Avtomobili, ki so pomagali rešiti podjetje

Presenetljivo veliko avtomobilskih podjetij, ki so bila na robu propada, je rešil en sam model avtomobila.

Nekateri od teh avtomobilov so dosegli legendarni status, medtem ko so drugi postali stalnica naše avtomobilske krajine in svojega proizvajalca postavile v sam vrh avtomobilske industrije.

V nadaljevanju bomo razkrili nekaj najbolj znanih karoserij na štirih kolesih, ki so spremenile potek razvoja v avtomobilski industriji.
Foto: Volkswagen




Volkswagen beetle (hrošč)

Tudi danes eden največjih proizvajalcev avtomobilov Volkswagen (VW) je nekoč potreboval rešitelja. Dobil ga je v obliki vsem znanega hrošča, ki ga še danes lahko občasno opazimo na slovenskih cestah, za volanom pa avtomobilskega entuziasta, ki je skozi leta pridno vzdrževal volkswagnovo starino.

Rešitelj je bil VW beetle iz leta 1948. Britanska vojska je takrat nepričakovano kupila kar 20.000 primerkov tega zelo netipičnega avtomobila. Šlo je za model Type 1, ki je bil inspiracija za vse nadaljnje zračno hlajene hrošče.

Prodaja ni takoj eksplodirala v višave. Direktor tovarne Heinz Nordhoff je postopoma širil prodajno mrežo in do leta 1955 jim je uspelo prodati neverjetnih milijon primerkov. Tako se je VW zacementiral v avtomobilski industriji in postavil temelje za nadaljnjo proizvodnjo. Hrošče so izdelovali v tovarnah po vsem svetu: od Nemčije, Avstralije, Belgije do Brazilije in Nigerije. Zadnji modeli so bili sestavljeni v Mehiki leta 2003. Skupno so proizvedli več kot 21 milijonov hroščev.

Foto: Fiat


Foto: Fiat


Fiat 500

Italija je po drugi svetovni vojni želela čimprej postaviti gospodarstvo na dobičkonosne tirnice. Povpraševanje po poceni prevozu so sprva zapolnili skuterji, vendar to ni bilo po godu današnjega velikana Fiata. Fiat 500, ki je pogosto narobe označen za fičota, ni bil prvi poceni avto, ampak je bil med prvimi, ki ni izgledal, kot da se bo prevrnil ob prvi luknji. V 18 letih proizvodnje so naredili več kot 3 milijone primerkov.

Spremljali so ga nizki stroški vzdrževanja, hkrati pa je premogel dovolj moči za vožnjo po mestu in podeželju. Temelje, ki jih je postavil fiat 500, se čutijo še danes. Ta mali čudež na štirih kolesih se je na proizvodne trakove vrnil leta 2007 in spet poskrbel za prodajno renesanso tega italijanskega proizvajalca.

Poudarek je bil na personalizaciji, piko na i pa sta dodala še različica kabriolet in bolj športna različica Abarth. V štirih letih so prodali milijon avtomobilov, doslej pa okoli 3 milijone. V tem času se je večji del proizvodnje preselil na Poljsko in v Mehiko.

Foto: Tesla


Tesla model S

Prvotni tesla roadster je temeljil na avtomobilu lotus elise, vendar ni uspel ujeti domišljije kupcev športnih avtomobilov in posledično dostopa do njihovih financ. Neuspeh je prisilil takratno ameriško zagonsko podjetje v prevetritev poslovanja. Po več zamudah so leta 2012 predstavili tesla model S, ki je na papirju in na cestah upravičil primerjavo s takratnimi limuzinami.

Kar pa je podjetje Tesla postavilo na zemljevid, je strategija, da ob lansiranju avtomobila postavijo lastno električno polnilno infrastrukturo. Tesla super polnilniki so pomagali odpraviti strah kupcev glede časa in lokacije polnjenja.

Foto: BMW



BMW 700 (1959)

Pojavlja se vzorec. Na seznamu neizogibnih propadov se je nekoč pojavil še en velikan – BMW. V poznih petdesetih letih prejšnjega stoletja je BMW sicer imel solidno število luksuznih in manjših avtomobilov, kar pa se ni odražalo v prodajnem uspehu. Na pomoč je priskočil BMW 700 in začel nizati uspehe.

