- Evropska premiera povsem nove, osme generacije modela Lexus ES
- Novi model trenutnega nadgrajuje z izboljšano zmogljivostjo, prefinjenostjo, udobjem in razkošjem
- Oblikovanje zunanjosti in notranjosti v slogu Clean x Tech zagotavlja čisto, preprosto in elegantno estetiko
- Povsem nov multimedijski sistem LexusConnect s hitrejšim odzivom in nadgrajenimi funkcijami
- Večsmerna strategija pogonskih sklopov omogoča izbiro polnih hibridnih pogonskih sklopov in prvih električnih modelov ES z možnostjo pogona na sprednji kolesi in štirikolesnega pogona
- Prvi Lexus s »skritimi gumbi« na armaturni plošči
- Začetek prodaje v Evropi je načrtovan za pomlad 2026
UVOD
Popolnoma novi Lexus ES doživlja svojo evropsko premiero, pred uvedbo nove generacije te globalne prestižne limuzine na trg v regiji v začetku prihodnjega leta.
Razvoj vozila je bil osredotočen na koncept »Doživetje elegantne in elektrificirane limuzine« z uvedbo novih tehnologij ter naprednega udobja, povezljivosti in varnosti za ohranjanje globalnega ugleda modela. Cilj je bil zagotoviti užitek za vse potnike v vozilu: povezano, zadovoljujočo izkušnjo in stalen občutek nadzora za voznika ter prvovrstno udobje za potnike. Prednosti, ki jih ES že od nekdaj zagotavlja na področju kakovosti vožnje, udobja in tihega delovanja, so bile še nadgrajene.
Nova limuzina za novo obdobje
Povsem novi ES je bil zasnovan z mislijo na želje in potrebe sodobnih strank. Lexusov pristop »osebnega razkošja« je ključni del strategije, s katero znamka sledi spreminjajočim se vrednotam ljudi in jim omogoča ekskluzivno doživetje.
To vključuje razvoj številnih tehnoloških rešitev za zmanjšanje ogljičnega odtisa in doseganje ogljične nevtralnosti. Pri povsem novem modelu ES se to kaže v razširjeni modelni paleti, ki vključuje hibridne in električne pogonske sklope z različnimi možnostmi zmogljivosti ter izbiro pogona na sprednji kolesi ali štirikolesnega pogona.
Za uresničevanje obljube »osebnega razkošja« se Lexusova ponudba novih vozil osredotoča na elektrifikacijo, inteligenco in diverzifikacijo, ki so osrednje lastnosti povsem novega modela ES.
Elektrificirani program prvič prinaša električno tehnologijo v premium limuzino Lexus.
Kar zadeva inteligentne tehnologije, je ta model prvi Lexus, ki ponuja popolnoma digitalen voznikov kokpit, v katerem so multimedijski sistem, zaslon z informacijami za voznika ter funkcije aplikacije Lexus Link+ brezhibno povezani. Med tehnološkimi inovacijami so tudi pri Lexusu prvič uporabljena t. i. »skrita stikala« (Hidden Switches).
Lexus z diverzifikacijo svoje modelne palete oblikuje izdelke, ki lahko opravljajo več vlog; ES je sicer limuzina v klasičnem slogu, vendar ima značaj, slog in zmogljivost, zaradi katerih je zanimiv za stranke tako v zasebnem kot poslovnem sektorju.
Lexusov original
ES je originalni model Lexus, ki je v ponudbi znamke že od začetka leta 1989. V svoji najnovejši različici nadgrajuje dolgoletni sloves razkošja in prefinjenosti ter hkrati v skladu z vizijo Lexus Electrified in večsmerno strategijo za doseganje ogljične nevtralnosti strankam ponuja večjo izbiro elektrificiranih pogonskih sklopov. V paleti, ki bo vključevala tako pogon na sprednji kolesi kot štirikolesni pogon, bodo na voljo hibridi s samodejnim polnjenjem in prvi električni modeli ES.
