- Na letošnjem Pariškem avtomobilskem salonu je Citroën premierno predstavil C5 Aircross Concept, mogočno in temperamentno vizijo svojega prihodnjega SUV-ja iz avtomobilskega segmenta C.
- Konceptno vozilo nam razkriva novo in nadvse samozavestno oblikovanje. Zanj so bili uporabljeni številni arhitekturni in oblikovalski triki za povečanje učinkovitosti površin, kar je precej edinstveno na trgu SUV-jev, ki ni ravno naklonjen aerodinamičnosti.
- C5 Aircross Concept temelji na večenergijski platformi STLA Medium, na katero je možno vgraditi vse pogonske sklope za najrazličnejše namene uporabe: motorji z notranjim zgorevanjem, hibridni motorji ali električne izvedenke.
- C5 Aircross Concept, ki obljublja edinstveno stopnjo udobja in prostornosti v notranjosti, napoveduje model, ki bo na trg prišel leta 2025.
Po predstavitvi modela C3 Aircross znamka Citroën s svetovno premiero konceptnega vozila C5 Aircross Concept potrjuje svoj skok na trgu SUV-jev. Ta koncept izraža vizijo o tem, kakšen naj bi bil prihodnji Citroënov SUV segmenta C. Vozilo C5 Aircross Concept potrjuje dinamičnost znamke, ki je prestala korenito prenovo in je sposobna ponuditi prodajni program, prilagojen pričakovanjem vsakega segmenta, ki se pametno odziva na potrebe kupcev, ki iščejo cenovno dostopen SUV s svojstvenim karakterjem, prostorno notranjostjo, obilo udobja in praktičnimi rešitvami za družine. C5 Aircross Concept kaže na Citroënove velike ambicije v tem segmentu, ki še naprej osvaja kupce.
Zasnovan je na večenergijski konstrukcijski platformi STLA Medium skupine Stellantis. Njegova drža je mogočna, polna moči in temperamenta. Ker je silhueta modelov SUV že po sami definiciji precej neugodna, so se oblikovalci domislili številnih trikov, s katerimi so zmanjšali njen vpliv. Prostornina vozila je polna, njegove površine pa tekoče. Njegova višina je omejena, zadnji previs pa podaljšan. Na prednjem delu je pokrov motornega prostora spuščen, na zadnjem pa se streha zaključi v padajoči liniji. Prtljažna vrata so zelo navpična, potniška kabina je ukrivljena, zadnji vogalni steni krasijo aerodinamičnimi dodatki, zadnje luči Citroën Light Wings pa so na videz odrezane, da usmerjajo svetlobni snop. Njegovi snovalci so pri oblikovanju odpravili odvečno in dali prednost bistvenemu, hkrati pa poudarili novo identiteto in sodobnost znamke. Poleg 4,65 metra dolžine se ponaša tudi z edinstvenimi razmerji in nakazuje na veliko prostora v notranjosti. C5 Aircross Concept obljublja umirjeno in povezano vožnjo ter je idealen spremljevalec družin z vsestranskimi potrebami.
Mogočni in samozavestni SUV
Citroën bo na zelo konkurenčnem in vse bolj enotnem trgu SUV-jev s konceptom C5 Aircross Concept premešal karte na področju oblikovanja in dinamike. Predstavlja se z velikimi prostorninami, ki poudarjajo preprostost celotne silhuete. Na njegovem vertikalno umeščenem prednjem delu se kaže novi logotip, ki izraža moč in fluidnost linij.
C5 Aircross Concept se je oddaljil od mehkih zaobljenih linij in prevzel obliko čvrstega, resnega SUV-ja. Poleg tega upošteva nove smernice oblikovanja znamke in se ponaša s samozavestno držo, ki jo omogočajo edinstvena razmerja. Njegova karoserija meri v višino zmernih 1,66 metra, v dolžino pa 4,65 metra (15 cm več kot pri sedanjem modelu C5 Aircross), prežemajo pa jo linije in površine, s katerimi je videti vitka in polna energije. Gre za močno in privlačno ravnovesje, ki temelji na sodobni in mogočni oblikovni zasnovi, po kateri se razlikuje od preostalega trga.
