Toyota predstavlja povsem novi Hilux, tudi v prvi baterijsko-električni različici legendarnega poltovornjaka

  • Toyota razkriva povsem novo, deveto generacijo svojega legendarnega poltovornjaka Hilux
  • Novi model je v celoti usklajen s Toyotino filozofijo večpoteznega razvoja (multipath strategy), saj strankam ponuja več možnosti pogonskih sklopov, prilagojenih njihovim potrebam in lokalnim voznim razmeram.
  • Prvi baterijsko-električni Hilux, Hilux Hybrid 48V, bo ključni model za zahodno Evropo; dizelski in bencinski motorji z notranjim zgorevanjem pa ostajajo v ponudbi za trge vzhodne Evrope.
  • Toyota potrjuje prihod Hiluxa na vodikove gorivne celice, načrtovan za leto 2028.
  • Dvojna kabina (Double Cab), električni volanski servomehanizem* in štirikolesni pogon so serijsko vključeni v vse različice.
  • Nova zunanja zasnova, ki združuje robustnost in okretnost, ter celovita nadgradnja občutka kakovosti, sta navdahnjeni z novim Land Cruiserjem.
  • Popolnoma digitalna uporabniška izkušnja in občutno razširjena ponudba varnostnih ter asistenčnih funkcij Toyota T-Mate.
  • Uvedba novega Hiluxa na trge se začne z baterijsko-električnim (BEV) modelom decembra 2025.


Toyota danes predstavlja povsem novi Hilux, deveto generacijo svojega globalnega simbola moči, zanesljivosti in trajne kakovosti.


Z uvedbo novega modela vstopa legendarni poltovornjak v novo ero elektrificiranih pogonov, skladno s Toyotino filozofijo večpoteznega pristopa (multipath strategy). V ponudbi sta prvi baterijsko-električni model ter različica na vodikove gorivne celice – oba z ničelnimi emisijami.


Filozofija multipath priznava, da različnih potreb kupcev in lokalnih pogojev ni mogoče ustrezno nasloviti z eno samo rešitvijo. Novi Hilux zato ponuja širok nabor možnosti, prilagojenih različnim zahtevam in voznim razmeram. S pogoni Hybrid 48V ter dizelskimi in bencinskimi motorji z notranjim zgorevanjem v širši evropski ponudbi bo Hilux na voljo z več pogonskimi možnostmi kot katerikoli drug Toyotin model doslej. S tem razširja svoj tržni doseg, obenem pa ohranja kakovost, vzdržljivost in zanesljivost (QDR), zaradi katerih je postal najljubši poltovornjak na svetu.


»ROBUSTNA IN OKRETNA« ZASNOVA TER NOVI SISTEMI ZA VOŽNJO IN VARNOST


Nova zunanja zasnova Hiluxa temelji na temi »Tough and Agile« – robustno in okretno – ter ustvarja mogočnejši videz sprednjega dela z novimi razmerji in široko, odločno držo. Sprednji del zaznamujejo vitke nove luči, povezane s sredinsko prečko, na kateri je v klasičnem slogu zapisano ime TOYOTA. Pri BEV modelu aerodinamično oblikovanje odpravlja tradicionalno masko, nameščena pa so tudi posebna lahka platišča. Vse različice serijsko prejmejo nov stopničasti element na zadnji platformi za lažji dostop ter prenovljeno stransko stopnico.


V novi generaciji Hilux prehaja na eno samo obliko karoserije – Double Cab – skladno s preferencami kupcev. Notranjost prinaša celovito izboljšano izkušnjo kakovosti, navdahnjeno z novim Toyotinim Land Cruiserjem. Sredinska konzola ima novo vodoravno zasnovo, vključuje 12,3-palčni prilagodljiv digitalni merilnik ter osrednji multimedijski zaslon (do 12,3 palcev).


Vsi upravljalni elementi za AWD in terensko vožnjo so združeni na enem mestu za lažje upravljanje; BEV model uporablja enostavni »shift-by-wire« prestavni izbirnik. Za sodobne potrebe povezljivosti je Hilux opremljen z brezžičnim polnilnikom naprav in novimi USB-priključki tudi za zadnje potnike.


Lastniki novega Hiluxa lahko dostopajo do oddaljenih in povezanih storitev prek aplikacije MyToyota, kar je priročno tako za zasebne kot poslovne uporabnike. Upravljavci voznih parkov lahko spremljajo podatke do desetih vozil, vključno z lokacijo, nivojem goriva oziroma stanjem polnjenja EV ter analitiko vožnje, kot je zgodovina poti.


Novi Hilux je tudi prvi, ki je opremljen z električnim servovolanom, ki omogoča bolj neposredno upravljanje, lažje manevriranje in manjšo možnost povratnih sunkov pri vožnji po neravnem terenu.


