»Rešilna bilka za evropsko avtomobilsko industrijo«

V Bruslju so včeraj predstavili t.i. avtomobilski paket, sveženj zakonodajnih sprememb, ki po mnenju evropskega komisarja za blaginjo in industrijsko strategijo Stephana Sejourneja predstavljajo »rešilno bilko za evropsko avtomobilsko industrijo«.

Predlog med drugim predvideva, da bi morali proizvajalci avtomobilov po letu 2035 doseči 90-odstotno zmanjšanje izpustov iz njihove flote, preostalih 10 odstotkov pa bodo lahko kompenzirali z uporabo biogoriv in e-goriv ter vgradnjo nizkoogljičnega jekla, proizvedenega v EU, v njihove avtomobile.

To bo po pričakovanjih Komisije omogočilo, da bodo priključni in običajni hibridi, ki trenutno predstavljajo največji delež v Evropi prodanih avtomobilov, tudi po 2035 lahko imeli določeno vlogo.

Mali avtomobili: 10 let brez varnostnih nadgradenj

Evropska komisija poleg tega predlaga uvedbo nove kategorije majhnih osebnih električnih avtomobilov (do 4,2 metra dolžine), ki naj bi proizvajalce spodbudila k proizvodnji cenejših električnih avtomobilov, ki bi si jih lahko privoščil širši krog uporabnikov.

V skladu z načrti komisije naj bi bila ta kategorija avtomobilov za deset let oproščena morebitni novih zahtev pa varnostnih nadgradnjah, s čimer naj bi industrija dobila predvidljivo okolje in možnost za zmanjšanje stroškov.

Tudi model Renault 5 naj bi spadal v novo kategorijo majhnih avtomobilov (Foto: EK/Guillaume Cortade)

Prav tako naj bi vsak prodani električni avto iz te kategorije proizvajalcem prinesel dodatne popuste pri izpolnjevanju ciljev glede izpustov.

Države članice pa bodo lahko na podlagi enotne evropske definicije malega avtomobila zanje uvajale posebne ugodnosti, poleg višjih subvencij denimo tudi nižjo parkirnino in boljšo dostopnost do mestnih središč.

Službena električna vozila in brezobrestna posojila za proizvajalce baterij

Povečanje prodaje električnih avtomobilov želi Komisija doseči tudi z obveznim deležem električnih vozil o flotah večjih podjetij. Minimalne zahteve, ki naj bi veljale po letu 2030, naj bi določile države članice same.

Komisija v okviru avtomobilskega paketa predvideva tudi 1,8 milijarde evrov spodbud za vzpostavitev evropske dobavne verige za avtomobilske baterije. Večina tega denarja bo namenjena za brezobrestna posojila investitorjem.

Poleg zgoraj omenjenih predlogov sprememb pa se v okviru avtomobilskega paketa obeta tudi poenostavitev nekaterih administrativnih zahtev, ki naj bi avtomobilski industriji na letni ravni prinesle dobrih 700 milijonov evrov prihranka.


VIR: Naš Stik

Editor

Urednik