Brezkompromisni Ford Ranger PHEV najbolje prodajanemu pickupu v Evropi dodaja električno energijo

Junij 2025 - Novi Ford Ranger priključni hibrid (PHEV) se ne ustraši nobene naloge, saj zagotavlja vse zmogljivosti najbolje prodajanega pickupa v Evropi, prvič pa je na voljo z naprednim hibridnim pogonskim sklopom, ki omogoča uporabo električne energije na cesti in na delovišču.

 

Bencinsko-električna hibridna tehnologija Rangerja PHEV omogoča vožnjo do 43 km brez izpušnih plinov1 in nižje stroške lastništva ob enaki zmogljivosti vleke, prevoza tovora in terenske vožnje, ki jo evropski kupci pickupov pričakujejo od vsestranskega poltovornjaka, ki jim že več kot četrt stoletja pomaga pri opravljanju dela.

 

Ranger PHEV je pri nas na voljo v odlično opremljeni različici Wildtrak, obenem pa med Rangerji prvič uvaja sistem Pro Power Onboard,2 ki neposredno iz vgrajene baterije z močjo do 6,9 kW napaja orodja in opremo za delo in zabavo.

 

“Ford dobro pozna pickupe. Zdaj smo združili desetletja znanja in izkušenj, informacije strank, ki Rangerja vsak dan uporabljajo za delo in zabavo, ter inovativno hibridno tehnologijo in ustvarili model Ranger PHEV,” je povedal Hans Schep, generalni direktor družbe Ford Pro v Evropi. “Ranger PHEV zmore vse, kar sicer zmore Ranger, temu pa dodaja vsestransko električno moč za večji navor kot kdaj koli prej, vožnjo brez izpušnih plinov v mestu in napajanje delovišča v divjini.”

 

Proizvodnja Rangerjev PHEV za Evropo že poteka v Fordovem obratu v Silvertonu v Južni Afriki, začele pa so se tudi dobave evropskim strankam. Ranger je leta 2024 že deseto leto zapored zabeležil vodilno vlogo na evropskem trgu, saj se je njegov tržni delež v segmentu povečal na več kot 43 odstotkov.3

 

Ranger je bil lani tudi najbolje prodajani pickup na desetih evropskih trgih, na štirih evropskih trgih – vključno z Veliko Britanijo in Nemčijo – pa je predstavljal več kot polovico celotne prodaje pickupov.3 Od leta 2012, ko so predstavili prejšnjo generacijo modela, so v Evropi prodali več kot pol milijona Rangerjev. Ford Ranger je tudi globalna zgodba o uspehu – prodajajo ga na 180 trgih po vsem svetu.

 

Uvedba priključne moči v svetu pickupov

Popolnoma nov priključni hibridni pogonski sklop Rangerja PHEV združuje 2,3-litrski bencinski motor Ford EcoBoost in 10-stopenjski samodejni menjalnik z elektromotorjem z močjo 75 kW in litij-ionsko pogonsko baterijo s kapaciteto 11,8 kWh (uporabno). Baterijo je mogoče polniti s priklopom na zunanji vir energije, pa tudi z bencinskim motorjem ali z zajemanjem energije med vožnjo brez obremenitev.

 

Baterija se z enofaznim 16-amperskim polnilnikom polni manj kot štiri ure4 in ko je povsem napolnjena, lahko Ranger PHEV prevozi do 43 km izključno z električnim pogonom, kar je po Fordovih raziskavah več kot dnevna razdalja 52 odstotkov uporabnikov Rangerja.

 

Kjer je na voljo, bo funkcija Ford Pro Home Charging lastnikom omogočila načrtovanje polnjenja med cenejšimi nočnimi tarifami za še nižje stroške lastništva. Fordove napovedi kažejo, da lahko tudi poslovne stranke izkoristijo znatne prihranke pri stroških: uporabniki Rangerja PHEV v Nemčiji lahko v primerjavi z uporabo Rangerja s 3,0-litrskim turbodizelskim motorjem V6 prihranijo 850 evrov letno, če ga vsak dan polnijo po poslovnih tarifah za električno energijo in prevozijo 80 km na dan.

