Boštjan Jaušovec
Obsežna analiza 42.311 medijskih objav o električnih vozilih iz obdobja od januarja 2024 do junija 2025 razkriva trende v medijskem prostoru. Tesla s 6.315 omembami ohranja absolutno prevlado, medtem ko ji kitajski BYD s 3.278 omembami sledi z občutno razliko. Podatki kažejo na jasno polarizacijo trga med ameriško-kitajskim duopolom in evropskimi proizvajalci.
⚡ Tesla vs BYD
Mesečna primerjava medijskih omemb | Januar 2024 - Junij 2025
Tesla v svoji ligi – 6.315 omemb
Elektromobilski pionir iz Palo Alta je bil omenjen v skoraj 27 % vseh omemb blagovnih znamk (6.315 od skupno 23.744), kar potrjuje njegov status prve prave “električne avtomobilske znamke”. Poudariti velja, da je od vseh 42.311 analiziranih objav bilo 23.744 takih, kjer se je omenjalo kakšno specifično blagovno znamko ali model, medtem ko je preostali del objav obravnaval električna vozila zgolj na splošni ravni z izrazi kot so “električni avto”, “e-vozilo”, “elektromobilnost” ipd.
Pri Tesli je Model Y s 1.318 omembami postal najbolj priljubljen model v medijih, sledijo mu Model 3 (974) in Model S (580).
“Teslina medijska prevlada ni presenetljiva – znamka je uspela postati sinonim za električna vozila,” ugotavljajo pri Press Clippingu. “Razkorak med Teslo in drugimi znamkami pa kaže na izjemno koncentracijo medijske pozornosti.”
Kitajski velikan BYD s 3.278 omembami potrjuje svojo vlogo glavnega izzivalca. Razlika s Teslo je sicer velika – ta ima skoraj dvakrat več omemb – vendar BYD močno presega posamezne evropske tekmece.
Volkswagen kot edini evropski proizvajalec med prvo trojico s 1.519 omembami občutno zaostaja za obema azijskima tekmecema. Za njim se uvrščajo Cupra (686), Audi (657), Nio (638), Hyundai (635) in BMW (623), kar kaže na razdrobljenost evropskega trga med analiziranimi 55 različnimi blagovnimi znamkami.
ZDA proti Kitajski – geopolitična dimenzija
Geografska analiza razkriva geopolitični vidik elektromobilnosti skozi prisotnost proizvajalcev različnih držav. ZDA so zastopane v 7.054 člankih z omembami ameriških blagovnih znamk in modelov (predvsem Tesla), Kitajska v 5.243 člankih z omembami kitajskih proizvajalcev (BYD, Nio, XPeng itd.).
Te številke ne odražajo neposrednih omemb držav, ampak prisotnost njihovih proizvajalcev v medijskem diskurzu o elektromobilnosti, kar kaže na dominanco ameriško-kitajskega duopola v globalni električni avtomobilski industriji.
Nemčija kot tradicionalno središče evropske avtomobilske industrije je zastopana v 2.995 člankih z omembami nemških znamk, sledijo ji Francija (1.470) s francoskimi proizvajalci, Južna Koreja (957) s Hyundai in Kia ter Švedska (910) z Volvotom. Skupno je bilo identificiranih 13 različnih držav izvora proizvajalcev z 20.881 omembami.
Graf prikazuje zastopanje držav skozi omembe njihovih avtomobilskih znamk in modelov v medijskih objavah o električnih vozilih. (januar 2024 - junij 2025)
Modeli – Tesla dominira, evropska konkurenca v ozadju
Med 152 analiziranimi modeli Tesla zaseda prvi dve mesti: Model Y (1.318) in Model 3 (974). Prvi neameriški model je Volkswagnov ID.3 s 667 omembami na tretjem mestu, tik za njim pa ID.4 s 665 omembami.
Zanimivo je, da Dacia Spring s 511 omembami kljub nizki ceni ne dosega medijske pozornosti, kot jo ima Hyundai Ioniq (533), Cupra Born (541), Tesla S (580), ali celo serija Audi e-tron (632). To nakazuje, da vidnost v medijih ni neposredno povezana s prodajnimi rezultati, ampak z branding strategijami.
Kitajski Xiaomi SU7 s 485 omembami kljub relativno kratki prisotnosti na trgu dosega opazno medijsko obravnavo, kar kaže na naraščajoč pomen kitajskih proizvajalcev tudi v premium segmentu.
TOP 9 modelov električnih vozil, ki so bili najbolj pogosto omenjeni v medijih (januar 2024 – junij 2025)
Kaj to pomeni za industrijo?
Medijska prevlada Tesle odraža učinkovito korporativno komunikacijo in močno osebno znamko Elona Muska, ki vztrajno ustvarja medijsko zanimanje. BYD kljub manjši prisotnosti ostaja resen tekmec z agresivno cenovno politiko in hitro rastjo.
Za evropske proizvajalce pa rezultati pomenijo izziv – razdrobljenost med številnimi znamkami (Volkswagen, Audi, BMW, Volvo, Peugeot, Cupra) jim onemogoča, da bi posamezno dosegale kritično maso medijske pozornosti. Volkswagen Group s kombinacijo znamk Volkswagen, Audi in Cupra dosega skupaj 2.862 omemb, kar je še vedno manj od samega BYD.