Medtem ko je ES v Severni Ameriki in Aziji že več kot tri desetletja Lexusov glavni model, je v Evropo prispel šele pred kratkim. Na vzhodnoevropskih trgih je bil predstavljen leta 2010 z modelom šeste generacije, v zahodni Evropi pa leta 2018 z aktualnim modelom.
Čeprav je povsem novi ES v vseh dimenzijah večji od predhodnika, je njegovo oblikovanje »Clean x Tech« tako zunaj kot znotraj elegantno in uglajeno. Z nadgradnjo udobja, prefinjenosti in razkošja se približuje kakovosti, prostornosti in specifikacijam večjih modelov segmenta F. Obenem pa njegova zmogljivost in vodljivost, tako pri hibridnih kot električnih različicah, zagotavljata visoko raven udobja, samozavesti in nadzora, ki opredeljujejo Lexus Driving Signature.
Razvoj je potekal v Lexusovem tehničnem centru Shimoyama na Japonskem, kjer so ekipe za načrtovanje, oblikovanje, inženiring in ocenjevanje sodelovale na isti lokaciji ter vozilo sistematično preizkušale in izboljševale.
Po današnji svetovni premieri na sejmu Auto Shanghai na Kitajskem se bo prodaja povsem novega modela ES v Evropi začela spomladi 2026. Podrobnosti o lokalnih specifikacijah bodo objavljene pravočasno.
OBLIKOVANJE: CLEAN TECH x ELEGANCE
Zunanjost: eleganca s preprosto in čisto oblikovno estetiko
ES je bil razvit v skladu z novim Lexusovim oblikovalskim konceptom Clean Tech x Elegance.
Eleganca je ena glavnih značilnosti več zaporednih generacij modela ES, v tem povsem novem modelu pa je še bolj poudarjena, saj so funkcionalni elementi dobili izrazitejšo čustveno noto, kar ustvarja preprosto in čisto oblikovno estetiko.
Zunanji videz združuje drzno podobo z minimalističnim pristopom, kar še nadgrajuje vizijo oblikovanja električnih vozil Lexus naslednje generacije.
Kot nadaljnji razvoj prepoznavne vretenaste oblike Lexus ima vozilo zdaj novo vretenasto karoserijo, ki izraža elektrificirano zmogljivost. Skupna višina, širina in dolžina so bile izračunane za doseganje elegantnih in osupljivih linij ter zagotavljanje udobnega vstopanja v vozilo in izstopanja iz njega. Položaj pnevmatik je bil nekoliko prilagojen, da je bila dosežena idealna široka in nizka drža vozila.
Sprednji del vozila ima izrazito vretenasto obliko, ki se razteza čez pokrov motorja do robov odbijača. Vretenasta karoserija se počasi dviga od nizkega sprednjega dela in vključuje vodoravno poravnane sprednje blatnike, kar daje modelu ES močan in prepoznaven videz. Hibridni modeli imajo še rešetko z zgornjimi odprtinami za optimalno hlajenje.
Sprednje luči tvorijo značilni dvojni L, ki bo postal nov Lexusov prepoznavni element v dobi elektrifikacije. Ta kombinira navznoter usmerjene dnevne luči v obliki črke L z navzven usmerjenimi smerniki v obliki črke L, kar ustvarja prepoznavno identiteto znamke Lexus in obenem izboljšuje vidljivost ter funkcionalnost.
Profil vozila je eleganten in enostaven ter zagotavlja občutek stabilnosti in nizkega težišča. Pretočna silhueta daje občutek, kot da ni prtljažnika, kabina pa se proti zadku močno zniža. Je pravo nasprotje spodnjega dela karoserije, ki ga zaznamujejo kontrastne ravne in izoblikovane površine ter izrazite, aerodinamične linije.
Zadnji del uteleša značilno eleganco modela ES, saj je od zadnjih pnevmatik do prtljažnika oblikovan tako, da ustvarja eleganten, a dinamičen videz. Kabina, ki se proti vrhu zoži, poudarja nizko težišče in zagotavlja športen, atletski videz.