 

Na poti lahko vozniki z načini Auto EV (samodejno), EV Now (zdaj), EV Later (pozneje) ali EV Charge (polni) izbirajo, kdaj in kako bodo uporabljali energijo baterije.5

 

Novi modularni hibridni menjalnik elegantno vključuje elektromotor v ohišje vztrajnika 10-stopenjskega menjalnika. Elektronsko aktiviran mehanizem sklopke vklaplja in izklaplja elektromotor in bencinski motor glede na izbrani način vožnje, s čimer optimizira učinkovitost in navor pri prevozu tovora in terenski vožnji.6

 

Nova konfiguracija povečuje tudi prefinjenost in udobje. Poleg nemotenega preklapljanja med bencinskim, hibridnim in električnim pogonom omogoča tudi nadaljevanje delovanja serijske dvopodročne klimatske naprave na elektriko, ko sistem samodejnega zagona in ustavitve pred semaforji ali v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem izklopi bencinski motor. Tehnologija aktivnega nadzora hrupa – podobna tisti, ki jo uporabljajo v vrhunskih slušalkah – povečuje prefinjenost ne glede na način pogona.

 

Do 697 Nm navora s kombinacijo elektromotorja in bencinskega motorja EcoBoost je največ med vsemi serijskimi Rangerji doslej – največja moč 207 kW (281 KM) pa je večja kot pri Rangerju s 3,0-litrskim turbodizelskim motorjem V6.7,8

 

Visok navor pri nizkih hitrostih in dodatno zaviranje motorja z regenerativnim polnilnim sistemom pickupa podpirata lahkotno pospeševanje in izboljšano obvladovanje spusta pri prevozu tovora do ene tone9 in pri vleki prikolice z maso do 3500 kg10 – kar po Fordovih raziskavah ustreza zahtevam 55 odstotkov kupcev Rangerja. Skoraj trenutni električni navor in izboljšano zaviranje motorja pomagata optimizirati terenske zmogljivosti in olajšati delo v zahtevnih razmerah, kot so počasno premagovanje skal in strmih klancev.

 

Sistem e-4WD Rangerja PHEV lahko samodejno dodeli bencinski, električni ali hibridni navor vsem štirim kolesom in tako pomaga pri premagovanju zahtevnega terena ali ustreza posebnim voznim scenarijem – pri tem mu pomagata razdelilno gonilo z dvema območjema delovanja in zapora zadnjega diferenciala. Voznik lahko izbira med načini Normal, Eco, Sport, Slippery (spolzko), Tow/Haul (vleka), Mud/Ruts (blato/kolovoz) in Sand (pesek),5 pri čemer bo Ranger PHEV prilagodil porazdelitev navora kolesom za najboljšo zmogljivost.

 

Zadnji nosilci okvirja pickupa so bili na novo zasnovani tako, da omogočajo namestitev pogonske baterije, hkrati pa optimizirajo funkcionalnost kesona za tovor in vozne zmogljivosti. Fordovi inženirji so v primerjavi z Rangerji z dizelskim pogonom spremenili tudi nastavitve vzmetenja za optimalno udobje ter samozavestno zmogljivost na cesti in na terenu, pri čemer so upoštevali edinstveno podvozje in porazdelitev teže Rangerja PHEV.

 

Brez kompromisov pri delu in zabavi

 

Ranger PHEV je prvi Ranger, ki ponuja Fordovo tehnologijo Pro Power Onboard,2 kar pomeni, da lahko uporabniki, ki veliko delajo in se veliko zabavajo, pustijo generatorje doma ter napajanje orodja in opreme z veliko porabo zagotavljajo s pogonsko baterijo.

 

Stranke lahko izberejo 2,3-kW sistem, ki je idealen za napajanje izletov ob koncu tedna, saj omogoča udobno polnjenje več gorskih e-koles (650 W) in prenosnega hladilnika (65 W), da lahko kar najbolje izkoristijo dan.

