Fordova raziskava je pokazala, da bi kar 95 odstotkov evropskih lastnikov pickupov pomagalo nekomu, ki je v stiski.
In svoje besede podkrepijo z dejanji – skoraj polovica lastnikov pickupov (48 odstotkov) je že pomagala lastniku avtomobila pri reševanju na terenu.
Ne preseneča, da je 22 odstotkov voznikov pickupov od hvaležnih lokalnih skupnosti dobilo vzdevke – od vsakdanjih (Bob s pickupom) do opisnih (reševalec Rick) in vse do zgoraj omenjenih superjunakov.
Vse kaže, da si lastniki pickupov ne morejo pomagati, da ne bi pomagali, pa naj gre za reševanje na zahtevnem terenu, prevoz velikih predmetov ali, kot se je to zgodilo v Franciji, prevoz divjega prašiča k veterinarju.
Najbolje prodajani pickup v Evropi je že 10 let zapored naš Ford Ranger – z vplivnim 43,6-odstotnim tržnim deležem v letu 2024.2 Vemo, da so lastniki Fordov prijazni ljudje, a imajo naši lokalni junaki zdaj še enega aduta v rokavu, saj je na voljo tudi priključni hibridni (PHEV) Ranger, zasnovan tako, da lastnikom ponuja zmogljivost, ki jo želijo, z učinkovitostjo in možnostjo vožnje izključno na električni pogon, ki jo ponuja PHEV.3
Želite vleči okvarjen avto, ki ga potiska moški v kostumu klovna? (Da, to se je zgodilo v Veliki Britaniji med parado). Ranger PHEV ima enako vlečno zmogljivost – do 3,5 tone – kot druge različice Rangerja. Kombinacija 2,3-litrskega bencinskega motorja EcoBoost in elektromotorja s 75 kW zagotavlja 697 Nm navora, kar je več kot pri vseh drugih prejšnjih serijskih Rangerjih, idealno za gladko in preprosto pospeševanje tudi pri vleki težkega tovora.
Morate s ceste pobrati oblačila, ko je omara padla iz prtljažnika avtomobila, in jo odpeljati do novega doma (kot se je zgodilo v Franciji)? Ranger PHEV ima enako nosilnost kot drugi Rangerji – do ene tone, kar je kar nekaj omar.
Želite sprostiti kavboja, ki se skriva v vas, in zbrati potepuške krave (kot se je zgodilo v Italiji)? Ranger PHEV vas bo navdušil s terensko zmogljivostjo, ki jo pričakujete od legendarnega pickupa.
Prisluhnili smo 500 voznikom pickupov in 500 voznikom avtomobilov iz Francije, Nemčije, Italije, Španije in Velike Britanije. Pokazali so nam, kako koristen je lahko Ranger PHEV v lokalni skupnosti – 49 odstotkov voznikov avtomobilov je že kdaj bilo deležno pomoči lastnika pickupa, glavni razlog (72 odstotkov) pa je bil prevoz velikih predmetov, kot je na primer pohištvo.
Prijatelji in družina voznikom pickupov veliko pomenijo, saj jih 64 odstotkov pomaga vsaj trikrat na leto. Pa ne gre za zanemarljivo malo časa, ki bi ga žrtvovali za druge – več kot polovica (58 odstotkov) voznikov pickupov vsaj dve uri mesečno pomaga drugim. V enem letu se tako nabere za en cel dan, čeprav tudi vozniki pickupov potrebujejo spanje.
“Petindevetdeset odstotkov evropskih lastnikov pickupa bi pomagalo znancu v stiski.” Charlie Bristow, avtor vsebin o vozilih za Ford v Evropi
Ne glede na to, ali so pomagali družinskim članom, prijateljem ali neznancem, vsak je vesel zahvale za svoje prizadevanje. Ustna zahvala je najpogostejša v Veliki Britaniji (izkušnja 75 odstotkov voznikov).
V Nemčiji zahvalo z besedami pogosto spremljajo sladkarije ali čokolada (62 odstotkov obeh načinov hvaležnosti), ljubitelji hrane pa pridejo na svoj račun v Španiji, kjer so 60 odstotkov usmiljenih Samarijanov v znak zahvale povabili na obrok.
Seveda pa je možno okusno kosilo po opravljenem delu pripraviti tudi na štedilniku, ki ga v Ragnerju PHEV z elektriko oskrbuje sistem za napajanje zunanjih naprav Pro Power Onboard z močjo 2,3 kW ali 6,9 kW. Lastnik vam bo z veseljem pomagal tudi kuhati.
Spoznajmo lastnika Forda Rangerja in lokalnega junaka Bena Glenisterja, 35, iz Farnhama v Veliki Britaniji
Sem lastnik Rangerja in da, vsekakor mi skupnost veliko pomeni. Vodim skavte, pomagam vsem sosedom. Pokličejo me, ko se zamaši umivalnik ali ko ne deluje stranišče. Rad pomagam ljudem – takšen pač sem.
