Pariz, 31. julija - Globalna avtomobilska industrija je pred velikimi izzivi, ki jih bodo občutile tudi evropska, slovenska in francoska avtomobilska industrija. Če ne bo hitrih korakov na področju elektrifikacije prometa, infrastrukture in debirokratizacije, bo EU konkurenčno zaostala, je bila rdeča nit poslovnega foruma o avtomobilski industriji.
Kot je na forumu, ki sta ga ob robu olimpijskih iger v Parizu v Slovenski hiši pripravila javna agencija Spirit Slovenija in Združenje Manager, dejal direktor Hidrie Holdinga in predsednik Združenja Manager Iztok Seljak, EU na področju elektrifikacije prometa močno zaostaja za Kitajsko. Ta že zdaj proizvaja vozila s 30 do 40 odstotkov večjim dosegom za 40 odstotkov nižjo ceno. "V EU pa se še vedno le pogovarjamo, kako naprej. In to na trgu, ki ima le 500 milijonov prebivalcev. Kitajska podjetja delujejo globalno, na trgu z več milijardami ljudi. Če ne bomo kmalu ukrepali, nas bodo povozili. Kitajska avtomobilska industrija ima na področju električnih avtomobilov že zdaj od pet do sedem let prednosti," je poudaril.
Generalni sekretar evropske zveze proizvajalcev avtomobilskih delov (CLEPA) Benjamine Krieger je dejal, da so ambicije EU o elektrifikaciji prometa zelo ambiciozne, vendar obstajajo številni izzivi. Zato bo potrebno sodelovanje odločevalcev na ravni EU in nacionalnih držav. Ena ključnih težav je povezana s financiranjem infrastrukture polnilnih postaj. Tega industrija ne bo zmogla sama, ampak bo potrebovala pomoč EU. Samo avtomobilski dobavitelji na letni ravni investirajo 30 milijard evrov za raziskave in razvoj. Če prištejemo še investicije proizvajalcev avtomobilov, gre za zelo visoke številke, vendar še vedno ne dovolj za tako ambiciozne cilje, ki jih je zastavila EU, je dodal.
S tem se je strinjal tudi podpredsednik družbe Valeo za trajnostni razvoj in podpredsednik evropskega svetovalnega sveta za transport Jean-Luc di Paola-Galloni. Ob tem je ocenil, da je prehod na električna vozila "ena najpomembnejših poti", ki jih je v zgodovini prehodila avtomobilska industrija. "Gre za nujen in kompleksen korak, ki pa bo potreboval podporo EU, tako finančno kot tudi na področju debirokratizacije," je ocenil.
Maria Ianculescu iz francoskega združenja PFA pa je opozorila na hitro rast kitajskih proizvajalcev ter zmotno prepričanje, da manj vlagajo v raziskave in razvoj kot EU. Poudarila je, da bodo morali evropski proizvajalci povečati številke na področju prodaje električnih vozil, če želijo postati konkurenčni. Zato je novica, da bo Revoz v Sloveniji proizvajal dodatna električna vozila, dobrodošla.
Direktor agencije Spirit Slovenija Rok Capl je uvodoma francoskim gospodarstvenikom predstavil slovensko gospodarstvo, konkurenčne prednosti in priložnosti za nadgradnjo sodelovanja. Kot je dejal, so slovenska podjetja vodilna na svetu v nekaterih nišnih panogah, kot so inovacije na področju okoljevarstva, trajnostne mobilnosti, industrijskega dizajna, robotike in vesoljskih tehnologij, pa tudi na področju farmacevtike in kreativnih industrij.
Slovenska veleposlanica v Francija Metka Ipavic je poudarila pomen gospodarskega sodelovanja med državama, med katerimi izstopa prav avtomobilska industrija. Številna podjetja sodelujejo s francosko avtomobilsko industrijo, Renault pa je največji investitor v Sloveniji. Ob tem je poudarila, da je slovensko-francosko gospodarsko sodelovanje dobro. Lani je blagovna menjava dosegla 3,11 milijarde evrov, od česar je 1,82 milijarde evrov odpadlo na slovenski izvoz.
Generalni sekretar Olimpijskega komiteja Slovenije Tomaž Jontes je poudaril pomen sodelovanja gospodarstva in športa. Prav zato ima Slovenija v Parizu tudi Slovensko hišo, kjer potekajo številna srečanja, tudi z gospodarskega področja.
Slovenska hiša je od začetka olimpijskih iger gostila številne dogodke. Med drugim bo danes v organizaciji agencije Spirit in Srbske gospodarske zbornice gostila srečanje in mreženje slovenskih in srbskih podjetij. Po pričakovanjih naj bi se srečanja udeležilo več kot 100 podjetij iz obeh držav.
VIR: STAkrog