- Toyota Aygo X postaja elektrificiran – prvi polni hibrid v svojem segmentu
- Najnižje emisije CO₂ med vsemi vozili brez priključnega polnjenja na trgu: 86 g CO2/km*
- Novi materiali in proizvodna tehnika pomagata zmanjšujeti ogljični odtis
- Povečana moč in hitro pospeševanje v kombinaciji z agilnim upravljanjem za še več užitka v vožnji
- Popolnoma prenovljen sprednji del vozila omogoča eleganten – ali športen – videz, odvisno od izbrane opreme
- Vznemirljiva nova različica GR SPORT na voljo tudi za model Aygo X
Toyota Aygo X kot prvi v svojem segmentu uvaja polni hibridni pogon, s čimer zabavno vožnjo in učinkovitost dviguje na povsem novo raven.
Z najnižjimi emisijami CO₂** (glede na predvidene WLTP podatke) med vsemi vozili brez priključnega polnjenja na trgu novi Aygo X ponuja popolno kombinacijo dostopnosti, vozne zabave, sodobnega dizajna in naprednih varnostnih sistemov.
Razvit in proizveden v Evropi, Aygo X prinaša elegantno rešitev za potrebe mestnega in primestnega življenja. Je edinstven križanec v A-segmentu, poimenovan po igrivem modelu Aygo, ki je od leta 2005 najbolj dostopno Toyotino vozilo v Evropi.
Aygo X je hitro postal priljubljen med vozniki, ki cenijo slog, kompaktnost in vsestranskost – idealno kombinacijo za sodoben in dinamičen življenjski slog. Od uvedbe na evropske ceste leta 2022 je bilo prodanih že več kot 287.000 vozil.
Zdaj pa novi hibridni Aygo X še dodatno širi dostopnost, saj prinaša učinkovitost in prilagodljivost priznane Toyotine hibridne tehnologije – popolnoma uporabno in brez kompromisov.
Najnovejša Toyotina hibridna tehnologija poskrbi, da novi Aygo X ponuja več moči in boljše pospeške, kar pomeni še bolj privlačno in učinkovito vozno izkušnjo. Njegova samozavestna drža voznikom omogoča izražanje urbanega sloga, zdaj še bolj poudarjenega z novo, prepoznavno masko hladilnika in sodobno obliko.
Poleg okretnosti in modernega videza novi Aygo X dosega tudi najnižje emisije CO₂ (glede na predvidene WLTP podatke) med vsemi vozili brez priključnega polnjenja in ima manjši ogljični odtis skozi celoten življenjski cikel vozila v primerjavi s predhodnikom – zahvaljujoč učinkovitemu pogonu ter izboljšavam v proizvodnji in logistiki.
Novi Aygo X Hybrid bo na voljo na prvih evropskih trgih konec leta 2025.
Najmanjši Toyotin polni hibrid
Novi Aygo X kot prvi v A-segmentu uvaja polni hibridni pogon, s čimer razširja elektrifikacijo tudi na najmanjše in najbolj dostopno vozilo v Toyotini ponudbi – brez kompromisov glede značilnega, kompaktnega križanskega videza.
Novi pogonski sklop, znan iz modelov Yaris in Yaris Cross – popolnoma nadomešča 1,0-litrski bencinski motor predhodne generacije.
Prilagoditev Ayga X za namestitev hibridnih komponent ob hkratnem ohranjanju medosne razdalje 2.430 mm in enake prostornine prtljažnika je zahtevala inovativne rešitve. Prvič v Toyotinem hibridu so dva sklopa baterijskih celic postavljena vzdolžno v širino dna vozila pod zadnje sedeže. Ostali Toyota hibridi uporabljajo vzporedno razporeditev, ki zahteva več prostora v dolžino. Pametna uporaba prostora je omogočila tudi premik pomožne baterije pod prtljažni prostor, brez vpliva na prostornino za shranjevanje.
Za vgradnjo večjega hibridnega pogona je bilo treba sprednji previs podaljšati za 76 mm, kar je bilo doseženo z natančno optimizacijo postavitve komponent, ob tem pa so razmerja vozila ostala nespremenjena.
Najnovejši Aygo X ponuja bolj energično in vznemirljivo vožnjo, z večjo močjo in ostrejšim pospeševanjem, pri čemer uporablja enako hibridno tehnologijo kot Toyota Yaris.
Prednosti polnega hibrida naredijo novi Aygo X idealnega partnerja za sodobno mestno vožnjo, saj ima vodilne emisije CO₂ v razredu, ki znašajo le 86 g/km*. To mu omogoča izpolnjevanje zahtev območij z nizkimi emisijami, izboljšana moč pa odpira svet pustolovščin z udobnejšo in brezskrbnejšo vožnjo na daljših razdaljah.
