Več kot 70 ljudi je pri Britanski agenciji za standarde oglaševanja (ASA) vložilo pritožbe, v katerih trdijo, da je nedavni oglas družbe Shell »vzorčni primer« zelenega zavajanja. ASA že preiskuje, ali naj oglas prepove.
torek, 29. Oktober, 2024
Eva Peserl Novinarka Marketing magazina in ustvarjalka vsebin
Foto
Dreamstime
Oglas je del prve kampanje, ki jo je Shellova medijska agencija Havas Media pripravila za naftnega velikana. Havas Media je posel pridobila septembra 2023, potem ko so podnebni aktivisti več mesecev protestirali proti agencijam, ki so se potegovale za pridobitev posla.
Televizijski oglas, ki je del večletne strategije in kampanje z naslovom »Powering Progress«, je ustvarila kreativna agencija VML, katere delo za naftno podjetje je že bilo pod drobnogledom ASE. V zadnjih pritožbah je ASA navedla, da oglas ustvarja zavajajoč vtis o vplivu podjetja Shell na okolje.
Shell: Z vsebino oglasa se strinjamo
»Pri ustvarjanju te kampanje smo tesno sodelovali z oglaševalskim regulatorjem,« je za ADWEEK povedal tiskovni predstavnik družbe Shell. »Oglas prikazuje različne načine, kako Shell UK spodbuja napredek v Združenem kraljestvu, od dobave ključnega plina za zagotavljanje energije, na katero se ljudje danes zanašajo, do namestitve več tisoč polnilnic za električna vozila Shell ter vlaganja v delovna mesta in znanja za podporo energetskemu prehodu. Strinjamo se z vsebino tega oglasa in se bomo še naprej jasno zavzemali za to, ko bomo v nadaljevanju komunicirali z ASO,« je še poudaril.
Kdo je odgovoren - kreativna ali medijska agencija?
Kreativna agencija VML je tista, ki bo navedena v razsodbi ASE, a ta ne bo pripravljena še vsaj nekaj mesecev. Družba Havas v razsodbi najverjetneje ne bo navedena, saj medijski zakupi ne sodijo v okvir pristojnosti organa ASA.
A vendarle je bila družba Havas Media kot medijska agencija za podjetje Shell odgovorna za prenos glavnega spota kampanje in z njim povezane vsebine na televizijske zaslone, družbene kanale in spletna mesta – povsod, kjer je ciljno občinstvo imelo oči. Pri kreativni zasnovi oglasa pa pri družbi Havas niso sodelovali.
»Pri zelenem zavajanju ne bomo sodelovali!« Okej, ampak ste.
Oktobra lani, po pridobitvi računa, je izvršni direktor in predsednik uprave družbe Havas Yannick Bolloré za Campaign povedal, da pri zelenem zavajanju, ne bodo sodelovali.
»Sramotno je, da podjetje Havas ni sposobno narediti nobene spremembe,« je za ADWEEK kritično povedal eden od zaposlenih pri Havasu in se pri tem skliceval na obljube, ki jih je pred dobrim letom podal Bolloré. »VML bo prevzel odgovornost, vendar menim, da je družba Havas Media sokriva,« je še dodal.
30-sekundni oglas vzbudil 71 pritožb
Sporni 30-sekundni oglas prikazuje inženirko, ki govori o nameščanju polnilnic za električna vozila, o napeljevanju plina z naftnih ploščadi v kuhinje ljudi, o pridobivanju znanja in spretnosti za energetski prehod ter o zagotavljanju energije v Združenem kraljestvu v prihodnosti.
ASA o pritožbah ni razkrila več podrobnosti. Za dokončanje preiskave bo ASA ocenila 71 pritožb, ki so jih vložili ljudje in v katerih trdijo, da oglas družbe Shell daje zavajajoč vtis o njenem vplivu na okolje. Prav tako bo pregledala dokaze, ki jih je Shell ponudil v podporo svojim trditvam in v bran proti obtožbam. Če bo ASA ugotovila, da so pritožbe upravičene, bo podjetju Shell odredila umik oglasa in mu prepovedala, da bi ga v sedanji obliki ponovno predvajal, je še pojasnil ASIN tiskovni predstavnik.
Kako sporen je Shellov oglas, presodite sami.
VIR: MM