Xiaomi Corporation (1810.HK), globalno podjetje s področja potrošniške elektronike in pametne proizvodnje, je objavilo nerevidirane rezultate za tretje četrtletje 2025, ki potrjujejo močan zagon rasti v vseh poslovnih segmentih. V 3. četrtletju 2025 je Xiaomi dosegel skupne prihodke v višini 113,1 milijarde RMB, kar pomeni 22,3-odstotno rast glede na lani in že četrti zaporedni kvartal s prihodki nad 100 milijard RMB. Prilagojeni čisti dobiček je znašal 11,3 milijarde RMB, s presenetljivim skokom za 80,9 %, s čimer je presegel tržna pričakovanja in postavil nov zgodovinski rekord.
Skupni prihodki za prvih devet mesecev so dosegli 340,4 milijarde RMB, skoraj dosegajo celotno lansko letno raven, medtem ko je prilagojeni čisti dobiček v višini 32,8 milijarde RMB že presegel celoten dobiček iz leta 2024.
Pametna električna vozila: zgodovinski preboj in prvi pozitiven poslovni rezultat
Segment pametnih električnih vozil, umetne inteligence in novih iniciativ je zabeležil izjemno rast. Prihodki v 3. četrtletju so narasli na 29,0 milijarde RMB, kar je rast več kot 199 %, segment pa je prvič uspešno končal kvartal s pozitivno operativno dobičkonosnostjo v višini 0,7 milijarde RMB. Dobave pametnih električnih vozil so dosegle 108.796 enot, kar predstavlja rekordni kvartalni rezultat, kumulativno pa je v prvih devetih mesecih bilo dobavljenih več kot 260.000 vozil. Do 30. septembra 2025 je Xiaomi odprl 402 prodajno-servisna centra v 119 kitajskih mestih.
Model Xiaomi YU7, uvrščen kot visokozmogljiv luksuzni SUV, je tri mesece zapored vodil v prodaji med srednje velikimi in velikimi SUV-ji, v oktobru pa je postal najbolje prodajan SUV v vseh kategorijah na Kitajskem.
Pametni telefoni: globalni delež in premijski segment v močni rasti
Segment pametnih telefonov je ustvaril prihodke v višini 46,0 milijarde RMB, z globalnimi dobavami 43,3 milijona naprav – že deveti zaporedni kvartal rasti. Po podatkih Omdie je Xiaomi zadržal tretje mesto na svetu po dobavah s 13,6-odstotnim tržnim deležem že 21 kvartalov zapored, medtem ko je v 57 državah in regijah uvrščen med tri največje. Na Kitajskem je Xiaomi utrdil položaj med vodilnimi, zasedel drugo mesto s 16,7-odstotnim deležem in ostal v top dva že šest kvartalov zapored. Premijska strategija je prinesla odlične rezultate: v segmentu od 4000 do 6000 RMB se je tržni delež Xiaomija povečal na 18,9 %.
Najnovejša premijska serija Xiaomi 17 je dosegla izjemen komercialni uspeh — prodaja v prvem mesecu se je povečala za približno 30 % v primerjavi s serijo Xiaomi 15, modeli 17 Pro in 17 Pro Max pa so prispevali več kot 80 % celotne prodaje. V času promocijnega obdobja Double 11 je Xiaomi 17 Pro Max zasedel prvo mesto na Kitajskem v kategoriji domačih pametnih telefonov nad 6000 RMB, tako po obsegu prodaje kot po skupnih prihodkih.
IoT in potrošniška elektronika: več kot milijarda povezanih naprav
Segment IoT in izdelkov za pametno življenje je ustvaril 27,6 milijarde RMB prihodkov, rast 5,6 %, s povečanjem bruto marže na 23,9 %. Število povezanih IoT naprav na platformi Xiaomi AIoT je doseglo 1,035 milijarde, kar je 20,2-odstotna rast, število uporabnikov z vsaj petimi povezanimi napravami pa je naraslo na 21,6 milijona, kar je 26,1-odstotna rast. Oktober je prinesel začetek delovanja prvega Xiaomi Smart Home Appliance Factory, z letno proizvodno zmogljivostjo do 7 milijonov klimatskih naprav, s čimer je Xiaomi zaokrožil svoj pametni proizvodni verigi – od pametnih telefonov do električnih vozil in pametnih gospodinjskih naprav.
Xiaomi je dodatno okrepil svoje globalne položaje v kategorijah potrošniške elektronike: tablice so top 5 globalno in top 3 na Kitajskem; pametne zapestnice so 1. mesto globalno in 2. mesto na Kitajskem; TWS slušalke so 2. mesto globalno in 1. mesto na Kitajskem.
Internetne storitve: rekordni prihodki in zgodovinsko visoko število uporabnikov
Prihodki iz internetnih storitev so znašali 9,4 milijarde RMB, rast 10,8 %. Globalno mesečno aktivnih uporabnikov je bilo 741,7 milijona, kar je 8,2-odstotna rast, na Kitajskem pa 187,3 milijona, +11,6 %. Mesečno aktivni uporabniki aplikacije Xiaomi Home so narasli na 114,6 milijona, rast 14,4 %.
R&D vlaganja na rekordni ravni: 9,1 milijarde RMB v enem četrtletju
V 3. četrtletju je Xiaomi vložil rekordnih 9,1 milijarde RMB v raziskave in razvoj, povečanje za 52,1 %, celotna R&D vlaganja v prvih devetih mesecih pa so narasla na 23,5 milijarde RMB. Podjetje pričakuje, da bodo do konca 2025 skupna vlaganja presegla 30 milijard RMB. Število zaposlenih v R&D je doseglo 24.871, kar je prav tako zgodovinski maksimum.
Xiaomi je dosegel pomemben napredek na področju velikih AI modelov. V septembru je predstavil Xiaomi-MiMo-Audio, odprti velik glasovni model, v novembru pa novo napredno vizijo pametnega doma Xiaomi Miloco, prvi tovrstni koncept v industriji, ki integrira velike modele v interakcijo pametnega doma. Poleg tega je lansiran Xiaomi HyperOS 3, nova generacija operacijskega sistema z izboljšavami v uporabniški izkušnji, funkcionalnosti in AI-ju, namenjena širokemu spektru Xiaomi naprav, vključno s premijskimi pametnimi telefoni, EV-ji in ekosistemskimi izdelki.
VIR Idealia