Novi Taycan Turbo GT: najzmogljivejši serijski Porsche vseh časov

Z najnovejšo razširitvijo Taycanove modelske palete znova premikamo meje v svetu električnih športnih limuzin. Modela Taycan Turbo GT in Taycan Turbo GT s paketom Weissach sta zasnovana z mislijo na dirkalne steze. Oba športnika presegata magično mejo tisoč konjskih moči, z združitvijo inovativnih aerodinamičnih rešitev in lahko gradnjo pa postavljata nove standarde na področju vozne dinamike.

 Rekorder že pred vstopom na trg

 Še preden je zapeljal na cesto, je že postavil rekord. Taycan Turbo GT s paketom Weissach je 23. februarja 2024 na legendarnem dirkališču WeatherTech Raceway Laguna Seca v Kaliforniji postal najhitrejši električni serijski avtomobil na svetu. V rokah Porschejevega razvojnega voznika Larsa Kerna je ta elektrificirani superšportnik s časom 1:27,87 postavil nov mejnik v razredu za cesto homologiranih električnih avtomobilov.

 Ta izjemni dosežek pa ni bil prvi. Nedavno pred tem je predproizvodna različica Taycana Turbo GT na slovitem dirkališču Nürburgring prav tako dosegla nov rekord v svoji kategoriji. Lars Kern je takrat na zahtevni progi Nordschleife privozil čas 7:07,55, kar je celih 26 sekund hitreje od prejšnjega rekorda s Taycanom Turbo S Sport s paketom Performance. Oba rezultata Taycana Turbo GT ne postavljata le na mesto najhitrejšega električnega serijskega avtomobila, ampak mu pripada tudi titula najhitrejšega štirivratnega vozila (ne glede na vrsto pogona), ki je kdaj zapeljalo po Nürburgringu.

 »Rekorda v Laguni Seci in na stezi Nordschleife kažeta, kako velik potencial za progo ima Taycan,« izpostavlja Kevin Giek, podpredsednik modelske linije. »Vendar za zmagovanje na dirkališču ni dovolj samo moč. Ključno je, da celoten paket – od pospeševanja in zaviranja, oprijema v zavojih, aerodinamike do stabilnosti in preciznih nastavitev – deluje harmonično. Pri Taycanu Turbo GT in Taycanu Turbo GT s paketom Weissach so naši inženirji to uskladitev dosegli na povsem novi ravni, kar je resnično osupljivo.«

 Izboljšana vzdolžna dinamika in način Attack
»Na stezi v Laguni Seci smo s Taycanom Turbo GT preizkusili meje mogočega. Razlika je v celotnem paketu,« razlaga razvojni voznik Lars Kern. »Turbo GT s paketom Weissach postavlja nove standarde po skoraj vseh merilih. Med njimi so pospeševanje in zaviranje, intuitiven način Attack ter pogonski sklop, ki je optimiziran za največjo zmogljivost in oprijem. Ravno tako impresivna je raven oprijema v zavojih. Obvladljivost in lahkotnost sta neverjetni, pnevmatike delujejo zelo dobro in v vsaki vozni situaciji je zagotovljeno pravo ravnovesje. Vožnja s tem avtomobilom po valoviti stezi v Laguni Seci je neverjetno zabavna.«

 Ob pritisku na gumb se aktivira Taycanov pravi dirkaški duh – za deset sekund se sprosti dodatnih 120 kW moči. Ta način, ki se imenuje Attack Mode, je nadgradnja funkcije push-to-pass iz drugih modelov Taycan. Sistem je optimiziran za vožnjo po dirkališču in deluje podobno kot dirkalniki 99X, ki jih Porsche uporablja v svetovnem prvenstvu Electric ABB FIA Formula E. Povečanje hitrosti je prikazano s časovnikom za odštevanje na armaturni plošči in dinamično uprizorjeno z animiranimi obročki na merilniku hitrosti.

 V primerjavi s klasično funkcijo push-to-pass, ki jo najdemo v drugih modelih Taycan, ponuja Attack Mode dodatnih 50 kW moči za pospeševanje. Ta napredna funkcija je zasnovana za intuitivno uporabo in prilagodljivost, omogoča pa različne načine aktivacije. Poleg običajnega načina s stikalom na volanskem obroču je Attack Mode mogoče vklopiti tudi z desno ročico za volanom. »Ta prilagoditev olajša uporabo funkcije na dirkališču, tudi če imaš nataknjene dirkaške rokavice, saj omogoča aktivacijo dodatnega pospeška, ne da bi umaknil roke z volana,« pojasnjuje Kern. »S tem preprostim, varnim in hitrim načinom upravljanja so modeli Taycan Turbo GT prilagojeni potrebam dirkalnega voznika.« Z ročico na levi strani volana pa je mogoče nastaviti stopnjo rekuperacije in jo prilagoditi vozni situaciji.







