Datum objave:
19. februar 2024
Avtor:
Brane Janjič
Lani je bilo v EU prodanih 10,5 milijona novih vozil, kar je bilo za 13,9 odstotka več kot leto prej. Hibridna vozila so se s skoraj 26-odstotnim prodajnim deležem prebila na drugo mesto najbolj prodajanjih vozil, v ospredju pa ostajajo vozila na bencinski pogon.
Po podatkih evropskega združenja ACEA je bilo lani zaznati rast prodaje vozil na vseh evropskih trgih, razen na Madžarskem, pri čemer je bilo skupno prodanih 10,5 milijona novih vozil oziroma za 13,9 odstotka več kot leto prej. Prodaja se je občutno povečala na vseh glavnih evropskih trgih, in sicer v Italiji za 18,9 odstotka, v Španiji za 16,7 odstotka, v Franciji za 16,1 odstotka in v Nemčiji za 7,3 odstotka.
Glede na gorivo je bilo še vedno prodanih največ vozil na bencinski pogon, katerih tržni delež je dosegel 35,3 odstotka (leto prej 36,4 odstotka), sledila so hibridna vozila z 25,8-odstotnim tržnim deležem in električna vozila z 13,6-odstotnim tržnim deležem. Ta bi bil še večji, če se proti koncu leta lani ne bi zaradi zmanjšanja oziroma odprave subvencij občutno zmanjšala njihova prodaja v Nemčiji. Kakorkoli že, kljub temu se je prodaja električnih vozil v primerjavi z letom prej lani povečala za kar 37 odstotkov in presegla 1,5 milijona prodanih električnih vozil. Po drugi strani je konec minulega leta krepko poskočila prodaja hibridnih vozil, ki so s skupno prodanimi 2,7 milijona vozil primerjalne rezultate z letom 2022 tako presegla za 29,5 odstotka. Še naprej pa upada zanimanje za priključne hibride, katerih prodaja se je v primerjavi z letom prej kljub rasti prodaje v Belgiji in Franciji, a hkratnem velikem upadu v Nemčiji, lani v povprečju zmanjšala za 7 odstotkov. Zmanjšuje se tudi zanimanje za dizelska vozila, katerih tržni delež se je lani zmanjšal iz 16,4 odstotka v letu 2022 na 13,6 odstotka, pri čemer je bilo lani skupno prodanih 1,4 milijona vozil na dizelski pogon oziroma sto tisoč manj kot električnih.
Glede na gorivo je bilo še vedno prodanih največ vozil na bencinski pogon, katerih tržni delež je dosegel 35,3 odstotka (leto prej 36,4 odstotka), sledila so hibridna vozila z 25,8-odstotnim tržnim deležem in električna vozila z 13,6-odstotnim tržnim deležem. Ta bi bil še večji, če se proti koncu leta lani ne bi zaradi zmanjšanja oziroma odprave subvencij občutno zmanjšala njihova prodaja v Nemčiji. Kakorkoli že, kljub temu se je prodaja električnih vozil v primerjavi z letom prej lani povečala za kar 37 odstotkov in presegla 1,5 milijona prodanih električnih vozil. Po drugi strani je konec minulega leta krepko poskočila prodaja hibridnih vozil, ki so s skupno prodanimi 2,7 milijona vozil primerjalne rezultate z letom 2022 tako presegla za 29,5 odstotka. Še naprej pa upada zanimanje za priključne hibride, katerih prodaja se je v primerjavi z letom prej kljub rasti prodaje v Belgiji in Franciji, a hkratnem velikem upadu v Nemčiji, lani v povprečju zmanjšala za 7 odstotkov. Zmanjšuje se tudi zanimanje za dizelska vozila, katerih tržni delež se je lani zmanjšal iz 16,4 odstotka v letu 2022 na 13,6 odstotka, pri čemer je bilo lani skupno prodanih 1,4 milijona vozil na dizelski pogon oziroma sto tisoč manj kot električnih.
VIR: Naš Stik