Ford je omogočil ogled svoje tovarne v romunski Craiovi

 Ford je omogočil ogled svoje tovarne v romunski Craiovi, ki so jo organizirali tako, da lahko hkrati na isti proizvodni liniji proizvaja bencinske, hibridne in električne avtomobile.

Ford je omogočil ogled svoje tovarne v romunski CraioviTovarna je trenutno sposobna na leto proizvesti okoli 300.000 avtomobilov in 350 tisoč motorjev, kar pomeni okrog 1.000 avtomobilov in okrog 1.400 motorjev na dan.

Tovarna je trenutno sposobna na leto proizvesti okoli 300.000 avtomobilov in 350 tisoč motorjev, kar pomeni okrog 1.000 avtomobilov in okrog 1.400 motorjev na dan.

Leta 2008 je tovarno, ki se je preimenovala v Automobile Craiova SA, z večinskim lastništvom prevzel Ford, ki jo je namenil predvsem proizvodnji majhnih lahkih gospodarskih in osebnih vozil. Iz Craiove je pod Fordovim lastništvom leta 2009 prvi zapeljal Ford Transit Connect, leta 2012 pa je začela izdelovati majhnega enoprostorca Ford B-max.

Od leta 2012 izdeluje tudi Fordov litrski trivaljnik 1.0 ecoboost, ki jih je bilo do zdaj proizvedenih že več kot 2,5 milijona, leta 2017 pa je prevzela proizvodnjo evropske različice majhnega SUV-ja Forda Ecosporta.

Trenutna paleta avtomobilov, ki prihajajo iz romunske tovarne, se je leta 2019 začela oblikovati s Ford Pumo, ki sta se ji leta 2023 pridružila še Torda Tourneo Courier in Transit Courier. Lansko leto je bila Puma prenovljena, bencinskim različicam vseh treh avtomobilov pa so dodali še električne.

Ford je omogočil ogled svoje tovarne v romunski CraioviDa bi lahko to dosegli, 6.700 delavcem v proizvodnji pomaga več kot 600 robotov, da prevzamejo dela, ki zahtevajo preciznost ali so fizično zahtevna.

Da bi lahko to dosegli, 6.700 delavcem v proizvodnji pomaga več kot 600 robotov, da prevzamejo dela, ki zahtevajo preciznost ali so fizično zahtevna.

Odstotek romunskega BDP

Vmes je prišlo do še ene velike spremembe, saj je upravljanje tovarne prevzela turška skupina Koc. Tovarna, v kateri je zaposleno več kot 6.400 ljudi in velja za drugega največjega romunskega izvoznika ter v romunski bruto dohodek prispeva dober odstotek (avtomobilska industrija pa 13 odstotkov), se zato zdaj imenuje Ford Otosan Craiova. Lastniški delež je dejansko urejen tako, da imata holding Koc in Ford vsak po 41-odsotni delež, preostalih 18 odstotkov pa je v lasti romunske države.

Ford je, odkar je tovarna v njegovi lasti, v njeno posodobitev že investiral okrog dve milijardi evrov, po svojem prevzemu pa je skupina Koc med letoma 2022 in 2025 v razvoj in modernizacijo proizvodnih linij vložila še dodatne pol milijarde evrov.

Tovarna je trenutno sposobna na leto proizvesti okoli 300.000 avtomobilov in 350 tisoč motorjev, kar pomeni okrog 1.000 avtomobilov in okrog 1.400 motorjev na dan. To tudi pomeni, da mora s proizvodnih linij vsakih 67 sekund zapeljati novi popolnoma izdelani avtomobil, vsakih 47 sekund pa sestavijo novi motor. 


VIR:  Žurnal24.si 

Editor

Urednik