Nova močnostna elektronika za še več zmogljivosti
Pri Porscheju smo nedavno temeljito prenovili modelsko linijo Taycan, pri tem pa smo povečali skupno sistemsko moč avtomobilov. Ključen pri nadgradnji je izboljšan pogonski sklop z motorjem na zadnji osi, ki v primerjavi s prejšnjimi modeli prinaša še bolj dinamično delovanje. V ospredje stopata modela Taycan Turbo GT in Taycan Turbo GT s paketom Weissach, ki kot novi športni zvezdi Taycanove linije dvigujeta zmogljivost na popolnoma novo raven.

Oba avtomobila se ponašata z zmogljivejšim pulznim pretvornikom in 580 kW moči. S funkcijo Launch Control se ta številka povzpne na 760 kW okrepljene moči ali za dve sekundi celo do 815 kW po metodi merjenja največje moči. Taycan Turbo GT z mesta do hitrosti 100 km/h pospeši v samo 2,3 sekunde, medtem ko model s paketom Weissach enako nalogo opravi v vrtoglavem času 2,2 sekunde. To je za desetinko oziroma dve hitreje kot model Taycan Turbo S. Razlika postane še bolj očitna pri pospeševanju iz mirovanja do hitrosti 200 km/h – 6,6 sekunde pri Taycanu Turbo GT in 6,4 sekunde pri različici s paketom Weissach, kar pa je do 1,3 sekunde hitreje od Taycana Turbo S.

Pulzni pretvornik igra ključno vlogo pri krmiljenju elektromotorja. V obeh modelih Taycan Turbo GT sta na zadnji osi uporabljena pulzna pretvornika z največjim tokom 900 amperov, kar je znaten skok moči in navora v primerjavi s 600 amperi v modelu Taycan Turbo S. Za večjo učinkovitost je kot polprevodniški material v pulznem pretvorniku uporabljen tudi silicijev karbid, kar precej zmanjša preklopne izgube in omogoča višje preklopne frekvence. Izboljšana sta tudi prenosno razmerje in robustnost menjalnika, kar omogoča višje vrednosti navora, vse do impresivnih 1340 Nm. Kljub izjemni zmogljivosti Taycana Turbo GT pa je njegov doseg po standardih WLTP občudovanja vrednih 555 kilometrov.

Karbonski elementi in Porsche Active Ride: lahka konstrukcija in podvozje

S premišljenimi ukrepi za lahkotno konstrukcijo je inženirjem maso Taycana Turbo GT v primerjavi z modelom Taycan Turbo S uspelo zmanjšati za do 75 kg. K temu so prispevali tudi številni karbonski deli, ki so med drugim uporabljeni za obrobe na B-stebričkih, zgornje dele ohišij ogledal in okrasne vložke na stranskih pragovih. Težo avtomobila zmanjšujejo tudi školjkasti sedeži iz mase CFRP, lahek prtljažnik in opustitev funkcije električnega zapiranja prtljažnih vrat.

Taycan Turbo GT je serijsko opremljen z dinamičnim paketom, ki vključuje vzmetenje Porsche Active Ride z nastavitvami, specifičnimi za model GT. V dinamičnih voznih razmerah to vzmetenje zaradi uravnotežene porazdelitve obremenitve koles zagotavlja skoraj popolno povezavo s cesto. Del tega paketa so tudi posebne letne pnevmatike Performance, ki so nameščene na 21-palčna lahka kovana platišča. Njihova posebnost so reliefni rezkani kraki, ki prihranijo težo in hkrati omogočajo učinkovito prezračevanje zavor.

Tudi lahke keramične zavore so na Taycana Turbo GT nameščene serijsko. Zavorni sistem temelji na Porschejevem keramičnem kompozitnem zavornem sistemu (PCCB) in je optimiziran z vidika teže. Z oblikovnimi spremembami na zavornem kolutu in ohišju zavorne čeljusti je inženirjem uspelo prihraniti več kot dva kilograma. Zmanjšanje nevzmetene mase pozitivno vpliva tako na zmogljivost kot na vozno dinamiko. Lahke zavorne čeljusti so tudi na videz zelo atraktivne, saj so obarvane v ekskluzivno barvo Victory Gold.

Zadnji spojler z zakrilci in ekskluzivne barve

Posebej za model Taycan Turbo GT je bil razvit sprednji spojler z aerodinamičnimi lamelami. Zadnji del avtomobila pa krasita prilagodljiv spojler in karbonska letvica v visokem sijaju.

Matrični LED-žarometi so del serijske opreme, opcijsko in brez doplačila pa si lahko Taycana Turbo GT omislite tudi s HD matričnimi LED-žarometi. Ob pogledu na stranski profil avtomobila se razkrijejo različni elementi iz ogljikovih vlaken, za pridih elegance pa poskrbijo obrobe stranskih stekel v visokosijajni črni barvi.