 

Sistem z močjo 6,9 kW je zasnovan tako, da izpolnjuje zahteve zmogljivejše opreme. Ta različica z večjo močjo ima dve 15-amperski vtičnici v kesonu, pri čemer vsaka vtičnice zagotavlja moč 3,45 kW – kar zagotavlja več kot dovolj energije za delovanje manjšega delovišča s kompaktnim mešalnikom cementa (1500 W), kotnim brusilnikom (3000 W) in žarometi (800 W), ki delujejo hkrati.

 

Pri razvoju nove generacije Rangerja je bilo opravljenih več kot 5000 razgovorov s strankami, da bi razumeli, kako svoje pickupe uporabljajo za delo, zabavo in družino. Številni uporabniki Rangerja so mala podjetja z dvojno rabo, ki svoje pickupe med tednom uporabljajo za delo, ob koncih tedna pa za prosti čas. Ranger PHEV je opremljen tako, da zagotavlja brezkompromisno zmogljivost ali udobje za vsako nalogo.

 

Vsi Rangerji PHEV imajo dvojno kabino (Double Cab) s petimi sedeži in vsestranski, trpežen keson, zasnovan tako, da lahko med notranjima obodoma koles sprejme evropaleto. Serijska zadnja stranica Easy Lift in osvetlitev tovornega prostora sta zasnovana tako, da olajšata dostop do tovora na kesonu.

 

Serijsko opremo kabine sestavljajo Fordov sistem za povezljivost SYNC 4A11 s povezano navigacijo in 30,5 cm (12'') navpičnim zaslonom na dotik, 20,3 cm (8'') digitalna instrumentna plošča in brezžično polnjenje telefona.12 Med serijskimi tehnologijami za pomoč vozniku najdemo sistem za preprečevanje trčenja, pomoč pri vzdrževanju smeri5 in kamero za pomoč pri vzvratni vožnji.5

 

Ranger PHEV Wildtrak vse našteto dopolni z edinstvenimi poudarki notranjosti in zunanjosti, ogrevanjem sprednjih sedežev in volana ter 360-stopinjsko osvetlitvijo okolice vozila za boljšo vidljivost okoli pickupa pri delu ali postavljanju tabora v slabših svetlobnih pogojih.

 

Široka paleta dodatnih funkcij, namenjenih temu, da bi uporabniki kar najbolje izkoristili prednosti Rangerja PHEV, vključuje inovativne tehnologije za vleko, kot je sistem za vzvratno manevriranje s prikolico ‘Pro Trailer Backup Assist’,5 ki voznikom omogoča preprosto manevriranje s prikolico s pomočjo posebnega krmilnika in spremljanje napredka na 30,5 cm (12'') zaslonu na dotik.

 

Od čebelarstvado gasilstva – lastniki Rangerjev uporabljajo svoje pickupe za najrazličnejše specializirane naloge, svoje Rangerje PHEV pa lahko prilagodijo z obsežno ponudbo dodatne opreme, ki jo lahko vgradijo trgovci, od zadnjih nadstreškov in prekrival do nosilcev za kolesa in strešnih šotorov.

 

Kot za vsako vozilo v ponudbi Ford Pro (ki je vzpostavljen na določenih trgih) je tudi za Rangerja PHEV na voljo obsežen podporni paketservisiranja, polnjenja, intuitivne programske opreme in prilagodljivega financiranja za poenostavitev lastništva, izboljšanje produktivnosti in zmanjšanje stroškov uporabe.

 

Video >> Ultimate Capability & Electrified Performance: The All-New Ford Ranger PHEV

 

# # #

 

1 Ford Ranger Plug-In Hybrid – homologirani izpusti CO2 70–72 g/km po WLTP, homologirana poraba goriva 3,1–3,2 l/100 km po WLTP in doseg vožnje z izključno električnim pogonom do 43 km po WLTP. Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom po WLTP so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci. Doseg do 43 km je mogoč s popolnoma napolnjeno baterijo – odvisno od stopnje opreme in konfiguracije baterije. Dejanski doseg se lahko razlikuje zaradi različnih dejavnikov (npr. vremenskih razmer, načina vožnje, profila poti, stanja vozila, starosti in stanja litij-ionske baterije).

