Znan je terminski načrt izvajanja obsežnih del na vipavski hitri cesti

Ljubljana, 10. marec – Po tem, ko sta Sekcija za promet pri OZS in Združenje za promet pri GZS minuli teden na sestanku z DARS-om in ministrstvom za infrastrukturo opozorila na neobveščenost prevozniškega sektorja glede izvajanja del na hitri cesti H4 čez Rebrnice, je DARS na pobudo sekcije in združenja pripravil terminski plan in z njim seznanil tudi predstavnike prevoznikov. 


Kot so v zvezi z obnovo hitre ceste H4 sporočili z DARS-a, bo v prvi fazi na odseku med Razdrtim in Vipavo v smeri proti Novi Gorici od sredine marca do predvidoma sredine avgusta 2025 zaprt vozni pas v dolžini približno 6 km. V času zoženja zaradi polovične zapore bo promet potekal po drugem voznem pasu. 

»Od sredine avgusta 2025 do predvidoma konca novembra 2025 bo sledila 100-dnevna popolna zapora smernega vozišča HC v smeri od Razdrtega proti Vipavi. V času popolne zapore, bodo vozila s primorske AC A1 Ljubljana–Koper, namenjena proti Novi Gorici, preusmerjena preko priključka Razdrto na vzporedno regionalno cesto Razdrto Vipava do priključka Vipava, kjer se bodo znova vključila na HC. Ta preusmeritev bo veljala za osebna vozila, avtobuse in lokalni tovorni promet s ciljem v Sloveniji. Tranzitni tovorni promet proti mejnemu prehodu Vrtojba bo na primorski AC A1 preusmerjen na mejni prehod Fernetiči. Promet iz smeri Vipave proti Razdrtemu bo ves čas potekal po HC, po obeh prometnih pasovih. 

V nadaljevanju bo od predvidoma konca novembra 2025 do sredine januarja 2026 vzpostavljena zapora prehitevalnih pasov med streliščem Mlake in priključkom Vipava. V smeri proti Razdrtemu navzgor pa bo vzpostavljena krajša zapora voznega pasu v dolžini cca. 700 m na območju viadukta Šumljak. 

Predvidoma od druge polovice januarja do konca julija 2026 bo na nižinskem delu HC vzpostavljena popolna zapora krajših odsekov posamezne strani HC. Promet bo v tem obdobju urejen po drugi polovici HC dvosmerno, po enem pasu v vsako smer vožnje. V smeri proti Razdrtemu bodo v tem času krajše, do 1,5 km dolge zapore voznega pasu. 

V zadnji fazi, ki bo trajala predvidoma od konca julija do konca novembra 2026, bo vzpostavljena popolna zapora smernega vozišča hitre ceste, ki poteka navzgor med Vipavo in Razdrtim. Pri tem bo prometna ureditev enaka kot pri prvi popolni zapori, in sicer bo promet od Razdrtega proti Vipavi bo preusmerjen na regionalno cesto na priključku Razdrto, tranzitni tovorni promet proti mejnemu prehodu Vrtojba pa bo usmerjen proti Fernetičem. Promet navzgor proti Razdrtemu bo vseskozi potekal po HC, po obeh prometnih pasovih, pri čemer bo preusmerjen na že obnovljeno polovico HC,« so zapisali na DARS-u. 

V Sekciji za promet pri OZS in Združenju za promet pri GZS pozdravljajo obvestilo DARS in poudarjajo, da je ustrezno in pravočasno komuniciranje med vsemi vpletenimi ključno za pretočnost prometa in varnost vseh udeležencev v prometu. 

Ob tem so tako v sekciji kot v združenju izrazili pričakovanje, da bodo v prihodnje seznanjeni že z načrtovanjem obsežnejših obnovitvenih del na slovenskih avtocestah in hitrih cestah oziroma da bodo tudi vključeni vanj. Posebej pa so pristojnim priporočili, naj bodo uradne informacije o poteku obnovitvenih del objavljene tudi v tujem jeziku. 


VIR: OZS

Editor

Urednik