Test: Ford Transit Courier Kombi Furgon Trend 1.0 EcoBoost

 Fordovo poimenovanje – dolga imena pri lahkih gospodarskih vozilih

Transit se nanaša na Fordovo oznako lažjih gospodarskih vozil oziroma kombijev, Courier je najmanjši model v tej družini, Kombi Furgon pa označuje kombinacijo potniško-tovornega dela vozila izza prve vrste sedežev. V praksi to izgleda tako, da se za drugo vrsto sedežev nahaja visoka jeklena mreža, ki ločuje tovorni del od potniškega, pri čemer sta obe stranski stekli v nahrbtniku zaprti. Temu prištejmo še ojačano podvozje, ki omogoča dobrih 200 kg več v prtljažniku, odštejmo nekaj zvočne izolacije ter prilagodimo ambient z več trde plastike v robustno in delovno naravnanega.

Po takem družinskem ali poslovnem avtomobilu torej poseže nekdo, ki ga nabavi kot službeno vozilo za prevoz delavcev in orodja, ali pa nekdo, ki je kombinira družinsko-obrtniško življenje v enem štirikolesniku. Za teden dni sem to postal tudi sam oziroma sem degustiral družinsko mobilnost v delovno naravnanem Courierju.

Začnimo kar pri bistvu – agregatu.

Vstopni in še ne liter zajetni turbo trivaljnik na kolesa spravi okroglih sto konjičev, ki preko ročnega pretikača zobnikov ženejo sprednji kolesni par. Ta je solidno odziven in s kratkimi prestavnimi razmerji poskrbi za često rokovanje s sklopko, nekaj sape pa mu kljub praznemu stanju zmanjka v avtocestne klance, kjer sem zbudil vseh 100 žvinčet s premikom v peto prestavo in višje vrtljaje. Žeja? Oglata podoba in ožemanje mini agregata v nosu ji nista v prid, na normnem krogu pa je računalnik izpisal 7,2 litra, kar je očitno kar prav, saj še za vrček piva ni višje od uradne cifre v homologaciji.

Preidimo na udobje.

Ta kljub malce bolj delovnem ambientu ni pretirano trpel. Oblazinjenje iz trpežne tkanine je solidno, odlagalnih mest je precej, gumijasti tepihi pa poskrbijo, da se boste še iz tako blatnega družinskega pohoda vrnili brez slabe vesti. Za dodatno veselje poskrbi serijski dvojec zadnjih drsnih vrat, ki olajšajo priho oziroma predvsem izhod mladine, za katero sta namenjena tudi da Isofix priključka na zadnji klopi. Izza slednje je postavljena fiksna predelna mreža, ki bo poskrbela da bo tovor, ki je lahko v velikosti evro palete, varno pregrajen. Zaradi dveh sicer uporabnih deljenih vrat nahrbtnika pa nekoliko trpi pogled nazaj, saj boste za seboj vozeče avtomobile malce težje spremljali, saj sta stekli na njih (pričakovano) skromno odmerjeni.

Fotrov kotiček

Teden dni kot obrtnik, ki je s svojim vozilom stalno na poti – od jutra, ko mladež odloži pred vzgojno-izobraževalnimi ustanovami, obišče kar nekaj strank in nato ob popoldnevih zoper mladino razvaža po prostočasnih dejavnostih – sem zaključil z vikend družinskim potepom na nižji gorenjski vršac. Ocena? Palec gor! Kljub delovni naravnanosti je Transit Courier zlahka tudi družinski voz, le svoja pričakovanja morate malce prikrojiti.

 

VIR: Fordmagazin

Editor

Urednik