Zadnje luči imajo značilno obliko črke L, zaradi česar je vozilo takoj prepoznano kot Lexus. Neprekinjen pas luči ima brezhibno integriran osvetljen logotip LEXUS in vključuje zadnje ter zavorne luči, medtem ko so ostali svetlobni elementi premaknjeni proti zunanjim robovom vozila. To poudarja široko držo in izoblikovan zadnji profil vozila ter obenem pripomore k njegovi aerodinamični učinkovitosti.
Notranjost: preprosta, čista in prefinjena
V duhu koncepta oblikovanja Clean Tech x Elegance je Lexus izpopolnil tudi notranjost modela ES in odstranil odvečne podrobnosti ter ustvaril preprost, čist in prefinjen prostor. Zgornji del kabine je odprt in prostoren za boljšo preglednost, v spodnjem delu pa so elementi razporejeni okrog potnikov.
Za razkošno udobje skrbi paket funkcij, ki izboljšujejo izkušnjo potnikov. Zadnji del kabine je lahko opremljen s sedeži z nastavljivim naklonom, sedež za sovoznikom pa tudi s podnožnikom za ekskluzivno izkušnjo. Sovoznikov sedež se lahko zloži naprej, kar omogoča več prostora za noge in boljši razgled.
V novem modelu ES sta predstavljena dva nova oblikovna elementa Lexus. Bamboo Layering uporablja napredne tehnike tiskanja in tehnologijo prenosa svetlobe za ustvarjanje posebnega učinka osvetlitve, ki se ujema z ambientno osvetlitvijo v kabini. Umetno usnje z natančnim reliefnim vzorcem v kombinaciji z ambientno osvetlitvijo ustvarja čisto, sodobno estetiko. Senzorično kakovost izboljšuje tudi optimalna razporeditev 17 zvočnikov avdiosistema Mark Levinson s prostorskim zvokom, ki ustvarja tridimenzionalno zvočno kuliso ter harmonično kombinacijo zvoka in svetlobe v kabini.
Kokpit temelji na Lexusovem načelu Tazuna, ki voznikovo pozornost usmerja na cesto pred njim, saj so upravljalni elementi in viri informacij razporejeni tako, da jih je mogoče upravljati in zaznati že z najmanjšim premikom roke oz. očesa.
Zgornji del je široko odprt, da ima voznik čim boljši pregled, kombinirani instrument pa ima obliko asimetričnega 12,3-palčnega digitalnega zaslona, kar omogoča uporabo nižjega ohišja merilnikov. Kakovost materialov je izboljšana z mehkimi materiali, ki spominjajo na usnje, in dinamičnimi svetlobnimi učinki.
Udobje na višji ravni
Lexusov cilj je bil oblikovati izjemno udobno in sproščujočo kabino ter še izboljšati že tako tiho in kakovostno doživetje vožnje modela ES.
Sprednji sedeži so bili preoblikovani in vozniku pomagajo ohranjati udobno držo, da se lahko intuitivno odziva na obnašanje vozila in še bolje občuti doživetje vožnje. Opora za lopatice zmanjšuje napetost mišic pri krmiljenju, naslonjalo pa nežno objame telo.
Za zmanjšanje hrupa je bilo poskrbljeno z izboljšanim tesnjenjem vrat in uporabo stekla z visokokakovostno zvočno izolacijo v sprednjih vratih. Razporeditev zvoka v kabini je bila skrbno načrtovana, da je zvočna izkušnja bolj naravna in uravnotežena.
Uvedba skritih gumbov Hidden Tech
Visoko kakovost notranjosti modela ES poudarja tudi nova Lexusova tehnologija, s skritimi gumbi.
Ti odražajo Lexusovo načelo gostoljubnosti omotenaši z minimalistično, nevsiljivo obliko, ki se brezhibno zlije z notranjostjo. Ko je vozilo izključeno, gumbi niso vidni pod oblazinjenjem armaturne plošče, ko voznik zažene vozilo, pa zasvetijo in se prikažejo. Gumbi imajo eleganten videz ploščice na dotik, pri uporabi pa zagotavljajo zadovoljujoč občutek.
Celoten prispevek si lahko preberete tukaj
VIR: Lexus