Reli na Poljskem: Ekipa TOYOTA GAZOO Racing pripravljena na poletje, polno hitrosti

Ekipa TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team se vrača na reli na Poljskem, na katerem bo od 27. do 30. junija z visokimi pričakovanji tekmovala na prvi od treh zaporednih dirk, ki se bodo poleti odvijale na hitrih makadamskih cestah na evropskih prizoriščih.

Prvi obisk Poljske v FIA svetovnem prvenstvu v reliju po letu 2017 zaznamuje sredino sezone 2024, julija nato sledi premierna dirka v Latviji, v začetku avgusta pa klasični reli na Finskem – domača dirka TGR-WRT. Čeprav so vse tri dirke sestavljene iz hitrostnih preizkušenj s hitrimi in tekočimi trasami, vsaka od njih prinaša svojevrstne izzive.

Reli na Poljskem je eden najstarejših relijev na svetu, saj je bil prvič izveden leta 1921. Bil je del krstne sezone prvenstva WRC leta 1973, pozneje je bil na koledarju spet leta 2009 in med letoma 2014 in 2017. Tako kot v zadnjem obdobju, ko je ta reli bil del WRC, bo tudi tokratni dogodek potekal v kraju Mikołajki v Mazurskem vojvodstvu na severovzhodu države, znanem po številnih jezerih. Čeprav so tukaj hitrosti velike, je podlaga običajno precej mehka in peščena, v nasprotju s trdnejšimi cestami na Finskem.

Sébastien Ogier je dvakratni zmagovalec tega relija in bo del ekipe TGR-WRT na četrti zaporedni dirki, po zmagi na Hrvaškem in Portugalskem ter drugem mestu na Sardiniji, kjer se mu je zmaga le za las izmuznila. Elfyn Evans, ki si v razvrstitvi voznikov deli drugo mesto in ga od vodilnega loči 18 točk, je na Poljskem nastopil že štirikrat, medtem ko bo Takamoto Katsuta na dirki nastopil prvič.

Po zmagah na Portugalskem in Sardiniji so v kategoriji WRC2 prijavljena štiri vozila GR Yaris Rally2, njihovi vozniki pa so Sami Pajari (Printsport), Roope Korhonen (Rautio Motorsport) in Georg Linnamäe (RedGrey), pridružil pa se jim bo še Gregor Jeets (RedGrey).

Dogajanje se začne v četrtek zvečer s hitrostno preizkušnjo superspecial ob servisnem parku v mestu Mikołajki, ki je del programa tudi v petek in soboto; ko bosta sicer na sporedu po dve vožnji s tremi hitrostnimi preizkušnjami vzhodno od izhodišča. Nedeljsko dogajanje se bo odvijalo veliko bližje servisnemu parku v obliki dveh hitrostnih preizkušenj, ki bosta odpeljani po dvakrat.

Jari-Matti Latvala (vodja ekipe)

»Zanimivo se bo vrniti na Poljsko prvič po letu 2017, ko sem za ekipo vozil v njeni prvi sezoni v WRC. Gre za hiter reli s hitrostmi, ki so na ravni tistih na Finskem, vendar sta značaj in površina nekoliko drugačna, saj se hitrostne preizkušnje odvijajo na bolj mehki in peščeni podlagi. To pomeni, da je lahko cesta ob drugem prehodu že precej razrita, zato morate vozilu zelo zaupati, če želite na hitro odpeljati po teh kolesnicah. Veselimo se tega niza hitrejših dogodkov. Menim, da našim voznikom ustrezajo, naše vozilo pa je bilo v preteklosti zelo dobro na hitrih relijih: na dogodkih, kot je reli na Poljskem, ima aerodinamika velik vpliv. Vendar bi rekel, da je občutek voznika še pomembnejši od nastavitev vozila: hitro se moraš navaditi na hitrost, znati napadati in biti samozavesten, mi pa se bomo potrudili, da bomo našim voznikom omogočili takšno samozavest.«

Elfyn Evans/Scott Martin

Elfyn Evans (voznik vozila 33)

»Vsekakor upamo, da bomo po nekaj relijih, na katerih smo imeli težave, na teh prihajajočih hitrejših relijih uspeli najti boljšo formo. Čeprav so si po značaju precej podobni, bo vsak od njih predstavljal lastne izzive. Pretekle relije na Poljskem imam v spominu predvsem po precej velikih hitrostih: zagotovo bo potekal v drugačnem ritmu kot pretekla dirka na Sardiniji. To je tudi reli, na katerem so se ceste z vsako vožnjo običajno precej poslabšale, zato je druga vožnja po trasi lahko kar izziv. Na nekaterih odsekih smo že vozili v preteklosti, vendar so naši zapiski precej stari, v tem smislu bo to za nas kot nov reli in ogleda se bomo morali lotiti resno, da si bomo pripravili nove zapiske.«
Sébastien Ogier/Vincent Landais

Sébastien Ogier (voznik vozila 17)

»Veselim se vrnitve na reli na Poljskem. To je bil reli, na katerem sem v preteklosti na splošno užival in na katerega imam lepe spomine. Gre za izredno hiter reli, čeprav ceste niso nujno izredno široke, ampak tu so potem ta mehka in peščena mesta, kjer nas lahko ob drugem prehodu čakajo kakšna presenečenja. Ker se tja vračamo po sedmih letih, se mi zdi, kot da gre za nov reli, kar mi je vedno všeč. Trasa bo precej spremenjena, saj ne bo veliko odsekov, ki smo jih že vozili v preteklosti, zato bo zanimivo. Res je, da v zadnjih sezonah nisem odpeljal veliko hitrih relijev, vendar se v vozilu trenutno dobro počutim in cilj ostaja enak kot na zadnjih dirkah: boj za zmago.«
Takamoto Katsuta/Aaron Johnston

Takamoto Katsuta (voznik vozila 18)

»Veseli me, da se bom prvič udeležil relija na Poljskem. Pretekli teden sem na testiranju pred dogodkom prvič preizkusil poljske makadamske ceste, vendar je vse potekalo dobro. Hitrostne preizkušnje so videti podobne tistim v Estoniji: zelo hitre in na nekaterih odsekih na mehki podlagi. To bo velik izziv, vendar imam rad tovrstne hitre relije, zato se dirke zelo veselim. Seveda nimam starih zapiskov, vendar si lahko pri pripravah pomagam z ogledom posnetkov iz kabine iz prejšnjih let. Vozniki, ki so bili del karavane, ko je bila Poljska nazadnje del koledarja, bodo morda v prednosti, vendar se moram potruditi po svojih najboljših močeh. Upam, da bom imel dober občutek in dosegel soliden rezultat ter da bom pripravljen na Latvijo in Finsko, kjer bodo moji cilji še višji.«




VIR: Toyota Adria

Editor

Urednik