Silhueta avtomobila sloni na širokih kolotekih in izrazitih bokih, po zaslugi katerih ima na cesti stabilno lego in samozavestno držo. Hkrati velikodušna notranjost nakazuje, da je v vozilu obilo prostora, in daje jasno vedeti, da gre za družinsko vozilo. Z oblikovne zasnove bočnih površin razberemo izrazit premik od spredaj proti zadnjemu delu zaradi robne linije, ujete med dvema napetima narebrenima elementoma, ki segata proti zadnjemu delu, da vozilo trdneje stoji na kolesih. To je prava elegantna zasnova, ki zagotavlja energičnost brez odvečnih dekorativnih elementov.
Zelo navpičen profil zadnjega dela daje vtis, da se v njem skriva zelo velika prostornina za prtljago. Rahla vdolbina na sprednjih vratih je pomagala grafično ohraniti splošno ravnovesje in omogočila vertikalno oblikovanje, ki je usklajeno z najnovejšimi Citroënovimi silhuetami. Ta skladnost je izražena tudi z vertikalnimi barvnimi priponkami Color Clips na sprednjih vratih in okrasni maski vozila C5 Aircross Concept, s katerimi se spogleduje z modeloma C3 in C3 Aircross in veljajo za pravi podpis tega koncepta.
Svetlobni podpis, simbol inovativnega oblikovanja
Prednji del krasi novi tritočkovni svetlobni podpis, ki je značilen za najnovejše modele znamke in zasnovan na vitkih segmentih, ki tvorijo prodoren pogled in poudarjajo občutek širine vozila. Optični bloki so pravi statusni simbol tega koncepta, saj združujejo sodobnost, tehnologijo in karakterne poteze. Izčiščene in izklesane oblikovalske linije blatnikov in pokrova motornega prostora so v nasprotju s tehničnimi vidiki okrasne maske in žarometov.
Na zadnjem delu je črna okrasna letev na prtljažnih vratih umeščena zelo visoko, da je vozilo resnično hitro opazno in videti širše. Oblikovalci so ohranili tritočkovni svetlobni podpis, vendar so ga posebej za ta model na novo interpretirali. Njegova arhitekturna zasnova je spektakularna. Dve svetlobni točki sta ločeni od stranske letve karoserije in zdi se, da lebdita kot dve plavuti na boku vozila. Ta sklop imenujemo Citroën Light Wings. S svojim nadvse izvirnim položajem pomaga usmerjati zračni tok in upravljati zapleteno aerodinamiko na tem delu vozila.
Izdelan v prid učinkovitosti
C5 Aircross Concept je pridobil tesno prilegajoče se elemente karoserije, saj je aerodinamika vodilno načelo njegove zasnove. Oblikovalci so se morali s tem izzivom spopasti na področju SUV-jev, pri katerih velja, da arhitekturne zahteve pogosto omejujejo aerodinamične lastnosti. Pomembni načeli razvoja zasnove vozila C5 Aircross Concept sta bili optimalna učinkovitost in dizajn. Vsaka podrobnost je bila obravnavana z mislijo na ta končni cilj, ne da bi pri tem kakor koli okrnila identiteto avtomobila ali razkošno notranjost. Rezultat tega je po ocenah 30 km daljši električni doseg na avtocesti kot pri sedanjem modelu C5 Aircross.