 

2 Pomembne napotke najdete v navodilih za uporabo vozila.

 

3 Na podlagi podatkov o prodaji agencije S&P Global Mobility za leto 2024. Vključene so naslednje države: Avstrija, Belgija, Češka, Danska, Finska, Francija, Grčija, Irska, Italija, Madžarska, Nemčija, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugalska, Romunija, Španija, Švedska, Švica, Velika Britanija.

 

4 Čas polnjenja temelji na računalniških simulacijah proizvajalca. Stopnja polnjenja se zmanjšuje, ko je baterija skoraj povsem napolnjena. Glede na čase polnjenja v konicah in stanje napolnjenosti baterije se lahko individualni rezultati razlikujejo.

                                                                                                                                                                      

5 Funkcije za pomoč vozniku dopolnjujejo in ne nadomeščajo voznikove pozornosti, presoje in potrebe po upravljanju vozila. Prav tako niso nadomestek za varno vožnjo. Glede podrobnosti in omejitev glejte navodila za uporabo vozila.

 

6 Pred terensko vožnjo vedno preverite napotke v navodilih za uporabo, seznanite se s terenom in težavnostjo poti ter uporabljajte ustrezno varnostno opremo.

 

7 Največja moč in navor sta neodvisni lastnosti in ju ni mogoče doseči hkrati.

 

8 Ranger s 3,0-litrskim turbodizelskim motorjem V6 – homologirani izpusti CO2 262–277 g/km, homologirana poraba goriva 10,0–10,6 l/100 km.

 

9 Največja nosilnost se razlikuje in temelji na dodatni opremi in konfiguraciji vozila. Za kapaciteto specifičnega vozila glede prevoza tovora glejte nalepko na stebričku vrat. Tovor vedno ustrezno pritrdite.

 

10 Z ustrezno opremo. Največja vlečna obremenitev je odvisna od tovora, konfiguracije vozila, dodatne opreme in števila potnikov.

 

11 Ne dopustite motenj med vožnjo! Če je le možno, uporabite glasovno upravljanje in med vožnjo ne uporabljajte ročnih naprav. Ko je izbrana prestava za vožnjo, so lahko nekatere možnosti blokirane. Nekatere funkcije sistema SYNC niso združljive z vsemi telefoni. Videz in delovanje zaslona SYNC se lahko sčasoma spremenita zaradi posodobitev programske opreme.

 

12 Razpoložljivo brezžično polnjenje Qi morda ni združljivo z vsemi mobilnimi telefoni.

 

# # #

 

O družbi Ford Motor Company

Ford Motor Company (NYSE: F) je globalno podjetje s sedežem v Dearbornu v ameriški zvezni državi Michigan, ki si prizadeva pomagati graditi boljši svet, v katerem se lahko vsak človek svobodno giblje in uresničuje svoje sanje. Načrt družbe Ford+ za rast in ustvarjanje vrednosti združuje obstoječe prednosti, nove zmožnosti in stalne odnose s strankami, da bi obogatili izkušnje teh strank in poglobili njihovo zvestobo. Ford razvija, proizvaja in trži inovativne, nadvse priljubljene poltovornjake, športne terence, gospodarska in osebna vozila ter razkošne modele vozil Lincoln, vse to pa dopolnjuje s povezanimi storitvami. Podjetje je v ta namen ustanovilo tri na uporabnike osredotočene poslovne segmente: Ford Blue, ki razvija legendarna vozila z motorji z notranjim zgorevanjem in hibridna vozila, Ford Model e, ki orje ledino z razvojem revolucionarnih električnih vozil in vgrajene programske opreme za stalno navzoče digitalne izkušnje za vse stranke in Ford Pro, ki komercialnim strankam pomaga preoblikovati in razširiti svoja podjetja z vozili in storitvami, prilagojenimi njihovim zahtevam. Poleg tega Ford zagotavlja finančne storitve prek podjetja Ford Motor Credit Company. V družbi Ford je po vsem svetu zaposlenih približno 171.000 ljudi. Za več informacij o Fordu ter Fordovih izdelkih in storitvah obiščite spletno stran corporate.ford.com.

VIR: Summit Motors

Editor

Urednik