Pogled v prihodnost
Z vstopom novih kitajskih proizvajalcev na evropski trg ter s Teslinimi načrti za pocenitev modelov se lahko pričakuje še večja polarizacija trga. Ključno vprašanje ostaja, ali bodo evropski proizvajalci uspeli konsolidirati komunikacijske strategije in povečati svojo medijsko vidnost.
Podatki kažejo, da razprava v medijih ne odraža nujno tržnih deležev – kar predstavlja priložnost za tiste znamke, ki znajo učinkovito komunicirati z javnostjo.
Primer tovrstnega pristopa predstavlja nedavno strateško partnerstvo podjetja Plan-net avto s kitajsko znamko Dongfeng in NK Olimpija Ljubljana. Kljub temu, da Dongfeng v naši analizi ni dosegel najvišjih medijskih omemb, je kitajski proizvajalec z več kot 50-letno zgodovino in prisotnostjo v 100 državah vstopil na slovenski trg preko športnega sponzorstva.
Plan-net avto, slovenski zastopnik za Dongfeng, je izbral povezavo s priljubljenim nogometnim klubom za neposredno komuniciranje z navijači in širšo javnostjo. Takšen pristop kaže na alternativne načine gradnje prepoznavnosti, ki ne temeljijo na tradicionalnem medijskem pokrivanju.
Dongfengov model Box, dostopen po ugodni ceni z vključeno subvencijo, kaže na agresivno cenovno politiko kitajskih proizvajalcev, ki poskušajo z dostopnostjo nadomestiti manjšo medijsko prepoznavnost. To nakazuje, da se bo konkurenca v prihodnje vse bolj osredotočala na različne načine komunikacije z javnostjo, ne le na klasično medijsko pokrivanje.
Metodologija
Analiza temelji na obdelavi 42.311 medijskih objav iz obdobja januar 2024 – junij 2025. Vzorec je bil pridobljen iz obsežne Press Clipping baze podatkov, ki zajema celotno slovensko medijsko krajino.
V analizo so bili vključeni vsi članki, kjer so se pojavile različne oblike besed z osnovo “elektr” v povezavi z vozili (električni avto, električna vozila, električnega vozila, e-vozilo, e-avto, elektromobilnost, ipd.). Poleg tega smo sistematično iskali 55 različnih blagovnih znamk, ki nudijo električna vozila (Tesla, BYD, Volkswagen, Cupra, Audi, Nio, Hyundai, BMW, Volvo, Peugeot, Ford, Dacia, Kia, Mercedes-Benz, Renault, Toyota, Porsche, Škoda, Fiat, Opel, Citroën, Jaguar, Land Rover, Mini, Smart, Polestar, Genesis, Lucid, Rivian, Fisker, Canoo, Lordstown, Faraday Future, Byton, XPeng, Li Auto, Aiways, Geely, Great Wall Motors, SAIC, GAC, Chery, Dongfeng, JAC, BAIC, Lynk & Co, WM Motor, Weltmeister, Ola Electric, Tata Motors, Mahindra, MG Motor, Rimac, Automobili Pininfarina, DS Automobiles), s čimer smo skušali zajeti kombinacijo generičnih izrazov in specifičnih imen proizvajalcev.
Takšen pristop nam je omogočil, da analiza ne meri zgolj pojavnosti posameznih znamk, ampak tudi širši diskurz o e-mobilnosti, kjer se blagovne znamke omenjajo v povezavi s trendi, politikami in tržnimi razmerami.
Pri predstavljenih podatkih lahko prihaja do manjših odstopanj pri prepoznavanju imen blagovnih znamk in modelov, saj mediji pogosto uporabljajo različne oblike zapisov, okrajšave ali lokalizirana poimenovanja (npr. “Teslin Model 3”, “Tesla’s Model Y”, “VW ID.3”, “Volkswagen ID3” ipd.). Prav tako se lahko pojavijo variacije pri pisanju tujih imen ali tehnične terminologije, kar lahko vpliva na natančnost kategorizacije posameznih zapisov.
Pomembno je dodati, da skoraj tretjino vseh objav predstavljajo novičarski agregatorji (npr. telex.si, novice24.net, aktualno24.si ipd.). Ti mediji večinoma ne ustvarjajo lastnih vsebin, temveč služijo kot multiplikatorji že obstoječih novic. Njihova vključitev povečuje absolutne številke, ne pa nujno hierarhije med blagovnimi znamkami. Kljub temu so agregatorji pomemben del medijske krajine, saj predstavljajo kanal, preko katerega občinstvo pogosto dostopa do vsebin.
Predstavljena analiza temelji izključno na obdelavi medijskih objav iz obdobja januar 2024 – junij 2025. Vsa opažanja, ugotovitve in interpretacije odražajo pogled analitika na podlagi dostopnih podatkov v medijih. Rezultati ne predstavljajo dejanskih tržnih deležev ali prodajnih številk posameznih proizvajalcev, temveč prikazujejo medijsko prisotnost in način poročanja v analiziranem obdobju.
VIR: Press Clipping