Sprednji del je prežet s tekočimi linijami brez neravnin, skrajni del pokrova motornega prostora pa je nekoliko nižji in poglobljen, da olajša aerodinamični upor. Površine so polne in velikodušne, brez prekinjenih linij. Celotna silhueta vozila C5 Aircross Concept je z vidika aerodinamičnega pretoka dobro uravnotežena. Zaradi 4,65 metra dolžine in podaljšanega zadnjega previsa je vozilo videti nadvse vitko, njegova zmerna višina 1,66 metra pa zagotavlja optimalen pretok zraka vzdolž celotne dolžine.
V zadnji del je bilo vloženo posebej veliko truda zaradi izboljšanja aerodinamične učinkovitosti. Streha je stožčasta, kabina pa je na vrhu ukrivljena. V predelu zadnje vogalne stene je opaziti aerodinamične dodatke, ki so zasnovani po navdihu tehnologije in elektronskih naprav, zlasti glede njihovega pristopa k hlajenju in prezračevanju. Zadnjo vogalno steno tako krasijo dvobarvni narebreni elementi, ki pomagajo usmerjati pretok zraka. K temu prispevajo tudi lebdeče zadnje luči Citroën Light Wings s svojo simbolično končno obdelavo. S premikom lamel svetlobnega podpisa na povsem nenavadno mesto so oblikovalci uspeli izpopolniti aerodinamiko tega temeljnega elementa vozila, da bi ohranili njegove aerodinamične lastnosti in prostornino potniškega prostora. Zadnje luči združujejo votli del na eni strani in letvice, ki segajo navzven, da vzpostavijo dodatno aerodinamično podporo, ki prispeva k učinkovitosti.
Prednostna naloga aerodinamike je odpravljanje zračnega upora. Se pravi vrtinčenje pretoka zraka za vozilom, ki ga zadržuje in tako predstavlja nasprotnika pri doseganju cilja. Pri konceptnem vozilu C5 Aircross je ukrivljena prostornina v bližini zadnjega odbijača, zasnovana tako, da se pri določeni hitrosti pretok zraka ob približevanju vrtincu delno obrne in ustvari potisk. Streha je izdolbena, tudi zaradi boljše aerodinamične učinkovitosti na različnih točkah vozila pa so vgrajene lopute in odprtine za zrak, ki dodatno izboljšujejo aerodinamične lastnosti vozila.
Citroën prvič s konstrukcijsko platformo STLA Medium
Izbor vozil znamke Citroën v Evropi temelji na sodobnih konstrukcijskih platformah, ki so prilagojene segmentoma B in C. Novi C3 in C3 Aircross sta predstavila konstrukcijsko platformo Smart Car, prilagojeno evropskim standardom in opremljeno s sistemi za pomoč pri vožnji in povezljivost, ki lahko izpolni pričakovanja kupcev tega segmenta. C5 Aircross Concept napoveduje SUV znamke Citroën, ki bo zasnovan na novi konstrukcijski platformi STLA-Medium. Večenergijski C5 Aircross Concept (s termičnim, hibridnim in 100-odstotno električnim pogonom), se lahko tako prilagodi potrebam širokega kroga kupcev v tem tržnem segmentu. Skupaj s to platformo bodo lahko kupci uporabljali številne sisteme za pomoč pri vožnji in najsodobnejši vmesnik za povezljivost in informacijsko-razvedrilni sistem. Ponuja veliko prilagodljivost pri dimenzioniranju, kar je idealno za arhitekte in oblikovalce. S svojo dolgo medosno razdaljo je C5 Aircross Concept idealno oblikovan, da zagotavlja veliko prostora za prevoz petih oseb.
Še več udobja, povezljivosti in prostora v notranjosti
C5 Aircross Concept razkriva osupljiva nova razmerja vozila, ki bi lahko bil naslednji SUV segmenta C iz izbora znamke Citroën. Skriva pa tudi druge novosti, zlasti v potniškem prostoru, ki za zdaj ostajajo skrivnost. Citroën si je za notranjost tega koncepta zamislil ambient pravega salona, v katerem se bo lahko pet potnikov sprostilo in brezskrbno potovalo.
VIR: Citroen