Skupna sistemska moč se je povečala za 44 DIN konjskih moči v primerjavi s prejšnjo nehibridno različico in zdaj dosega največjo moč 116 DIN KM, kar modelu Aygo X daje okretnost, ki si jo vozniki želijo za dinamično mestno vožnjo – z pospeškom od 0 do 100 km/h v manj kot 10 sekundah.
Aygo X se odlikuje z okretnim upravljanjem na prometnih mestnih ulicah, zahvaljujoč platformi GA-B iz globalne arhitekture Toyota (TNGA) in nizki namestitvi hibridne baterije, kar prinaša nizek težiščni položaj in visoko togost karoserije. Obračalni radij 4,7 metra je idealen za samozavestno manevriranje v omejenih prostorih.
Poleg tega, da je bolj razburljiv in odziven za vožnjo, je novi Aygo X zdaj tudi tišji in udobnejši za vse potnike, zahvaljujoč novim komponentam za dušenje hrupa. Dušilci v armaturni plošči, izolacija pod pokrovom motorja in zaščita pod motorjem so skupaj s posodobljenim izpušnim sistemom in dušilcem poskrbeli za mirno vožnjo.
Pri višjih paketih opreme pa še dodatni ukrepi za zmanjševanje hrupa, vključno z debelejšim steklom in dodatno zvočno izolacijo po celotni karoseriji, zagotavljajo še bolj umirjeno vožnjo.
Varnost je pri vseh Toyotah, ne glede na velikost, na prvem mestu, zato je tudi novi Aygo X opremljen z obsežnim paketom varnostnih in vozniških asistenčnih sistemov, ki temeljijo na tehnologiji Toyota Safety Sense.
Ta vključuje izboljšan sistem za preprečevanje trčenja (Pre-Collision System), pomoč pri ohranjanju smeri na voznem pasu (Lane Trace Assist) in prepoznavanje prometnih znakov (Road Sign Assist), pa tudi nove sisteme za zaustavitev v sili (Emergency Driving Stop System) in proaktivno pomoč pri vožnji (Proactive Driving Assist). Prvič pri modelu Aygo X Toyota Safety Sense omogoča tudi posodobitve preko zraka, kar zagotavlja najnovejšo raven zaščite.
Izstopajoč dizajn kompaktnega SUV-ja
Impulziven značaj modela Aygo X, pripravljen na akcijo, je v najnovejši različici posodobljen z elegantno, popolnoma prenovljeno sprednjo zasnovo, ki združuje napreden, visoko tehnološki pristop in hkrati poudarja njegovo identiteto kompaktnega SUV-ja.
Nova oblika pokrova motorja, žarometov in sprednje maske ustvarja bolj samozavesten nastop ter daje vtis nizkega težišča. Ta vtis še dodatno krepijo 17- ali 18-palčna aluminijasta platišča (odvisno od stopnje opreme) ter črni razširjeni blatniki.
Večja prefinjenost je dosežena z zamikom spoja pokrova motorja proti sprednjemu delu vozila. Ta oblikovna sprememba prispeva k bolj prestižnemu videzu, dodatno poudarjenemu z diskretno in sodobno postavitvijo smernikov v stranskih ogledalih.
Izbirna dvo-barvna karoserija drzno poudari dinamično prisotnost vozila – črna barva se brez prekinitev razteza od strehe preko zadnjega dela vozila vse do stranskih pragov. Prefinjene zunanje barve so navdihnjene s konceptom »blage začimbe« in so izražene skozi edinstvene odtenke Cinnamon (cimet), Jasmin, Tarragon (pehtran) in Lavandula (sivka). Na voljo je tudi ekskluzivna različica s platneno streho, ki vključuje oblikovne elemente, navdihnjene z masko vozila, v edinstvenem vzorcu z barvnim prelivom – ta možnost je na voljo pri višjih paketih opreme.
Kljub kompaktnim zunanjim meram novi Aygo X maksimalno izkoristi notranji prostor – z višjim sedežnim položajem, ki omogoča odlično preglednost. V vozilu udobno sedijo štirje potniki, prtljažnik s prostornino 231 litrov pa omogoča prevoz vsega od vsakodnevnih potrebščin do večje prtljage.
Prenovljena in čista notranja zasnova izboljšuje uporabniško izkušnjo ter jo naredi bolj prijetno, priročno in povezano. Novi 7-palčni digitalni kombinirani prikazovalnik in nadzorna plošča za ogrevanje ustvarjata sodoben in dovršen videz, medtem ko je elektronska parkirna zavora serijsko vključena v vse različice. Prav tako sta serijsko vgrajena dva USB-C priključka za polnjenje. Pri višjih stopnjah opreme so na voljo tudi brezžični polnilec za pametni telefon, digitalni ključ, električno poklopna ogledala in tehnologija nanoeX™ za izboljšano kakovost zraka v kabini.