Wilme Wildtrak, kot smo jo poimenovali, sicer nisem kupil zato, da bi lahko pomagal ljudem. Všeč mi je bila ideja, da bi lahko vozil po nekaterih zelenih poteh v bližini. Želel sem si vozilo, ki bi zmoglo vse – nenehno smo imeli težave z vleko, ali pa smo si morali izposoditi avto od koga drugega, menjati vlečno kljuko med vozili ali pa preprosto ni bilo dovolj moči za vleko dvojne konjske prikolice.
Moja tašča ima konje in nas pogosto prosi, da jih kam odpeljemo ali prestavimo z enega travnika na drugega. Mislili smo, da bi bil Ranger dobra ideja za pomoč družini ... izkazalo se je, da je ideja odlična, ljudem pa lahko pomagaš znova in znova!
Dober glas seže v deveto vas. Vsi naši prijatelji vedo, da imamo Wilmo. Nekega večera tako morda pomagamo komu odpeljati nekaj polic – to res ni noben problem in zakaj bi najemali kombi. Potem to povedo trem, štirim, petim ljudem in kmalu dobite klic ali sporočilo od nekoga tretjega, ki pravi: “Bi bilo morda možno …”
Včasih se pokaže neznana številka: “Hej, sem X in poznam Y, slišal sem, da imate Rangerja, bi mi lahko pomagali izvleči moj Z?” Ali: “Ne najdemo nikogar, ki bi se bil pripravljen šest ur voziti do Manchestra, kjer bi prevzel prikolico in jo pripeljal nazaj – ali bi to lahko storili vi?” Jaz pa lahko odidem zgodaj, sem tam ob kosilu in se zvečer vrnem. Samo pokrijte stroške goriva. Dogovorjeno.
Najtežja naloga je bila prevoz za lokalno konjeniško šolo – običajni dostop je bil blokiran in bal sem se spusta po spolzkem pobočju, po katerem nisem mogel niti hoditi, Wilma pa ga je obvladala kot za šalo. In tudi z vzpenjanjem nazaj ni imela nobenih težav. Sicer vem, da to ni res, a zdi se neuničljiva in je neverjetno vsestranska.
Ko nekomu pomagam, občutim zadovoljstvo. Vem, da se morda zdi, kot da to počnem zase, da sem malo domišljav, ampak če pomisliš, da se nihče drug ni pojavil – vsi pravijo, da lahko nekaj naredijo, vendar tega ne storijo. Zelo sem ponosen, da si vzamem čas za pomoč drugim.
“Zelo sem ponosen, da si vzamem čas za pomoč drugim,” Ben Glenister, lastnik Forda Rangerja.
Ko prejmem sporočilo z zahvalo, mi to nariše velik nasmeh na obraz, ki me spremlja ves dan.
Prav tako si izmenjujemo usluge. Pomagal sem gospe, ki dela na gozdarski upravi, prepeljali smo nekaj opreme, ona pa mi je rekla: “V zameno bom vašo skavtsko skupino peljala na ogled netopirjev.”
Otroke je odpeljala v gozd in s sabo so imeli detektorje, ki zaznavajo frekvenco netopirjev v zraku. Otroci so bili navdušeni, bilo je veliko bolje od opazovanja nejasnih oblik na nočnem nebu.
Potem sem pomagal njeni kolegici in rekel: “Netopirje smo si že ogledali, zdaj bi potrebovali kakšno dogodivščino z drevesi …” In tudi ona nam je posvetila nekaj svojega časa. Vrnili smo se v stare čase izmenjave uslug namesto denarja. Vse to koristi skupnosti.
Najboljša nagrada, kar sem jih prejel doslej? Ponudil sem se, da izvlečem kombi za ulično prodajo kebaba. Na koncu poseg z Wilmo ni bil potreben, a sem vseeno prejel nekaj, kar me je v tistem hipu zelo navdušilo – izdaten kebab, brezplačno. To mi povsem zadošča.
Charlie Bristow je avtor vsebin o vozilih za Ford v Evropi.
# # #
1 500 več kot 18 let starih voznikov pickupov in 500 voznikov avtomobilov v Veliki Britaniji, Franciji, Nemčiji, Italiji in Španiji, ki so se med 26. marcem in 7. aprilom 2025 odzvali na raziskavo Censuswide.
2 Na osnovi podatkov agencije S&P Global Mobility o prodaji za leto 2024. Vključeni so podatki za naslednje države: Avstrija, Belgija, Češka, Danska, Finska, Francija, Grčija, Irska, Italija, Madžarska, Nemčija, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugalska, Romunija, Španija, Švedska, Švica, Velika Britanija.
3 Ford Ranger Plug-In Hybrid – homologirani izpusti CO2 70–72 g/km po WLTP, homologirana poraba goriva 3,1–3,2 l/100 km po WLTP in doseg vožnje z izključno električnim pogonom do 43 km po WLTP. Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom po WLTP so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. Doseg do 43 km je mogoč s popolnoma napolnjeno baterijo – odvisno od stopnje opreme in konfiguracije baterije. Dejanski doseg se lahko razlikuje zaradi različnih dejavnikov (npr. vremenskih razmer, načina vožnje, profila poti, stanja vozila, starosti in stanja litij-ionske baterije).
VIR: SUMMIT MOTORS LJUBLJANA