Paket naprednih varnostnih in asistenčnih sistemov Toyota T-Mate je občutno razširjen. Novi model bo (odvisno od različice in trga) ponujal vrsto novih in nadgrajenih funkcij, vključno z razširitvijo Toyota Safety Sense, ki zdaj vključuje sistem za preprečevanje nenadzorovanega pospeševanja pri nizki hitrosti, proaktivno pomoč pri vožnji ter sistem za ustavitev vozila v sili. Novi OTA-posodobitve bodo omogočale brezhibne posodobitve funkcij.


Med drugimi novostmi so tudi nadzor mrtvega kota, asistenca za varen izhod iz vozila in kamera za spremljanje voznikove pozornosti.


»NEPREMAGLJIVI« HILUX POSTAJA POPOLNOMA ELEKTRIČEN


2026 Toyota Hilux BEV


Uvedba baterijsko-električnega pogona predstavlja prelomno inovacijo za Hilux, doseženo brez kompromisov pri njegovi priznani kakovosti, vzdržljivosti in zanesljivosti.


Posebej bo zanimiv za poslovne uporabnike, ki potrebujejo poltovornjak z ničelnimi emisijami, uporabno vsakodnevno praktičnostjo, neokrnjeno QDR in popolno terensko sposobnostjo. Ohranjen je temeljni značaj Hiluxove karoserije na robustnem ločenem okvirju, zasnovanem za terensko vožnjo, z dodatnimi zaščitami baterije pred poškodbami in vdorom vode. Pomembno je, da ostaja globina brodenja enaka kot pri trenutnem modelu z motorjem z notranjim zgorevanjem.


Hilux BEV dodatno uporablja sistem Multi-Terrain Select, ki prilagaja zmogljivost vozila različnim terenom z nadzorom zavor in navora – enakovredno vožnji v območju L4 pri klasično gnanih vozilih.


Pogonski sklop vključuje 59,2 kWh litij-ionsko baterijo ter sprednjo in zadnjo e-os, ki omogočata stalni štirikolesni pogon. Spredaj se razvije 205 Nm navora, zadaj 268,6 Nm. Po predhodnih podatkih pred homologacijo so okvirne vrednosti približno 715 kg nosilnosti, 1.600 kg vlečne zmogljivosti ter približno 240 km dosega po WLTP. Toyota cilja na najboljše zmogljivosti polnjenja v razredu, da bi zmanjšala izpad uporabe vozila.


HILUX HYBRID 48V: ELEKTRIFICIRAN, VSESTRANSKI IN ZMOGLJIV


2026 Toyota Hilux Hybrid 48V


Pogon Hybrid 48V je bil v aktualni ponudbi Hiluxa predstavljen leta 2025 in bo v novi generaciji postal osrednji model v Evropi. Proizvodnja se začne spomladi 2026.


Sistem vključuje 48V litij-ionsko baterijo – priročno nameščeno pod zadnjimi sedeži, tako da ne vpliva na notranji prostor –, električni motor-generator ter pretvornik DC-DC. Z uporabo Toyotinega vodilnega znanja na področju hibridne tehnologije podpira 2,8-litrski motor in zagotavlja gladko, tiho ter prefinjeno delovanje na cesti in terenu. Prednosti so najbolj opazne ob speljevanju in pospeševanju.


Ohranjena je odlična nosilnost: vozilo lahko prevaža do ene tone tovora, zavirane prikolice pa lahko vleče do 3.500 kg.


Hibridne komponente so zasnovane za preprosto integracijo in odpornost na zahtevne razmere. Motor-generator je nameščen visoko na motorju, zato vozilo ohranja 700 mm globino brodenja. Terenske zmogljivosti dodatno izboljšuje sistem Multi-Terrain Select, ki ga voznik lahko vklopi glede na podlago, pri čemer je na voljo tudi sistem Multi-Terrain Monitor za pomoč v zahtevnih razmerah. Na voljo je tudi panoramski pregledni monitor za pomoč pri parkiranju in natančnih manevrih.


MOTORJI Z NOTRANJIM ZGOREVANJEM: NADALJNJA PONUDBA ZA VZHODNE TRGE


Motorji z notranjim zgorevanjem ostajajo del Hiluxove ponudbe, vendar bo njihova razpoložljivost omejena le na Toyotine vzhodnoevropske trge, da bi kar najbolje ustrezala lokalnim potrebam. Zmogljivi in učinkoviti 2,8-litrski dizel bo nadomestil 2,4-litrsko enoto, na voljo pa ostaja tudi uveljavljeni 2,7-litrski bencinski motor.


HILUX NA VODIKOVE GORIVNE CELICE POTRJEN ZA PROIZVODNJO V PRIHODNOSTI


Prihodnost za Hilux prinaša še več: potrjeno je, da bo različica z Toyotinim sistemom vodikovih gorivnih celic na trg prišla leta 2028. Hilux s pogonom na gorivne celice bo dodatno potrdil Toyotino zavezanost uresničevanju potenciala vodika kot pomembnega vira čiste energije ter spodbudil širšo uvedbo vodikovih ekosistemov in infrastrukture v Evropi.


* Električni servovolan (EPS) je na voljo za zahodnoevropske trge; hidravlični sistem je ohranjen za vzhodne.


VIR: Toyota Adria


Editor

Urednik