Model 700 je bil radikalen kar se tiče dizajna. Šlo je za prvo BMW monokok konstrukcijo. Sprva je bil 700 na voljo kot kupe, kmalu so izdali še limuzino, ki se je ustavila pri številki 154.000 izdelanih primerkov. Po takratnih cestah pa se je vilo dodatnih 33.000 kupejev in kabrioletov. BMW 700 je poganjal 697-kubični protibatni (angl. flat-twin) motor, ki so ga potegnili iz motocikla, kar pa ni zmotilo kupcev.

Foto: Honda


Honda civic (1972)

Honda je razmišljala o opustitvi proizvodnje avtomobilov, da bi se osredotočila na motocikle. Leta 1972 pa je njihovo mišljenje spremenila honda civic. Pred tem Honda nikakor ni uspela prodreti izven japonskega trga. S hondo civic pa so kupci, ki so v takratni energetski krizi iskali majhen in varčen avtomobil, nenadoma dobili dostojno alternativo.

Civic je bil na voljo kot kombilimuzina s tremi in petimi vrati in pogonom na sprednja kolesa. Najbližji rival je bil ford escort, ki je stavil na zadnji pogon in dokaj zastarel koncept vzmetenja za manj udobno vožnjo kot pri civicu. To je bil dovoljšen razlog, da je Honda začela poslovati z ogromnim dobičkom. Skupno so prodali več kot 20 milijonov civicov. Uspeh so nadaljevali 1976 z lansiranjem honde accord.

Foto: Volkswagen


Volkswagen golf Mk1 (1974)

Čeprav VW leta 1974 ni grozil propad, je bil dobiček izključno odvisen od prodaje rešitelja hrošča. Večkrat so ga želeli »upokojiti«, kar pa jim ni uspelo. Tudi golfu Mk1 ni uspel ta podvig, vendar je dosegel svojevrstno slavo in uspeh. VW si je dodatno zapolnil žepe, kar jim je omogočilo začetek proizvodnje passata.

Četudi golf ni bil rešitelj VW pred bankrotom, je proizvajalca postavil na sodobne tirnice in ime golf je še danes sinonim za Volkswagen.

Foto: Ferrari


Ferrari F355 (1994)

Ferrari na začetku devetdesetih ni imel težav s financiranjem, ampak z ugledom. Športni ferrari 348 je bil po mnenju mnogih le povprečen, kar pa je nedopustno za podjetje, ki je sinonim za športne avtomobile. Potrebovali so nekaj drastičnega, kar je dostavil ferrari 355. Iz vseh kotov je bil popoln, simfonija lepote, v notranjosti pa je rjovel 3,5-litrski V8 motor s 380 konjskimi močmi. Števec se je ustavil pri 273 km/h. Ferrari je dostavil skoraj popoln avto. Rešili so ugled in se spet zavihteli na vrh industrije.

Prodali so več kot 11.000 avtomobilov F355, kar je dvojni izkupiček predhodnika.

Foto: Lamborghini


Lamborghini gallardo (2003)

Avtomobile Lamborghini vsi poznamo po odštekanih oblikah in motorjih, ki dobesedno bruhajo ogenj. Kljub svoji pompoznosti pa nikoli niso podirali rekordov. Pravzaprav so se pred prihodom modela Lamborghini Gallardo njihovi prodajni uspehi šteli v le nekaj sto primerkih. Gallardo je nastal pod taktirko novega lastnika (Audi), ki je zahteval več kot prejšnje vodstvo. Gallardo je nosil težko breme, ki pa ga je razbremenil na ramenih 14.000 kupcev. Slednje je premamila mešanica V10 motorja s 493 konjskimi močmi, štirikolesni pogon in kot vedno nora karoserija.

Lamborghini si je v kratkem času zagotovil finančno stabilnost. To je le nekaj znanih avtomobilov, ki so rešili svoje proizvajalce. Poznate še kakšnega, ki je spremenil potek zgodovine?

VIR: Računalniške novice

Editor

Urednik