Medtem ko se Taycan Turbo in Taycan Turbo S od drugih modelov v seriji razlikujeta po elementih v barvi Turbonite, ima Taycan Turbo GT še bolj dirkaški pridih. Oba modela imata barvne grbe Porsche na prednjem pokrovu in na sredi platišč, zadnji pokrov pa krasi napis »Turbo GT« v mat črni barvi.

Na izbiro je šest zunanjih barv, med katerimi izstopata dva nova odtenka: svetlo modra kovinska in nebesno vijolična kovinska. Ti dve barvi sta za obdobje enega leta rezervirani izključno za model Taycan Turbo GT. Že tako ekskluziven avtomobil pa je s ponudbo programa Porsche Exclusive Manufaktur in obsežno paleto barv po naročilu mogoče narediti še bolj unikaten. Dodatno je za spodnji del vrat in za prednji pokrov na voljo komplet nalepk z logotipom Taycan v naelektreno modri ali črni barvi.

Školjkasti sedeži in športni purizem v notranjosti
 
Športno notranjost zaznamujejo elementi v tkanini Race-Tex, ki so ob izbiri črnega usnjenega oblazinjenja serijski. V osnovni opremi so tudi karbonski školjkasti sedeži, opcijsko pa se lahko brez doplačila odločite za prilagodljive športne sedeže Plus z 18-smernim električnim nastavljanjem in spominsko funkcijo. V vsakem primeru bo vzglavnike sedežev krasil napis Turbo GT, enako oznako pa boste našli tudi pod upravljalno ploščo klimatske naprave. Če želite še ekskluzivnejši notranji element, pa lahko notranjost Taycana Turbo GT opremite s kontrastnimi toni v naelektreno modri barvi ali GT srebrni barvi.
 
V tkanino Race-Tex je oblečen tudi športni volan GT, ki ga na vrhnjem delu zaznamuje oznaka sredinskega položaja. Paket Sport Chrono, ki je v Taycanu Turbo GT prav tako serijski, pa izvira iz modela Taycan Turbo S.







Zasnovan za zmogljivost na stezi: Taycan Turbo GT s paketom Weissach

Še več ostrine in brezkompromisne športnosti pa boste deležni v Taycanu Turbo GT s paketom Weissach. Z dodatnimi aerodinamičnimi in lahkimi konstrukcijskimi rešitvami je ta model še odločneje zasnovan za zmogljivost. To dokazuje z 2,2-sekundnim pospeševanjem z mesta do hitrosti 100 km/h, kar je desetinko sekunde hitreje od podobno zmogljivega modela Taycan Turbo GT. Večja je tudi maksimalna hitrost, ki je 305 namesto 290 km/h.

Dodatni aerodinamični ukrepi zajemajo sofisticirane elemente za usmerjanje zraka pod vozilom in popolnoma nov sprednji difuzor. Posebnost modela s paketom Weissach je tudi fiksen zadnji spojler iz karbona, katerega nosilci so pritrjeni neposredno na karoserijo, celotna konstrukcija pa omogoča do 220 kg pritisne sile. Za tiste, ki želite svojemu avtomobilu dodati še večji pečat individualnosti, pa so na voljo dekorativne nalepke v naelektreno modri, črni ali mat črni barvi, ki še dodatno poudarijo športno naravo vozila.

Z odstranitvijo vse opreme, ki ni ključna za dirkaško izkušnjo, je model Taycan Turbo GT s paketom Weissach v primerjavi s standardno izvedbo Taycana Turbo GT postal za približno 70 kg lažji. Tradicionalni sistem zadnje klopi je zamenjala visokokakovostna lahka karbonska obloga s prostorom za shranjevanje, ki je za dirkaškimi školjkami sprednjih sedežev. Nadalje je iz konfiguracije odstranjena analogna ura iz paketa Sport Chrono, ki je običajno na armaturni plošči, prav tako pa boste zaman iskali talne preproge in oblogo prtljažnika. V duhu radikalnega zmanjševanja teže je v Taycanu Turbo GT uporabljenega manj izolacijskega materiala, s paketom Weissach pa boste tudi vratca pri polnilnem priključku odpirali in zapirali ročno. K zmanjšanju skupne mase pripomoreta tudi zvočno- in toplotnoizolacijsko steklo ter poseben zvočni paket Plus, ki ne potrebuje zadnjih zvočnikov in nadomešča sistem prostorskega zvoka BOSE® Surround Sound.

Nova modela Taycan Turbo GT že na voljo

Taycana Turbo GT in Taycana Turbo GT s paketom Weissach lahko v Porsche Centru Ljubljana že naročite.

Konfigurirajte Taycana Turbo GT tukaj.
Konfigurirajte Taycana Turbo GT s paketom Weissach tukaj.
Za več informacij o novih modelih Taycan se obrnite na naše prodajne svetovalce ali pa se osebno oglasite v Porsche Centru Ljubljana, kjer vam bomo pomagali pri izbiri pravega športnika za vas.






VIR: Porsche Slovenija

Editor

Urednik