številni procesi v tovarni avtomatizirani, tu nič ni prepuščeno naključju in veliko pozornost namenjajo podrobnostim. Lexusovi strogi standardi kakovosti narekujejo, da se vsako vozilo, preden zapelje s tekočega traku, temeljito pregleda.  Vsa vozila morajo prestati stroge in morda nekoliko rigorozne preglede. Pregledi niso avtomatizirani, torej »robotizirani«, ampak jih izvajajo zaposleni. O tem, koliko pozornosti se tukaj namenja podrobnostim, zgovorno priča dejstvo, da zaposleni za vsako vozilo med proizvodnjo opravijo več kot 4.000 pregledov. S tem pa se pregledi ne končajo – dodatne preglede izvajajo tudi, ko vozila zapustijo tekoči trak.

Zaposleni v dobri telesni pripravljenosti

Podjetje zaposlene v tovarni Tahara spodbuja k ohranjanju dobre telesne pripravljenosti, ker želijo ohraniti kakovost proizvodov. Da bi izboljšali svoje veščine in telesno pripravljenost, so zaposlenim na voljo posebni kampi za obvladovanje telesa in uma, za dobro telesno pripravljenost pa izvajajo vaje za roke in sklepe, delajo trebušnjake in vadijo na sobnih kolesih. Pred vstopom v proizvodni obrat morajo delavci čez zračno prho, da bi odstranili prah, preden začnejo z delom v tovarni.


Eno vozilo Lexus vsakih 87 sekund

V ključnih segmentih proizvodnje vsakega Lexusa sodelujejo ljudje, brez katerih Lexus danes ne bi bil to, kar je. To so dobro znani mojstri Takumi, japonski mojstri obrti, ki so morali, preden so postali takumiji, na svojem področju opraviti 60.000 ur dela, da so pridobili ta naziv – najvišji, kar ga lahko prejmejo mojstri. Takumiji v Tahari s svojimi izostrenimi čutili pregledajo vsako vozilo Lexus in tako zagotavljajo kakovost, po kateri ta znamka vozil slovi po vsem svetu. Danes v Tahari eno vozilo Lexus proizvedejo vsakih 87 sekund, kar pomeni, da v tej tovarni vsak dan dokončajo 675 novih Lexusov. Poleg visokih tehnoloških standardov je Tahara znana tudi po tem, da spoštuje visoke okoljske standarde. V tovarni so izvedli številne ukrepe za zmanjšanje emisij CO2 in drugih vplivov na okolje, za zmanjšanje porabe fosilnih goriv pa uporabljajo energijo iz obnovljivih virov, kot so sončne celice.


VIR: Toyota Adria

Editor

Urednik