Predstavljamo Aygo X GR SPORT
Prvič doslej je predstavljen tudi model Aygo X v različici GR SPORT, ki prinaša bolj vznemirljivo vožnjo in izstopajoč športni videz.
Različica GR SPORT, ki svoje ime in navdih črpa iz svetovno zmagovitih motošportnih ekip TOYOTA GAZOO Racing, močno izstopa v ekskluzivni dvo-barvni kombinaciji z odtenkom Mustard (gorčica) in izrazito črnim pokrovom motorja, kar skupaj ustvarja energičen in privlačen videz.
Že sicer drzna sprednja maska modela Aygo X je v tej različici opremljena z značilno in ekskluzivno mrežo v vzorcu "G-pattern", znano iz ostalih članov družine GR, ter edinstvenimi aluminijastimi platišči GR SPORT. V notranjosti športni občutek poudarjajo črno-sivi poudarki in vezen logotip GR.
Vožnja z modelom Aygo X GR SPORT pa je tudi bolj zabavna – posebej prilagojeni amortizerji in vzmeti izboljšajo vodljivost in zmanjšajo nagib karoserije v ovinkih, dodatno uglašeno električno servo krmiljenje pa zagotavlja bolj odziven volan. Vse te izboljšave so bile posebej razvite z namenom, da ponudijo vznemirljivo vozno izkušnjo, brez negativnega vpliva na udobje pri vsakodnevni vožnji po mestnih ulicah.
Zmanjšan ogljični odtis
Za sodobne kupce je okoljska ozaveščenost vse pomembnejši dejavnik pri izbiri vozila, hibridni Aygo X pa je zasnovan tako, da ponuja razburljivo vožnjo, priročnost in učinkovitost – vse to ob izpolnjevanju okoljskih zahtev.
Toyotin večtirni pristop k ogljični nevtralnosti temelji na nudenju izbire rešitev, ne glede na to, kje stranke živijo ali kakšne so njihove posamezne okoliščine. Z novim hibridnim modelom Aygo X Toyota širi dostop do elektrificiranih vozil širšemu krogu uporabnikov v vseh segmentih.
Zasnova, ki temelji na zmanjševanju ogljičnega odtisa, ter upoštevanje vseh faz življenjskega cikla vozila – od uporabe do proizvodnje in distribucije – so prispevali k oceni, da ima novi hibridni Aygo X do 18 % nižji ogljični odtis v primerjavi s prejšnjo generacijo*. Največji delež k temu prispeva izjemno učinkovit hibridni pogon, poleg tega pa tudi uporaba novih materialov ter zmanjševanje vpliva proizvodnje in logistike.
Eden od primerov takšnega trajnostnega pristopa je tehnologija barvanja z vbrizgavanjem barve v kalup, kjer se barva nanese neposredno med postopkom brizganja plastike. Ta tehnologija omogoča privlačen vizualni učinek in hkrati zmanjša emisije CO₂ v primerjavi s klasičnim lakiranjem.
K zmanjšanju ogljičnega odtisa prispeva tudi uporaba reciklirane plastike in tkanin za sedežne materiale, kot je premium tkanina SakuraTouch®, ki omogoča notranjost brez živalskih materialov.
SakuraTouch je izdelan iz več kot 40 % rastlinskega PVC-ja, pridobljenega iz stranskih produktov proizvodnje lesne celuloze, poleg tega pa vsebuje tudi odpadne delce plutovinastih zamaškov iz vinske industrije ter recikliran PET. Vse to brez kompromisov glede vzdržljivosti. Ta pionirska mešanica materialov omogoča do 95 % manjše emisije CO₂ pri proizvodnji materiala v primerjavi s pravo usnje.
Poleg tega proizvodni obrat Toyota Motor Manufacturing Czech v Kolínu, kjer izdelujejo model Aygo X, uporablja električno energijo iz obnovljivih virov, pri zmanjševanju okoljskega vpliva pa pomagajo tudi optimizirani in pametnejši logistični procesi za dele in vozila.
* Predhodni podatki po standardu WLTP, vsi podatki so predmet končne homologacije
** Po podatkih JATO, WLTP kombinirane emisije CO₂, maj 2025
*** Na podlagi metode masnega uravnoteženja, tj. ni zagotovila, da izdelek dejansko vsebuje fizične sestavine rastlinskega izvora.
VIR: Toyota Adria